Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Δοκιμές εξέλιξης Μπαχρέιν, 1η ημέρα (updated)

Ελλάδα 4:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμές εξέλιξης Μπαχρέιν, 1η ημέρα (updated)

FORMULA 1

Δοκιμές εξέλιξης Μπαχρέιν, 1η ημέρα (updated)

FORMULA 1

Επιστροφή στη δράση για ομάδες και οδηγούς της Formula 1 καθώς ξεκίνησε το 4ήμερο τεστ στην πίστα του Σακχίρ. Η πρώτη ημέρα ανήκε στον Nico Hulkenberg που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο για λογαριασμό της Force India.

Advertisement
Advertisement

ΤΩΝ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ / ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Ο Γερμανός οδηγός κάλυψε 78 γύρους με τη νέα VJM07 που παίρνει ώθηση από τους κινητήρες της Mercedes και σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.36.880 – κάτω δηλαδή από τον ταχύτερο γύρο του περυσινού αγώνα στο Μπαχρέιν.

Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκαν και οι έντεκα ομάδες στην πίστα, καθώς η Lotus απουσίαζε από το πρώτο τεστ της σεζόν. Μόνο η Caterham τόλμησε να στερήσει μία ημέρα δράσης από επίσημο οδηγό της, αφού σήμερα πίσω από το τιμόνι της CT05 ήταν ο δοκιμαστής της, Robin Frijns.

Advertisement
Advertisement

Όσο κι αν αυτό φαντάζει περίεργο ο καιρός στο Μπαχρέιν είναι παρόμοιος μ’ αυτόν στη χώρα μας αν εξαιρέσει κανείς την υγρασία στην Ελλάδα. Οι ομάδες βρήκαν εκεί θερμοκρασία αέρα στους 18 βαθμούς Κελσίου και οδοστρώματος στους 33 βαθμούς Κελσίου. Συνθήκες που δεν απέχουν σημαντικά απ’ αυτές που θα αντιμετωπίσουν οι ομάδες κατά τη διάρκεια της σεζόν σε αρκετές πίστες αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που πήγαν στο Μπαχρέιν.

Η πίστα θεωρείται ιδανική για δοκιμές με ποικιλία στροφών και ταχυτήτων που παράγουν υψηλά διαμήκη φορτία στα ελαστικά, δοκιμάζοντας τις περισσότερες παραμέτρους στη συμπεριφορά τους.  Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: «Η πρώτη δοκιμή της χρονιάς στη Χερέθ ήταν για να πάρουν οι ομάδες μία πρώτη γεύση της εφαρμογής των νέων τεχνικών κανονισμών, επομένως, όπως αναμενόταν τα διανυθέντα χιλιόμετρα ήταν περιορισμένα και η αξιολόγηση των ελαστικών όχι πρώτη προτεραιότητα. Πέραν αυτού, οι χειμερινές συνθήκες στην Ευρώπη – ακόμα και στη Ν. Ισπανία – δεν είναι αντιπροσωπευτικές των αγωνιστικών συνθηκών που θα συναντήσουμε φέτος. Στο Μπαχρέιν, αναμένουμε καλύτερο καιρό και περισσότερα χιλιόμετρα οδήγησης, ώστε να αποκομίσουμε περισσότερες γνώσεις και δεδομένα σχετικά με τα ελαστικά, τόσο εμείς όσο και οι ομάδες».

Οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τρεις γόμες στο Μπαχρέιν, τη σκληρή, τη μέση και τη μαλακή.

Advertisement

Η εικόνα της πρώτης μέρας στο Μπαχρέιν και το BIC (Bahrain International Circuit), μοιάζει συνέχεια της τελευταίας στη Χερέθ, τα μονοθέσια με Fernando Alonso έφερε τη Ferrari στη 2η θέση των χρόνων, πίσω από τη Force India του Nico Hulkenberg, δίνοντας δείγμα γραφής για το Ιταλικό μονοθέσιο. Ο Ισπανός δεν ξεκίνησε καλά τη μέρα καθότι βρέθηκε νωρίς ακινητοποιημένος στην άκρη της πίστας με την F138 να καπνίζει. Διαρροή λαδιού είπαν από τη Ferrari, όπως και να έχει το πρόβλημα λύθηκε άμεσα και ο Ισπανός συμπλήρωσε 64 γύρους μέχρι το φινάλε. Όπως δημοσιοποίησε αμέσως μετά η Ιταλική ομάδα σήμερα επικεντρώθηκαν στο σετάρισμα των πίσω φρένων που πλέον είναι ηλεκτρικά (by wire) ώστε να βελτιστοποιήσουν την κατανομή πέδησης.

