Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Αποκλειστικό: Ένας γύρος στην πίστα με τον Stig (video)

Ελλάδα 7:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αποκλειστικό: Ένας γύρος στην πίστα με τον Stig (video)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αποκλειστικό: Ένας γύρος στην πίστα με τον Stig (video)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδέψαμε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού για το Michelin Pilot Experience, ένα εντυπωσιακό event γεμάτο… εμπειρίες, μία εκ των οποίων ήταν και η βόλτα στην πίστα με τον Ben Collins, που επί σειρά ετών είχε το ρόλο του Stig στο δημοφιλές τηλεοπτικό σόου Top Gear!

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΗΠΑ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (facebook.com/SeitanF1)

To NewsAuto ήταν το μοναδικό ελληνικό μέσο που βρέθηκε στο Παλμ Σπρινγκς για τη διήμερη εκδήλωση που είχε ως βάση της την παρουσίαση του νέου ελαστικού επιδόσεων της γαλλικής εταιρείας παραγωγής ελαστικών, το Pilot Sport 4S (διαβάστε περισσότερα σχετικά πατώντας εδώ).

Πάνω σε τέσσερα τέτοια ελαστικά πατούσε η BMW M4 GTS με την οποία ζήσαμε αυτή τη ξεχωριστή εμπειρία. Μία αυταρχική Γερμανίδα, που παίρνει ώθηση από βραβευμένο, 3λιτρο Turbo κινητήρα απόδοσης 500 αλόγων, που προσφέρει συγκινήσεις χάρη στα 61.2 kgm ροπής. Κι αν δεν πλησιάσαμε τα 305 km/h της τελικής της ταχύτητας, πήραμε μία γεύση από το πως κάνει τα 0-100 μέσα σε μόλις 3.8sec!

Advertisement
Advertisement

Όλα αυτά στο Thermal Track της Καλιφόρνια, όπου ο καιρός μας έκανε τη χάρη να… περάσουν οι πλημμύρες των ημερών που προηγήθηκαν και να απολαύσουμε όσα είχε ετοιμάσει για εμάς η Michelin – και πιστέψτε μας, έχουμε πολλά ακόμα να σας δείξουμε.

Michelin-Pilot-experience-stig-hotlap-d640

Ο Ben Collins, οδηγός αγώνων με πλούσια καριέρα που έφτασε μέχρι τις δοκιμές με μονοθέσια F1 και τη συμμετοχή σε θεσμούς όπως ο 24ωρος αγώνας του Μαν αλλά μάλλον… παγκοσμίως γνωστός/άγνωστος μέσω του ρόλου του στο Top Gear, όπου με τη λευκή στολή και κράνος, δοκίμαζε όλα τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στην εκπομπή.

Advertisement

Στο… καλωσόρισμα στο Παλμ Σπρινγκς και την παρουσίαση του Pilot Sport 4S είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του, θέλαμε όμως κάτι παραπάνω και σε αυτό το στόχο, η τύχη μας χαμογέλασε. Βλέπετε το τελευταίο κομμάτι των εκδηλώσεων, αφορούσε «καυτούς γύρους» ως συνοδηγοί, με έμπειρους οδηγούς και με μερικά πραγματικά στολίδια της αυτοκίνησης.

Michelin-Pilot-experience-stig-hotlap-b640tall

Advertisement

Συνολικά επτά αυτοκίνητα περίμεναν στα pit, χωρίς να γνωρίζουμε ποιος κάθεται πίσω από κάθε τιμόνι. Και περίπου 100 δημοσιογράφοι/Bloggers απ’ όλο τον κόσμο, περιμέναμε τη σειρά μας για να μπούμε στην επόμενη διαθέσιμη θέση συνοδηγού. Ίσως να προτιμούσα μία βόλτα με την αγωνιστική Z4 GT3 ή την Aston Martin Vulcan αλλά μέσα μου είχα τρεις ευχές και η τρίτη ήταν αντί να μου τύχει το προτιμώμενο αυτοκίνητο, να μου τύχει ο προτιμώμενος οδηγός.

Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, έπιασε η ευχή. Δεθήκαμε, βγάλαμε και την απαραίτητη selfie και ο Collins βύθισε το δεξί πόδι στο γκάζι. Η βόλτα μας αφορούσε στη μεγάλη σε μήκος διαμόρφωση του ιδιωτικού συμπλέγματος πιστών δοκιμών. Αυτή είχε μήκος 2.9 χιλιομέτρων και η αφετηρία της βόλτας μας ήρθε με τον κώλο της μπέμπας να χορεύει. Έχοντας εκκινήσει αρκετά βαθιά στην ευθεία των pit, η πρώτη φουρκέτα δεν απαιτεί κάρφωμα στα φρένα αλλά περισσότερο ευγενικό πλασάρισμα.

Michelin-Pilot-experience-stig-hotlap-c640

Advertisement

Και μετά ο Collins αφήνει τη GTS ελεύθερη να ξεδιπλώσει ροπή και χάρη. Κατεβάζει, μία, δύο τρεις και στρίβει σε μία παρατεταμένη δεξιά. Μικρές διορθώσεις στα χέρια, συνεχείς κινήσεις στα πόδια. Τσιμπάει κι αφήνει το γκάζι, με τη BMW να υπακούει στο πρόσταγμά του.

