Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Formula1: Το πρωτάθλημα αρχίζει!

Ελλάδα 4:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Formula1: Το πρωτάθλημα αρχίζει!

FORMULA 1

Formula1: Το πρωτάθλημα αρχίζει!

FORMULA 1

Την Κυριακή 5 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί το 1ο Grand Prix του φετινού πρωταθλήματος, το οποίο θα μεταδοθεί ζωντανά από ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+.

Advertisement
Advertisement

Ώρες μας χωρίζουν από την έναρξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος της F1 για το 2023. Πριν σβήσουν, όμως, τα κόκκινα φώτα στο Sakhir ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τις ομάδες που θα λάβουν μέρος.

Ασφαλώς και οι φίλοι που παρακολουθούν χρόνια το σπορ έχουν υπόψη τους τις δέκα ομάδες του πρωταθλήματος. Ωστόσο είναι τέτοιος ο όγκος των πληροφοριών και η ταχύτητα των εξελίξεων ώστε ορισμένες λεπτομέρειες να διαφεύγουν της προσοχής ακόμη και των πιο παρατηρητικών εξ ημών.

Στο παρόν άρθρο θα βρείτε το απόλυτο who is who του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Έχουμε συγκεντρώσει τη σημαντικότερα στοιχεία που αφορούν στις ομάδες του πρωταθλήματος. Τους ανθρώπους κλειδιά, τους στόχους τους για τη νέα σεζόν και -ασφαλώς- τους πρωταγωνιστές. Τους είκοσι πιλότους οι οποίοι θα δαμάσουν τα θηρία των 1.000+ ίππων στην πίστα.

Advertisement
Advertisement

Έτσι, χωρίς άλλη καθυστέρηση, σας παρουσιάζουμε έναν απαραίτητο οδηγό για το πρωτάθλημα F1 του 2023. Καλή αγωνιστική χρονιά!

Oracle Red Bull Racing

Ιδιοκτησία: Red Bull GmbH
CEO: Oliver Mintzlaff
Επικεφαλής: Christian Horner
Τεχνικοί Διευθυντές: Adrian Newey (επικεφαλής), Pierre Wache
Οδηγοί: Max Verstappen (1), Sergio Perez (11)
Εφεδρικοί οδηγοί: Daniel Ricciardo, Liam Lawson
Σασί: Red Bull Racing RB19
Μονάδα ισχύος: Honda Red Bull PowerTrains H001

Advertisement

Οι πρωταθλητές του 2022 έχουν ξεκάθαρο στόχο την διατήρηση των κεκτημένων τους και για φέτος. Η RB19 τα πήγε περίφημα στις χειμερινές δοκιμές του Μπαχρέιν. Το μονοθέσιο παρήγαγε άφθονη κάθετη δύναμη και πέτυχε κορυφαίους χρόνους με όλες τις γόμες. Τόσο η Red Bull όσο και ο Max Verstappen ξεκινούν την σεζόν ως φαβορί.

Scuderia Ferrari

Advertisement

Ιδιοκτησία: Ferrari S.p.A
Πρόεδρος: John Elkann
CEO: Benedetto Vigna
Αγωνιστικοί διευθυντές: Frederic Vasseur (επικεφαλής), Laurent Mekies
Τεχνικοί Διευθυντές: Enrico Cardile, Enrico Gualtieri, David Sanchez, Fabio Montecchi, Enrico Racca
Οδηγοί: Charles Leclerc (16), Carlos Sainz Jr (55)
Εφεδρικοί οδηγοί: Antonio Giovinazzi, Robert Shwartzman
Σασί: Ferrari SF-23
Μονάδα ισχύος: Ferrari 066/10

Η Ferrari ήταν ανταγωνιστική έπειτα από χρόνια το 2022. Ωστόσο, η Scuderia παρουσίασε πολλές αδυναμίες πέρσι με κυρίαρχες εκείνες στους τομείς της αξιοπιστίας και στρατηγικής. Έτσι, παρά την ταχύτατη F1-75, κατάφερε να πάρει μόλις 4 νίκες. Ο Vasseur αντικατέστησε τον Binotto στην ηγεσία της ομάδας και έχει προχωρήσει ήδη στις πρώτες αλλαγές.