Ο Alonso μετά το τέλος των δοκιμών είπε: «Είναι ωραία να οδηγώ ξανά και βρισκόμαστε σε μια πίστα πιο αντιπροσωπευτική των συνθηκών που θα αντιμετωπίσουμε. Έτσι είναι πιο εύκολα να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά των ελαστικών. Είμαστε στη φάση που ανακαλύπτουμε πράγματα και σε κάθε γύρο μαθαίνουμε κάτι καινούργιο. Είναι σημαντικό να αξιοποιήσουμε όλες τις μέρες δοκιμών μέχρι τη Μελβούρνη».

Advertisement

Πέρα από τη Force India, στην κορυφή των χρόνων βρέθηκαν και τα άλλα δυο μονοθέσια με κινητήρα Mercedes. Ο λόγος για τον Kevin Magnussen που ήταν ταχύτερος όλων το πρωί με τη McLaren αλλά και τον Lewis Hamilton που για ακόμη μια μέρα πέραν των χρόνων συμπλήρωσε και πολλούς γύρους. Τελικά ο Βρετανός ήταν 3ος στην τελική κατάταξη της ημέρας και ο Δανός 4ος.

Μετά το τέλος των δοκιμών ο Hamilton σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ανέφερε μεταξύ άλλων: «Δε συμπλήρωσα σήμερα όσους γύρους είχαμε σα στόχο καθότι υπήρχαν θέματα προς επίλυση. Σιγά – σιγά θα αρχίσει να μας απασχολεί η απόδοση του μονοθεσίου καθότι σε αξιοπιστία είμαστε σε καλή θέση. Είναι ικανοποιητικό πως στις πρώτες θέσεις της κατάταξης βρίσκονται μονοθέσια που χρησιμοποιούν κινητήρα Mercedes».

Προβληματισμός επικρατεί στις τάξεις της Red Bull
Φωτογραφία: Red Bull Media

Προβλημάτων συνέχεια για την Red Bull, καθώς ο Sebastian Vettel όλο το πρωί παρακολουθούσε άπραγος τους μηχανικούς της ομάδας να προσπαθούν να θέσουν σε λειτουργία το μονοθέσιο. Το απόγευμα βγήκε στην πίστα, κινήθηκε σβέλτα όμως δε μπόρεσε να συμπληρώσει γύρους, καθώς η RB10 έκανε και πάλι τα δικά της, μένοντας στην πίστα.

Advertisement

Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά το πέρας των δοκιμών ο Vettel αποκάλυψε πως η RB10 αντιμετωπίζει διαφορετικά προβλήματα τώρα: «Το πρόβλημα υπερθέρμανσης που παρουσιάστηκε στη Χερέθ έχει επιλυθεί όπως φάνηκε στους λίγους γύρους που συμπληρώσαμε σήμερα. Πολύ συχνά επιλύεις ένα θέμα και προκύπτει άλλο.  Απομένει δουλειά να γίνει από την πλευρά της RBR σε θέματα αξιοπιστίας, απαγωγής θερμότητας και άλλα, επίσης υπάρχουν εκκρεμότητες από την πλευρά της Renault. Δεν είναι σωστό να διαχωρίζουμε ευθύνες γιατί είμαστε μια ομάδα που έχουμε σημειώσει πολλές επιτυχίες μαζί».

Η Lotus E22 πάτησε πίστα για πρώτη φορά σήμερα αν εξαιρέσει κανείς την ημέρα κινηματογράφησης και στα χέρια του Romain Grosjean συμπλήρωσε πενιχρό αριθμό γύρων. Όλοι βέβαια ασχολούνται με το ρύγχος που μοιάζει με δικράνι αλλά το ζήτημα είναι πως η βρετανική ομάδα έχει χάσει σημαντικό έδαφος όπως και η Toro Rosso που επίσης δεν μπορεί να δουλέψει με τον κινητήρα της Renault. Επίσημη δικαιολογία για την μικρή ομάδα της Red Bull μια διαρροή λαδιού. Σαν όαση στο γαλλικό στρατόπεδο φαντάζουν οι 68 γύροι που κατάφερε να συμπληρώσει οδηγώντας την Caterham ο Frijns.

Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση της πρώτης μέρας δοκιμών ο Grosjean ήταν μπερδεμένος: «Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, για να είμαι ειλικρινής δε τα καταλαβαίνω όλα σίγουρα έχουν σχέση με τον κινητήρα ή τις μπαταρίες κάτι σχετικό. Είμαστε πολύ μακριά από το σετάρισμα του μονοθεσίου αυτό θα μας απασχολήσει στην Αυστραλία προς το παρόν προέχει η επίλυση των προβλημάτων και η συμπλήρωση αρκετών γύρων ώστε να σιγουρευτούμε για την αξιοπιστία. Στα λίγα χιλιόμετρα που οδήγησα το μονοθέσιο έδινε καλή αίσθηση».

Στο γκρουπ των απογοητευμένων και ο Felipe Massa σήμερα η Williams έμεινε στα πιτ αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με την τροφοδοσία καυσίμου σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ομάδας. O Βραζιλιάνος πέρασε άπραγος τη μέρα του και μετά ήταν κακόκεφος: «Σίγουρα δεν είναι καλό να μην κάνεις γύρους στην πίστα. Πρέπει πολύ σύντομα να κατανοήσουμε τη φύση του προβλήματος καθώς χρειάζεται 3 ώρες δουλειάς για να διορθωθεί όταν ανακύπτει. Δεν ανησυχώ καθότι οι υπόλοιπες ομάδες με κινητήρα Mercedes βάζουν χιλιόμετρα όπως κάναμε και εμείς στη Χερέθ. Πιστεύω πως στην Αυστραλία το πιο σημαντικό πράγμα θα είναι η αξιοπιστία».

Στον αντίποδα ο Adrian Sutil που δεν απέφυγε ένα θεαματικό τετακέ στη στροφή 1 το πρωί εντυπωσίασε με τον αριθμό γύρων που συμπλήρωσε, πιστοποιώντας έτσι την αξιοπιστία της μονάδας ισχύος της Ferrari.

Η κατάταξη της ημέρας:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m36.880s 78
2. Fernando Alonso Ferrari 1m37.879s +0.999s 64
3. Lewis Hamilton Mercedes 1m37.908s +1.028s 74
4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m38.295s +1.415s 81
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m40.224s +3.344s 14
6. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m40.443s +3.563s 82
7. Robin Frijns Caterham-Renault 1m42.534s +5.654s 68
8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m44.346s +7.466s 5
9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m44.832s +7.952s 8
10. Felipe Massa Williams-Meredes Δεν σημείωσε χρόνο 5
11. Jules Bianchi Marussia-Ferrari Δεν σημείωσε χρόνο 3

 

Ο Hulkenberg με τον μηχανικό αγώνα του, Bradley Joyce
Φωτογραφία: Force India Media

Οι δοκιμές συνεχίζονται στο Σακχίρ μέχρι και το Σάββατο, με ώρα «εκκίνησης» στις 8 το πρωί και φινάλε στις 4 το απόγευμα (ώρα Ελλάδας).

Αναλυτικά το πρόγραμμα των επόμενων ημερών:

Ομάδα Πέμπτη 20/2 Παρασκευή 21/2 Σάββατο 22/2
Red Bull Vettel Ricciardo Ricciardo
Mercedes Rosberg Hamilton Rosberg
Ferrari Alonso Raikkonen Raikkonen
Lotus Grosjean Maldnado Maldnado
McLaren Magnussen Button Button
Force India Hulkenberg Perez Perez
Sauber Gutierrez Gutierrez Sutil
Toro Rosso Vergne Kvyat Vergne
Williams Bottas Bottas Massa
Marussia Chilton Chilton Bianchi
Caterham Kobayashi Ericsson Kobayashi

Μείνετε συντονισμένοι στο Νο1 αυτοκινητικό site για πλήρη ενημέρωση από το κρίσιμο αυτό τεστ για τις ομάδες της Formula 1.