Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP ΗΠΑ: Ευχαριστούμε Didi (+video)

Ελλάδα 11:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1 GP ΗΠΑ: Ευχαριστούμε Didi (+video)

FORMULA 1

F1 GP ΗΠΑ: Ευχαριστούμε Didi (+video)

FORMULA 1

Η μοίρα το έφερε έτσι ώστε μία ημέρα μετά τον θάνατο του ιδρυτή της ο Verstappen να πρέπει να κερδίσει τον Hamilton για να δώσει το πρωτάθλημα στην ομάδα του. Και ο Max ανταποκρίθηκε.

Advertisement
Advertisement

Δεν ήταν ένας εύκολος αγώνας για την Red Bull. Το προβληματικό αερόκλειδο στο δεύτερο pit-stop του Verstappen και ο εξαιρετικός -έπειτα από καιρό- ρυθμός της W13 του Hamilton είχαν φέρει τον Ολλανδό σε δύσκολη θέση. Όμως, τόσο εκείνος όσο και η ομάδα του έχουν δείξει πολλές φορές φέτος ότι στο τέλος πάντα βρίσκουν τον τρόπο.

Πριν, όμως, αναφερθούμε στα όσα διαδραματίστηκαν χθες στο Austin καλό θα ήταν να αναφερθούμε πρώτα στον εκλιπόντα Dietrich Mateschitz. Δεν θα σταθούμε τόσο στην επιτυχημένη επιχειρηματική πορεία του Αυστριακού. Εκείνο που έχει σημασία για εμάς είναι η συμβολή του στην άνοδο της F1.

Advertisement
Advertisement

Πολλοί είχαν απορήσει όταν η Red Bull αποφάσισε να αγοράσει την Jaguar πίσω στα τέλη του 2004. “Τι δουλειά έχει μια εταιρία που κατασκευάζει αναψυκτικά σε ένα σπορ υψηλής τεχνολογίας;” αναρωτιόντουσαν. Ο Christian Horner ήταν παντελώς άγνωστος τότε ενώ πολλοί θεώρησαν την επιλογή του Newey να συνεργαστεί με την Red Bull ως επαγγελματική αυτοκτονία.

Οδηγοί αλλά και άλλα προβεβλημένα στελέχη ομάδων σνόμπαραν την νέα ομάδα. “Είναι απλώς μια εμπορική κίνηση, δεν θα μείνουν για πολύ” ήταν τα σχόλια που ακούγονταν. Και στην επιφάνεια ίσως όντως να φαινόταν έτσι. Άλλωστε, η F1 ήταν ανέκαθεν ένα κλειστό κλαμπ. Και υπήρχαν, όντως, αρκετά παραδείγματα ομάδων τα οποία ξεκίνησαν με πολλές φανφάρες έχοντας ένα σύντομο τέλος. Όπως εκείνο της Jaguar Racing την οποία μόλις είχε εξαγοράσει η Red Bull.

Dietrich Mateschitz

Advertisement

Όμως, η Red Bull δεν ήταν μία από τα ίδια. Και η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με άλλες ομάδες ήταν η προσέγγιση του ιδιοκτήτη της, Dietrich Mateschitz. Μία προσέγγιση η οποία, όσο και αν φαίνεται παράξενο, σπανίζει στο σπορ.

Ο Mateschitz έκανε από την αρχή τα πάντα σωστά. Επέλεξε τα κατάλληλα άτομα για να στελεχώσουν όλες τις κρίσιμες θέσεις του νεοσύστατου οργανισμού. Επένδυσε τεράστια ποσά για να προσελκύσει κορυφαίους μηχανικούς. Αγόρασε την Minardi και την μετονόμασε σε Toro Rosso ώστε να παίζει με τους όρους των μεγάλων ομάδων. Αποφάσισε να στηριχτεί στο ταλέντο νέο οδηγών ορίζοντας τον Helmut Marko υπεύθυνο για το συγκεκριμένο τμήμα.

Και κυρίως, έδωσε χρόνο σε όλο αυτό το εγχείρημα για να αποδώσει καρπούς. Καμία βιαστική κίνηση ή σπασμωδική αντίδραση όταν τα πράγματα ήταν δύσκολα. Πίστη και δέσμευση στο αρχικό σχέδιο. Θυμάστε όταν ο Vettel κέρδιζε με την Toro Rosso την Monza του 2008; Η Red Bull δεν είχε κερδίσει ακόμη αγώνα μέχρι εκείνο το σημείο. Πόσοι team managers θα αισθάνονταν ασφαλείς στις θέσεις τους έπειτα από μία τέτοια εξέλιξη;

Advertisement

Η θέση του Christian Horner, όμως, δεν αμφισβητήθηκε ποτέ. Ο Mateschitz γνώριζε ότι η σταθερότητα είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που οδηγεί στην επιτυχία. Και τα αποτελέσματα τον δικαίωσαν. Πάντα με διακριτικότητα. Χωρίς να κάνει διάφορες πομπώδεις διακηρύξεις δημόσια, οι οποίες θα μπορούσαν να αποσταθεροποιήσουν την ομάδα.

