Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Tι κρύβεται πίσω από την απλοποίηση των σημάτων των εταιριών;

Ελλάδα 2:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Tι κρύβεται πίσω από την απλοποίηση των σημάτων των εταιριών;

ΝΕΑ

Tι κρύβεται πίσω από την απλοποίηση των σημάτων των εταιριών;

ΝΕΑ

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία τάση να γίνουν πιο απλά τα σήματα των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Είναι μόδα ή κάτι άλλο;

Advertisement
Advertisement

Το σήμα κάθε εταιρίας είναι η ταυτότητά της και το σημείο αναφοράς της στην παγκόσμια αγορά. Οι αλλαγές δεν είναι σπάνιες στην πορεία των χρόνων, και σήματα μεγάλων εταιρών έχουν εξελιχθεί έτσι ώστε να ακολουθούν την τάση της εποχής και τα αισθητικά δεδομένα που αλλάζουν.

Τα τελευταία χρόνια όμως έχει γίνει εμφανής μία νέα μόδα. Η απλοποίηση των σημάτων των εταιριών, που από τρισδιάστατα και πολύπλοκα γίνονται 2D και χωρίς πολλές σχεδιαστικές πληροφορίες.

Η VW ήταν η πρώτη που ξεκίνησε αυτή τη νέα τάση, μετατρέποντας το σήμα της σε ένα πιο απλό και flat σε σχεδίαση logo το 2019 στην παρουσίαση του ID.3. Από τότε ακολούθησαν και άλλες εταιρίες, όπως η BMW, Nissan, Toyota, RollsRoyce, Vauxhall, Kia, GM, Dacia, Mini, Peugeot, Renault και Volvo. Όλες αυτές μετέτρεψαν τα 3D σήματά τους σε πιο απλά δύο διαστάσεων.

Advertisement
Advertisement

Οι περισσότεροι θα υποθέσουν ότι όλο αυτό γίνεται για χάρη κάποιας μόδας. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν και άλλοι πιο σοβαροί λόγοι. Τα τρισδιάστατα λογότυπα δεν είναι εύκολο να απεικονιστούν στις νέες μεθόδους που γίνονται πλέον οι πωλήσεις αυτοκινήτων, από τα apps και τις μικρές οθόνες των κινητών έως τα sites των εταιριών και τους διάφορους τύπους configurator που χρησιμοποιεί ο καταναλωτής για να “χτίσει” το αυτοκίνητό του.

Ένας επίσης σημαντικός λόγος είναι ότι οι εταιρίες αυτοκινήτων θέλουν μέσω αυτού του μετασχηματισμού των σημάτων τους να δείξουν ότι σιγά-σιγά μετατρέπονται από εταιρίες παραγωγής σε εταιρίες παροχής επιλογών κινητικότητας. Αυτό σημαίνει ότι όλα θα στραφούν γύρω από την χρήση του αυτοκινήτου και όχι την ιδιοκτησία του, κάτι για το οποίο ήδη μεγάλες εταιρίες έχουν δημιουργήσει ξεχωριστά αυτόνομα τμήματα, όπως το Toyota Kinto ή το Renault Mobilize.

Advertisement

Aυτή η μετάβαση σε μία εντελώς νέα εποχή, κάνει την αναφορά και την σύνδεση με την μηχανολογική ιστορία της κάθε εταιρίας όχι τόσο σημαντική. Είναι ενδεικτικό ότι το 2021 η Kia έβγαλε από την επίσημη ονομασία της την λέξη “Motors” και έκανε το σήμα της δύο διαστάσεων. 

Σε μία τέτοια εποχή που όλα έχουν αλλάξει, το να κάνεις τα σήματα να μοιάζουν με μεταλλικά και να είναι γυαλιστερά και τριών διαστάσεων δείχνει πλέον πολύ “παλιό”. Και δεν χρειάζεται στα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία θέλουν να απαλλαγούν από το προηγούμενο τεχνολογικό φορτίο και να γράψουν τις εξελίξεις της αυτοκίνησης από την αρχή.

Advertisement

Πολλοί βλέπουν και έναν μη αποδεκτό συμβολισμό στα μεγάλα τρισδιάστατα μεταλλικά σήματα, τα οποία δεν ταιριάζουν με την σημερινή νέα αισθητική και την διάθεση των καταναλωτών να “δείχνουν” λιγότερα. Η λαμπερή σχεδιαστική τάση είναι πλέον ξεπερασμένη και το κοινό θέλει πλέον απλά σχέδια και ματ φινιρίσματα με διακριτικά χρώματα.

Ειδικά για την VW το νέο πιο απλό και “ταπεινό” λογότυπο για την γκάμα των ηλεκτρικών της θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως σύμβολο της απομάκρυνσης της εταιρίας από το σκάνδαλο του Dieselgate. “Το παλιό λογότυπο έμοιαζε με κόσμημα και δεν αντιπροσώπευε πλέον την VW. Ο νέος σχεδιασμός είναι ένα βήμα πιο κοντά προς τη νέα μας εικόνα που θέλει αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και μία νέα μορφή κινητικότητας για όλους” έχει πει σε συνέντευξή ο επικεφαλής σχεδιασμού της VW Klaus Zyciora.

Advertisement

Aκόμα και εταιρίες όπως η Rolls-Royce με πελάτες που συνηθίζουν τις αισθητικές εξτραβγαγκάντζες αλλάζουν συνήθειες, αναζητώντας πλέον ποιότητα και τεχνολογία πάνω από τις σχεδιαστικές υπερβολές. Η Dacia από την άλλη κάνει μία δραστική αλλαγή, αλλάζοντας σημαντικά το λογότυπό της, έτσι ώστε να σηματοδοτήσει την αρχή μιας νέας εποχής για την εταιρία.

Και αν όλα αυτά είναι δύσκολα για εταιρίες με ιστορία πάνω από 100 χρόνια, οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και διάφορες start-up ανά τον κόσμο δεν έχουν τέτοια προβλήματα. Η νοσταλγία δεν υπάρχει στο λεξιλόγιό τους ούτε η παράδοση, οπότε μπαίνουν στη νέα εποχή με λογότυπα πολύ σύγχρονα και με άμεση επαφή με το νεανικό καταναλωτικό κοινό.

Σε κάθε περίπτωση, ένα λογότυπο κρύβει πολλά πλέον και δεν είναι απλά η αντανάκλαση της ιστορίας της φίρμας. Είτε για πρακτικούς λόγους είτε για λόγους συμβατότητας με τα νέα αισθητικά ήθη και την αρχή μιας νέας τεχνολογικής εποχής, είναι προφανές ότι όλες οι εταιρίες θα πρέπει να κάνουν την μετάβαση και στα λογότυπά τους.

Μπορεί να φαίνεται κάτι απλό και εύκολο, όμως κρύβει αρκετή μελέτη και προσοχή. Και κρίνει πολλά για την θέση της εταιρίας στο νέο τοπίο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συναρπαστικές ιστορίες πίσω από ιταλικά λογότυπα
Γιατί το Wagoneer δεν έχει λογότυπα Jeep;
Νέο logo για τη VW