Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Suzuki GSX-R1000R 100th Anniversary: Επετειακό GSX-R και τα 35 χρόνια ιστορίας του

Ελλάδα 9:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Suzuki GSX-R1000R 100th Anniversary: Επετειακό GSX-R και τα 35 χρόνια ιστορίας του

NEWSMOTO

Suzuki GSX-R1000R 100th Anniversary: Επετειακό GSX-R και τα 35 χρόνια ιστορίας του

NEWSMOTO

Η Suzuki γιορτάζει τα 100 της χρόνια και βγάζει στην παραγωγή το πλέον προηγμένο GSX-R στην ιστορία της, βαμμένο μάλιστα στα χρώματα των GSX-RR του MotoGP!

Advertisement
Advertisement

Η σειρά των GSX-R είναι αυτή που όρισε το είδος των superbike για περισσότερα από 30 χρόνια, αρχής γενομένης με το 750 του 1985 και με περισσότερες από ένα εκατομμύριο πωλήσεις μέχρι σήμερα. Οι μηχανικοί της εταιρείας αφιέρωσαν τη ζωή τους στην εξέλιξη της γκάμας και ανέπτυξαν τη φιλοσοφία που θέλει κάθε GSX-R να χαρακτηρίζεται από το χαμηλό βάρος και τις κορυφαίες επιδόσεις. Αεροδυναμικά εξελιγμένο το επετειακό μοντέλο, με συμπαγείς διαστάσεις και με το χαρακτηριστικό (για την κατηγορία) εύκολο χειρισμό, είναι το πιο δυνατό GSX-R που κατασκευάστηκε ποτέ.

Η τεχνολογία απευθείας από τo MotoGP μεγιστοποιεί την απόδοση των 202 ίππων του κινητήρα και δικαιωματικά μας προσφέρει τη δυνατότητα να χαρούμε τις πίστες! Η ειδική επετειακή έκδοση είναι εμπνευσμένη από τα επίσημα χρώματα και γραφικά των μοτοσυκλετών που χρησιμοποιούν οι κ.κ. Rins και Mir στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, οι οποίοι μάλιστα πέτυχαν αφενός να κατακτήσουν τον τίτλο (Mir) και αφετέρου με τις εμφανίσεις τους να συγκεντρώσουν τα φώτα της δημοσιότητας στον πολύπαθο θεσμό του 2020.

Advertisement
Advertisement

Ο μπλε/ασημί χρωματισμός αποτίει φόρο τιμής στα προγενέστερα αγωνιστικά μοντέλα της μάρκας και συνθέτει το οπτικά πλέον συναρπαστικό GSX-R που κατασκευάστηκε ποτέ. Πρόκειται για τα κλασικά χρώματα που χρησιμοποιούσε η Suzuki όταν έκανε το αγωνιστικό της ντεμπούτο, συμμετέχοντας για πρώτη φορά σε έναν από τους πιο απαιτητικούς και επικίνδυνους αγώνες στον κόσμο, δηλαδή στο Isle of Man (Tourist Trophy) τη δεκαετία του ’60.

Advertisement

Εκτός από τον αποκλειστικό χρωματικό συνδυασμό, το επετειακό GSX-R διαθέτει μεταβλητό σημείο έδρασης ψαλιδιού (variable swing arm pivot), κάτι που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι αγωνιζόμενοι και οι ομάδες τους. Να θυμίσουμε πως το GSX-R1000R χρησιμοποιεί το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων SR-VVT (Suzuki Racing Variable Valve Timing), το οποίο εξελίχθηκε μέσα από τους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Επίσης διαθέτει traction control που ρυθμίζεται σε 10 επίπεδα, quickshifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη και κλείσιμο του γκαζιού, αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU), cornering ABS και launch control για τις καλύτερες δυνατές εκκινήσεις. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 202 ίππους, αυξημένη κατά σχεδόν 3 σε σχέση με την “απλή” έκδοση, ενώ το συνολικό βάρος έχει πέσει κατά 1,3 κιλά.

