Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ιταλία το νέο Subaru WRX STI

Ελλάδα 5:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ιταλία το νέο Subaru WRX STI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ιταλία το νέο Subaru WRX STI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η τέταρτη γενιά του εμβληματικού ιαπωνικού μοντέλου επιδόσεων φτιάχτηκε για όσους διψάνε για συγκινήσεις.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στο Μιλάνο: Πάνος Σεϊτανίδης

Λίγα αυτοκίνητα έχουν συνδεθεί τόσο πολύ με τους αγώνες, έχουν ταυτιστεί με εντυπωσιακά περάσματα από ειδικές διαδρομές, έχουν γίνει ένα στη συνείδησή μας με σκληρές μάχες σε ακόμα σκληρότερα τερέν, στην ενδεχομένως τελευταία «χρυσή» εποχή των ράλι. Ένα από αυτά ήταν σίγουρα το Subaru Impreza, ένας εκ των δύο πρωταγωνιστών της πολυετούς τιτανομαχίας με το Mitsubishi Lancer Evo. Δύο δεκαετίες μετά την έναρξη αυτού του «πολέμου» κι ενώ ο ανταγωνισμός έχει αποφασίσει να εγκαταλείψει το ρινγκ, η Subaru όχι μόνο επιμένει αλλά με το νέο WRX STI επιστρέφει στο λατρεμένο σεντάν σουλούπι (το hatch δεν βλεπόταν!), βελτιώνοντας σχεδόν κάθε Αχίλλειο Πτέρνα του κορυφαίου μοντέλου της γκάμας της.

Βρεθήκαμε στην Ιταλία και την πίστα του Βαϊράνο, λίγο έξω από το Μιλάνο για την πρώτη μας επαφή με το WRX STI. Η πρώτη εντύπωση λένε είναι το παν και με το καλημέρα σε κερδίζει με την εντυπωσιακή εμφάνισή του. «Φωνάζει» πως είναι όχημα επιδόσεων, το πρόσθιο μέρος με τη μεγάλη γρίλια «βουτάει» προς το δρόμο, η εμπρόσθια κολώνα έχει μετατοπιστεί 20 χιλιοστά πιο πίσω, το καπό διαθέτει τον απαραίτητο εντυπωσιακό αεραγωγό, τα φτερά είναι φουσκωμένα, η απόσταση από το έδαφος είναι μικρότερη, το μήκος του έχει αυξηθεί ενώ δεσπόζει η τεράστια πίσω αεροτομή.

Advertisement
Advertisement

Μπαίνεις στο εσωτερικό όπου η ποιότητα υλικών έχει βελτιωθεί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και «κουμπώνεις» στα σπορ καθίσματα. Ο πίνακας οργάνων μπροστά σου είναι ανανεωμένος ενώ στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται μεγάλη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (πίεση του turbo κ.α.). Σηκώνεις το βλέμμα και από τον καθρέφτη βλέπεις την πίσω αεροτομή να σε τσιγκλάει: «βάλε μπρος». Πατάς το κουμπί, ο γνωστός Turbo Boxer κινητήρας 2.5 lt και απόδοσης 300 PS ζωντανεύει και το WRX STI είναι έτοιμο για παιχνίδι.

Η Subaru δεν το μπόλιασε με περισσότερη ισχύ αλλά προσπάθησε να την αξιοποιήσει καλύτερα. Βελτίωσε την απόδοση του στις μεσαίες στροφές, κόντυνε τις σχέσεις στο (επίσης γνωστό) 6άρι μηχανικό κιβώτιο αλλά και την κρεμαργιέρα στο υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης. Αύξησε κατά 40% την ακαμψία του αμαξώματος, μείωσε το βάρος κατά 10 κιλά, άλλαξε τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, σκληραίνοντας τα ελατήρια.

Advertisement

Στη βάση της κεντρικής κονσόλας, το σύστημα SI-DRIVE καθορίζει τα τρία επίπεδα λειτουργίας. Το «intelligent» ομαλοποιεί τις λειτουργίες, το «Sport» ξυπνά το ανήσυχο πνεύμα του WRX STI και το «Sport Sharp» το θεριεύει. Γυρνούσαμε στην πίστα αλλάζοντας σταδιακά θέσεις λειτουργίας, πιέζοντας όλο και πιο κοντά στα όρια μας. Επιταχύνει αστραπιαία, κρατά άφοβα χιλιόμετρα στις γρήγορες καμπές παρά την τάση υποστροφής, από τη μία «λυσσάει» αλλά από την άλλη είναι έτοιμο να συμμορφωθεί στις εντολές του αφεντικού-οδηγού.

Advertisement

Τα φρένα παρά το βαρύ φορτίο ήταν κάτι παραπάνω από αποτελεσματικά, το μικρότερων διαστάσεων και σε σχήμα “D” τιμόνι ήταν άμεσο και γύρο με το γύρο χωνόμασταν σε κλειστά chicane, πατούσαμε kerb και βαραίναμε το δεξί πόδι στην έξοδο των στροφών. Με δύο λέξεις, είναι «Pure Fun», ένα εντυπωσιακό παιχνίδι για ανήσυχους οδηγούς. Ίσως κάποιες άλλες εταιρείες να έχουν πιο… εκσυγχρονισμένα αυτοκίνητα, με περιφερειακά καλούδια και λοιπές φιοριτούρες. Μεταξύ μας όμως… ούτε υπάρχει παρόμοιο με το 4κίνητο WRX STI αυτοκίνητο, ούτε όποιος το «λιγουρεύεται» κοιτά «Ευρωπαίους». Θέλει το σαμουράι του. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό διαθέτει 6 στάδια μεταφοράς της ισχύος στον εμπρός ή τον πίσω άξονα ενώ το σύστημα Active Torque Vectoring εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση στη στροφή, ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες.

Στο δρόμο κάναμε λίγα χιλιόμετρα, με σαφείς περιορισμούς από όρια ταχύτητας και κίνηση. Είχαμε όμως την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως δεν ήταν «κούτσουρο», μπορεί να ενσωματωθεί ομαλά στην καθημερινότητα αν και είναι σαφές, πως το WRX STI δεν γεννήθηκε με την προοπτική να αργοπορεί εντός πόλεως. Θέλει δρόμο και γκάζι για να σου προσφέρει απλόχερα τις αρετές του. Στη χώρα μας αναμένεται τον Σεπτέμβριο, με κόστος απόκτησης κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 50.000 ευρώ.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας
: 2.457cc
Ισχύς (PS/rpm): 300/6000
Ροπή (kgm/rpm): 41.5/4000
Μετάδοση: 4×4
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 255 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 5.2sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 10.4
Εκπομπές CO2: 242
Βάρος: 1500
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4595/1795/1475
Χώρος αποσκευών: 460
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ):  677,6
Τιμή:  από 48.900 (ενδεικτική)