Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αυτές είναι οι 20 πιο «σκληροπυρηνικές» Porsche 911

Ελλάδα 23:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτές είναι οι 20 πιο «σκληροπυρηνικές» Porsche 911

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αυτές είναι οι 20 πιο «σκληροπυρηνικές» Porsche 911

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η επιλογή δεν είναι εύκολη, καθώς το θρυλικό γερμανικό sportscar, διανύει το 60ό έτος της ηλικίας του.

Advertisement
Advertisement

H Porsche 911 αποκαλύφθηκε -ως 901- στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 1963 και κυκλοφόρησε την επόμενη χρονιά, με το όνομα που την καθιέρωσε στη συνείδηση όλων των φίλων του αυτοκινήτου.

Στις έξι δεκαετίες από τότε, υπήρξαν πολλές 911, που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν «σκληροπυρηνικές», αλλά εάν τις συμπεριλάβουμε όλες στη σχετική λίστα, θα… χαθεί η μπάλα! Μαζί, ενδεχομένως, με την ουσία.

Στη λίστα, λοιπόν, που ακολουθεί και που είναι αφιερωμένη στα 60 χρόνια της εμβληματικής Porsche 911, σταχυολογούμε τις πιο «καυτές» εκδόσεις, που γνωρίσαμε στο πέρασμα των ετών, εξαιρώντας (για προφανείς λόγους) όλες τις αγωνιστικές εκδόσεις, που διέπρεψαν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Advertisement
Advertisement

Porsche 911 (1964)

Από την πρώτη 911 του 1964, δύο είναι τα διαχρονικά στοιχεία της κληρονομιάς. Το αναγνωρίσιμο σχήμα της και ο επίπεδος (boxer) εξακύλινδρος κινητήρας, που για την περίσταση ήταν χωρητικότητας 2,0 λίτρων και απόδοσης 130 ίππων, καθιστώντας της αρκετά πιο ισχυρή από την 356 της εποχής. Η επιτάχυνση από στάση ερχόταν σε 9,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ανέρχονταν στα 210 χλμ/ώρα.

Advertisement

Porsche 911 S (1966)

Advertisement

Δύο χρόνια μετά την πρώτη 911, η Porsche αναβάθμισε τον 2λιτρο εξακύλινδρο κινητήρα, ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στους 160 ίππους και λανσάροντας νέο σύστημα πέδησης, με αεριζόμενους δίσκους, καθώς και τις περίφημες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου της Fuchs. Ήταν η πρώτη 911 S.

Porsche 911 Carrera RS 2.7 (1973)

Advertisement

Αυξάνοντας σταδιακά τη χωρητικότητα του εξακύλινδρου boxer κινητήρα, από 2,2 λίτρα το 1969, σε 2,4 λίτρα το 1971, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατέληξε στην 911 Carrera RS 2,7 το 1973. Με 210 ίππους, κορυφαίο συντελεστή αεροδυναμικής και βάρος λιγότερο του ενός τόνου, ήταν η κορυφαία 911, μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Porsche 911 Turbo (1975)

Η πρώτη υπερτροφοδοτούμενη 911 αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1974 και κυκλοφόρησε την επόμενη χρονιά. Πωλήθηκε στις περισσότερες αγορές ως 911 Turbo, αλλά στη Βόρεια Αμερική ως 930. Ενισχυμένος από έναν συμπιεστή, ο κινητήρας, τώρα 3,0 λίτρων, απέδιδε 256 ίππους, περίπου διπλάσια από την πρώτη 911. Δύο χρόνια αργότερα, ξ χωρητικότητα αυξήθηκε στα 3,3 λίτρα, με την οποία απέδιδε 296 ίππους.

Porsche 911 Speedster (1988)

Το 1988 η Porsche εισήγαγε ένα ριζοσπαστικό νέο στυλ αμαξώματος. Με μικρότερο από το κανονικό παρμπρίζ και χειροκίνητη οροφή που μπορούσε να αποθηκευτεί κάτω από ένα μεγάλο πλαστικό κάλυμμα πίσω από την καμπίνα επιβατών, η Speedster είχε το πιο ακραίο στυλ αμαξώματος 911 μέχρι σήμερα, αν και απηύθυνε αυτό που χρησιμοποιήθηκε πολλά χρόνια για την 356.

Porsche 911 Carrera 4 (1988)

Μετά την υπερσυμπίεση, η επόμενη σημαντική μηχανική εξέλιξη στην ιστορία του 911 ήταν η εισαγωγή της τετρακίνησης. Η Carrera 4 ήταν το πρώτο μοντέλο της γενιάς 964 (για την οποία η Porsche είπε ότι ήταν 85% διαφορετική από τον άμεσο προκατόχο της) και ξεκίνησε να πωλείται το 1988.

