Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Formula 1: Τι να περιμένουμε στο μέλλον

Ελλάδα 1:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Formula 1: Τι να περιμένουμε στο μέλλον

FORMULA 1

Formula 1: Τι να περιμένουμε στο μέλλον

FORMULA 1

Μπορεί ακόμα να έχουμε μπροστά μας την πολύ μεγάλη αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1, που θα αλλάξουν άρδην την εικόνα της από το 2022, ωστόσο πολλοί στρέφουν ήδη την προσοχή τους στο 2026!

Advertisement
Advertisement

Τότε θα έχουμε όπως όλα δείχνουν υβριδικούς μεν, πολύ διαφορετικούς δε κινητήρες κι αυτό λογικά θα φέρει νέες αλλαγές και στα μονοθέσια που λογικά θα είναι μικρότερων διαστάσεων και χαμηλότερου βάρους.

Όλα αυτά αποτελούν προϊόν πολυετούς μελέτης από το τεχνικό τμήμα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με επικεφαλής τον δικό μας, Νικόλα Τομπάζη, καθώς και εκείνο της Formula 1, με τον δικό της επικεφαλής τεχνικό, Pat Symonds. Συγκεκριμένα, οι κανονισμοί που έρχονται είναι το αποτέλεσμα τετραετούς δουλειάς άρα το 2026, θα μπορεί να αποτελεί έναν αντίστοιχο κύκλο εργασιών.

Όχι τυχαία, από τη στιγμή που παρουσιάστηκε στο Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας το μονοθέσιο του 2022, οι προαναφερθέντες έστρεψαν ήδη την προσοχή τους στο 2026. Τώρα, με τα μονοθέσια αυτά θα δουλέψουν οι ομάδες, εφαρμόζοντας τις δικές τους ιδέες, στοχεύοντας στο να ερμηνεύσουν διαφορετικά και με τον βέλτιστο τρόπο τους κανονισμούς. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα δούμε αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με αυτό το πρωτότυπο.

Advertisement
Advertisement

F1-2022-SILVERSTONE-5-1000x600

Τι περιμένουμε λοιπόν για το 2026; Φυσικά όχι τόσο μεγάλη διαφοροποίηση σε concept. Σίγουρα χρόνο με το χρόνο η FIA θα κλείσει όποιο «παραθυράκι» εντοπίσουν οι ομάδες στους κανονισμούς και θα ακολουθήσει την ίδια γενική ιδέα. Όμως οι V6 υπέρ-τροφοδοτούμενοι κινητήρες αναμένεται να μην έχουν πια MGU-H, πράγμα που θα αλλάξει τη διάταξη, θα απλοποιήσει το σχέδιο και θα φέρει και το αντίστοιχο αντίκτυπο στο σχεδιασμό του πίσω μέρους των μονοθεσίων.

Εύλογα πολλοί αναρωτιούνται τι θα γίνει με την ισχύ. Σε πρώτη φάση, ο ηλεκτροκινητήρας και η MGU-K αναμένεται να προσφέρουν 350 Kilowatt (476 PS) – αριθμός που λογικά μετά από ένα μικρό διάστημα εξέλιξης, θα διπλασιαστεί. Όμως η περισσότερη ηλεκτρική ισχύς, θέλει ισχυρότερη MGU-K ενώ οδηγεί και σε ανάγκη μεγαλύτερης μπαταρίας.

Advertisement

Όλα αυτά συνεπάγονται μεγαλύτερο βάρος άρα, θα πρέπει να υπάρξει «δίαιτα» αλλού. Εξ ου και το σενάριο μικρότερων σε μέγεθος μονοθεσίων. Όχι τυχαία, στο τραπέζι των μακροσκελών συζητήσεων, έπεσε ακόμα και η επιλογή κινητήρα τετρακύλινδρου σε σειρά. Ιδέα που δεν προχώρησε αφού οι Mercedes, Ferrari και Renault πάτησαν επί τόπου φρένο. Ιδέα που από την άλλη, θα αποτελούσε ιδανικό σενάριο για τις Audi και Porsche που ετοιμάζονται να μπουν στο παιχνίδι.

F1-2022-SILVERSTONE-6-1000short

Advertisement

Με το πλάνο που υπάρχει αυτή τη στιγμή για το 2026, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα συνεισφέρει λιγότερη ισχύ, πράγμα που θα φέρει και χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης. Δεν θα απαιτούνται τα 110 κιλά καυσίμου (σ.σ. περίπου 150 λίτρα) που απαιτούνται σήμερα. Σύμφωνα με το AMuS, ο Symonds ονειρευόταν ρεζερβουάρ των 65 κιλών αλλά κρίθηκε πως τέτοια ποσότητα καυσίμου δεν αρκούσε, αφού η ηλεκτρική ισχύς θα πρέπει να ανακτηθεί αποκλειστικά από τον πίσω άξονα του μονοθεσίου.

Ένας άλλος τομέας που ήταν υπό συζήτηση αλλά απορρίφθηκε από τις ομάδες, αφορούσε τα κιβώτιο ταχυτήτων. Αντί των οκτώ σχέσεων, προτάθηκε να υπάρχουν πέντε, πράγμα που θα μείωνε τον όγκο και το βάρος του κιβωτίου.

Κόντρα στα «όχι», ο Symonds προειδοποιεί από τώρα, λέγοντας πως «…πέρα από τους κινητήρες, πιο βιώσιμα πρέπει να γίνουν και τα μονοθέσια. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο κάνοντάς τα μικρότερα, ελαφρύτερα και πιο αποτελεσματικά».

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο F1 Vlog για το Spaghetti Western του Texas (video)
Ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές των ελαστικών του 2022 (video)
Η διαχείριση ελαστικών έκρινε το GP του Texas