Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Brown: Παραβίαση του ορίου μπάτζετ συνιστά κλεψιά

Ελλάδα 9:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Brown: Παραβίαση του ορίου μπάτζετ συνιστά κλεψιά

FORMULA 1

Brown: Παραβίαση του ορίου μπάτζετ συνιστά κλεψιά

FORMULA 1

Η FIA δεν έχει αποφασίσει ακόμη για τις τιμωρίες που θα επιβάλλει στις Red Bull και Aston Martin σχετικά με το θέμα του cost cap. Όμως, ο Zak Brown έχει ορισμένες ιδέες!

Advertisement
Advertisement

Ο επικεφαλής της McLaren με επιστολή του στην ομοσπονδία ζητεί την αυστηρή τιμωρία όσων ομάδων παραβίασαν το όριο του μπάτζετ (cost cap) για το 2021. Η επιστολή κοινοποιήθηκε σε έξι από τις επτά ομάδες που πήραν πιστοποιητικό συμμόρφωσης -εξαιρέθηκε η AlphaTauri- και έτσι διέρρευσε το περιεχόμενό της στην δημοσιότητα.

Τα κυριότερα σημεία της επιστολής Brown είναι τα εξής: “Όποια ομάδα ξόδεψε παραπάνω από το επιτρεπτό όριο απέκτησε πλεονέκτημα με αθέμιτο τρόπο“. Ο CEO της McLaren θεωρεί ότι το πλεονέκτημα αυτό δεν περιορίζεται μόνο στην χρονιά κατά την οποίαν έγινε η παράβαση αλλά εκτείνεται και στην επόμενη.

Advertisement
Advertisement

“Υπήρχε ο χρόνος από το 2020 ώστε όποια ομάδα είχε ενστάσεις επί της διαδικασίας να τις εκφράσει. Δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τι θα ίσχυε το 2021. Πιστεύουμε (σ.σ. η McLaren) ότι μία χρηματική ποινή δεν αρκεί για την παράβαση αυτή” σημειώνει ο Brown.

Η… ετυμηγορία Brown

Ο Brown προτείνει την αγωνιστική τιμωρία της Red Bull της οποίας το παράπτωμα έχει χαρακτηριστεί ως “μικρό”. Επιπλέον προτείνει και την μείωση του διαθέσιμου budget της ομάδας για την επόμενη χρονιά. Συγκεκριμένα προτείνει να αφαιρεθεί το ποσό της παράβασης συν ένα επιπλέον ποσό ως ποινή. Τέλος, σημειώνει ότι πρέπει να μειωθεί και ο χρόνος που θα επιτραπεί στην ομάδα για CFD και αεροδυναμική σήραγγα.

Advertisement

Δύο εκατομμύρια δολάρια συνιστούν το 25-50% του ετήσιου budget για τις αναβαθμίσεις ενός μονοθέσιου” σημειώνει ο Brown. “Κατά συνέπεια το πλεονέκτημα που κερδίζει κάποιος δεν είναι προσωρινό”. Ο Brown επεκτείνεται και σε άλλα ζητήματα. Όπως εκείνο της συσσώρευσης “μικρών” υπερβάσεων από τις ομάδες κάθε χρονιά.

Προτείνουμε η δεύτερη “μικρή” υπέρβαση να αναβαθμίζεται σε “μεγάλη” για την ομάδα που την διαπράττει”. Τέλος, σύμφωνα με τον Brown, το όριο του 5% που καθορίζει την “μικρή” υπέρβαση είναι μικρό και πρέπει να επανεξεταστεί.

Το μέλλον του ορίου μπάτζετ

Advertisement

Εμείς να σημειώσουμε, για το τελευταίο, πώς ότι ίσχυε για την Red Bull σχετικά με την διαδικασία του ορίου μπάτζετ ίσχυε και για τους υπόλοιπους. Εάν το 5% τους φαινόταν μικρό ως ποσοστό, οι ομάδες μπορούσαν να θέσουν τις αντιρρήσεις τους εγκαίρως. Και όχι κατόπιν εορτής όπως γίνεται τώρα.

Όσο, φυσικά, καθυστερεί η απόφαση της ομοσπονδίας σχετικά με τις Red Bull και Aston Martin τόσο θα εντείνεται και το πολιτικό παιχνίδι από τις υπόλοιπες ομάδες. Το όριο μπάτζετ είναι εξαιρετικό ως ιδέα, αλλά βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια εφαρμογής του. Επιπλέον δεν υπάρχει αυστηρά καθορισμένο είδος ποινών ανά υπέρβαση.

Advertisement

Το γεγονός αυτό αφήνει αρκετές “γκρίζες ζώνες” γύρω από τις οποίες ο καθένας δίνει την ερμηνεία που τον συμφέρει. Εφόσον οι ομάδες μετάνιωσαν για τον διαχωρισμό των υπερβάσεων σε “μικρές” και “μεγάλες” τότε η ομοσπονδία θα πρέπει να αλλάξει το πλαίσιο. Και κυρίως να θέσει από πριν συγκεκριμένες ποινές για κάθε παράπτωμα που σχετίζεται με το όριο μπάτζετ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αφιέρωμα Max Verstappen: Όλα στο μάξιμουμ! (+video)
Alonso σε Alpine: Με έχετε καταστρέψει!
Verstappen: Μετά τη Γαλλία ήξερα ότι θα πάρουμε το πρωτάθλημα