Porsche 911 Carrera RS 3.8 (1993)

Λίγες 911 της γενιάς 964 είχαν μεγαλύτερο κινητήρα από 3,6 λίτρα. Οι εξαιρέσεις, των οποίων τα flat-sixes είχαν ελαφρώς μεγαλύτερες οπές και μετρούσαν 3764cc, ονομάζονταν Carrera RS 3.8. Η Porsche κατασκεύασε μόνο 55 τέτοια αυτοκίνητα. Η RS 3.8 εμφανίστηκε στην ταινία του 2023 Transformers: Rise of the Beasts. Πέντε αυτοκίνητα χρησιμοποιήθηκαν για τα γυρίσματα, αλλά η Porsche –μη θέλοντας να διακινδυνεύσει τη… ζωή σε ένα από τα πιο σπάνια μοντέλα της– παρείχε αντίγραφα.

Porsche 911 Turbo S 3.6 (1994)

Το πιο ισχυρό αποκλειστικό υπερτροφοδοτούμενο μοντέλο 964 κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό, ακριβώς στο τέλος της γενιάς. Βασισμένο στις Turbo των 3,6 λίτρων, είχε μεγαλύτερο συμπιεστή, μεταξύ πολλών άλλων τροποποιήσεων και αντίστοιχα υψηλότερη απόδοση 380 ίππων.

Από τα 93 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν, τα 76 περιείχαν αμάξωμα Flachbau ή «επίπεδη μύτη», με τους προβολείς σε εσοχή στα μπροστινά φτερά. Τα υπόλοιπα 17, γνωστά ως αυτοκίνητα Package, είχαν συμβατικούς προβολείς και πωλούνταν μόνο στις ΗΠΑ.

Porsche 911 GT2 (1995)

Το πρόβλημα για τους μηχανικούς της Porsche, ήταν πως θα προσαρμόσουν ένα αυτοκίνητο αγωνιστικών προδιαγραφών, σε αυτές που απαιτούνταν για ένα ένα road sportscar. Η λύση ήταν να δημιουργηθεί η πισωκίνητο GT2, που αρχικά πωλούνταν απλά ως GT. Με λιγότερα εξαρτήματα μετάδοσης, μαζί με άλλα μέτρα εξοικονόμησης βάρους, η GT2 ήταν πολύ ελαφρύτερο από την κανηνική Turbo, κάτι που φυσικά της προσέφερε πολύ καλύτερες επιδόσεις, αν και λιγότερη πρόσφυση. Η Porsche συνέχισε να παράγει GT2 στις επόμενες γενιές. για περισσότερα από 20 χρόνια.

Porsche 911 GT1 Strassenversion (1997)

Η Strassenversion (γερμανικά σημαίνει «έκδοση δρόμου») ήταν ελαφρώς αποσυντονισμένη και είχε πλήρη οδικό εξοπλισμό, αλλά ήταν ακόμα μια τρομερή μηχανή στον δημόσιο δρόμο. Επίσης, η πρώτη 911 διαθέσιμη στο κοινό με υδρόψυκτο κινητήρα και μέχρι στιγμής η μόνη στην οποία ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος μπροστά από τον πίσω άξονα.

Porsche 911 Turbo S (1997)

Η 911 Turbo της γενιάς 993 είχε κινητήρα 3,6 λίτρων, ενισχυμένο από δύο συμπιεστές, που είχε ως αποτέλεσμα ισχύ 402 ίππων. Αυτό ήταν εντυπωσιακό στην αρχή, αλλά φάνηκε ελαφρώς λιγότερο, όταν η Porsche παρήγαγε έναν μικρό αριθμό παραλλαγών Turbo S προς το τέλος της διαδρομής, με απόδοση έως και 444 ίπους.

Porsche 911 GT3 (1999)

Αυτή τη φορά, οι υπερσυμπιεστές δεν επιτρέπονταν, επομένως το GT3 είχε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 3,6 λίτρων 355 ίππων, που προερχόταν, σύμφωνα με την Porsche από τη μονάδα turbo που χρησιμοποιήθηκε στο βραβευμένο με το Le Mans GT1.

Porsche 911 GT3 RS (2003)

Η Porsche είχε ήδη χρησιμοποιήσει τα σήματα GT3 και RS, για να υποδηλώσει μοντέλα υψηλών επιδόσεων, οπότε το αυτοκίνητο του 2003 που ήταν διακοσμημένο και με τα δύο που ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Σίγουρα, η GT3 RS εκείνη της χρονιάς είχε πίσω φτερό, κάλυμμα κινητήρα και δίσκους φρένων από ανθρακονήματα, μαζί με -για ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση βάρους- ανθρακονημάτινα στοιχεία.

