Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Red Bull – Ford: Μερικώς… νεοεισερχόμενες;

Ελλάδα 3:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Red Bull – Ford: Μερικώς… νεοεισερχόμενες;

FORMULA 1

Red Bull – Ford: Μερικώς… νεοεισερχόμενες;

FORMULA 1

Μπορεί να μας χωρίζουν ακόμη τρία χρόνια μέχρι το έτος εφαρμογής των νέων κανονισμών για τις PU. Ωστόσο, το παρασκηνιακό παιχνίδι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Advertisement
Advertisement

Βασικό θέμα είναι το κατά πόσον η Red Bull Powertrains θα εξασφαλίσει τον χαρακτηρισμό του νεοεισερχόμενου στο πρωτάθλημα του 2026. Αρχικά, το καθεστώς αυτό φαινόταν διασφαλισμένο για την Powertrains.

Ωστόσο, δημοσίευμα της Gazzetta dello Sport θέλει τους Elkann και Vigna (πρόεδρος και CEO της Ferrari αντίστοιχα) να ενίστανται στην FIA για το θέμα αυτό. Από την άλλη ο βρετανικός και ολλανδικός τύπος κάνουν λόγο για εν μέρει αναγνώριση στην Red Bull του καθεστώτος νεοεισερχομένου.

Advertisement
Advertisement

Ας δούμε, όμως, πρώτα τι σημαίνει το να θεωρηθεί ένας κατασκευαστής νεοεισερχόμενος στο πρωτάθλημα του 2026. Μα περισσότερα χρήματα και ώρες εξέλιξης φυσικά! Συγκεκριμένα, κάθε κατασκευαστής που θεωρείται νέος μπορεί να επενδύσει 10 εκατομμύρια δολάρια περισσότερα από ότι οι παλιοί για φέτος, άλλα 10 για το 2024 και 5 για το 2025 στην εξέλιξη της PU.

Επιπλέον, σε κάθε νέο κατασκευαστή θα επιτραπούν κεφαλαιακές δαπάνες ύψους 15 εκατομμυρίων δολαρίων καθώς και περισσότερος χρόνος δοκιμών στο δυναμόμετρο. Τέτοια είναι η περίπτωση της Audi, της οποίας το καθεστώς νεοεισερχόμενου δεν έχει αμφισβητηθεί από κανέναν.

Το πρόβλημα με την RB Powertrains

Ωστόσο, δεν συμφωνούν όλες οι ομάδες ότι το ίδιο ισχύει απαραίτητα και με την Red Bull Powertrains. Η λογική της ένστασης Ferrari βρίσκεται στο ότι το τμήμα κινητήρων της Red Bull δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι τελείως άπειρο στην κατασκευή PU.

Advertisement

Μπορεί η Powertrains να μην έχει κάνει τελικά χρήση της πνευματικής ιδιοκτησίας της Honda από το τέλος του 2022. Άλλωστε οι PU κατασκευάζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους στην Ιαπωνία από όπου αποστέλλονται στην Red Bull.

Advertisement

Ωστόσο υπάρχει μία εξαίρεση που αφορά στις μπαταρίες οι οποίες κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της Powertrains στο Milton Keynes. Επιπλέον, το σημαντικό τμήμα του προσωπικού της Powertrains προέρχεται από άλλες ομάδες της F1 και έχει ήδη ασχοληθεί στο παρελθόν με την κατασκευή PU.

Για την Ferrari -αλλά και για τις Mercedes, Renault σύμφωνα με την Gazzetta dello Sport- όλα αυτά συνιστούν λόγους για την κατάργηση του καθεστώτος νεοεισερχόμενου της Powertrains.

Advertisement

Επίσημη ανακοίνωση δεν έχει γίνει σχετικά από την ομοσπονδία. Ο ολλανδικός τύπος, όμως, αναφέρει πως για αρκετές ημέρες οι αξιωματούχοι της FIA είχαν αρχίσει επανέλεγχο στον φάκελο συμμετοχής της Red Bull-Ford. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αποφασίστηκε η Red Bull – Ford να θεωρηθεί εν μέρει νεοεισερχόμενος κατασκευαστής το 2026.

Αυτό σημαίνει ότι θα της χορηγηθεί το 90% των παροχών που θα χορηγηθούν στην Audi. Μένει να δούμε εάν θα συμφωνήσουν και οι υπόλοιποι κατασκευαστές με αυτήν την απόφαση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Red Bull: Παρουσίαση χωρίς… νέο μονοθέσιο!
F1: Το Las Vegas θέλει αγώνα για πάντα!
Ferrari: Παρουσίασε την SF-23