Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

14+1 από τα πιο παράδοξα κόνσεπτ που έχουν υπάρξει ποτέ

Ελλάδα 21:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

14+1 από τα πιο παράδοξα κόνσεπτ που έχουν υπάρξει ποτέ

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

14+1 από τα πιο παράδοξα κόνσεπτ που έχουν υπάρξει ποτέ

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ως γνωστόν, δεν περνούν όλα τα κόνσεπτ των αυτοκινητοβιομηχανιών και των σχεδιαστών στην παραγωγή. Ειδικά τα παρακάτω, είναι απόλυτα κατανοητό γιατί δεν τα κατάφεραν.

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι λίγες οι φορές στην ιστορία της αυτοκίνησης που έχουμε δει ένα μοντέλο ή πιο συχνά ένα κόνσεπτ σε κάποια έκθεση και είπαμε «τι είναι αυτό;» ή «πώς το σκέφτηκαν;». Φυσικά, όχι με θετική προδιάθεση.

Ότι περίεργο, παράδοξο ή αποκρουστικό και αν έχουμε δει, αυτά που βρήκαμε και σας παρουσιάζουμε από τη δεκαετία του ’50, μέχρι και αυτήν του 2000 είναι πέρα για πέρα τολμηρά λες και ήρθαν από άλλο πλανήτη!

Για αυτό και δεν μπήκαν ποτέ στην παραγωγή της εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανίας. Αναλυτικά, τα 15 πιο παράδοξα κόνσεπτ αυτοκινήτου:

Bertone BAT3/5/7 (1953)

Advertisement
Advertisement

Η Bertone δημιούργησε μεταξύ 1953 και 1955 τρία διαφορετικά κόνσεπτ που τα ονόμασε BAT (Berlinetta Aerodinamica Tecnica). Θέλοντας να εξερευνήσει τις δυνατότητες της αεροδυναμικής των αυτοκινήτων, μπήκε στη διαδικασία και σχεδίασε αυτό το κόνσεπτ που η μορφή του περισσότερο θυμίζει… ρουκέτα, παρά αυτοκίνητο.

Σε μία εποχή που τα ντιζάιν των αυτοκινήτων έμοιαζαν ακόμα αρκετά με εκείνα προ του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το κόνσεπτ BAT πρέπει να έκανε τους ανθρώπους να νομίζουν ότι ήρθαν στον κόσμο εξωγήινοι!

Bertone Carabo (1968)

Advertisement

Η Bertone είχε αρχίσει σταδιακά ανά τα χρόνια να γίνεται δημοφιλής για τα σχέδια και το στυλ που προσέδιδε στα αυτοκίνητα. Το Carabo είναι ένα από τα ομορφότερα, αν όχι το ομορφότερο κόνσεπτ που θα δείτε σε αυτήν τη λίστα.

Advertisement

Βασίστηκε στην αγωνιστική Alfa Romeo 33, επομένως ο V8 βρισκόταν κεντρομήχανα. Τα τζάμια ήταν χρωματιστά και οι πόρτες άνοιγαν προς τα πάνω, ενώ η αεροδυναμική λεγόταν πως είναι υψηλή.

Pininfarina Modulo (1970)

Αν περιμένατε να δείτε ένα κόνσεπτ που μοιάζει σαν διαστημόπλοιο με τροχούς, τότε ο σχεδιαστικός οίκος Pininfarina έχει την απάντηση με το Modulo του 1970.

Advertisement

Πέραν του ότι τράβηξε τα βλέμματα για τους λάθος λόγους, το ντιζάιν ήταν τέτοιο που θα προκαλούσε σωρεία προβλημάτων στους μηχανικούς για να το κάνουν λειτουργικό, ενώ το κόστος αναμενόταν να είναι τεράστιο.

Mazda EX-005 (1970)

Η Mazda ήθελε το 1970 να δημιουργήσει ένα αστικό, καθημερινό όχημα και για αυτό σχεδίασε το κόνσεπτ EX-005 που πρόσφερε τέσσερις θέσεις. Λίγο… άβολες βέβαια, διότι ήταν από πλαστικό!