Advertisement

Ο στόχος για φέτος είναι η με αξιώσεις διεκδίκηση και των δύο πρωταθλημάτων. Η νέα SF-23 φαίνεται να διαθέτει την ταχύτητα. Το εάν θα έχει και τη διάρκεια θα φανεί σύντομα. Σημειώστε ότι η νέα Ferrari δείχνει να ταιριάζει αρκετά στον Sainz. Οπότε δεν θα έπρεπε να αποκλειστεί μία εντονότερη εσωτερική μονομαχία στην Ferrari.

Mercedes-AMG Petronas F1 Team

Ιδιοκτησία: Daimler AG-INEOS-Toto Wolff (κάθε μέρος κατέχει το 1/3 των μετοχών)
CEO: Toto Wolff
Επικεφαλής: Toto Wolff
Τεχνικοί Διευθυντές: James Allison (επικεφαλής), Mike Elliott
Οδηγοί: Lewis Hamilton (44), George Russell (63)
Εφεδρικός οδηγός: Mick Schumacher
Σασί: Mercedes-AMG F1 W14 E Performance
Μονάδα ισχύος: Mercedes-AMG F1 M14 E Performance

Η Mercedes είχε μία πολύ άσχημη -για τα δεδομένα της- πρώτη χρονιά στην νέα φόρμουλα των σασί. Παρά ταύτα, κατάφερε να βελτιώσει σημαντικά την W13 μέσα στη σεζόν. Καλύτερη εμφάνιση ήταν εκείνη στη Βραζιλία όπου οι Russell-Hamilton έκαναν το 1-2. Στόχος της για φέτος είναι η διεκδίκηση περισσότερων νικών και η γενικότερη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της.

Η νέα W14 είχε καλύτερες χειμερινές σε σχέση με την προκάτοχό της. Ωστόσο, δεν φαίνεται ικανή για την ώρα να απειλήσει άμεσα τις Red Bull και Ferrari. Η Mercedes αφήνει να εννοηθεί ότι ενδέχεται να παρουσιάσει ένα εντελώς διαφορετικό μονοθέσιο στο πρώτο μισό της σεζόν εάν τα αποτελέσματα της W14 δεν είναι ικανοποιητικά. Ενδιαφέρον θα έχει και η εξέλιξη της εσωτερικής μάχης Hamilton-Russell. Ιδίως σε περίπτωση που η W14 αποδειχθεί ανταγωνιστική.

BWT Alpine F1 Team

Ιδιοκτησία: Renault Group
CEO: Laurent Rossi
Επικεφαλής: Otmar Szafnauer
Αγωνιστικός Διευθυντής: Alan Permane
Τεχνικοί Διευθυντές: Pat Fry (επικεφαλής), Matt Harman
Οδηγοί: Esteban Ocon (31), Pierre Gasly (10)
Εφεδρικός οδηγός: Jack Doohan
Σασί: Alpine A523
Μονάδα ισχύος: Renault E-Tech RE23

Η Alpine τερμάτισε τέταρτη πέρσι ωστόσο απείχε αρκετά σε απόδοση από τις τρεις κορυφαίες ομάδες. Κατά την παρουσίαση της A523 ο Otmar Szafnauer δήλωσε ότι η ομάδα στοχεύει στο να κλείσει την ψαλίδα από την κορυφή όσο πιο γρήγορα γίνεται. Πράγμα όχι ιδιαίτερα εύκολο εάν αναλογιστούμε το σημείο εκκίνησης της. Εντούτοις δεν θα έπρεπε ποτέ να ξεγράφουμε τους Γάλλους. Στις δοκιμές του Μπαχρέιν κράτησαν χαμηλό προφίλ και το ακριβές δυναμικό τους παραμένει μυστήριο.

