Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ολλανδίας: Όλα ανοιχτά-Το φιάσκο της Alpine

Ελλάδα 12:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ολλανδίας: Όλα ανοιχτά-Το φιάσκο της Alpine

FORMULA 1

F1 GP Ολλανδίας: Όλα ανοιχτά-Το φιάσκο της Alpine

FORMULA 1

Καιρό είχαμε να δούμε ελεύθερες δοκιμές στις οποίες τρεις ομάδες να βρίσκονται τόσο κοντά σε ρυθμό. Λεπτομέρεια: Η Red Bull δεν ήταν μία εξ αυτών.

Advertisement
Advertisement

Το κατά πόσον αυτή η τάση θα διατηρηθεί σήμερα και αύριο μένει να φανεί. Η αυστριακή ομάδα έχει και άλλες φορές φέτος ξεκινήσει “χλιαρά” τα τριήμερά της. Αυτό, όμως, δεν την έχει εμποδίσει να κερδίσει δέκα από τους δεκατέσσερεις αγώνες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής. Οπότε υπό την αίρεση μία ξαφνικής βελτίωσης της Red Bull στο FP3 ας προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε τα όσα είδαμε χθες στο Zandvoort.

Ξεκινούμε με την Ferrari, η οποία είδε τους Leclerc-Sainz στην κορυφή του FP2. Η Scuderia έχει φέρει ένα καινούργιο πάτωμα στην Ολλανδία το οποίο είναι προσαρμοσμένο στην έντονα δεξιόστροφη διαδρομή. Μέχρι στιγμής το σχέδιο αυτό φαίνεται να δουλεύει. Οι δύο F1-75 ήταν εξαιρετικά γρήγορες τόσο στον έναν γύρο όσο και σε μεγαλύτερα runs.

Advertisement
Advertisement

Όμως, η Mercedes μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να πετύχει παρόμοιο ρυθμό με την Ferrari. Σε μία πίστα στην οποίαν το σασί υπερισχύει της αεροδυναμικής αποδοτικότητας, πολλά από τα μειονεκτήματα της φετινής Mercedes έχουν αποκτήσει μειωμένη βαρύτητα. Η W13 μπορεί, μάλιστα, να εκμεταλλεύεται σωστά και τις τρεις γόμες που έχει φέρει η Pirelli στο Zandvoort. Παρά το ότι είναι οι σκληρότερες του φάσματός της.

Για πρώτη φορά φέτος οι Russell-Hamilton έχουν πιάσει ρυθμό από τους πρώτους γύρους του FP1. Επιπλέον, η Mercedes φαίνεται ότι πάνω-κάτω έχει παρόμοιο πρόγραμμα δοκιμών με τις υπόλοιπες ομάδες. Συνεπώς, θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ότι οι μέχρι στιγμής επιδόσεις τους ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Οι κρίσιμες κατατακτήριες

Η μεγάλη πρόκληση για τις Mercedes θα είναι οι κατατακτήριες. Έχουμε δει πολλές φορές φέτος την W13 να “ξεθυμαίνει” όταν έρχεται η στιγμή της αλήθειας το Σάββατο. Εάν οι Russell-Hamilton καταφέρουν να ξεκινήσουν από την δεύτερη σειρά εκκίνησης τουλάχιστον, τότε θα έχουν πολύ καλές πιθανότητες στον αγώνα.

Advertisement

Καλές πιθανότητες φαίνεται να έχει και η McLaren, τουλάχιστον με τον Lando Norris σε ρυθμό qualifying. Εδώ, η εικόνα είναι ανεστραμμένη σε σχέση με της Mercedes. Η MCL36 έχει πολλές φορές πάρει κατάταξη ψηλότερα από ότι θα περίμενε κανείς. Όμως, στους αγώνες χάνει αμέσως έδαφος όχι μόνο από την W13 αλλά και από την A522 πολλές φορές.

Advertisement

Η έξοδος του Tsunoda στο τέλος του FP2 διέκοψε πρόωρα τα long runs των περισσότερων οδηγών. Έτσι, δεν μπορούμε να βγάλουμε πολλά ασφαλή συμπεράσματα για τον ρυθμό αγώνα των μονοθέσιων. Τόσο το μεγάλο stint του Stroll όσο και ο γρήγορος γύρος του ήταν εξαιρετικά. Όμως, έχουμε δει αρκετές φορές φέτος την Aston Martin να πηγαίνει θαυμάσια στα FP και να χάνει έδαφος στις κατατακτήριες. Το πιο πιθανό είναι να τρέχουν με χαμηλότερο φορτίο καυσίμου σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι η Ferrari έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα στο Zandvoort με την Mercedes, όμως, να βρίσκεται μέσα στο παιχνίδι. Η Red Bull είχε μία δύσκολη Παρασκευή, ενώ και η RB18 φαίνεται να χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια για να προσαρμοστεί στην κλειστή χάραξη της πίστας.

Advertisement

Πιθανότερη στρατηγική είναι εκείνη των δύο pit-stops με εναλλαγές soft-medium. Η hard θα χρησιμοποιηθεί μόνο σε περίπτωση μίας στάσης. Και μέχρι στιγμής, καμία ομάδα πλην της Alpine δεν φαίνεται να εξετάζει σοβαρά αυτό το ενδεχόμενο.