Συν τοις άλλοις, η προστασία από τις καιρικές συνθήκες σε αυτήν την κάψουλα που θεωρήθηκε κόνσεπτ αυτοκινήτου ήταν ανύπαρκτη και το επίπεδο ασφαλείας εξίσου.

Εμάς πάντως, μας θυμίζει περισσότερο την κάψουλα με την οποία ο Superman προσγειώθηκε στη Γη. Αυτή του υπερήρωα βέβαια, ήταν πολύ πιο ασφαλής!

Aston Martin Bulldog (1979)

Ο γνωστός σχεδιαστής Γουίλιαμς Τάουνς χάρισε μερικά πολύ ιδιαίτερα και όμορφα κόνσεπτ στην εποχή του. Αυτό της Aston Martin Bulldog όμως, πρέπει να είναι το πιο πολύκροτο.

Ξεκίνησε ως πρωτότυπο και σκοπός ήταν να δημιουργηθούν 25 μονάδες. Αλλά το σκέφτηκαν καλύτερα και συνειδητοποίησαν πως δεν πρόκειται να έχει απήχηση με αυτή τη σχεδίαση. Επομένως, μόνο ένα κατασκευάστηκε το οποίο παρεμπιπτόντως «ζει» μέχρι και σήμερα.

Toyota CX-80 (1979)

Έχετε ακούσει την ατάκα «σαν Playmobil είναι»; Αυτό ακριβώς μας έρχεται στο νου όταν βλέπουμε το κόνσεπτ Toyota CX-80. Αρχικά, δημιουργήθηκε για να προσφέρει επαρκή χώρο για τέσσερα άτομα, ενώ ταυτόχρονα οι διαστάσεις του θα το έκαναν ένα μικρό και ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης.

Ήταν μικρότερο μάλιστα από το Starlet! Πιθανότατα η Toyota να μην παρουσιάσει ποτέ ξανά κάτι σαν αυτό το Playmobil, διότι από τότε λίγες φορές έχει τραβήξει τα βλέμματα η ιαπωνική εταιρεία για τους λάθος λόγους.

Italdesign Machimoto (1986)

Αν σκεφτήκατε ποτέ πώς θα ήταν να «παντρεύεται» ένα αυτοκίνητο με μία μοτοσικλέτα, τότε ο σχεδιαστικός οίκος Italdesign μάλλον σας πρόλαβε.

Το κόνσεπτ Machimoto σχεδιάστηκε, γιατί αρχικά, προβλεπόταν ότι θα προσφέρει φθηνή μετακίνηση για περίπου εννέα άτομα!

Αυτό που μάλλον δεν υπολόγισαν είναι το πόσο ανασφαλές είναι ο οδηγός οι επιβάτες να κάθονται λες και βρίσκονται σε σέλα μοτοσικλέτας, ενώ στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα αυτοκίνητο τύπου κάμπριο.

Renault Racoon (1993)

Να και κάτι που είναι τόσο άστοχο όσο φαίνεται. Αν κάποιος έπαιρνε ένα ελικόπτερο, του αφαιρούσε τις έλικες και του έβαζε τροχούς με ένα αλλόκοτο σύστημα αναρτήσεων, θα είχε ένα παρόμοιο αποτέλεσμα.

Κάτι τέτοιο πρέπει να συνέβη με το Renault Racoon που παρά τις καλές προθέσεις των Γάλλων για ένα mini αυτοκίνητο πόλης, μάλλον οι σχεδιαστές είχαν… πιει όταν ετοίμαζαν αυτό το ντιζάιν.

Honda Fuya-Jo (1999)

Αυτό το αλλόκοτο κόνσεπτ της Honda παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Τόκιο το 1999 και μοιάζει σαν ένα θωρακισμένο αυτοκίνητο να ενώθηκε με ένα καρότσι σούπερ μάρκετ.

Το Fuya-Jo ήταν ένα αυτοκίνητο -υποτίθεται- με μίνιμαλ αμάξωμα, τζάμια και πλαστικά που παρεμπιπτόντως είχε και τροχούς. Προφανώς, δε θα μπορούσε ποτέ εκείνη την εποχή να γίνει μοντέλο παραγωγής.