Advertisement

35 χρόνια GSX-R

Η ιστορία του μοντέλου έχει γραφτεί με χρυσά γράμματα σε δρόμους και πίστες, όντας μια μοτοσυκλέτα που έδειξε το δρόμο στον κόσμο των superbike. Μια μικρή αναδρομή στην ιστορία είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για τη σημαία της φίρμας.

Advertisement

1985 GSX-R750

Το GSX-R750 του 1985 είναι η μοτοσυκλέτα που τράβηξε την προσοχή του κόσμου. Πλαίσιο από αλουμίνιο, κινητήρας με ψύξη λαδιού (SACS – Suzuki Advanced Cooling System) και το αγωνιστικό styling ήταν ένας συνδυασμός που έκανε αυτά τα πρώιμα GSX-R750 πραγματικά συλλεκτικά στο παρόν. Με 106 ίππους και ζυγίζοντας μόλις 176Kg, ήταν κάτι αποκαλυπτικό σε σύγκριση με τα βαριά, ατσάλινα superbike της εποχής. To 1986 μια ειδική έκδοση GSX-R750R βγήκε στην παραγωγή, με μονόσελο και βελτιωμένη ανάρτηση και φρένα. Το 1987 οι αλλαγές της ανάρτησης πέρασαν και στο βασικό μοντέλο, το οποίο κέρδισε επίσης ένα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου.

1986 GSX-R1100

Το 1986, το GSX-R1100 ήταν η μοτοσυκλέτα που συζητήθηκε όσο καμία άλλη. Ο ελαιόψυκτος κινητήρας των 1052cc με τους 128Ηp και το ξηρό βάρος των 197kg ήταν οι αιτίες. Ένα πλαίσιο αλουμινίου τύπου GSX-R750 βοήθησε εκεί, αν και το 1100 ήταν πάντα μια μεγάλη μοτοσυκλέτα, εξ ου και η βραχύβια τοποθέτηση των μεγαλύτερων κινητήρων στο μικρότερο πλαίσιο του 750.

1989 GSX-R1100

Η πρώτη μεγάλη αλλαγή στο GSX-R1100 από την εισαγωγή του το 1986 ήταν ένα νέο πλαίσιο, μετά ένας μεγαλύτερος κινητήρας 1127cc και το ίδιο στρογγυλό στυλ που εμφανίστηκε στα GSX-R750 και 400 ένα χρόνο νωρίτερα. Όπως και το 750, φόρεσε «Slingshot» καρμπυρατέρ, όπου μαζί με την αύξηση της χωρητικότητας ώθησε την ισχύ στα 142Hp. Πήρε βέβαια και βάρος, έως και 210Kg στεγνό. Είχε απήχηση, αλλά στο ταχύτατα μεταβαλλόμενο τοπίο των superbike, το νέο Yamaha FZR1000 EXUP που έκανε το ντεμπούτο του τον ίδιο χρόνο σκίασε το GSX-R1100, προσφέροντας περισσότερη ισχύ, μικρότερο βάρος και καλύτερο χειρισμό. Από το ’89 και μετά, το 1100 τροποποιήθηκε αρκετά, αλλάζοντας γεωμετρία το 1990 και νέα πλαστικά το 1991.

1993 GSX-R1100

Ένας νέος κινητήρας με υγρόψυξη (και όχι αέρα/λαδιού) αύξησε την ισχύ στους 155Ηp και το πλαίσιο επανασχεδιάστηκε για περισσότερη ακαμψία. Ήταν βαρύ όμως, με τα 231Kg άνευ υγρών να έρχονται σε αντίθεση με την αναδυόμενη μόδα, με επικεφαλής το FireBlade της Honda, για ελαφρύτερες σπορ μοτοσυκλέτες. Το 1995, ένα νέο ψαλίδι έδειξε ότι η Suzuki εξακολουθούσε να βελτιώνεται στο GSX-R1100, βοηθώντας στο να πέσει το βάρος στα «μόνο» 224Kg στεγνό. Σε αυτό το στάδιο, ωστόσο, το 1100 ήταν πλέον μια σπορ τουριστική μοτοσυκλέτα, ανταγωνιζόμενη το Kawasaki ZZ-R1100 και όχι κάποιο superbike. Έζησε μέχρι το 1998, όταν το λανσάρισμα του GSX1300R Hayabusa του έδωσε τη χαριστική βολή.