Ο Mark Webber θυμάται: “Λίγες φορές συνάντησα τον Dietrich. Μία από αυτές ήταν μετά την σύγκρουσή μας με τον Sebastian στην Τουρκία του 2010“. Οι Webber-Vettel δεν έγιναν ποτέ φίλοι. Όμως, δεν ξανακούμπησαν και ποτέ. Όταν η ηγεσία κάνει σωστά τη δουλειά της.

Η πρόκληση του COTA

Το GP των ΗΠΑ ήταν από τα δυσκολότερα της σεζόν για την Red Bull. Έχοντας χάσει στη διάρκεια του τριημέρου τον ιδρυτή της, σύσσωμη η ομάδα επιθυμούσε διακαώς τη νίκη. Όχι τόσο για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αυτό, έτσι κι αλλιώς, ήταν θέμα χρόνου περισσότερο. Αλλά για να αφιερώσουν τη νίκη στον Dietrich.

Και στα αρχικά στάδια του αγώνα φαινόταν ότι η νίκη ήταν λίγο-πολύ σίγουρη για τον Verstappen. Μπορεί η RB18 να είχε πληγεί περισσότερο από τα υπόλοιπα μονοθέσια λόγω των έντονων πλευρικών ανέμων στο Austin. Όμως, με τον Sainz εκτός εικόνας από νωρίς -με υπαιτιότητα του Russell- τον Leclerc αρκετά πιο πίσω να ανακάμπτει από την 12η θέση εκκίνησης ως μόνη μακρινή απειλή φάνταζε ο Hamilton.

Η Mercedes είχε φέρει τις τελευταίες αναβαθμίσεις της για φέτος στο Τέξας. Μεταξύ αυτών και μία νέα εμπρός πτέρυγα η οποία δεν χρησιμοποιήθηκε τελικά, μέχρι να αποφασιστεί η νομιμότητά της. Αλλά η W13 τα πήγε έτσι κι αλλιώς περίφημα στις ΗΠΑ. Σίγουρα έχανε χρόνο στην πίσω μεγάλη ευθεία.

Όμως, στους τομείς 1 και 3 ήταν εξίσου γρήγορη με την Red Bull. Με τα δύο μονοθέσια στην hard γόμα ίσως και γρηγορότερη. Ο Hamilton εκμεταλλεύτηκε το γεγονός -όπως και την αργή στάση του Verstappen- για να πάρει την πρωτοπορία. Μία πρωτοπορία που πάλεψε με νύχια και δόντια να κρατήσει. Αλλά ο Verstappen με την RB18 στη μεσαία γόμα αποδείχτηκαν για άλλη μια φορά ανώτεροι.

Η μάχη των δύο οδηγών ήταν συναρπαστική. Όπως και εκείνη του Max με τον Charles λίγο νωρίτερα. Ο Leclerc έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα. Και σταματώντας την πρώτη φορά υπό Safety Car έδειχνε ικανός να απειλήσει ακόμη και τον Verstappen. Όμως, για ακόμη μία φορά τα προβλήματα φθοράς των ελαστικών στην F1-75 τον απέτρεψαν.

Μέχρι τελικής πτώσεως

Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε, φυσικά, στον συγκλονιστικό αγώνα του Alonso. Ο Fernando ακόμη και στα 41 του χρόνια παραμένει ένας… καθαρόαιμος φανατικός των αγώνων. Ένας racer που θα σταματήσει να αγωνίζεται μόνο όταν το μονοθέσιο του “δεν πάει” άλλο.

Πολλοί οδηγοί θα εγκατέλειπαν μετά από μία σύγκρουση όπως αυτή που είχε ο Alonso με τον Stroll. Όμως, ο Ισπανός το μόνο που σκεφτόταν μόλις η Alpine προσγειώθηκε στο έδαφος ήταν να επιστρέψει στα pits για νέα ελαστικά. Κατάφερε να τερματίσει 7ος οδηγώντας εκπληκτικά -έχασε στον τελευταίο γύρο την 6η θέση από τον Norris- αλλά τελικά θα του επιβαλλόταν ποινή 30 δευτερολέπτων η οποία θα τον υποβίβαζε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας.

Ήταν, όμως, μία απίθανη εμφάνιση. Όπως απίθανη ήταν και η μονομαχία των Verstappen-Hamilton για τη νίκη. Η τελική επικράτηση του Max που έστεψε και τυπικά την Red Bull πρωταθλήτρια κατασκευαστών έχει μεγάλη συναισθηματική αξία για την ομάδα. Ένα “ύστατο χαίρε” στον μεγάλο οραματιστή, Dietrich Mateschitz.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Red Bull: Πέθανε ο Dietrich Mateschitz
Horner (Red Bull): Εκτός πραγματικότητας όσοι μιλάνε για κλεψιά (+video)
F1 GP ΗΠΑ: Μεγάλη νίκη Verstappen και πρωταθλήτρια η Red Bull!