Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Subaru Crosstrek

Ελλάδα 15:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Subaru Crosstrek

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Subaru Crosstrek

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η νέα εποχή της αυτοκίνησης για τη Subaru δεν είναι μόνο η ηλεκτροκίνηση. Αντιπροσωπεύεται από τα σύγχρονα μοντέλα τα οποία συνεχίζουν την κατασκευαστική παράδοσή της σε έναν κόσμο που προσπαθεί να αλλάξει. Το Crosstrek είναι το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα.

Advertisement
Advertisement

Νέο μοντέλο και νέο όνομα; Η απάντηση είναι θετική στο πρώτο σκέλος της ερώτησης αλλά αρνητική για το δεύτερο, τουλάχιστον «αντικειμενικά» (sic). Στην Ευρώπη -και στην Ελλάδα- τώρα γνωρίζουμε το Crosstrek.

Το καινούργιο μοντέλο της Subaru αντικαθιστά στην αγορά το XV, το βασικό μοντέλο της για την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου. Ωστόσο, ως ονομασία, αυτό υπήρχε ήδη στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, εκεί όπου η εμπορική πορεία της ιαπωνικής εταιρείας είναι πολύ καλή -ασύγκριτα υψηλότερη απ’ ό,τι στην Ευρώπη.

Το γεγονός αυτό, αλλά και η απόφαση των ανθρώπων του τμήματος Μάρκετινγκ της εταιρείας να διαθέτουν πλέον το νέο μοντέλο με την ίδια ονομασία σε όλες τις αγορές, είχε ως αποτέλεσμα την κατάργηση της ονομασίας «XV» και την υιοθέτηση της «Crosstrek», μιας σύνθετης λέξης που προκύπτει από τις αντίστοιχες «cross» και «trekking».

Advertisement
Advertisement

Ίδιες διαστάσεις, άλλο αυτοκίνητο
Το καινούργιο μοντέλο είναι η τρίτη γενιά του. Βασίζεται στην πλατφόρμα «SGP» («Subaru Global Platform») η οποία αναβαθμίστηκε το 2019 για να μπορεί να αποτελεί τη βάση για τα νέα εξηλεκτρισμένα και αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Subaru.

Μια επιχειρηματική επιλογή η οποία υλοποιείται σταδιακά, με πιο αργό ρυθμό σε σχέση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Κι αυτό επειδή η ιαπωνική εταιρεία πρέπει να διατηρήσει τον ιδιαίτερο κατασκευαστικό χαρακτήρα της και να μην τον απωλέσει για να χάρη της επικρατούσας τάσης, κάνοντας βεβιασμένες κινήσεις.

Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, το μήκος του αμαξώματος του νέου Crosstrek είναι 4.495 χλστμ., το πλάτος του 1.800 χλστμ. και το ύψος του 1.600 χλστμ. Συγκριτικά με πριν, είναι μόλις κατά 10 χλστμ. μακρύτερο και κατά 5 χλστμ. χαμηλότερο σε ύψος. Ουσιαστικά, οι άνθρωποι της εταιρείας αποφάσισαν να διατηρήσουν σχεδόν ταυτόσημες τις διαστάσεις του για να μην αυξήσουν πολύ το βάρος του αλλά και για να υπάρχει σαφής διαφοροποίηση με αυτές των υπόλοιπων μοντέλων της.

Advertisement

Σε ό,τι αφορά στο μεταξόνιό του, φτάνει τα 2.670 χλστμ., δηλαδή είναι κατά 5 χλστμ. πιο μακρύ, συγκριτικά. Στη Subaru, έκριναν ότι οι εσωτερικές διαστάσεις ήταν ήδη επαρκείς για τους επιβάτες και δεν χρειαζόταν να τις αυξήσουν. Όπως αποδεικνύεται στην πράξη, αυτό όντως δεν ήταν απαραίτητο καθώς ο διαθέσιμος ωφέλιμος χώρος για τους επιβάτες είναι πολύ καλός.