2001 GSX-R1000

Πλέον τα superbike των 1000cc είναι ναυαρχίδες για τους κατασκευαστές, αλλά πίσω στο τέλος της χιλιετίας ήταν απλά κάτι παραπάνω από τις μοτοσυκλέτες των 750cc. Ως εκ τούτου, οι πρωτοπόροι της κατηγορίας -το FireBlade και το Yamaha R1 ειδικότερα- αναπτύχθηκαν στην πραγματικότητα χρησιμοποιώντας προηγούμενα μοντέλα των 750cc ως βάση. Το ίδιο ισχύει και για την πρώτη γενιά του GSX-R1000. Το μόνο που χρειάζεται να κοιτάξετε είναι το μοντέλο του 2001 για να δείτε ότι είναι ένας κλώνος των GSX-R750 και GSX-R600 της ίδιας εποχής. Σίγουρα, το πλαίσιο ενισχύθηκε λίγο, αλλά ο κινητήρας ήταν ουσιαστικά ένας ενισχυμένος των 750, με ως και το design ακόμα να είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοιο. Δεν είχε σημασία, ωστόσο. Το GSX-R1000 ήταν μια άμεση επιτυχία, με 160 ίππους και βάρος 170Kg (στεγνό) έριξε τόσο το R1 όσο και το Blade στα τάρταρα, για να μην αναφέρουμε το ZX-9R.

2003 GSX-R1000

Τα δύο χρόνια ήταν αρκετά για μια γενιά σπορ μοτοσυκλέτας, οπότε το 2003 το GSX-R1000 έπρεπε να ανανεωθεί. Έτσι, η μοτοσυκλέτα άρχισε να απομακρύνεται από τα GSX-R600 και 750, κερδίζοντας ένα διακριτά διαφορετικό πλαίσιο. Η ισχύς αυξήθηκε στους 162Hp και το βάρος μειώθηκε στα 168Kg.

2005 GSX-R1000

Στους μοτοσυκλετιστικούς κύκλους, ακόμα αναφέρεται ως θρυλικό το «K5» GSX-R1000, ενώ ακόμα και στη Suzuki αρέσει να κάνει αναφορά στη μοτοσυκλέτα λέγοντας ότι τα τρέχοντα μοντέλα GSX-S χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα. Ήταν ένα τεράστιο βήμα μπροστά και ένα από τα καλύτερα superbike στην ιστορία. Ο τελείως νέος κινητήρας των 999cc (αντί για την περίεργη χωρητικότητα των 988cc της αρχικής έκδοσης) είχε ισχύ 170Ηp, ενώ το ξηρό βάρος πήρε άλλη μια πτώση στα 166kg. Για πρώτη φορά, το νούμερο των ίππων ήταν μεγαλύτερο από των κιλών.

2007 GSX-R1000

Μέχρι τώρα η Suzuki είχε μπει σε ένα ρυθμό. Το GSX-R1000 ανανεώθηκε, ομοίως και το 750, οπότε υπήρχε πάντα ένα νέο superbike της εταιρείας στο προσκήνιο. Ωστόσο, το φρεσκάρισμα του GSX-R1000 του 2007 ήταν δύσκολο να ξεπεράσει τα επιτεύγματα της έκδοσης του 2005. Οι κανόνες εκπομπών ρύπων σήμαιναν μεγαλύτερη εξάτμιση, αυξάνοντας το βάρος στα 172Kg. Η Suzuki επέστρεψε με περισσότερη ισχύ -185Hp- και έξυπνα ηλεκτρονικά, ξεκινώντας την ιδέα των επιλέξιμων τρόπων οδήγησης που είναι κάτι τόσο φυσιολογικό αυτές τις μέρες. Ωστόσο, το K7 δεν είχε την αποδοχή του K5.