Porsche 911 GT2 RS (2010)

Η πρώτη 911 που φόρεσε το σήμα GT2 RS ήταν μια αναβαθμισμένη έκδοση της ήδη τρομερού GT2 (997). Αυξάνοντας την πίεση ώθησης, η Porsche αύξησε την απόδοση του κινητήρα twin-turbo των 3,6 λίτρων κατά σχεδόν 90 ίππους στους 612 ίππους, που με τη σειρά του έδωσε στο αυτοκίνητο τελική ταχύτητα 330 χλμ/ώρα και επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα, σε 3,5 δευτερόλεπτα.

Porsche 911 GTS (2011)

Φαινομενικά η GTS, δεν παραπέμπει σε κάτι ακραίο… Στη δύση της γενιάς 997, ήταν η έκδοση που τοποθετείται ανάμεσα στην Carrera Turbo και την GT, ούσα πιο ισχυρή (402 ίππους) και με καλύτερες επιδόσεις.

Porsche 911 GT2 RS (2017)

Η πιο πρόσφατη GT2 είναι η μόνη που προσφέρεται αποκλειστικά ως RS. Είναι επίσης η πιο ισχυρή παραγωγή 911 μέχρι σήμερα, με έναν κινητήρα twin-turbo 3,8 λίτρων που αποδίδει 690 ίππους, την υψηλότερη απόδοση από άλλη έκδοση, που κυκλοφορεί στο δρόμο. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 340χλμ/ώρα και για τα πρώτα 100χλμ/ώρα απαιτούνται μόλις 2,8 δευτερόλεπτα!

Porsche 911 Turbo S (2020)

Η Porsche έχει περιγράψει την 992 γενιά Turbo S ως «την ταχύτερη 911 όλων των εποχών». Το πόσο αληθές είναι αυτό εξαρτάται από το πώς ορίζετε τη λέξη «γρηγορά». Σε σύγκριση με τη GT2 RS, η Turbo S είναι βαρύτεροηο κινητήρας του twin-turbo 3,7 λίτρων είναι λιγότερο ισχυρός (641 ίπποι) και είναι ελαφρώς πιο αργός στην κορυφή (330χλμ/ώρα). Ωστόσο, σε αντίθεση με GT2 RS, είναι τετρακίνητη και παρόλα αυτά, η Porsche (με την προαιρετική χρήση του πακέτου Sport Chrono) υποστηρίζει ότι επιταχύνει από στάση στα 100χλμ/ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα!

Porsche 911 Dakar (2022)

Σχεδόν από κάθε άποψη, εκτός από τις ευθείες επιδόσεις, η Dakar είναι η πιο ακραία 911 δρόμνου, που έχει υπάρξει ποτέ. Το όνομά της αναφέρεται στη νίκη της Porsche στο Ράλι Ντακάρ του 1984 με μια 953, μια πολύ τροποποιημένη παραλλαγή της τότε 911. Το αυτοκίνητο έχει τελική ταχύτητα μόνο περίπου 241 χλμ/ώρα, αλλά το μεγαλύτερο (και μεταβλητό) ύψος, η προστασία κάτω από το αμάξωμα και οι τρόποι μετάδοσης σημειώνουν ότι είναι επίσης ένα σοβαρό off-roader.

Porsche 911 GT3 RS (2022)

Η τρέχουσα GT3 RS είναι η πιο επιθετική, απ’ όλες τις προκατόχους της, μέχρι σήμερα. Είναι ένα από τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα στη σημερινή σειρά, με βάρος 1450 κιλά, και αναπόφευκτα είναι και το πιο ισχυρό. Η μέγιστη ισχύς του ατμοσφαιρικού κινητήρα 4,0 λίτρων είναι 518 ίπποι, 25 ίπποι περισσότεροι από το προηγούμενο μοντέλο.

Porsche 911 S/T (2023)

Η Porsche δημιούργησε το S/T για να γιορτάσει τα 60 χρόνια της 911. Χρησιμοποιεί τον ίδιο ατμοσφαιρικό κινητήρα 4,0 λίτρων και 518 ίππων με το GT3 RS, αλλά για να διατηρήσει μια κλασική εμφάνιση, δεν έχει το εμφανές πίσω φτερό της πιο αγωνιστικής RS. Επίσης, σε αντίθεση με την RS, είναι ξεκάθαρα πιο εστιασμένη, για χρήση δρόμου και όχι πίστας. Σίγουρα δεν είναι η πιο ακραία 911, που έχουμε δει σε αυτή τη διαδρομή των ετών, είναι όμως η πιο ακριβή, καθώς κοστίζει περίπου 300.000 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Gunther Werks αποκάλυψε μια σπέσιαλ 911!
Ποια είναι η νέα πατέντα της Porsche;
H Edit βρήκε το ελιξίριο της νεότητας για την Porsche 911/997