Το φιάσκο με τον Piastri

Και μιας και αναφερθήκαμε στην γαλλική ομάδα δεν θα μπορούσαμε να μην γράψουμε και για το φιάσκο -γιατί περί αυτού πρόκειται- με την περίπτωση του Oscar Piastri. Εχθές, η επιτροπή ελέγχου συμβολαίων της FIA δικαίωσε την McLaren με την απόφασή της και ο Piastri θα οδηγεί για λογαριασμό της από το 2023 και μετά.

Η Alpine με ανακοίνωσή της αποδέχτηκε την απόφαση. Όμως, αργότερα την Παρασκευή έγιναν γνωστές οι λεπτομέρειες της υπόθεσης. Το μόνο συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως η γαλλική ομάδα είναι η μοναδική υπεύθυνη για τα όσα συνέβησαν.

Ο CEO της ομάδας, Laurent Rossi είχε διαβεβαιώσει τον μάνατζερ του Piastri, Mark Webber ότι στις 15 Νοεμβρίου του 2021 η Alpine θα είχε έτοιμο το συμβόλαιο για τον Piastri. Για τον λόγο αυτό είχε συνταχθεί αρχικά ένα “Υπόμνημα”, το οποίο είχε αποσταλεί στον Webber και προέβλεπε ότι ο Piastri θα ήταν ο αναπληρωματικός οδηγός της Alpine το 2022, ενώ το 2023 και 2024 θα βρισκόταν στο line-up της ομάδας κανονικά.

Αυτό το έγγραφο δεν ήταν συμβόλαιο, παρά ένα draft προς διαπραγμάτευση. Η 15η Νοεμβρίου, όμως, ήρθε και παρήλθε χωρίς η Alpine να στείλει κάποιο συμβόλαιο στον Αυστραλό. Ο Webber έκανε επανειλημμένα ερωτήσεις στο νομικό τμήμα της ομάδας από την αρχή του 2022. Η απάντηση που έλαβε από την υπεύθυνη του τμήματος, Benedicte Mercer ήταν ότι “πνιγόμαστε στη δουλειά επειδή δεν διαθέτουμε αρκετούς πόρους στο τμήμα“. Η Mercer διαβεβαίωνε συνεχώς την πλευρά του Piastri ότι το συμβόλαιο ήταν απλώς θέμα χρόνου.

Υπομονή και υπόμνημα τέλος

Τελικά, το μόνο συμβόλαιο που υπέγραψε ο Piastri με την Alpine ήταν τρεις μέρες πριν την έναρξη της σεζόν. Ήταν συμβόλαιο για τον ρόλο του αναπληρωματικού οδηγού της ομάδας και έληγε στο τέλος του 2022. Τον Μάιο, η Alpine είχε στείλει ένα άλλο draft στον Webber. Αυτό προέβλεπε ότι ο Piastri θα δεσμευόταν με την ομάδα για 4 χρόνια. Τα πρώτα δύο θα οδηγούσε στην Williams, ενώ η Alpine είχε το δικαίωμα από το 2024 να τον βάλει σε δικό της μονοθέσιο, εάν το επιθυμούσε.

Οι Webber-Piastri δεν έμειναν καθόλου ικανοποιημένοι από την πρόταση αυτή αλλά και από τον γενικότερο χειρισμό του θέματος από την Alpine. Έτσι, άρχισαν να αναζητούν άλλες λύσεις για το 2023. Δεν άργησαν να καταλήξουν στην McLaren, η οποία έψαχνε έναν αντικαταστάτη για τον Daniel Ricciardo ήδη από την άνοιξη.

Οι δύο πλευρές υπέγραψαν προσύμφωνο στις αρχές Ιουνίου, ενώ έναν μήνα μετά υπέγραψαν και το συμβόλαιό τους το οποίο τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2023. Τι έκανε η Alpine; Καθώς δεν είχε συμβόλαιο με τον Piastri πέραν του 2022, η ομάδα αποφάσισε να… μετονομάσει το αρχικό “Υπόμνημα” σε συμβόλαιο, με την Mercer να προσθέτει την φράση “νομικά δεσμευτικό” στο αρχικό έγγραφο. Αυτό το έγγραφο ήταν που η Alpine θεωρούσε ότι δέσμευε τον Piastri μαζί της.

Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν μπόρεσε να σταθεί στην επιτροπή της FIA. Και έτσι, οι Piastri και McLaren δικαιώθηκαν. Τώρα, η Alpine εκτός του ότι έχασε έναν οδηγό στον οποίον είχε επενδύσει εκατομμύρια, καλείται να πληρώσει και τα έξοδα της διαδικασίας τα οποία ανέρχονται σε μισό εκατομμύριο λίρες Αγγλίας. Εξαιρετικά!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Red Bull: Απομακρύνεται από Porsche και Honda;
Piastri: Στην McLaren και επίσημα!
Di Grassi: Προσποιητή η οικολογική συνείδηση του Vettel