Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Μαλαισίας: Pole position πάλι για Vettel

Ελλάδα 6:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Μαλαισίας: Pole position πάλι για Vettel

FORMULA 1

GP Μαλαισίας: Pole position πάλι για Vettel

FORMULA 1

Yπό βροχή και χρησιμοποιώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά ο Γερμανός πρωταθλητής πήρε για δεύτερη συνεχή φορά την pole φέτος και 38η στην καριέρα του συνολικά. Του Τάκη Πουρναράκη

Advertisement
Advertisement

Οι κατατακτήριες δοκιμές σήμερα στην πίστα της Σεπάνγκ στη Μαλαισία έκρυβαν αρκετό δράμα. Το Q1 ήταν εντελώς στεγνό αλλά με την απειλή της τροπικής καταιγίδας να είναι έντονα ορατή. Ο ρυθμός των μονοθεσίων με κινητήρα Mercedes έδειχνε ταχύτερος απ’ των υπολοίπων και εντυπωσιακός με βάση τα τώρα δεδομένα. Ειδικά στα χέρια του Άντριαν Σούτιλ η Force India φιγουράριζε για αρκετή ώρα στην κορυφή των χρόνων.

Αρκετοί πιλότοι όπως οι Φέτελ και Γουέμπερ άργησαν να βγουν στην πίστα και τελικά χρησιμοποίησαν κατευθείαν την μέση γόμα της Pirelli την πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων γομών. Η σκληρή γόμα δείχνει ότι θα χρησιμοποιηθεί αύριο κατά κόρον κατά τη διάρκεια του αγώνα εφόσον το οδόστρωμα είναι στεγνό.

Εκτός Q1 βρέθηκαν οι τέσσερις οδηγοί των δυο μικρών ομάδων Marussia, Caterham και οι Βερν με την Toro Rosso και Μπότας με τη Williams.

Advertisement
Advertisement

Στο Q2 η βροχή άρχισε να πέφτει μετά το μέσον της και άλλαξε τα δεδομένα. Πιάστηκαν εξ απίνης πιλότοι όπως ο Πέντρο ντε λα Ρόσα με την Force India που βρέθηκε στο φινάλε να προσπαθεί υπό βροχή να βελτιώσει το χρόνο του ώστε να μπει στη δεκάδα. Πράγμα που φυσικά ήταν αδύνατον. Στην ίδια δυσχερή θέση βρέθηκε και ο Ρομέν Γκροζάν με τη Lotus.

Στη 10αδα συνέχισαν οι δυο McLaren, οι δυο Mercedes, οι δυο Ferrari οι δυο Red Bull η Force India του Σούτιλ και η Lotus του Ράικονεν.

Στο Q3 το βρεγμένο οδόστρωμα επέβαλλε τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών που φόρεσαν όλα τα μονοθέσια. Τελικά το κλειδί για την επίτευξη καλύτερου χρόνου ήταν η αλλαγή ενδιάμεσων ελαστικών. Όσοι χρησιμοποίησαν δεύτερο σετ στο φινάλε βρέθηκαν να σημειώνουν με μεγάλη διαφορά τους ταχύτερους χρόνους. Αυτό γιατί το οδόστρωμα ήταν αλλού στεγνό αλλού βρεγμένο με αποτέλεσμα τα λάστιχα να φθείρονται πολύ γρήγορα. Όσοι προσπάθησαν να πετύχουν γρήγορο γύρο με το ίδιο σετ βρέθηκαν πολύ πίσω. Έτσι εξηγείται και τη διαφορά του poleman Σεμπάστιαν Φέτελ από τις Ferrari που επίσης άλλαξαν λάστιχα αλλά και συνολικά των τριών πρώτων από τους υπόλοιπους στη δεκάδα.
[nggallery id=2192]
Μιλώντας μετά το τέλος των δοκιμών ο poleman Σεμπάστιαν Φέτελ που πρόπερσι εκκινώντας από την ίδια θέση πήρε τη μια από τις δυο νίκες του στη Σεπάνγκ (σ.σ: η άλλη ήταν το 2010) τόνισε μεταξύ άλλων: «Δεν ξέρω αν ήταν στεγνό πόσο γρήγορα θα μπορούσα να πάω. Ο χρόνος του Ρόσμπεργκ ήταν καλός δεν ξέρω αν εμείς έχουμε τόσο δυνατό μονοθέσιο. Δεν πήγαμε 100% στο Q2 οπότε δεν μπορώ να εκτιμήσω μέχρι που θα φτάναμε. Στόχος μας ήταν να προφυλάξουμε τα ελαστικά για αύριο έτσι πίεζα όσο χρειάζονταν». Ο χρόνος του Ρόσμπεργκ στο Q2 ήταν 1:36.190 ενώ ο Φέτελ στο FP3 το πρωί. όπου ήταν ο ταχύτερος όλων είχε σημειώσει 1:36.435.