Τέλος, το ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι 220 χλστμ., μια απόσταση η οποία προσήκει περισσότερο σε ένα SUV όχημα, έμπρακτα. Το σχήμα του αμαξώματος δεν παραπέμπει σε τέτοιο, όμως η ουσία είναι ότι το νέο Crosstrek θα σε εκπλήξει εάν αποφασίσεις να κινηθείς εκτός δρόμου και με αυτό το χαρακτηριστικό του.

Advertisement

Η βασική δομή
Το κύριο δομικό μηχανολογικό στοιχείο των αυτοκινήτων της Subaru είναι ο (διαμήκης) επίπεδος κινητήρας και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης «Symmetrical All-Wheel Drive». Πώς θα μπορούσε να ξεφύγει από αυτόν τον κανόνα το νέο Crosstrek;

Σε ό,τι αφορά στον πρώτο, οι Ευρωπαίοι -και οι Έλληνες- πελάτες έχουν μόνο την επιλογή του δίλιτρου e-Boxer κινητήρα, πλέον. Ο 1.6i ο οποίος επίσης ήταν διαθέσιμος στο XV καταργήθηκε για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας έχει σύστημα άμεσου ψεκασμού, αποδίδει μέγιστη ισχύ 136 ίππους/5.600 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 182 Nm/4.000 σ.α.λ. και διαθέτει σύστημα «ήπιας υβριδικής διάταξης», καθώς συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 16,7 ίππους και μέγιστη ροπή 66 Nm.

Advertisement

Εάν προσέξατε, βάλαμε τη περιγραφή της υβριδικής διάταξης σε εισαγωγικά. Ο λόγος έχει να κάνει με την μπαταρία ιόντων λιθίου που αυτή διαθέτει. Η τάση της είναι 118,4 Volt, δηλαδή μεγαλύτερη των 48 Volt (ή των 12 Volt) που αυτές είναι συνήθως σε αντίστοιχα συστήματα άλλων εταιρειών.

Με δεδομένο ότι η Subaru ανακοινώνει ονομαστική χωρητικότητα των συσσωρευτών 4,8 Ah, η ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητά τους «μεταφράζεται» σε 0,568 kWh.

Αυτό σημαίνει ότι η λειτουργία του συστήματος στο Crosstrek είναι κάτι περισσότερο από τυπικά ήπια υβριδική. Πάντως, η ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως μίζα/γεννήτρια και ο κύριος σκοπός του είναι να μειώνει την εκπομπή ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Σε ό,τι αφορά στο τελευταίο, η μέση τυποποιημένη τιμή είναι 174 γραμ./χλμ.

Η ροπή του κινητήρα μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT) το οποίο οι άνθρωποι της εταιρείας ονομάζουν «Lineartronic». Όπως δηλώνουν, το έχουν εξελίξει περισσότερο από πριν ώστε να είναι πιο αποδοτικό και πιο ήσυχο στη λειτουργία του, συγκριτικά.

Στο εσωτερικό του
Η ευρυχωρία και η πρακτικότητά του είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που προκαλούν εντύπωση στους επιβάτες. Το επόμενο αφορά στην ποιότητα κατασκευής. Στο καινούργιο Crosstrek έχουν τοποθετηθεί καλύτερης ποιότητας υλικά και έχει αναβαθμιστεί το επίπεδο εξοπλισμού και ασφάλειας. Το τελευταίο αφορά τόσο στους επιβάτες όσο και στους λοιπούς χρήστες του δρόμου.

Το σύστημα «EyeSight Driver Assist» πλέον διαθέτει καινούργιο σύστημα ενίσχυσης της πέδησης το οποίο έχει βαθμηδόν τρόπο λειτουργίας και προσαρμόζει την αμεσότητα και την ένταση επέμβασής του ώστε να ασκεί την κατάλληλη πίεση κάθε φορά.