Ακολουθεί «S» και πάτημα πάνω στα κερμπ, διπλή, απαιτητική αλλαγή κατεύθυνσης που τη νιώθεις μέσα σου. Ενώ εγώ παλεύω να κρατήσω το κινητό για να καταγράφω φοβούμενος πως η on board ίσως δεν δουλέψει (σ.σ. και δεν δούλεψε αλλά ευτυχώς όποιος έχει καεί από το χυλό, φυσάει και το γιαούρτι), ο Βρετανός γίνεται πιο αυστηρός. Με την αυτοπεποίθηση που του δίνουν τα Pilot Sport 4S κάνει το σλάλομ με πολλά χιλιόμετρα. Και επιταχύνει ακόμα περισσότερο στην έξοδο ενώ πάμε για τη πιο αργή φουρκέτα της διαδρομής. Σοβαρός, με το βλέμμα σταθερά στο επόμενο apex, σημαδεύει χωρίς να επηρεάζεται από το γεγονός πως πλέον η ορατότητα είναι περιορισμένη. ‘Λοκάρει’ την κορυφή κι ενώ εγώ έχω κολλήσει τα μούτρα στο τζάμι της πόρτας του συνοδηγού, καρφώνει το δεξί πεντάλ στο πάτωμα.

Φαίνεται και στο video που ακολουθεί, χρειάζομαι λίγο χρόνο για να εστιάσω μπροστά και η μεγάλη ευθεία μου το επιτρέπει. Δεν είδα κοντέρ, δεν ξέρω πόσα χιλιόμετρα πρόλαβε να μαζέψει αλλά ήταν το πιο γρήγορο κομμάτι της διαδρομής. Αρχίζει και κατεβάζει σχέσεις, κατέβασμα και σφαλιάρα, με τα εμπρός ελαστικά να απορροφούν όλη αυτή την ορμή/οργή και άμεσα να του επιτρέπουν να βάλει πλώρη για άλλες πολιτείες. Με το τιμόνι να κάνει μισή στροφή αριστερά, τα χέρια κολλημένα πάνω του να κάνουν διορθώσεις όταν χρειάζεται. Στο τέλος μάλλον μου κάνει και δωράκι, παίζει υπέρ το δέον, η M4 GTS χορεύει, σαν αποχαιρετιστήριο τραγούδι σειρήνας.

Μπαίνει στα pit και αρχίζουμε τη κουβεντούλα. Προφανώς δεν ήθελα να βγω, ακόμα κι αν δεν ήταν να κάνουμε άλλη βόλτα, μπορούσα να του μιλάω με τις ώρες. Εκείνος πάλι όχι, έπρεπε να ‘δώσει πόνο’ και στον επόμενο.

Παραφράζοντας τη γνωστή φράση του Muhammad Ali, η λεζάντα στη βόλτα είναι:
«Move like a Butterfly, STIG like a bee»!

Λίγο πριν αφήσουμε τις ΗΠΑ, είχαμε την ευκαιρία να τα πούμε ξανά. Πάντα ευγενικός, πραγματικός gentleman, αφιέρωνε χρόνο σε όλους, Για μία φωτογραφία, λίγη κουβεντούλα για αυτοκίνητα και γκάζια.

«Τα επίπεδα πρόσφυσης ήταν απίστευτα. Ειδικά με αυτό το σύστημα ABS, που παίρνει τα μέγιστα από τα ελαστικά. Νιώθεις πραγματικά τι πάει να πει πέδηση κι αυτό παρότι βρισκόμαστε στην έρημο όπου η άμμος μειώνει τα επίπεδα πρόσφυσης. Όμως όσο οδηγούσαμε και στρωνόταν λάστιχο στην πίστα, τα ελαστικά μας είχαν από που να ‘γαντζωθούν’.  Η BMW GT4 S είναι όχημα παραγωγής αλλά θυμίζει σε πολλά αγωνιστικό. Είναι ένα αρκετά ευέλικτο αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να παίξεις πολύ με το πάτημα το γκαζιού. Με δυνατότητα εντυπωσιακής πέδησης που έπαιρνε τα μέγιστα από τα νέα PS4S ελαστικά της Michelin. Είναι άλλωστε ελαστικά που φτιάχτηκαν για τέτοια χρήση: υψηλής απόδοσης με σούπερ κράτημα! Επίσης αυτά τα ελαστικά επέτρεπαν το να περνάς από τις γρήγορες στροφές με πολύ υψηλή ταχύτητα, πράγμα το οποίο προσπάθησα να εκμεταλλευτώ και ελπίζω να ένιωσες τις δυνάμεις G», μας είπε ο 42χρονος.

Michelin-Pilot-experience-stig-hotlap-f640tall

Μείνετε συντονισμένοι στο Νο1 αυτοκινητικό site, τις επόμενες μέρες θα μοιραστούμε μαζί σας κι άλλα εντυπωσιακά και ενδιαφέροντα που ζήσαμε στο πλαίσιο της παρουσίασης του Pilot Sport 4S, στο Michelin Pilot Experience στο Παλμ Σπρινγκς.

Στο πλαίσιο της αποστολής μας στις ΗΠΑ επισκεφτήκαμε το Petersen Museum. Δείτε εδώ όσα καταγράψαμε στη μοναδική Dan Gurney Exhibition αλλά και το… “ξεγύμνωμα” της Maserati Quattroporte πατώντας εδώ.

Michelin-Pilot-experience-stig-hotlap-e640tall