Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κόντρα στη γερμανική συγκυβέρνηση για τα diesel οχήματα

Ελλάδα 14:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κόντρα στη γερμανική συγκυβέρνηση για τα diesel οχήματα

ΝΕΑ

Κόντρα στη γερμανική συγκυβέρνηση για τα diesel οχήματα

ΝΕΑ

Το θέμα της απαγόρευσης των παλαιότερων προδιαγραφών diesel μοντέλων σε ορισμένες γερμανικές μητροπόλεις, συνεχίζει να προξενεί κόντρες και διαξιφισμούς ανάμεσα σε υπουργούς του κόμματος της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ (CDU) και των συνάδελφών τους στο Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD).

Advertisement
Advertisement

 

Του ΚΩΣΤΑ ΧΑΡΙΑΤΗ

Advertisement
Advertisement

Η νέα κόντρα έχει ξεσπάσει μετά από την πρόταση των Σοσιαλδημοκρατών, η οποία προτείνει στην κυβέρνηση να τιμωρήσει με χρηματικά πρόστιμα τις όποιες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρουν να εκσυγχρονίσουν τους παλαιότερους πετρελαιοκινητήρες με νεώτερης γενιάς. Νωρίτερα, η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι για να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση, πρότεινε στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν μία σειρά από μέτρα που θα ωθήσουν τους ιδιοκτήτες παλαιάς τεχνολογίας diesel μοντέλων, για την αντικατάστασή τους , σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε μεγάλες πόλεις όπως το Βερολίνο, τη Φρανκφούρτη και το Αμβούργο.

170802105840-germany-diesel-protest-780x439-chariatis-530

Ωστόσο, το συν-κυβερνών κόμμα SPD θέλει να προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα, έχοντας στόχο τις αυτοκινητοβιομηχανίες που αποτυγχάνουν να αντικαταστήσουν τα ρυπογόνα οχήματά τους.  Ο υπουργός Οικονομίας Peter Altmaier, μέλος των Χριστιανοδημοκρατών της Μέρκελ  και ο υπουργός Μεταφορών Ανδρέας Scheuer, μέλος του αντίστοιχου Βαυαρικού κόμματος CSU, απέρριψαν την ιδέα, λέγοντας ότι θα ήταν πιθανώς παράνομο. «Τα πρόστιμα δικαιολογούνται από το γερμανικό δίκαιο όταν κάποιος έχει παραβιάσει τις νομικές του υποχρεώσεις, αλλά έχω αμφιβολίες για το κατά πόσο αυτή η πρόταση του SPD είναι εφικτή από το συνταγματικό δίκαιο», δήλωσε ο Altmaier σε γερμανικό ραδιόφωνο.

Advertisement

Η ρύπανση από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχει εξεταστεί σε μεγάλο βαθμό,  μετά την παραδοχή του Γκρουπ της VW, ότι χρησιμοποίησε παράνομο λογισμικό για να εξαπατήσει τις δοκιμές εκπομπών ρύπων το 2015, πυροδοτώντας ένα σκάνδαλο που έχει κοστίσει στην εταιρεία περισσότερα από 27 δισεκατομμύρια δολάρια σε ποινές και πρόστιμα. Ο Carsten Schneider, ανώτερο μέλος της κοινοβουλευτικής ομάδας του SPD, δήλωσε ότι στις  αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν τηρούν τις διορθωτικές κινήσεις για να ανανεώσουν τους παλιούς diesel με νέους, θα πρέπει να επιβληθούν πρόστιμα μέχρι 5.000 ευρώ ανά όχημα.

FILE PHOTO: Cars are seen at Leipziger Strasse street in Berlin

Advertisement