Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 MHEV vs Hyundai Kona 1.0T 120 PS 7DCT

Ελλάδα 8:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 MHEV vs Hyundai Kona 1.0T 120 PS 7DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 MHEV vs Hyundai Kona 1.0T 120 PS 7DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δύο εξαιρετικά B-SUV αποδεικνύουν στην πράξη γιατί η συγκεκριμένη κατηγορία μονοπωλεί τις προτιμήσεις του κοινού, κάτι που μεταφράζεται και στις πωλήσεις. Το καθένα βέβαια προάγει το δικό του εταιρικό DNA – με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Advertisement
Advertisement

Είναι ωραίο να βρίσκεσαι από την πλευρά του καταναλωτή και να έχεις τόσο ευχάριστα διλήμματα σε ό,τι αφορά την επιλογή του επόμενου καινούριου αυτοκινήτου. Διότι κυριολεκτικά αποτελεί σπαζοκεφαλιά να ταχθείς από τη μία ή την άλλη πλευρά υιοθετώντας διαφορετικές κατασκευαστικές νοοτροπίες.

Για παράδειγμα, θα ήθελες να έχεις τις οδικές αρετές της Ford μαζί με την άνεση και την πρακτικότητα που προσφέρει τελευταία στα προϊόντα της η Hyundai.

Εκεί ξεκινούν να μιλούν τα «θέλω σου» ή καλύτερα οι ανάγκες σου, μιας και αντικειμενικά τα Puma και Kona συγκαταλέγονται στα κορυφαία B-SUV της αγοράς, το καθένα για τους δικούς του λόγους. Οποιο και να επιλέξεις κερδισμένος θα βγεις – το θέμα είναι τι θέλεις εσύ από το αυτοκίνητο και πού ρίχνεις μεγαλύτερη βαρύτητα.

Advertisement
Advertisement

Το «διαστημικό» σχεδιαστικά Kona έχει μεγαλώσει σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις με αποτέλεσμα να είναι μακρύτερο κατά 175 mm από το προηγούμενο φτάνοντας συνολικά τα 4.355 mm.

Ικανοποιητική είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 160 mm. Ακόμη και αν δεν κινείστε εκτός δρόμου είναι μια σεβαστή απόσταση για να αποφύγετε διάφορες κακοτοπιές.

H προχωρημένη σχεδίασή του αποτυπώνεται έντονα στα λεπτά φωτιστικά σώματα. Το αμάξωμα έχει πολλές ακμές και γωνίες με αποτέλεσμα να μην περνά πουθενά απαρατήρητο, παρότι οι φόρμες των B-SUV έχουν στενά περιθώρια ελιγμών στον συγκεκριμένο τομέα.

Advertisement

Το αιλουροειδές της Ford, από την άλλη, απαντά με δυναμισμό σε ό,τι αφορά τις γραμμές του (θυμίζει ελαφρώς Macan σε σμίκρυνση), με τη μουσούδα του να τείνει πλέον να γίνει σήμα κατατεθέν της ύπαρξής του. Πάμε μέσα…

Στο ταμπλό του Puma υπάρχουν ψηφιακά όργανα 12,3”, οθόνη αφής 8”, θύρες USB, σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με δορυφορική πλοήγηση και σύνδεση του smartphone μέσω Bluetooth, στοιχεία που θεωρούνται σήμερα must.

