Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Red Bull RB19: Πρώτα συμπεράσματα για το φαβορί

Ελλάδα 5:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Red Bull RB19: Πρώτα συμπεράσματα για το φαβορί

FORMULA 1

Red Bull RB19: Πρώτα συμπεράσματα για το φαβορί

FORMULA 1

Κατά την πρώτη ημέρα των χειμερινών δοκιμών του Μπαχρέιν είχαμε την ευκαιρία να δούμε για πρώτη φορά αναλυτικά την νέα Red Bull RB19. Ιδού τα πρώτα συμπεράσματα.

Advertisement
Advertisement

Η Red Bull είχε αποφασίσει να μην αποκαλύψει την RB19 στην παρουσίαση που έγινε στη Νέα Υόρκη. Έτσι, στο μεσοδιάστημα κυκλοφόρησαν πολλά σενάρια για την κατεύθυνση εξέλιξης που θα επέλεγε η ομάδα του Adrian Newey λόγω των αλλαγών στους κανονισμούς για το 2023.

Υπενθυμίζουμε ότι για φέτος η FIA έχει υποχρεώσει τις ομάδες να αυξήσουν κατά 15 χιλιοστά σε σχέση με πέρσι την απόσταση των άκρων του πατώματος από το επίπεδο αναφοράς. Το ίδιο ισχύει και για το στόμιο του διαχύτη το οποίο εξυψώνεται κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με πέρσι.

Advertisement
Advertisement

Οι αλλαγές μπορεί να μη φαίνονται μεγάλες. Ωστόσο, στον κρίσιμο τομέα της αεροδυναμικής λίγα χιλιοστά μπορούν να κάνουν την διαφορά. Και κανείς δεν το γνωρίζει καλύτερα αυτό από τον Adrian Newey.

Μπορεί ο «γκουρού» της αεροδυναμικής να μην ασχολείται σε καθημερινή βάση με την Formula 1 πια. Ωστόσο, η εμπειρία και η ευρύτητα των γνώσεων του παραμένουν πολύτιμες για την σχεδιαστική ομάδα των Wache, Balbo, Waterhouse και Skinner.

Advertisement

Αυτό αποδείχθηκε και πέρσι, άλλωστε, με τον Newey να συμβάλει με τις ιδέες του σε ορισμένους κρίσιμους τομείς της νέας γενιάς μονοθέσιων. Το αποτέλεσμα ήταν η καταπληκτική RB18 η οποία κυριάρχησε κατά το 2022.

Επιθετική εξέλιξη

Λογικά, όταν έχεις ένα τόσο επιτυχημένο project κοιτάς να το εξελίσσεις συνεχώς χωρίς να καταφεύγεις σε ακραίες επιλογές. Άλλωστε έχεις ήδη το πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Advertisement

Φαίνεται, όμως, ότι στη Red Bull δεν φοβούνται να ξεφύγουν από την πεπατημένη. Ιδίως όταν τους αναγκάζουν οι συνθήκες. Αμέσως ξεχωρίζουν οι αλλαγές στα sidepods. Τα πλαϊνά έχουν αναμορφωθεί ενώ μεταξύ αυτών και το πατώματος σχηματίζεται ένα κανάλι το οποίο διοχετεύει τον αέρα στο πίσω μέρος. Πρόκειται για μία αρκετά επιθετική εξέλιξη του περσινού σχεδίου.

Advertisement

Και πηγαίνοντας προς το πίσω μέρος του μονοθέσιου γίνεται αντιληπτό ότι η αλλαγή αυτή σχετίζεται άμεσα με την νέα διαμόρφωση του διαχύτη λόγω της αλλαγής κανονισμών. Το εξόγκωμα που φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία προδίδει ένα διαφορετικό στόμιο διαχύτη για φέτος.

Λογικά, η Red Bull θα έχει αλλάξει πολλά και στο κάτω μέρος του πατώματος της RB19. Ωστόσο, αυτά δεν μπορούν να φανούν ακόμη. Επιπλέον, στο πίσω μέρος φαίνονται τόσο οι οπές που υιοθετήθηκαν για τον διαχύτη όσο και τα αλλαγμένα πτερύγια στο κάτω μέρος της αεροτομής.

Τέλος, υπάρχουν αλλαγές στο ρύγχος αλλά και στην διαμόρφωση των στοιχείων της εμπρός πτέρυγας. Ένα από τα προβλήματα της RB18 ήταν το σχετικά υψηλό της βάρος. Η ομάδα κατάφερε κατά τη διάρκεια της χρονιάς να το μειώσει αρκετά, κυρίως στο εμπρός μέρος του μονοθέσιου. Και σύμφωνα με πληροφορίες η περαιτέρω μείωση του παρέμεινε προτεραιότητα και για φέτος.

Το εάν οι παραπάνω αλλαγές θα αποδειχθούν αρκετές για να διατηρήσουν την Red Bull στην κορυφή, θα φανεί πολύ σύντομα. Πάντως, η πρώτη ημέρα δοκιμών πήγε περίφημα για εκείνην. Ο Verstappen συμπλήρωσε 157 γύρους και ήταν ταχύτερος όλων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χειμερινές δοκιμές F1: Ο Verstappen ταχύτερος μετά την πρώτη ημέρα
Ferrari: Νέος υπεύθυνος στρατηγικής F1 ο Ravin Jain
F1: Πόσα πληρώνουν ομάδες και οδηγοί για τη συμμετοχή;