Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Όλες οι αλλαγές στις ομάδες εν όψει του 2023

Ελλάδα 7:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Όλες οι αλλαγές στις ομάδες εν όψει του 2023

FORMULA 1

F1: Όλες οι αλλαγές στις ομάδες εν όψει του 2023

FORMULA 1

Ήταν μία περίοδος έντονων ανακατατάξεων στις ομάδες της F1. Μετακινήσεις επικεφαλής ομάδων και οδηγών κυριάρχησαν στην επικαιρότητα.

Advertisement
Advertisement

Και δεν αναφερόμαστε μόνο στις πρόσφατες εξελίξεις που ακολούθησαν το φινάλε της φετινής σεζόν. Οι μεγάλες αλλαγές είχαν αρχίσει ήδη με το καλοκαιρινό διάλειμμα. Στην αρχή αυτές αφορούσαν περισσότερο στους οδηγούς που θα αγωνίζονται το 2023.

Μετά το GP στο Άμπου Ντάμπι, όμως, είχε έρθει η σειρά των επικεφαλής ομάδων. Ασφαλώς, η μεγάλη είδηση ήταν η παραίτηση του Mattia Binotto από την ηγεσία της Scuderia Ferrari. Ωστόσο, υπήρξαν και άλλες σημαντικές μετακινήσεις σε πολλές άλλες ομάδες. Μετακινήσεις οι οποίες μπορεί να αποδειχθούν και καθοριστικές για την σεζόν που έρχεται. Ας δούμε, λοιπόν, τις πιο σημαντικές ανά ομάδα.

Red Bull Racing RBPT

Advertisement
Advertisement

Σε ότι αφορά το προσωπικό της ομάδας δεν υπήρξαν μεγάλες αλλαγές κατά τη διάρκεια του 2022. Οι περισσότερες είχαν γίνει ήδη κατά τη διάρκεια του 2021 και είχαν σχέση με την προσχώρηση πρώην στελεχών της Mercedes -αλλά και ορισμένων της Honda- στο Milton Keynes. Η συντριπτική τους πλειοψηφία ειδικεύεται στην κατασκευή των PU. Πράγμα λογικό καθώς η Red Bull επιχειρεί εδώ και αρκετό καιρό να στελεχώσει την RB Powertrains εν όψει του 2026.

Ωστόσο, υπήρξε μία σημαντική εξέλιξη στην κορυφή της ιεραρχίας. Ο θάνατος του ιδρυτή της εταιρίας, Dietrich Mateschitz έφερε μία τριανδρία CEO στην διοίκηση της εταιρίας. Υπεύθυνος για την ομάδα F1 της Red Bull είναι εδώ και λίγο καιρό ο Oliver Mintzlaff. Ο Γερμανός φαίνεται ότι θέλει ένα διαφορετικό μοντέλο διοίκησης από εκείνο που ίσχυε εδώ και χρόνια στο Milton Keynes. Μένει να φανεί εάν αυτό θα επηρεάσει τις επιδόσεις της ομάδας στην πίστα. Πέραν αυτού, η πρόσληψη του Daniel Ricciardo στην θέση του εφεδρικού οδηγού είναι το μόνο άλλο αξιοσημείωτο γεγονός μέχρι στιγμής στην off season της ομάδας.

Ferrari

Advertisement

Ασφαλώς, η μεγάλη είδηση των τελευταίων ημερών ήταν η παραίτηση του Mattia Binotto από την ηγεσία της Scuderia. Μία παραίτηση στην οποίαν ο Ιταλός, ουσιαστικά, εξωθήθηκε παρά το ότι η ανταγωνιστικότητα της Ferrari ανέβηκε σημαντικά φέτος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια. Όμως, πολλά από τα παραδοσιακά, πλέον, προβλήματα της Scuderia παρέμειναν και κατά τη διάρκεια του 2022. Και ο Binotto θεωρήθηκε υπεύθυνος για αυτό.

Advertisement

Ο αντικαταστάτης του, Fred Vasseur, είναι ένα εξαιρετικά ικανό και έμπειρο στέλεχος. Γνωρίζει πώς να οργανώνει επιτυχημένα μία ομάδα από το μηδέν και να την οδηγεί στην επιτυχία. Φυσικά, στην Ferrari θα βρει μια διαφορετική κατάσταση. Η ομάδα δεν χρειάζεται πλήρη αναδιοργάνωση παρά βελτίωση σε ορισμένους κρίσιμους τομείς. Και ο Vasseur -όπως και ο κάθε team principal στην Ferrari- δεν πρόκειται ποτέ να γίνει ο «απόλυτος άρχων» στο Maranello. Το έργο του είναι εξαιρετικά δύσκολο. Μένει να δούμε εάν θα μπορέσει να πλησιάσει σε κάποιον βαθμό την επιτυχία που είχε ο συμπατριώτης του, Jean Todt, στην Ferrari.