McLaren F1 Team

Ιδιοκτησία: McLaren Group (πλειοψηφία στην εταιρία χαρτοφυλακίου Mumtalakt)
CEO: Zak Brown
Επικεφαλής: Andrea Stella
Τεχνικός Διευθυντής: James Key
Οδηγοί: Lando Norris (4) Oscar Piastri (81)
Εφεδρικοί οδηγοί: Alex Palou, Mick Schumacher, Felipe Drugovich, Stoffel Vandoorne
Σασί: McLaren MCL60
Μονάδα ισχύος: Mercedes-AMG F1 M14 E Performance

Η ομάδα από το Woking βίωσε ένα deja vu κατά τις χειμερινές δοκιμές του Μπαχρέιν. Μπορεί η MCL60 να συμπλήρωσε περισσότερους γύρους από την προκάτοχό της. Ωστόσο, ο Zak Brown παραδέχτηκε ότι το νέο μονοθέσιο δεν έχει πιάσει ακόμη τους στόχους εξέλιξης που είχαν τεθεί κατά τον σχεδιασμό του. Έτσι, η McLaren φαίνεται ότι ξεκινάει για δεύτερη συνεχή χρονιά με μειονέκτημα απόδοσης έναντι των αντιπάλων της στο midfield. Λογικά, η κατάσταση θα βελτιωθεί με το πρώτο πακέτο αναβαθμίσεων.

Alfa Romeo F1 Team Stake

Ιδιοκτησία: Sauber Motorsport AG
CEO: Andreas Seidl
Επικεφαλής: Alessandro Alunni Bravi (σε ρόλο εκπροσώπου)
Τεχνικός Διευθυντής: Jan Monchaux
Οδηγοί: Valtteri Bottas (77), Zhou Guanyu (24)
Εφεδρικός οδηγός: Theo Pourchaire
Σασί: Alfa Romeo C43
Μονάδα ισχύος: Ferrari 066/10

Η Alfa Romeo άφησε πολύ καλές εντυπώσεις κατά το χειμερινό τεστ του Μπαχρέιν. Η C43 έδινε την εντύπωση ενός ταχύτατου και με εξαιρετική συμπεριφορά στις αλλαγές κατεύθυνσης μονοθέσιου. Φαίνεται ότι η Alfa -μάλλον στην τελευταία χρονιά συνεργασίας της με την Sauber– θα ξεκινήσει την σεζόν κοντά στην κορυφή του midfield. Για να κρατηθεί, όμως, εκεί μέχρι τέλους θα χρειαστεί ένα πολύ καλύτερο πρόγραμμα εξέλιξης σε σχέση με πέρσι.

Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team

Ιδιοκτησία: AMR GP (συμφερόντων Lawrence Stroll)
Πρόεδρος: Lawrence Stroll
CEO: Martin Whitmarsh
Επικεφαλής: Mike Krack
Τεχνικός Διευθυντής: Dan Fallows
Οδηγοί: Fernando Alonso (14), Lance Stroll (18)
Εφεδρικοί οδηγοί:Felipe Drugovich, Stoffel Vandoorne
Σασί: Aston Martin AMR23
Μονάδα ισχύος: Mercedes-AMG F1 M14 E Performance

Η AMR23 εντυπωσίασε στο Μπαχρέιν και πολλοί κάνουν λόγο για το απόλυτο dark horse του φετινού πρωταθλήματος. Οι επιδόσεις του νέου μονοθέσιου ήταν όντως εντυπωσιακές κυρίως στα μεγάλα stints. Εκείνο που μένει να απαντηθεί είναι το κατά πόσον η Aston Martin θα μπορέσει να επιτύχει ανάλογο ρυθμό εξέλιξης με εκείνον των κορυφαίων ομάδων. Εάν τα καταφέρει τότε δεν θα έπρεπε να αποκλειστεί η πιθανότητα κατάκτησης μερικών podium φέτος. Κυρίως με τον πάντα διψασμένο για επιτυχία Fernando Alonso.