Advertisement

Η καμπίνα του χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής υλικών και συναρμολόγησης. Η θέση οδήγησης είναι σαφώς καλύτερη από αυτή του Kona, ειδικά εάν είσαι φίλος της σπορ οδήγησης. Στο Kona κάθεσαι ψηλότερα, πιο μεγαλοπρεπώς, σχεδόν εποπτικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Αλήθεια είναι όμως πως εδώ νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα πιο σύγχρονο αυτοκίνητο με μεγαλύτερες ψηφιακές δυνατότητες, κάτι που αποκαλύπτουν οι δύο ευμεγέθεις ενωμένες οθόνες αφής. Ο διάκοσμος είναι εντυπωσιακός, σύγχρονος και κυρίως δίνει την αίσθηση ευρυχωρίας. Στην έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής μας το κυρτό ενιαίο πάνελ υιοθετεί, όπως είπαμε, τις δύο οθόνες 12,3’’, ενώ η συνολική σχεδιαστική αύρα θυμίζει έντονα το Ioniq 5. Ο ψηφιακός πίνακας έχει όμορφες θεματικές ενότητες, ενώ η οθόνη αφής είναι εξαιρετική στη λειτουργία της, με εύκολο μενού για όλες τις ρυθμίσεις.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες που σου κάνουν τη ζωή εύκολη. Το B-SUV της Hyundai διαθέτει καλή ποιότητα υλικών (παρά τα εκτεταμένα σκληρά πλαστικά) και γεροδεμένη συναρμογή. Υπερτερεί ξεκάθαρα του Ford στις ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα, οι οποίες μάλιστα εκτός από περισσότερες είναι και μεγαλύτερες. Η υπεροχή του Kona έναντι του Ευρωπαίου ανταγωνιστή του δεν αμφισβητείται επίσης ούτε στην πιο upper class εικόνα του εσωτερικού, ούτε και στους διαθέσιμους πίσω χώρους επιβατών.

Advertisement

Ο χώρος αποσκευών του Puma ανέρχεται στα 402 lt, αλλά ο έξυπνος κρυφός χώρος που προσφέρει το Megabox προσθέτει άλλα 80 lt. Από κοντά σε χωρητικότητα (466 lt) βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών του Kona, ο οποίος υιοθετεί κανονικό σχήμα και χαμηλό κατώφλι που επιτρέπει την εύκολη φόρτωση-εκφόρτωση ογκωδών αντικειμένων. Start your engines guys…

Οι δύο κινητήρες του λίτρου υιοθετούν βενζίνη, turbo και 3κύλινδρη αρχιτεκτονική. Από εκεί και πέρα, το σύνολο της Ford επιστρατεύει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που υποβοηθά τον κινητήρα και αναλαμβάνει τη λειτουργία των περιφερειακών συστημάτων, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.

Ο EcoBoost με 125 PS, 210 Nm ροπής και ήπιο υβριδικό σύστημα του Puma αποδεικνύεται πιο ορεξάτος και γεμάτος σε όλο το εύρος περιστροφής, κάτι που εξαργυρώνεται σε καλύτερες επιδόσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Η ζωηράδα του βέβαια συνοδεύεται και από την ανάλογη (3κύλινδρη) ηχητική χροιά, στην περίπτωση που αναζητήσεις τα δέοντα. Αισθάνεσαι ωστόσο ότι έχει μεγαλύτερο κυβισμό χάρη στον συνδυασμό ηλεκτρομοτέρ και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι από την αύξηση της ροπής που γίνεται αισθητή ιδιαίτερα στη λειτουργία Sport.

Στον αντίποδα, το επίσης 3κύλινδρο σύνολο του Kona (χωρίς ήπιο υβριδικό σύστημα στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο, 120 PS και 172 Nm ροπής) δεν στερείται ευστροφίας και στρωτής λειτουργίας, ούτε δείχνει να λαχανιάζει μετά τις μεσαίες rpm. Εδώ συνδυάζεται και με ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη που αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητές του.

Σαφώς το υψηλότερο απόβαρο του αμαξώματος και οι μικρότερες ονομαστικές τιμές ισχύος και ροπής το κατατάσσουν δεύτερο στον τομέα των επιδόσεων, κάτι που όμως ελάχιστα θα ενοχλήσει το ευρύ οικογενειακό κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Το σημαντικό είναι πως με ήπιους ρυθμούς κίνησης η μέση κατανάλωση καυσίμου περιστρέφεται γύρω και κάτω από τα 8 lt/100 km, όπως φυσικά συμβαίνει και με το Puma. Σε επίπεδο αίσθησης, πάντως, το blue oval έχει τον πρώτο λόγο.