Fast-forward στο 2024 πάντως, εμάς μας θυμίζει έντονα το Microlino. Μήπως το Fuya-Jo σχεδιάστηκε σε λάθος εποχή;

Citroen Osmose (2000)

Το Citroen Osmose σχεδιάστηκε από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία για να προσφέρει στο κοινό ένα φιλικό, καθημερινό όχημα που δε θα βόλευε μόνο τον χρήστη, αλλά και τους… γύρω του.

Παρότι το επιχείρημα δεν μας πείθει ιδιαίτερα, θα πούμε πως ο χρωματισμός του πρωτότυπου, είναι τουλάχιστον ιδανικός για το… τσίρκο.

Rinspeed Presto (2002)

Η Rinspeed έχει παρουσιάσει πολλά αλλόκοτα κόνσεπτ στο παρελθόν, πάντα με τεχνολογίες που δεν συνάδουν με όσα απαιτεί ένα αυτοκίνητο και με χαρακτηριστικά που προκαλούν ερωτήματα.

Στην περίπτωση του Presto, μιλάμε για ένα πρωτότυπο που σκοπός του ήταν να προσφέρει λίγο από όλα. Ένα κόμπακτ αυτοκίνητο για την πόλη και αρκετά ευρύχωρο για εξορμήσεις.

Βέβαια για την εποχή, αυτού του είδους η σχεδίαση απείχε πολύ από όσα μπορούσαν τότε να γίνουν, λόγω του τεράστιου κόστους και της πολυπλοκότητας της κατασκευής.

Audi RSQ (2004)

Το κόνσεπτ RSQ της Audi είναι το μοναδικό στη λίστα που γνωρίσαμε μέσω ταινίας. Συγκεκριμένα, για όσους ξέρουν ή θυμούνται, το είδαμε στην ταινία του 2004, «Εγώ, το ρομπότ» η οποία διαδραματιζόταν στο 2035.

Είναι εντελώς φουτουριστικό στην εμφάνιση, αλλά υποθέτουμε πως δύσκολα θα δούμε κάτι χωρίς τροχούς μέχρι το 2035. Οι πόρτες του ανοίγουν προς τα πάνω, ενώ οι τροχοί αντικαθίστανται από κάτι σαν… σφαίρες.

Mercedes Bionic (2005)

Ακόμα και οι πιο premium μάρκες, όπως η Mercedes έχουν κάνει τα λάθη τους σε κόνσεπτ και σχεδιασμούς. Ένα καλό παράδειγμα είναι το Bionic που θυμίζει περισσότερο ψάρι παρά αυτοκίνητο.

Όπως καταλαβαίνετε, δύσκολα η Mercedes θα βάσιζε κάποιο μοντέλο παραγωγής της σε ένα τέτοιο πρωτότυπο που κάθε άλλο παρά Mercedes θυμίζει.

Peugeot Moovie (2005)

Η Peugeot παρουσίασε το συγκεκριμένο κόνσεπτ ως ένα φιλικό προς το περιβάλλον mini για χρήση αποκλειστικά στον αστικό ιστό. Τη σχεδίαση ανέλαβε ο Αντρέ Κόστα.

Ωστόσο, υποθέτουμε ότι στο μυαλό του είχε και εκείνος κάποια κάψουλα εξωγήινου και όχι το ντιζάιν ενός αυτοκινήτου.

Στην τελική, μοιάζει να μην πληροί καμία προδιαγραφή ασφαλείας ενώ δεν έχει τροχούς, αλλά… ροδάκια από πατίνι!

Toyota Aygo DJ (2005)

Το τελευταίο αλλόκοτο κόνσεπτ στη λίστα μας ανήκει στην Toyota και είναι περισσότερο σαν έξτρα έκδοση του Aygo. Ονομάστηκε DJ, διότι πρόσφερε αρκετό εξοπλισμό και χώρο για να διαχειρίζεσαι τη μουσική όπως εσύ θες.

Ένα παράδειγμα είναι τα πολλά και μεγάλα του ηχεία. Το θέμα είναι πως δεν ήταν καθόλου ιδανικό για μετακινήσεις, επομένως δεν το έλεγες και αυτοκίνητο.