Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Mercedes F1: Η ψευδαίσθηση της βελτίωσης;

Ελλάδα 1:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mercedes F1: Η ψευδαίσθηση της βελτίωσης;

FORMULA 1

Mercedes F1: Η ψευδαίσθηση της βελτίωσης;

FORMULA 1

Μετά το Grand Prix της Ισπανίας η ατμόσφαιρα στο στρατόπεδο της Mercedes είχε βελτιωθεί αισθητά. Ο Toto Wolff, μάλιστα, είχε φτάσει να δηλώσει πώς ο ρυθμός του Hamilton την Κυριακή ήταν ανώτερος όλων των συνδυασμών. Μία εβδομάδα μετά, η εικόνα των δύο W13 στο Μονακό αποτέλεσε κόλαφο.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, κακώς ορισμένοι εξεπλάγησαν από την απόδοση των δύο ασημένιων βελών στο Πριγκιπάτο. Όντως στην Βαρκελώνη η απόδοση των Mercedes έμοιαζε ουσιαστικά βελτιωμένη για πρώτη φορά μέσα στη χρονιά. Όμως, όπως γράφαμε και τότε, αυτό δεν σήμαινε ότι τα θεμελιώδη προβλήματα τους είχαν εξαλειφθεί. Ούτε ότι θα υπήρχε συνέχεια σε όλους τους επόμενους αγώνες.

Στην Catalunya οι επιδόσεις των Russell-Hamilton κολακεύτηκαν από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι δύο κορυφαίες ομάδες. Επιπλέον, φαίνεται ότι και η W13 μπορούσε να ισορροπήσει καλύτερα στο Ισπανικό σιρκουί. Το Μονακό, όμως, είναι μια άλλη ιστορία. Σε μια πίστα στην οποίαν το σασί παίζει καθοριστικό ρόλο, η W13 με το ακραίο “zeropods” σχέδιο έμοιαζε έξω από τα νερά της ήδη από την Παρασκευή.

Advertisement
Advertisement

Η ταλάντωση επανήλθε δριμύτερη και μάλιστα σε σημεία της πίστας στα οποία η παραγόμενη τιμή κάθετης δύναμης δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλή. “Το σαγόνι και τα δόντια μου έτριζαν συνεχώς. Ελπίζω ότι θα βελτιωθεί στους επόμενους αγώνες. Δεν έχω όρεξη να τρέμω πια” δήλωσε ο Lewis Hamilton. Φυσικά, εάν αυτό ήταν το τίμημα που έπρεπε να πληρώσουν οι οδηγοί των W13 για να διεκδικήσουν την νίκη πιστεύουμε ότι δεν θα το έβρισκαν ιδιαίτερα ενοχλητικό. Όμως, οι ενδείξεις των χρονομέτρων κατά τη διάρκεια του τριημέρου ήταν απλώς απογοητευτικές.

Επιμονή στο zeropods project μέχρι νεωτέρας

Η γερμανική ομάδα έχει φέρει πολλές αναβαθμίσεις από την αρχή της χρονιάς ώστε να βελτιώσει το αρχικό της σχέδιο. Όμως, καμία από αυτές δεν φάνηκε να μπορεί να λύσει το βασικό πρόβλημα του porpoising. Επομένως, το ερώτημα που προκύπτει είναι: Γιατί η Mercedes επιμένει σε αυτό το σχέδιο;

Advertisement

Πιστεύουμε ότι δύο είναι οι λόγοι για αυτήν την προσέγγιση. Ο πρώτος έχει να κάνει με τα νούμερα που πήρε η ομάδα από τον προσομοιωτή όταν πρωτοξεκίνησε το μονοθέσιο του 2022. Προφανώς, στη θεωρία το σχέδιο αυτό φαινόταν ακαταμάχητο και ικανό να οδηγήσει την Mercedes σε κυριαρχία αντίστοιχη της περιόδου 2014-2016. Όμως, η πραγματικότητα αποδείχτηκε διαφορετική. Παρά ταύτα στο Brackley φαίνεται ότι θεωρούν πώς αξίζει να προσπαθούν ακόμη για την δικαίωση αυτού του project.

