Κενά ασφαλείας στα συστήματα παρακολούθησης του οδηγού
ΝΕΑΚενά ασφαλείας στα συστήματα παρακολούθησης του οδηγού
ΝΕΑΟι τεχνολογίες προειδοποίησης απόσπασης της προσοχής του οδηγού μπορούν να αποδειχθούν σωτήριες, μόνο εφόσον επεμβαίνουν σε εύθετο χρόνο.
Αγιάτρευτη πληγή αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα, μεγάλο ποσοστό των οποίων προκαλείται εξαιτίας της απόσπασης της προσοχής του οδηγού από τον δρόμο.
WHAT CAR
Αποφασισμένες να μειώσουν τον αριθμό θανατηφόρων τροχαίων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί σε έναν επίμονο αγώνα για την ενίσχυση της ασφάλειας οχημάτων τους.
Καθοριστικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση διαδραματίζουν κάποια ιδιαίτερα χρήσιμα συστήματα όπως είναι η τεχνολογία Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού.
Αισθητήρες στο τιμόνι κατανοούν πότε ο οδηγός έχει απομακρύνει για παρατεταμένη περίοδο τα χέρια του από το τιμόνι, ενώ υπάρχουν και κάμερες «σύλληψης» του βλέμματος που αντιλαμβάνονται τη μη παρακολούθηση του δρόμου εκ μέρους του οδηγού.
Οι μεγάλες επενδύσεις των κατασκευαστών στον συγκεκριμένο τομέα, ωστόσο, δεν αποτελούν εχέγγυο για την ομαλή λειτουργία των εν λόγω τεχνολογιών, σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Αμερικανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, AAA.
Οι ερευνητές της τελευταίας, διενέργησαν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, βάζοντας στο μικροσκόπιό τους τέσσερα αυτοκίνητα (Subaru Forester, Cadillac Escalade, Tesla Model 3 και Hyundai Santa Fe).
Αξίζει να σημειωθεί πως τα προαναφερθέντα συστήματα κατηγοριοποιούνται σε ημι-αυτόνομα, δεδομένου ότι απαιτούν από τον οδηγό να βρίσκεται υπό συνεχή επαγρύπνηση και επεμβαίνουν μόνο για τη διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, ή μέσω αυτόματης πέδησης για την αποφυγή μιας σύγκρουσης.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της AAA, αποδοτικότερα είναι τα συστήματα που χρησιμοποιούν κάμερες παρακολούθησης, μιας και χρειάστηκαν λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα προκειμένου να εντοπιστεί απομάκρυνση των χεριών από το τιμόνι, ή πως το βλέμμα του οδηγού ήταν στραμμένο προς τα κάτω (π.χ. κοιτούσε το κινητό) – ή είχε κλειστά τα μάτια του.
Από την άλλη, όπως αναφέρουν οι ερευνητές, σε ταχύτητες κοντά 100 χλμ./ώρα, τα δέκα δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την επέμβαση του συστήματος, ίσως αποβούν μοιραία, δεδομένου ότι το όχημα θα έχει διανύσει περίπου 1.500 μέτρα.
Οι κάμερες, ωστόσο, αποδεικνύονται πολύ πιο αποτελεσματικές από τα συστήματα που βασίζονται σε αισθητήρες στο τιμόνι. Ο μέσος όρος «επέμβασης» των τελευταίων ήταν σχεδόν ένα λεπτό, κάτι που σημαίνει πως σε ταχύτητες 100 χλμ./ώρα, το όχημα θα έχει διανύσει περίπου 10 χλμ. όντας ακυβέρνητο.
Οι όποιες χρονοτριβές δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα των δύο τεχνολογιών. Πολλές εταιρείες επιτρέπουν στον οδηγό να τις απενεργοποιήσει, ενώ δεν είναι λίγοι που προσπαθούν να τις «κοροϊδέψουν», με χαρακτηριστικά παραδείγματα πολλούς ιδιοκτήτες μοντέλων της Tesla.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η ζώνη ασφαλείας αφήνει σημάδια αλλά σώζει ζωές!
Ποια είναι τα πιο ασφαλή νέα μοντέλα; (+video)
Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας με αναβάθμιση του ηλεκτροφωτισμού