Live Κίνηση
Περισσότερα
Renault 2021-1

Νέο Renault Arkana: Mοναδική κομψότητα και οδηγική απόλαυση

Ελλάδα 19:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νέο Renault Arkana: Mοναδική κομψότητα και οδηγική απόλαυση

Renault 2021-1

Νέο Renault Arkana: Mοναδική κομψότητα και οδηγική απόλαυση

Renault 2021-1

Με το νέο Arkana η Renault δημιουργεί ένα πραγματικά premium αυτοκίνητο με πρωτοποριακό στιλ και ξεχωριστές ιδιότητες, το οποίο αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία του και υπόσχεται συναρπαστικές οδηγικές εμπειρίες.

Advertisement
Advertisement

Σπανίζουν πια οι περιπτώσεις που ένα αυτοκίνητο μπορεί να ταράξει τα νερά της κατηγορίας του, και το Renault Arkana είναι μία από αυτές. Η γαλλική εταιρία, πιστή στην παράδοση να καινοτομεί στον σχεδιαστικό τομέα, δημιούργησε το πρώτο προσιτό κουπέ SUV, με μία απίστευτα κομψή εμφάνιση που το ξεχωρίζει από οτιδήποτε υπάρχει στην κατηγορία του.

Παράλληλα, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της εταιρίας έδειξαν αντίστοιχη φαντασία και στην χωροταξική εκμετάλλευση του σαλονιού, εξασφαλίζοντας κορυφαία επίπεδα πρακτικότητας και ευρυχωρίας. Και συνδύασαν όλα τα παραπάνω με ένα πληθωρικό πακέτο εξοπλισμού για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών το οποίο συνδυάζεται με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στον τομέα της διασύνδεσης και των ψηφιακών παροχών.

Το Arkana έρχεται να μπει δυναμικά σε μία κατηγορία όπου μέχρι τώρα κυριαρχούσαν πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα και κατασκευαστές κύρους, δίνοντας το δικαίωμα σε ένα πιο ευρύ κοινό να μπορέσει να αποκτήσει ένα απίστευτα όμορφο και ελκυστικό SUV σε προσιτή τιμή και δίχως να χρειαστεί να θυσιάσουν στοιχεία όπως η άνεση, η ποιοτική κύλιση και πάνω από όλα η σπορτίφ οδική συμπεριφορά.

Advertisement
Advertisement

Eίναι προφανές ότι το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου και αυτό που συγκεντρώνει τα περισσότερα εγκωμιαστικά σχόλια είναι η σχεδίαση του πίσω μέρους. Διατηρώντας τα βασικά χαρακτηριστικά ενός SUV όπως την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι σχεδιαστές της εταιρίας είχαν εξαιρετική έμπνευση στο πίσω μέρος, με την έντονα επικλινή γραμμή της οροφής και τα πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα να προσδίδουν ένα ν έντονο χαρακτήρα κουπέ με σπορτίφ προσανατολισμό.

Το αμάξωμα πατά σε τροχούς μεγάλης διαμέτρου 690mm. Το μήκος του φτάνει τα 4,568μ., το ύψος το 1,571μ. και το μεταξόνιο είναι 2,720μ. Οι μεγάλες διαστάσεις του το κάνουν να δείχνει ακόμα πιο εντυπωσιακό, κάτι στο οποίο συμβάλλουν οι διακοσμητικές λεπτομέρειες χρωμίου, όπως στα πλαίσια των παραθύρων, στα προστατευτικά των θυρών, και στα σκούρα εμπρός φρύδια των φτερών, τα οποία αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο το κύρος της κατασκευής.

Advertisement

Το σαλόνι είναι ένα ακόμα κομμάτι του μοναδικού παζλ του Αrkana, καθώς συνδυάζει την πρακτικότητα με την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και εξαιρετικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Υπάρχουν επίσης οι απαραίτητες high-tech πινελιές, είτε στον πίνακα οργάνων, είτε στην οθόνη πολυμέσων, η οποία στις ακριβές εκδόσεις φθάνει στις χορταστικές 9,3 ίντσες.

Advertisement

Το σαλόνι χαρακτηρίζεται επίσης από τα κορυφαία υλικά που χρησιμοποιεί η Renault για την κατασκευή του και την άψογη συναρμολόγηση η οποία σε συνδυασμό με την πολύ προσεγμένη ηχομόνωση, δημιουργούν έναν premium “αέρα” για τους επιβάτες. Οι τελευταίοι έχουν μεγάλη άνεση κινήσεων και πρωτόγνωρη ευρυχωρία, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στην διάθεσή τους 211 χιλιοστά για τα γόνατά τους, τιμή που είναι η μεγαλύτερη για την κατηγορία του.

Οι κορυφαίοι χώροι για επιβάτες συνδυάζονται με έναν εξίσου τεράστιο χώρο αποσκευών που φθάνει στα 513 λίτρα (480 λίτρα για την έκδοση E-TECH). Το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει επίσης και ένα διπλό δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί σε εναλλακτικές θέσεις αυξάνοντας έτσι την πρακτικότητα της φόρτωσης. Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, επιτρέποντας έτσι να δημιουργηθεί ένα πλήρως επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.

