Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Διάβασε, ψάξε, σκέψου και κάν’ το…

Ελλάδα 15:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Διάβασε, ψάξε, σκέψου και κάν’ το…

ΝΕΑ

Διάβασε, ψάξε, σκέψου και κάν’ το…

ΝΕΑ

Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα περίοδο έχει μπει η αγορά αυτοκινήτου, τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και σε εγχώριο. Οι Ευρωπαίοι, από τη μία, σπεύδουν (συγκρατημένα) να ανταποκριθούν στα νέα ερεθίσματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως αυτά εκφράζονται φυσικά με νέα αυτοκίνητα και τεχνολογίες.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Και όταν μιλάμε για νέες τεχνολογίες, εννοούμε κατά προέκταση μεγαλύτερη ασφάλεια για τους επιβαίνοντες αλλά και τους πεζούς, χαμηλότερους ρύπους για το περιβάλλον μας και καλύτερη ψυχολογία, βρε αδερφέ.
Στην Ευρώπη, λοιπόν, οι πωλήσεις αυτοκινήτων καταγράφουν μια συγκρατημένη άνοδο, η οποία σε έναν βαθμό επηρεάζεται και από την Ελλάδα, έστω κι αν τα νούμερα καθαυτά είναι ακόμα ιδιαίτερα χαμηλά. Στη χώρα μας το ράλι ανόδου συνεχίζεται φτάνοντας πλέον στο 25%, με τις λιανικές πωλήσεις (δηλαδή τις μη εταιρικές) να έχουν εκτοξευτεί.

Αυτό δείχνει ότι πολλοί έχουν απαυδήσει με το παλιό τους αυτοκίνητο, κάνουν τους υπολογισμούς τους και το αλλάζουν, εκμεταλλευόμενοι ίσως και τα συμφέροντα οικονομικά προγράμματα που τρέχουν αυτή την περίοδο. Σημειώστε ότι μόνο στην αγορά αυτοκινήτου έχουν παρουσιαστεί χρηματοδοτικά προγράμματα με μηδενικό επιτόκιο. Μάλιστα σήμερα τα περισσότερα από αυτά έχουν επιτόκιο 3,9%, όταν οι υπόλοιπες αγορές τρέχουν με 9%. Αυτό σημαίνει ότι οι αυτοκινητικές ελληνικές εταιρείες επιδοτούν τα επιτόκια για να προσελκύσουν αγοραστές.

Advertisement
Advertisement

Η Ελλάδα, με τα +13 χρόνια παλαιότητας του στόλου της κατά μέσο όρο, έχει τα πιο ρυπογόνα και επικίνδυνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης. Στους δρόμους όπου κινούμαστε όλοι, όπου περπατάνε τα παιδιά μας. Ναι, ίσως δεν μπορούν οι περισσότεροι Ελληνες να αλλάξουν άμεσα το αυτοκίνητό τους. Ναι, υπάρχουν άλλες προτεραιότητες, ακόμα και από αυτή της ασφάλειάς μας ή του αέρα που αναπνέουμε…

Σίγουρα όμως οφείλουμε έστω να κάνουμε την προσπάθεια του υπολογισμού. Να βάλουμε κάτω και να δούμε συνολικά τι μας κοστίζει τον χρόνο το παλιό αυτοκίνητο σε συντήρηση, επισκευές, μεγαλύτερη κατανάλωση από την αντίστοιχη ενός καινούριου, τέλη κυκλοφορίας κ.λπ. Πολύ πιθανό να διαπιστώσουμε ότι σε σύνολο πενταετίας τα χρήματα αυτά είναι κοντά στην αξία ενός καινούριου αυτοκινήτου, έστω μικρότερης κατηγορίας από αυτό που έχουμε.

Ας πάρουμε λοιπόν μολύβι και χαρτί, ας τα βάλουμε κάτω και ας τo ξαναδούμε.

Advertisement

Πού ξέρεις, μπορεί και να ξαφνιαστείς ευχάριστα…