2009 GSX-R1000

Το 2009 ήταν η χρονιά για ένα νέο GSX-R1000. Ωστόσο, η έκδοση του 2009 ήταν εντελώς νέα, με σχέδια από λευκό χαρτί για τον κινητήρα, το πλαίσιο και το φέρινγκ. Επιτέλους είδαμε και μια σύγχρονη διάταξη του κιβωτίου ταχυτήτων, επιτρέποντας σε ολόκληρη τη μοτοσυκλέτα να είναι πιο “κοντή”. Και ο κινητήρας ήταν σχεδιασμένος με μικρότερη διαδρομή, αλλά και με υψηλότερο αριθμό περιστροφών. Παρόλα αυτά, η μέγιστη ισχύς δεν αυξήθηκε σε σχέση με τον προκάτοχό του. Τώρα όμως, ο ανταγωνισμός ήταν πιο ζεστός από ποτέ και το K9 GSX-R1000 δεν μπορούσε να ταιριάξει με τα τελευταία Blade, ZX-10R ή R1. Παράλληλα, BMW και Aprilia μπήκαν αμφότερες στην τετρακύλινδρη αγορά των 1000cc.

2012 GSX-R1000

Η πτώση των πωλήσεων και η δύσκολη οικονομική κατάσταση σήμαινε ότι το παλιό διετές πρόγραμμα ανανέωσης ήταν εκτός πλάνου, τη στιγμή που εμφανίστηκε το GSX-R1000 του 2012. Ακόμα και τότε η ανανέωση ήταν πολύ πιο ήπια από την προηγούμενη γενιά του 2009. Οι αναβαθμίσεις στην ανάρτηση και στον κινητήρα το βελτίωσαν χωρίς αμφιβολία, αλλά σε αυτό το στάδιο το GSX-R1000 άρχισε να χαράζει μια θέση ως ένα από τα φθηνότερα superbike των 1000cc παρά ενός από τα καλύτερα.

2017 GSX-R1000

Τέλος, περίπου οκτώ χρόνια μετά το ντεμπούτο του προηγούμενου μοντέλου, η Suzuki ανέπτυξε ένα νέο GSX-R1000 για το 2017. Για πρώτη φορά προσφέρεται σε δύο εκδόσεις -τη βασική και την “R”– που έχουν και οι δύο το έξυπνο μηχανικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων που η Suzuki εξέλιξε στο GSX-RR του MotoGP. Η ισχύς φτάνει πλέον του 199Hp και το βάρος είναι στα 201Kg πλήρες υγρών, δίνοντας μια πραγματική απόδοση που είναι πολύ καλύτερη από οποιουδήποτε προηγούμενου GSX-R1000. Τέλος, τα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας είναι επίσης σύγχρονα, με όλα τα τελευταία συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ABS. Το GSX-R1000R έχει ακόμα καλύτερη ανάρτηση με την υπογραφή της Showa και αντίστοιχα φρένα της Brembo.

Όποιος προλάβει

Το 100th Anniversary θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό και οι παραγγελίες του γίνονται διαδικτυακά μέσω του προγράμματος Suzuki Smart Buy, ενός απλού συστήματος online κρατήσεων το οποίο εκμεταλλεύεται την εμπειρία που έχει αποκτήσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου χάρη στις πολυάριθμες Limited Web Edition. Η κράτηση μπορεί να γίνει μέσα από το διαδικτυακό κατάστημα της Suzuki πραγματοποιώντας κατάθεση 500€ μέσω PayPal. Μετά το e-mail επιβεβαίωσης, ο συνεργάτης της εταιρείας (που έχει επιλέξει ο αγοραστής) επικοινωνεί με τον αγοραστή για να καθορίσει τα τελικά στάδια της αγοράς και το χρόνο παράδοσης. Η τιμή της μοτοσυκλέτας για την Ελλάδα έχει καθοριστεί στα 19.995€.

Διαβάστε επίσης:

Voge LX300GY Rally: Ένα προσιτό On/Off

Triumph Street Triple 765 RS: Με DNA από το MotoGP!

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 2ο