Το χειροκίνητο κιβώτιο παρέχει καθαρές διαδρομές στον επιλογέα ακόμη και στις βίαιες αλλαγές, όπως επίσης και μια σχετικά αραιή κλιμάκωση σχέσεων ούτως ώστε να συγκρατείται η μέση κατανάλωση σε λογικά επίπεδα. Φύγαμε για δράση…

Πρόκειται παραδοσιακά για έναν τομέα στον οποίο το Puma χαμογελά προκαταβολικά, δείχνοντας τα δόντια του στον αντίπαλό του. Bρίσκεται δίχως υπερβολή σε δική του κλάση, αρκετά πιο διασκεδαστικό στην απαιτητική διαδρομή και συνολικά ό,τι πιο κοντά στα ικανά συμπαγή hatch, χωρίς παράλληλα να λησμονεί την άνεση και τη στρωτή κύλιση από την ανάρτηση.

Με το που το οδηγήσεις γρήγορα το θέλεις χωρίς δεύτερη σκέψη. Στις περισσότερες περιπτώσεις το Puma μοιάζει να έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό προς την οδηγική ευχαρίστηση. Σε δρόμο με στροφές μόνο το αυξημένο ύψος σου θυμίζει ότι δεν είσαι μέσα στο Fiesta, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφώς αμεσότερο, πιο επικοινωνιακό και καλύτερα ζυγισμένο από το αντίστοιχο του Kona, ενώ και το εμπρός τμήμα του αλλάζει ταχύτερα κατεύθυνση από τον αντίπαλό του, αποδεικνύοντας πως η Ford δεν αστειεύεται σε τέτοιους τομείς.

Το Puma λατρεύει την πίεση και δεν αρνείται τη συμμετοχικότητα απέναντι στο σαφώς πιο αγχολυτικό και οικογενειακό σε χαρακτήρα Kona, που δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση και στην ποιοτική κύλιση, χωρίς όμως να αφήνει σε δεύτερη μοίρα την ασφάλεια.

Το B-SUV της Hyundai θυμίζει με την κύλισή του μεγαλύτερο αυτοκίνητο και αναδεικνύει μια πρωτόγνωρη ωριμότητα, η οποία σε κερδίζει τελικά. Η υποβοήθηση του τιμονιού είναι αρκετά τονισμένη, κάτι που επιδρά μεν θετικά στην ευκολία των ελιγμών του εντός πόλης, έχει ωστόσο κάποιο τίμημα στην πληροφόρηση που φτάνει στον οδηγό.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως το τιμόνι στερείται ακρίβειας, ενώ παράλληλα βοηθά στην εκμετάλλευση του ισορροπημένου ζυγίσματος. Το Kona δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα σε προκαλέσουν να βυθίσεις το γκάζι, στην περίπτωση όμως που το κάνεις διαπιστώνει πως οι τεχνικοί της Hyundai έκαναν περίφημη δουλειά.

Δυνατά αποδείχτηκαν τα φρένα και των δύο αυτοκινήτων. Στην αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς συνολικά, ωστόσο, το Puma προηγείται του αντιπάλου του, όπως φυσικά και των περισσότερων αυτοκινήτων στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Εν τέλει, το Kona καλύπτει με επιτυχία σχεδόν όλες τις χρηστικές ανάγκες μιας οικογένειας, ανταποκρίνεται στην πρόκληση για οικονομία στη χρήση, ενώ παράλληλα δεν αφήνει παραπονεμένο και κανέναν tech freak. Δημιουργεί εντέχνως τις συνθήκες για μία πρόταση «όλα σε ένα».

Αυτά, συν το γεγονός ότι δείχνει -και είναι- σχεδόν μια γενιά μπροστά από το Puma του χαρίζουν τη νίκη. Η όποια αντίσταση του αγαπημένου μας από την πρώτη στιγμή Puma εντοπίζεται στη σαφώς πιο διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, στις καλύτερες επιδόσεις και εν γένει στα δυναμικά χαρακτηριστικά, χωρίς βέβαια να υστερεί σε ποιότητα, εμφάνιση και εξοπλισμό.