Advertisement

Στους κινητήρες, η Renault επενδύει πλέον στην πολύ προηγμένη τεχνολογία E-TECΗ, με το μηχανικό σύνολο των 145 ίππων να αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, με απόδοση 91 ίππους, και δύο ηλεκτροκινητήρες, με την συνδυαστική ισχύ να φθάνει στους 145 ίππους. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσα από ένα καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη.

Χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh, το υβριδικό σύστημα Ε-TECH, είναι το πιο αποδοτικό που υπάρχει στην αγορά, καθώς επιτρέπει στο Arkana να κινείται έως και στο 80% της διαδρομής αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα, μειώνοντας έτσι έως και 40% την κατανάλωση μέσα στην πόλη σε σύγκριση με έναν συμβατικό κινητήρα.

Έτσι το νέο Arkana E-TECH Hybrid επιτυγχάνει συνδυαστική κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. και 112-117 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 (τιμές WLTP). Σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το νέο Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 75 χλμ/ώρα.

Στην γκάμα του Arkana υπάρχει και δεύτερη υβριδική επιλογή, με τον κινητήρα 1.3 TCe των 140 ίππων. Είναι ένα micro-hybrid σύστημα, το οποίο αποτελείται από ένα σύστημα εναλλάκτη και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12 V, και υποβοηθά τον κινητήρα σε δευτερεύουσες λειτουργίες, με στόχο την μείωση της κατανάλωσης.

Η τεχνολογία micro-hybrid επιτρέπει την μείωση της κατανάλωσης κατά 8% και των εκπομπών CO2 κατά 8,5%, παρέχοντας επίσης ομαλότερη επανεκκίνηση μετά το start/stop και μεγαλύτερη άνεση κατά την κίνηση λόγω της πιο άμεσης απόκρισης στο γκάζι. Η συγκεκριμένη έκδοση του Arkana επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 5,8 λτ/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 132 και 138 γρ./χλμ. (WLTP).

Ως γνήσιος εκπρόσωπος της φιλοσοφίας της Renault, το Arkana δεν θα μπορούσε να μην εστιάζει και στα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο CMF-B σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη σχεδίαση του πίσω άξονα και τα νέα αμορτισέρ προσφέρουν εξαιρετική σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες και ένα ξεκάθαρο σπορτίφ χαρακτήρα για τον οδηγό που θα αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα σε διαδρομές με στροφές.

Για ακόμα μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση, η Renault προσφέρει και το σύστημα Multi-Sense, με τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Sport και MySense, μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και των μηχανικών του μερών ανάλογα με την διάθεση της στιγμής και την διαδρομή που έχει να κάνει.

Σε όλα τα παραπάνω, το Arkana έρχεται να προσθέσει ένα υπερπλήρες σύνολο εξοπλισμού για την ασφάλεια και της υποβοήθησης του οδηγού. Τα συστήματα αυτά εντάσσονται στην ομπρέλα Renault Easy Drive και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 μέσω του Highway & Traffic Jam Companion, Eνεργό Cruise Control, Αυτόματη Εναλλαγή Φώτων Υψηλής Σκάλας, Ενεργό Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου, Αναγνώρισης Πινακίδων Οδικής Σήμανσης, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Ενεργή Λειτουργία Εντοπισμού Αυτοκινήτου Όπισθεν, Κάμερα 360 μοιρών, Αισθητήρες Στάθμευσης περιμετρικά, Υποβοήθηση Στάθμευσης κ.ά.

Σε ό,τι αφορά την ψηφιακή διασύνδεση, χάρη στο σύστημα Renault Easy Connect, το νέο Arkana είναι διαρκώς σε επαφή με τον έξω κόσμο, μέσω της εφαρμογής My Renault και του νέου εξελιγμένου συστήματος πολυμέσων Ρenault Easy Link. Το σύστημα παρέχει μόνιμη δικτύωση 4G και πρόσθετες υπηρεσίες που προσφέρονται από συνεργάτες όπως η Google (εύρεση διευθύνσεων) και η TomTom (πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και περιοχές κινδύνου).

Συνοψίζοντας, το Renault Arkana αποτελεί μία πολύ ιδιαίτερη και πρωτοποριακή ιδέα για την κατηγορία των crossover, διαθέτοντας μοναδικό στιλ και σχεδιαστική φαντασία την οποία συνδυάζει με όλες τις απαραίτητες ιδιότητες για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, όπως τους μεγάλους χώρους, την κορυφαία τεχνολογία και υβριδική τεχνολογία με καινοτόμα χαρακτηριστικά λειτουργίας.

Σε όλα αυτά προσθέτει και τα σπορτίφ στοιχεία στην οδική του συμπεριφορά, κάτι που χαρακτήριζε πάντα ένα Renault και όπως φαίνεται θα συνεχίσει να είναι στην πρώτη γραμμή των επιδιώξεων της εταιρίας και στη νέα εποχή των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS EDC7 (+video)
Video: Το νέο Renault Arkana μαγνητίζει κάθε βλέμμα
Οι coupe γραμμές του νέου Renault Arkana (video)