Advertisement

Από την πλευρά του ο Φελίπε Μάσα που για 4ο συνεχή αγώνα είναι ταχύτερος του Αλόνσο στις κατατακτήριες δοκιμές δήλωσε: «Μου αρέσει πολύ το φετινό μονοθέσιο. Ταιριάζει με το οδηγικό μου στυλ. Όταν νιώθεις άνετα μπορείς να πιέσεις το μονοθέσιο και να πετύχεις το μέγιστο. Ξέρω πόσο γρήγορα μπορώ να πάω. Το έχω δείξει πολλές φορές στο παρελθόν. Πιστεύω στον εαυτό μου. Εγώ και η ομάδα βαδίζουμε τώρα στη σωστή κατεύθυνση».

Ο Αλόνσο που τερμάτισε 2ος στην Αυστραλία και εκκινεί 3ος αύριο στη Μαλαισία στάθηκε στη δυναμική της F138: «Το μονοθέσιο μας συμπεριφέρεται καλά σ’ όλες τις συνθήκες. Δε με φοβίζει ότι κι αν κάνει ο καιρός αύριο. Ότι και να γίνει θα το αντιμετωπίσουμε και θα είμαστε ανταγωνιστικοί».

Advertisement

Όσον αφορά στον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει από το Μάσα ο Αλόνσο τόνισε:«Είναι τα καλύτερα δυνατά νέα για την ομάδα. Χρειαζόμαστε τον ανταγωνισμό μεταξύ των δυο οδηγών ώστε να μπορούμε να αντιπαραβάλλουμε τα δεδομένα. Δεν είναι η πρώτη φορά που είναι τόσο έντονος ο ανταγωνισμός. Απλά στο παρελθόν ο Φελίπε υπήρξε άτυχος με μηχανικά προβλήματα, συγκρούσεις και άλλα».

Αναλυτικά η κατάταξη:
1.  Σεμπάστιαν Φέτελ      Red Bull-Renault     1m49.674s
2.  Φελίπε Μάσα          Ferrari              1m50.587s  + 0.913s
3.  Fernando Alonso       Ferrari              1m50.727s  + 1.053s
4.  Λούις Χάμιλτον        Mercedes             1m51.699s  + 2.025s
5.  Μαρκ Ουέμπερ           Red Bull-Renault     1m52.244s  + 2.570s
6.  Νίκο Ρόζμπεργκ          Mercedes             1m52.519s  + 2.845s
7.  Κίμι Ράικονεν        Lotus-Renault        1m52.970s  + 3.296s
8.  Τζένσον Μπάτον         McLaren-Mercedes     1m53.175s  + 3.501s
9.  Άντριαν Σούτιλ   Force India-Mercedes 1m53.439s  + 3.765s
10.  Σέρχιο Πέρεζ          McLaren-Mercedes     1m54.136s  + 4.462s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m37.342s                        Διαφορά
11.  Ρομέν Γκροζάν       Lotus-Renault        1m37.636s  + 1.446s
12.  Νίκο Χούλκενμπεργκ       Sauber-Ferrari       1m38.125s  + 1.935s
13.  Ντάνιελ Ρικιάρντο      Toro Rosso-Ferrari   1m38.822s  + 2.632s
14.  Εστεμπάν Γκουτιέρες     Sauber-Ferrari       1m39.221s  + 3.031s
15.  Πωλ ντι Ρέστα         Force India-Mercedes 1m44.509s  + 8.319s
16.  Παστόρ Μαλντονάντο      Williams-Renault     δεν σημείωσε χρόνο
Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m37.931s                            Διαφορά
17.  Ζαν-Ερίκ Βερν      Toro Rosso-Ferrari   1m38.157s  + 1.348s
18.  Βάλτερι Μπότας       Williams-Renault     1m38.207s  + 1.398s
19.  Ζουλς Μπιανκί         Marussia-Cosworth    1m38.434s  + 1.625s
20.  Σαρλ Πικ           Caterham-Renault     1m39.314s  + 2.505s
21.  Μαξ Τσίλτον           Marussia-Cosworth    1m39.672s  + 2.863s
22.  Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε   Caterham-Renault     1m39.932s  + 3.123s