Mercedes

Πέραν της στρατολόγησης του Mick Schumacher, δεν υπήρξε κάποιο άλλο σημαντικό νέο που να αφορά στην ομάδα της Mercedes μέχρι στιγμής. Η ομάδα απολαμβάνει σταθερότητα στις κρίσιμες θέσεις της. Κάτι σημαντικό, καθώς οι άνθρωποι της Mercedes ευελπιστούν το 2023 να είναι έτος ανάκαμψης έπειτα από την απογοητευτική φετινή χρονιά.

Advertisement

Μέσα στο 2023 αναμένεται και η ανανέωση του Hamilton με την ομάδα. Όλα δείχνουν ότι ο Βρετανός θα υπογράψει επέκταση του συμβολαίου του για τουλάχιστον δύο ακόμη χρόνια. Λογικά, το ζήτημα θα διευθετηθεί μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Alpine Renault

Η γαλλική ομάδα πρωταγωνίστησε στο σίριαλ Piastri κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Πρώτα ο Alonso ανακοίνωσε τη μεταπήδησή του στην Aston Martin μετά το ουγγρικό Grand Prix. Η Alpine έσπευσε να ανακοινώσει τον -τότε- εφεδρικό οδηγό της, Oscar Piastri ως αντικαταστάτη του. Όμως, ο ίδιος ο Piastri την διέψευσε άμεσα στο… twitter! Η υπόθεση εξελίχθηκε σε φιάσκο τελικά για την ομάδα.

Έπειτα από λίγο καιρό ανακοινώθηκε η πρόσληψη του Pierre Gasly. Μία κίνηση με την οποίαν ο Esteban Ocon είχε εμμέσως πλην σαφώς διαφωνήσει δημοσίως. Ωστόσο, η ομάδα δεν έδειξε να επηρεάζεται από τον Ocon και έτσι το 2023 η Alpine θα έχει ένα αμιγώς γαλλικό δίδυμο οδηγών. Κατά τα λοιπά, η ομάδα ανακοίνωσε το καλοκαίρι ότι σκοπεύει να αυξήσει το προσωπικό της κατά τουλάχιστον 75 άτομα. Φιλοδοξία της Alpine είναι να μάχεται για το πρωτάθλημα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

McLaren Mercedes

Η McLaren βρέθηκε κι εκείνη στο επίκεντρο των εξελίξεων του καλοκαιριού. Ήταν η ομάδα η οποία κατάφερε να δελεάσει τον Piastri και να το πάρει μέσα από τα χέρια της Alpine. Για να γίνει αυτό, χρειάστηκε, βέβαια, και η πρόωρη διακοπή της συνεργασίας της με τον Daniel Ricciardo. Το hype γύρω από τον Piastri είναι ασυνήθιστα υψηλό. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που δύο ομάδες κόντεψαν να οδηγηθούν στα δικαστήρια για χάρη ενός πιλότου ήταν το 1991. Τότε οι Benetton και Jordan έριζαν για τις υπηρεσίες κάποιου… Michael Schumacher!

Άλλη σημαντική αλλαγή στην ομάδα από το Woking ήταν η πρόσφατη αποχώρηση του Andreas Seidl. Ο Γερμανός προτίμησε να αναλάβει την θέση του CEO στην Sauber η οποία εξαγοράστηκε από την Audi φέτος. Την θέση του επικεφαλής της ομάδας πήρε στην McLaren ο πολύπειρος μηχανικός Andrea Stella.

Alfa Romeo Ferrari

Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στην ίδια την ομάδα. Η Audi αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της Sauber -φημολογείται το 75%- και έτσι η ομάδα αλλάζει εποχή. Το 2023 θα είναι η τελευταία σεζόν στην οποίαν θα αγωνίζεται ως Alfa Romeo και θα ανήκει στη σφαίρα επιρροής της Ferrari. Ο τρόπος με τον οποίον θα συμμετέχει η Sauber στο πρωτάθλημα μέχρι το 2026 -οπότε και θα τρέχει ως Audi- δεν έχει καθοριστεί ακόμη.