Με αυτόν τον τρόπο μειώνει όσο το δυνατόν τη δύναμη που αναπτύσσεται στο σώμα των επιβατών και το επίπεδο θορύβου κατά τη λειτουργία του. Τα καινούργια συστήματα που έχουν προστεθεί σε αυτό είναι τα: EyeSight Assist Monitor, Front Pre-collision Braking, Autonomous Emergency Steering, Lane Centering Function, Emergency Lane Keep Assist και Traffic Sign Recognition με Έξυπνο Περιοριστή Ταχύτητας.

Σύμφωνα με τη Subaru, το πλαίσιο του νέου μοντέλου έχει ενισχυθεί ώστε να έχει μεγαλύτερη στρεπτική δυσκαμψία κατά 10%, συγκριτικά. Επίσης, έχει βελτιωθεί η ηχομόνωσή του για να είναι πιο άνετη η μετακίνηση των επιβατών.

Πρώτες εντυπώσεις στην Ελλάδα
Η διαδρομή προς την Αρχαία Νεμέα είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε τι μπορεί να προσφέρει το καινούργιο Crosstrek. Μια ολοκληρωμένη διαδρομή οποία συνίσταται από δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, επαρχιακούς (με καλή και κακή ποιότητα ασφάλτου), με απανωτές στροφές και σχετικά κακοτράχαλο χωματόδρομο.

Σε ένα σκηνικό όπου η άνοιξη να προσπαθεί να κερδίσει τις εντυπώσεις από τον χειμώνα, το καινούργιο μοντέλο της Subaru θα ταξιδέψει με ευκολία στον αυτοκινητόδρομο, διατηρώντας την ταχύτητά του με ευκολία. Βεβαίως, όταν η ταχύτητα αυξάνεται το ίδιο κάνει και η ένταση του αεροδυναμικού θορύβου που φτάνει ως το εσωτερικό.

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται στα νέα καθίσματα τα οποία έχουν εξελιχθεί και δημιουργηθεί σε συνεργασία με ιατρική ομάδα για να μειώνονται οι ταλαντώσεις στο σώμα και η αίσθηση δυσφορίας που προκαλείται από αυτές.

Το σύστημα ενημερωδιασκέδασης είναι αναβαθμισμένο και η κάθετα τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής 12,3 ιντσών είναι ευδιάκριτη και το μενού των πολυμέσων σχετικά εύχρηστο.

Σε ορεινό δρόμο, το καινούργιο Crosstrek αλλάζει εύκολα την πορεία του, με το πλαίσιο να δείχνει ότι είναι πολύ καλό για τη δεδομένη ισχύ του κινητήρα. Εκεί είναι που -ως οδηγός- αναζητάς κάτι περισσότερο, τόσο από αυτόν όσο και από το κιβώτιο ταχυτήτων.

Η ανάρτηση (γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια εμπρός, διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω) λειτουργεί πολύ καλά. Την πραγματική ικανότητά της την καταλαβαίνεις καλύτερα εκτός δρόμου. Εκεί, το νέο Crosstrek θα κινηθεί χωρίς πρόβλημα, καθώς η ανάρτηση απορροφά τις ταλαντώσεις με πολύ καλό τρόπο.

Τόσο η μόνιμη τετρακίνηση όσο και οι καλές γωνίες διέλευσης (γωνία προσέγγισης 19,3 μοίρες, γωνία ράμπας 20,8 μοίρες και γωνία διαφυγής 31,2 μοίρες. Επίσης, το ηλεκτρονικό σύστημα «X-Mode» έχει βελτιωθεί και η ενεργοποίησή του επιτρέπει στον οδηγό να κινείται με ευκολία σε ανάγλυφο με έντονη κλίση.

Η διάθεση του νέου Subaru Crosstrek στη χώρα μας έχει αρχίσει ήδη. Οι τιμές πώλησής του έχουν οριστεί ως εξής: Από τα 41.945 ευρώ για την εξοπλιστική έκδοση «Style», από τα 43.945 ευρώ για την «Style Extra» και από τα 45.970 ευρώ για την «Premium».

Τέλος, να σημειώσουμε ότι το νέο Crosstrek έχει οκτώ χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό, βάσει του προγράμματος «Subaru Safe 8».