Ο δεύτερος λόγος αφορά στην διασφάλιση της εγκυρότητας των νέων λύσεων που επεξεργάζεται η ομάδα. Αναμφίβολα οι σχεδιαστικές ομάδες της Mercedes δουλεύουν παράλληλα και ένα πιο “συμβατικό” σχέδιο το οποίο είναι πολύ πιθανό να αντικαταστήσει το υπάρχον κατά τη διάρκεια της σεζόν. Όμως, πρέπει να βεβαιωθούν πρώτα ότι υπάρχει αντιστοιχία των θεωρητικών τους προβλέψεων με τα αποτελέσματα στην πίστα.

Advertisement

Συνοψίζοντας, δηλαδή, εάν δεν βρουν πρώτα γιατί η ριζοσπαστική τους λύση δεν απέδωσε τα αναμενόμενα δεν μπορούν να προχωρήσουν με βεβαιότητα σε κάτι εντελώς νέο. Προφανώς, όλα αυτά κοστίζουν σε χρόνο και χρήμα. Όμως, είναι προτιμότερο να θυσιαστεί η σεζόν του 2022 για τους Hamilton-Russell στο βωμό μιας σειράς ανταγωνιστικών Mercedes από το 2023 και μετά.

Η διαγραφόμενη εσωτερική μάχη

Μιας και αναφέραμε τους δύο Βρετανούς οδηγούς της Mercedes, θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να εξετάσουμε και μία ακόμη παράμετρο. Μια παράμετρο η οποία λόγω των μεγαλύτερων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ομάδα αυτήν την περίοδο έχει περάσει -σχετικά- απαρατήρητη.

Advertisement

Ο George Russell έχει επικρατήσει μέχρι στιγμής στην εσωτερική μάχη των Mercedes. Το σκορ στα δοκιμαστικά είναι 4-3 υπέρ του νεοφερμένου Russell ενώ στους αγώνες ο George έχει τερματίσει 6 φορές μπροστά από τον Lewis! Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτόματα ο Russell ανακηρύσσεται ανώτερος οδηγός από τον Hamilton.

Ωστόσο, είναι εντυπωσιακό το ότι έχει καταφέρει όχι μόνο να προσαρμοστεί άμεσα στη νέα του ομάδα, αλλά και ότι κερδίζει ήδη συστηματικά τον Lewis. Θα περιμέναμε συνήθως μία περίοδο εγκλιματισμού για τον Russell στην οποίαν ο Hamilton θα τον κέρδιζε σχετικά εύκολα. Όμως, αυτή η περίοδος δεν εμφανίστηκε ποτέ.

Σε περίπτωση που η Mercedes ξαναγίνει ανταγωνιστική, η διαγραφόμενη αυτή εσωτερική διαμάχη, θα είναι ένας ακόμη πονοκέφαλος για τον Wolff. Ο Russell δεν έχει έρθει ως άλλος Bottas στην Mercedes. Φαίνεται στον τρόπο που κινείται αλλά και στον τρόπο που οδηγεί ότι μέσα του πιστεύει ότι είναι καλύτερος. Όχι απλώς του Hamilton. Καλύτερος όλων. Αυτή είναι βέβαια και η σωστή προσέγγιση για όποιον θέλει να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής κάποια μέρα.

Στο Μονακό ο Russell είχε ένα εξαιρετικό τριήμερο, τερματίζοντας στην πέμπτη θέση. Για να το πετύχει αυτό έπρεπε να ξεπεράσει την McLaren του Lando Norris στην πορεία με μία πολύ όμορφη κίνηση. Αντιθέτως, ο Hamilton αφού είχε επαφή με τον Ocon στην αρχή του αγώνα, πέρασε τους υπόλοιπους γύρους κολλημένος πίσω από την άλλη Alpine του Alonso. Η συνέχεια σε Μπακού και Μόντρεαλ αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ricciardo: Κινδυνεύει η θέση του στην McLaren;
F1 GP Μονακό: Η διακριτική γοητεία της κοινής λογικής
Audi: Οι λόγοι που ναυαγεί η συμφωνία με τη McLaren