KEY TECH – FORD PUMA

H απενεργοποίηση κυλίνδρου σε 3κύλινδρο κινητήρα αποτελεί αποκλειστική πατέντα της Ford. Στην 3κύλινδρη λειτουργία, όταν το έκκεντρο ακουμπά τον μηχανισμό κίνησης συνοδεύεται αυτόματα από κατακόρυφη μετατόπιση της βαλβίδας. Στη δικύλινδρη λειτουργία, ένας μικρός άξονας συμπιέζει το ελατήριο προς τα αριστερά μέσω υδραυλικής πίεσης, με αποτέλεσμα το έκκεντρο, αν και έρχεται σε επαφή με τον μηχανισμό, να μη μετατοπίζει τη βαλβίδα αλλά μόνο τον μηχανισμό.

Η διαδικασία δεν απαιτεί περισσότερα από 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου και συντελείται έως τις 4.500 rpm. Σύμφωνα με την Ford, το σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου του Puma επιτυγχάνει μείωση των εκπομπών αλλά και της κατανάλωσης έως 6%. Επίσης δεν υπάρχουν οι κλασικοί ενεργοβόροι άξονες εξισορρόπησης που αντιμετωπίζουν τις χαρακτηριστικές ταλαντώσεις των τριών κυλίνδρων. Στη θέση τους επιστρατεύεται ένας ειδικά τοποθετημένος στροφαλοφόρος άξονας αντίστοιχα και σφόνδυλος.

KEY TECH – HYUNDAI KONA

Το Kona υιοθετεί το σύστημα πολυμέσων επόμενης γενιάς, το CCNC (Connected Car Navigation Cockpit), που αντιπροσωπεύει έναν ιδανικό συνδυασμό τεχνολογίας αιχμής και απρόσκοπτης συνδεσιμότητας. Ελεγχόμενο από επεξεργαστές υψηλής ταχύτητας και ένα προηγμένο υπολογιστικό σύστημα, παρέχει ένα χρηστικό περιβάλλον με όμορφα γραφικά και υψηλή λειτουργικότητα.

Σημαντική σχεδιαστική παράμετρος είναι η μεταφορά του επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα τιμονιού. Λειτουργεί με τεχνολογία shift-by-wire, είναι ιδιαίτερα εύχρηστος, αφήνοντας παράλληλα ελεύθερη την κεντρική κονσόλα που διαθέτει πλήθος χώρων για μικροαντικείμενα και θύρες φόρτισης. Εκτός από τα παραπάνω, το Kona είναι εξοπλισμένο με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS που αναβαθμίζουν αισθητά τα παρεχόμενα επίπεδα ασφάλειας.

TECH

FORD PUMA 1.0 ECOBOOST 125 MHEV: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, MHEV 48V, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.186/1.805/1.540 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.588 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 402+80 lt

HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 7DCT: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 998 cc, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.350/1.825/1.585 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.660 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 466 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
FORD: 125 PS @ 6.000 rpm, 210 Nm @ 1.750 rpm
HYUNDAI: 120 PS @ 6.000 rpm, 172 Nm @ 1.500 rpm

ΒΑΡΟΣ
FORD: 1.280 kg
HYUNDAI: 1.395 kg

0-100 km/h
FORD: 9,8”
HYUNDAI: 11,7’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
FORD: 7,8 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (5,5 WLTP)
HYUNDAI: 8,0 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (5,9 WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
FORD: 191 km/h
HYUNDAI: 180 km/h

CO2
FORD: 122 gr/km
HYUNDAI: 135 gr/km

ΤΙΜΗ
FORD: Από €24.995 (€26.806 με αυτόματο κιβώτιο)
HYUNDAI: Από €25.290 (€27.990 με αυτόματο κιβώτιο, όπως η έκδοση δοκιμής)