ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημο: Το crossover Citroen Cactus

Ελλάδα 7:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Επίσημο: Το crossover Citroen Cactus

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημο: Το crossover Citroen Cactus

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ως ένα «μανιφέστο» που προαναγγέλλει μελλοντικά μοντέλα της σειράς C, χαρακτηρίζει η Citroen το πρωτότυπο Cactus στο δελτίο Τύπου. Το crossover έχει μήκος 4,21 m,πλάτος 1,75 m και παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (21 cm), το ύψος του είναι σχετικά περιορισμένο (1,53 m). Μέσα στο 2014 αναμένεται το αυτοκίνητο παραγωγής, το οποίο θα αναμετρηθεί με το Nissan Juke, το Renault Captur και τα υπόλοιπα αστικά crossover.

Advertisement
Advertisement

Το Cactus πατά σε μεγάλους τροχούς 21 ιντσών και στο αμάξωμα ξεχωρίζουν τα προστατευτικά airbumps, τόσο στους δύο προφυλακτήρες όσο και στα πλαϊνά. Τα φωτιστικά σώματα θυμίζουν το C4 Picasso, ενώ στο μινιμαλιστικό εσωτερικό απουσιάζουν οι πολλοί διακόπτες. Υπάρχουν δύο ψηφιακές οθόνες, μία 7 ιντσών ως πίνακας οργάνων και μία 8 ιντσών για το χειρισμό των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Δεν υπάρχει επιλογέας για το κιβώτιο ταχυτήτων, απλώς τρεις διακόπτες: D (Drive), R (Rear) και N (Neutral) στη βάση της κεντρικής κονσόλας αλλά και paddles πίσω από το τιμόνι.

Οι πληροφορίες μας επιβεβαιώθηκαν και το Cactus φέρει το υβριδικό σύστημα HYbrid Air, το οποίο αποτελείται από βενζινοκινητήρα (προφανώς τον 3κύλινδρο 1.2 βενζίνης) και ένα υδραυλικό μοτέρ, με μεικτή κατανάλωση κάτω από 3 lt/100 km. Την σχετική τεχνολογία είχαν παρουσιάσει οι Γάλλοι του ομίλου PSA τον Μάρτιο στη Γενεύη.

Το σύστημα περιλαμβάνει δεξαμενή με αέρα υπό πίεση, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το αμάξωμα, στο κεντρικό τούνελ. Μία επιπλέον δεξαμενή αέρα χαμηλής πίεσης βρίσκεται στην εγκάρσια ράβδο cross-member της πίσω ανάρτησης. Ένα αυτόματο επικυκλικό κιβώτιο αντικαθιστά το μηχανικό κιβώτιο. Το υδραυλικό μοτέρ βοηθά κυρίως στην περίοδο της επιτάχυνσης και της εκκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Τα μελλοντικά HYbrid Air της Citroen αλλά και της Peugeot θα έχουν τρεις τρόπους λειτουργίας: Air (δηλαδή μηδενικών ρύπων με το υδραυλικό μοτέρ), μόνο με το βενζινοκινητήρα ή σε συνδυασμό και των δύο. Στην πρώτη περίπτωση, η ενέργεια από τη δεξαμενή πεπιεσμένου αέρα κινεί το υδραυλικό μοτέρ, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βρίσκεται εκτός λειτουργίας. Η δεξαμενή πεπιεσμένου αέρα θα γεμίζει πολύ γρήγορα είτε κατά την επιβράδυνση είτε με ενέργεια από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

[nggallery id=2954]