Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Τι άλλαξε στη Ferrari;

Ελλάδα 10:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι άλλαξε στη Ferrari;

FORMULA 1

Τι άλλαξε στη Ferrari;

FORMULA 1

Για πρώτη φορά από το 2008 και μετά η Ιταλική ομάδα δίνει μια εικόνα συγκροτημένης ανταγωνιστικής ομάδας. Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι συγκεκριμένοι και οφείλονται κυρίως στην αλλαγή νοοτροπίας που υπάρχει.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Όλα ξεκίνησαν από την αποπομπή του Stefano Domenicali πέρυσι τέτοια εποχή από το τιμόνι της Scuderia. Μπορεί ο αντικαταστάτης του Marco Mattiacci να μην μακροημέρευσε σ’ αυτή τη θέση αλλά όντας νέος στη F1 και χωρίς πολλές γνώσεις άκουσε τον τεχνικό διευθυντή James Allison που προσπαθούσε εις μάτην μέχρι εκείνη τη στιγμή  να επιφέρει μια κομβική αλλαγή νοοτροπίας στην Ιταλική ομάδα. Ο Mattiacci δέχτηκε τον πλήρη διαχωρισμό δυο ομάδων μηχανικών μέσα στο Μαρανέλο για την εξέλιξη των μονοθεσίων και επέτρεψε από νωρίς τη διάθεση μεγάλων κεφαλαίων στην εξέλιξη του μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς. Έτσι στη Ferrari έτρεχαν παράλληλα και από νωρίς τα σχέδια της SF15T ενώ δεν δόθηκε πολύ σημασία στην περσινή F14T που δεν πήρε ούτε μια νίκη. Αυτό δε θα μπορούσε να γίνει πιο παλιά καθώς ο Montezemolo απαιτούσε νίκη στον επόμενο αγώνα, επικεντρώνοντας την προσοχή στην τρέχουσα χρονιά, υπονομεύοντας έτσι την επόμενη.

«Πείτε μου πως θα κερδίσουμε στη Μόντσα, δε ξέρω αν θα ζω του χρόνου» ήταν η κλασσική του ατάκα την τελευταία δεκαετία. Για να καταλάβει κανείς σε τι αναφερόμαστε όταν ο προηγούμενος πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo έρχονταν αντιμέτωπος με αιτήματα όπως η αναβάθμιση της αεροδυναμικής σήραγγας ή οι επενδύσεις για το μονοθέσιο της νέας χρονιάς η αντίδρασή του ήταν: «Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε». Η κατάσταση αυτή δημιουργήθηκε μετά την αποχώρηση του Jean Todt από τη Ferrari μέχρι τότε ο Γάλλος είχε τον τρόπο να περάσει στον Montezemolo τη γραμμή που ήθελε.

Advertisement
Advertisement

Ο ερχομός του Pat Fry στη Ferrari έκανε διαφορά, τότε ως νεοεισερχόμενος ο Βρετανός μηχανικός ζήτησε επιτακτικά την επιτάχυνση της αναβάθμισης της αεροδυναμικής σήραγγας και το πέτυχε. Ο Montezemolo γκρίνιαζε: «Μέχρι να γίνει θα έχετε δικαιολογία για να μην κερδίζουμε» έτσι προέκυψε η ενοικίαση της σήραγγας στην Κολωνία (σ.σ: στο εργοστάσιο της Toyota F1). Η αναβάθμιση της σήραγγας στο Μαρανέλο ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2013 και το πρώτο μονοθέσιο που δουλεύτηκε εξ’ ολοκλήρου σ’ αυτή είναι η SF15T με τα αποτελέσματα που όλοι βλέπουμε φέτος.

Ο Montezemolo ενδιαφέρονταν μόνο για τη νίκη στον επόμενο αγώνα, χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη ατάκα του James Allison: «Βασική μου δουλειά το προηγούμενο διάστημα ήταν να σιγουρευτώ ότι οι μηχανικοί μας δε θα ασχολούνται μόνο με τον επόμενο αγώνα αλλά να μπορούν να δουλεύουν έχοντας στο μυαλό τους ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο που σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις καλή δουλειά χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Είναι πολύ δύσκολο να πετύχεις κάτι καλό με χρονοδιαγράμματα δυο ή τριών μηνών. Το πρόγραμμα πρέπει να έχει μήνες και χρόνια όχι μέρες και βδομάδες. Τέτοιες αλλαγές δε γίνονται εύκολα, το πετύχαμε και αυτό θα συνεχίσει να βελτιώνει την εικόνα μας τα επόμενα χρόνια. Το φετινό μονοθέσιο ξεκίνησε να σχεδιάζεται πέρυσι τον Ιανουάριο ενώ η βελτίωση της μονάδας ισχύος πέρυσι το Μάιο. Προφανώς λοιπόν κυρίαρχο ρόλο στην φετινή μας εικόνα παίζει η καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, αλλά σημαντικό ρόλο έχει και η μεγαλύτερη ισχύ».

Advertisement

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η νέα Ferrari έχει περίπου 100PS παραπάνω από πέρυσι αλλά κοντά στα 55PS έχει κερδίσει και η Mercedes σε σχέση με το 2014.

Advertisement

Η συνέχεια αντιμετωπίζεται με αισιοδοξία από τους κόκκινους χαρακτηριστική ατάκα του Kimi Raikkonen στην Κίνα: «Νομίζω ότι από πέρυσι γίνεται πολύ καλός σχεδιασμός και κερδίζουμε πολλά και θα συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Εμπιστεύομαι τον τρόπο που δουλεύει η ομάδα μας. Είμαστε στο σωστό δρόμο και κάνουμε τα σωστά βήματα απλά χρειάζεται χρόνος δεν γίνονται θαύματα μέσα σε μια νύχτα. Θα χρειαστεί λίγος καιρός για να κερδίσουμε στα ίσα τις Mercedes».

Ο νέος πρόεδρος της ομάδας, Sergio Marchionne είναι αποστασιοποιημένος από τα δρώμενα, ενδιαφέρεται μόνο για τον προϋπολογισμό και τα αποτελέσματα. Όσο ο Arrivabene που βρίσκεται στη θέση του αγωνιστικού διευθυντή ακούει τον James Allison (τεχνικό διευθυντή) τόσο τα πράγματα θα πηγαίνουν καλύτερα για τη Ferrari.