MoneyGram Haas F1 Team

Ιδιοκτησία: Gene Haas
Πρόεδρος: Gene Haas
COO: Joe Custer
Επικεφαλής: Guenther Steiner
Τεχνικός Διευθυντής: Simone Resta
Οδηγοί: Kevin Magnussen (20), Nico Hulkenberg (27)
Εφεδρικός οδηγός: Pietro Fittipaldi
Σασί: Haas VF-23
Μονάδα ισχύος: Ferrari 066/10

Η Haas ξεκινάει το 2023 ευελπιστώντας να μάχεται τακτικά για τερματισμούς μέσα στην δεκάδα. Και η ομάδα του Guenther Steiner έχει τις καλύτερες προοπτικές για κάτι τέτοιο φέτος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Σταθερή και επαρκή χρηματοδότηση, ένα φαινομενικά ανταγωνιστικό μονοθέσιο και ένα πολύ έμπειρο οδηγικό δίδυμο. Εφόσον μπορέσει να σταθεί με αξιώσεις και στον πόλεμο εξέλιξης τότε ενδέχεται να αυξήσει σημαντικά την περσινή βαθμολογική συγκομιδή της των 37 βαθμών.

Scuderia AlphaTauri

Ιδιοκτησία: Red Bull GmbH
CEO: Oliver Mintzlaff
Επικεφαλής: Franz Tost
Αγωνιστικός Διευθυντής: Graham Watson
Τεχνικός Διευθυντής: Jody Egginton
Οδηγοί: Nyck de Vries (21), Yuki Tsunoda (22)
Εφεδρικοί οδηγοί: Δεν έχουν ανακοινωθεί
Σασί: AlphaTauri AT04
Μονάδα ισχύος: Honda Red Bull PowerTrains H001

Η AlphaTauri απασχόλησε περισσότερο την επικαιρότητα με την πιθανότητα πώλησής της από την Red Bull. Στο τεστ του Μπαχρέιν οι δύο AT04 δεν εντυπωσίασαν ιδιαίτερα. Μοιάζουν να βρίσκονται μάλλον προς το τέλος της κατάταξης παρά προς το μέσο της. Ίσως, ο De Vries καταφέρει να της δώσει μερικούς υψηλούς τερματισμούς.

Williams Racing

Ιδιοκτησία: Dorilton Capital
Πρόεδρος: Matthew Savage
Επικεφαλής: James Vowles
Αγωνιστικός Διευθυντής: Sven Smeets
Τεχνικός Διευθυντής: Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη
Οδηγοί: Alexander Albon (23), Logan Sargeant (2)
Εφεδρικοί οδηγοί: Δεν έχουν ανακοινωθεί
Σασί: Williams FW45
Μονάδα ισχύος: Mercedes-AMG F1 M14 E Performance

Η Williams επιθυμεί όσο τίποτε άλλο να ξεκολλήσει από την τελευταία θέση της κατάταξης το 2023. Και δεν είναι διόλου απίθανο να τα καταφέρει. Ήδη από το μέσον του 2022 υπήρξαν αρκετά θετικά δείγματα εξέλιξης. Για φέτος, με νέο επικεφαλής τον James Vowles αλλά και ένα αξιοπρεπέστατο οδηγικό δίδυμο η άνοδος αυτή δεν αποκλείεται να συνεχιστεί. Θα έπρεπε να περιμένουμε αρκετές επισκέψεις -κυρίως του Albon- στο Q2. Ίσως και στους βαθμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Hamilton: Θα κάνουμε την καλύτερη ταινία που έχει γυριστεί για αγώνες
F1: Πωλείται η AlphaTauri;
Andretti: 600 εκατομμύρια δολάρια για να της δώσουν το πράσινο φως;