Η πρώτη μεγάλη αλλαγή που προέκυψε από αυτήν την εξέλιξη έλαβε χώρα στην ηγεσία της ομάδας. Ο Vasseur αποχώρησε, ενώ ο Seidl ήρθε ως ο νέος CEO. Η ομάδα βρίσκεται σε αναζήτηση νέου team manager. Τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να περιμένουμε την στρατολόγηση πολλών κορυφαίων στελεχών του χώρου από την Audi εν όψει του 2026.

Aston Martin Aramco Mercedes

Στην ομάδα των Stroll οι μεγάλες εξελίξεις έλαβαν χώρα σχετικά νωρίς μέσα στη σεζόν. Ο Sebastian Vettel ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ενεργό δράση. Ωστόσο, ο Lawrence Stroll δεν έκατσε με σταυρωμένα χέρια. Κινήθηκε ταχύτατα και δελέασε επιτυχημένα τον Fernando Alonso από την Alpine.

Έτσι, η ομάδα θα έχει για τρίτη συνεχή χρονιά έναν από τους καλύτερους οδηγούς του grid στη διάθεσή της. Για τον Alonso η Aston Martin ίσως να είναι ο τελευταίος σταθμός της καριέρας του. Ο ίδιος ελπίζει ότι αυτή η επιλογή του θα δικαιωθεί καθώς οι Stroll είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σοβαρά στην ομάδα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η κατασκευή των νέων υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων της ομάδας στο Silverstone.

Haas Ferrari

Η Haas αποφάσισε να σταματήσει τη συνεργασία της με τον Mick Schumacher και να τον αντικαταστήσει με τον έμπειρο Nico Hulkenberg. Ακόμη πιο σημαντική, όμως, για την αμερικανική ομάδα ήταν η ανακοίνωση ενός νέου χορηγού για το 2023. Χάρη σε αυτόν τον χορηγό, η Haas πιστεύει ότι θα πιάσει για πρώτη φορά το όριο μπάτζετ που καθορίζεται από την FIA.

AlphaTauri RBPT

Η junior ομάδα της Red Bull θα διατηρήσει τον Yuki Tsunoda στις τάξεις της και για το 2023. Γεγονός που καταδεικνύει του στενούς δεσμούς που έχει ακόμη το στρατόπεδο της Red Bull με την Honda. Άλλωστε, τα λογότυπα της ιαπωνικής εταιρίας θα παραμείνουν στα μονοθέσια των Red Bull και AlphaTauri και για το 2023.

Για την τελευταία, μάλιστα, ακούστηκε και το «κουφό» σενάριο της εξαγοράς της από την Honda σε περίπτωση που οι Ιάπωνες αποφασίσουν να κατεβάσουν δική τους εργοστασιακή συμμετοχή από το 2026. Η AlphaTauri είδε τον Pierre Gasly να αποχωρεί για την Alpine. Όμως, τον αντικατέστησε με τον ταλαντούχο Nyck de Vries ο οποίος εντυπωσίασε στην έκτακτη εμφάνισή του με την Williams στο φετινό ιταλικό GP.

Williams Mercedes

Η WIlliams βρίσκεται και εκείνη σε αναζήτηση νέου team principal μετά την αποχώρηση του Jost Capito. Η ανακοίνωση της ομάδας αφήνει να εννοηθεί πώς η αποχώρηση αυτή ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενη. Ωστόσο, η ταυτόχρονη αποχώρηση του τεχνικού διευθυντή FX Demaison όπως και το ότι ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί αντικαταστάτης δείχνουν ότι η ιδιοκτησία της ομάδας μάλλον βρέθηκε προ μιας μικρής έκπληξης.

Σε ότι αφορά τους οδηγούς, ο Albon ανανέωσε σχετικά νωρίς με την ομάδα χάρη στις πολύ καλές του επιδόσεις από την αρχή τη χρονιάς. Αντιθέτως, ο Nicolas Latifi αποτελεί πλέον παρελθόν για την Williams. Στη θέση του θα αγωνιστεί ο νεαρός Αμερικανός, Logan Sargeant.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Προβλήματα στην Red Bull;
F1: Η Ford εξετάζει επιστροφή μέσω Red Bull
Schumacher: Ανακοινώθηκε ως εφεδρικός οδηγός της Mercedes