Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Mercedes W14: Μπορεί η εξέλιξη της W13 να κάνει τη διαφορά;

Ελλάδα 5:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mercedes W14: Μπορεί η εξέλιξη της W13 να κάνει τη διαφορά;

FORMULA 1

Mercedes W14: Μπορεί η εξέλιξη της W13 να κάνει τη διαφορά;

FORMULA 1

Η Mercedes αποφάσισε -όπως και η Ferrari- να μην αρκεστεί σε απλή παρουσίαση του νέου χρωματισμού της για το 2023. Ιδού τα πρώτα συμπεράσματα για την W14.

Advertisement
Advertisement

Πριν ξεκινήσουμε με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μονοθέσιου της Mercedes, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην επαναφορά του μαύρου χρώματος των σεζόν 2020 και 2021. Αυτή τη φορά, όμως, οι λόγοι δεν είναι πολιτικοί.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της παρούσας γενιάς μονοθέσιων είναι εκείνο της επίτευξης του ελάχιστου βάρους. Ελάχιστες ήταν οι ομάδες που το κατάφεραν πέρσι. Και αυτό οδήγησε σε… επαναφορά του μαύρου των ανθρακονημάτων στην μόδα! Όλες οι ομάδες ακολούθησαν αυτήν την τάση. Η Mercedes το πήγε, απλώς, ένα βήμα παραπέρα.

Advertisement
Advertisement

Φυσικά, το νέο μονοθέσιο δεν είναι τελείως άβαφο. Ωστόσο έχει χρησιμοποιηθεί όση λιγότερη βαφή γινόταν όπως μπορείτε να δείτε και στην παραπάνω φωτογραφία. Ακόμη και ένα κέρδος λίγων γραμμαρίων θα μπορούσε να κάνει την διαφορά.

Οι προκλήσεις του 2022

Αρκετοί μπορεί να εξεπλάγησαν από την επιλογή της Mercedes να παραμείνει πιστή στο αρχικό σχέδιο της W13. Άλλωστε, κατά τη διάρκεια της περσινής -δύσκολης για εκείνην- σεζόν δεν ήταν λίγες οι φορές που ακόμη και υψηλόβαθμα στελέχη της ομάδας δήλωναν ότι εξεταζόταν και η λύση ενός ριζικά νέου σχεδίου για το μονοθέσιο του 2023.

Advertisement

Ωστόσο, βλέποντας την εξέλιξη της W13 κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος η πλάστιγγα άρχισε να γέρνει υπέρ της διατήρησης της φιλοσοφίας του αρχικού project. Σε αυτό συνέβαλαν και οι νέοι κανονισμοί για το ύψος στο πίσω μέρος του πατώματος.

Υπενθυμίζουμε ότι η W13 υπέφερε αρχικά από έντονο porpoising. Αυτό το αεροδυναμικής φύσης φαινόμενο δεν είχε ληφθεί υπόψη κατά τον αρχικό σχεδιασμό του μονοθέσιου. Για να το αντιμετωπίσει, η Mercedes ήταν αναγκασμένη να αυξήσει την απόσταση του πατώματος από το έδαφος, μειώνοντας έτσι την κάθετη δύναμη που παραγόταν από αυτό.

Advertisement

Η παραπάνω λύση ανάγκης είχε επιφέρει δύο άλλες παρενέργειες. Αρχικά, η Mercedes ήταν αναγκασμένη να χρησιμοποιεί μεγαλύτερη κλίση στης πτέρυγές της W13 ώστε να αντισταθμιστεί το έλλειμα κάθετης δύναμης. Το αποτέλεσμα ήταν μεγαλύτερη οπισθέλκουσα και άρα χαμηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες.

Από την άλλη, η εξύψωση του πατώματος και η χρήση σκληρότερων ρυθμίσεων στην πίσω ανάρτηση προκάλεσαν ένα άλλο είδος αναπηδήσεων, μηχανικής φύσεως. Το λεγόμενο bouncing είχε κάνει την W13 πολύ ασταθή στις εισόδους και εξόδους των αργών στροφών.

Advertisement

Συνολικά το περσινό μονοθέσιο έπασχε τόσο στις μεγάλες ευθείες όσο και στις αργές στροφές. Το δυνατό του σημείο ήταν η πολύ υψηλή ταχύτητα -και σταθερότητα- που μπόρεσε να επιτύχει στις γρήγορες στροφές.

Οι αλλαγές για το 2023

Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας, Mike Elliott, δεν θα είχε νόημα για την Mercedes η εξ ολοκλήρου απόρριψη του περσινού σχεδίου. «Η W13 μπορεί να είχε αρκετά προβλήματα. Όμως, είχε πολλά δυνατά σημεία. Οπότε ήταν πιο λογικό για εμάς να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα του 2022 παρά να φτιάξουμε ένα νέο μονοθέσιο από το μηδέν. Έτσι, θα χάναμε πολύ περισσότερο έδαφος».

Για του λόγου το αληθές, οι πρώτες φωτογραφίες της W14 θυμίζουν εξαιρετικά την προκάτοχό της. Φυσικά, έχουν γίνει παρεμβάσεις σε αρκετούς τομείς. Ωστόσο, οι καίριες αλλαγές που έπρεπε να γίνουν δεν φαίνονται με γυμνό μάτι. Αυτές αφορούν στις διαφοροποιήσεις του πατώματος και της πίσω ανάρτησης. Χάρη στις αλλαγές των κανονισμών, η νέα Mercedes θα έπρεπε, θεωρητικά τουλάχιστον, να μην αντιμετωπίσει φέτος τα προβλήματα ευστάθειας της W13.

Κατά τα λοιπά το νέο μονοθέσιο φαίνεται ως μία εξέλιξη του περσινού. Το zeropods σχέδιο στα πλαϊνά διατηρήθηκε και η W14 θα είναι το μοναδικό μονοθέσιο με κάθετες αεροεισαγωγές στα ψυγεία. Η εμπρός πτέρυγα έχει αλλάξει επίσης, με τα στοιχεία της να μην έχουν τις δραματικές αυξομειώσεις κλίσης κατά μήκος.

Μεγάλη προσπάθεια έχει γίνει επίσης ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρος του μονοθέσιου. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η W14 έχει έναν πιο «λογικό» σχεδιασμό σε σχέση με την προκάτοχό της. Υπάρχουν εκτεταμένες αλλαγές, όμως όλες βασίζονται στο αρχικό project της W13.

Θα είναι αυτό αρκετό ώστε οι Hamilton-Russell να παλέψουν αμέσως για νίκες. Πολύ πιθανόν. Άλλωστε θα ήταν δύσκολο για μια ομάδα με την εμπειρία της Mercedes να κάνει δυο φορές το ίδιο λάθος. Μένει να φανεί το εάν η Mercedes θα μπορέσει να πλησιάσει τις Red Bull και Ferrari γρήγορα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Red Bull: Παρουσίαση χωρίς… νέο μονοθέσιο!
Ferrari SF-23: Μπορεί να φέρει την Scuderia στην κορυφή; (+video)
Mercedes: Η παρουσίαση της W14