Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4X4

Ελλάδα 4:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4X4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4X4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Dacia αναβαθμίζει σε όλα τα επίπεδα το Duster, χωρίς να του μειώνει στο ελάχιστο τις πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητές του. Παράλληλα, διατηρεί στο ακέραιο και το κορυφαίο Value for Money του, το οποίο μεγιστοποιείται στην τετρακίνητη diesel έκδοση της δοκιμής μας. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

To Duster παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από μια 8ετία, φέρνοντας έναν νέο «αέρα» στη τότε, περιορισμένη γκάμα της Dacia, αφού έβαζε την μάρκα για πρώτη φορά στο παιχνίδι της κατηγορίας των SUV. Με το νέο αυτό μοντέλο η Dacia απέδειξε ότι εκτός από οικονομικά στη χρήση, Value for Money αυτοκίνητα, μπορεί να κατασκευάσει και αυτοκίνητα που μπορούν να προσφέρουν το κάτι παραπάνω στον ιδιοκτήτη τους – εν προκειμένω έναν ατόφιο χαρακτήρα ελεύθερου χρόνου, που συμπληρώνεται από αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Ως συνέπεια αυτών, το Duster μέσα σε αυτά τα 8 χρόνια της πορείας του κατάφερε να αποκτήσει πολλούς οπαδούς και να αναδειχτεί σε εμπορική επιτυχία για τη μάρκα.

Πλέον, έφθασε η ώρα όμως να υποδεχτούμε τη 2η γενιά του Duster, η οποία έρχεται για να συνεχίσει την πολύ επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του. Για να το καταφέρει αυτό η Dacia αναβαθμίζει το SUV της σχεδόν σε όλους τους τομείς της υπόστασής του, διατηρώντας παράλληλα ανόθευτο το πολύ καλό Value for Money, που χαρακτήριζε και την προηγούμενη γενιά του. Έτσι λοιπόν, στη χώρα μας οι τιμές του νέου Duster ξεκινούν από τα 13.670 ευρώ στην 4X2 έκδοσή του με τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 115 ίππων και με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Το σαφώς πιο ενδιαφέρον Duster με τον νεότερο 1.500άρη diesel των 110 ίππων κοστίζει 15.080 ευρώ στην 4X2 έκδοσή του και 17.350 ευρώ στην 4Χ4 της δοκιμής μας, έχοντας ένα άμεσο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων της μικρομεσαίας SUV κατηγορίας.

Duster test 640 (8)

Advertisement
Advertisement

Πιο ελκυστική εμφάνιση

Ξεκινώντας με την εμφάνιση του νέου Duster, αυτή έχει εκμοντερνιστεί αισθητά, τονίζοντας παράλληλα και τον δυναμισμό του αυτοκινήτου. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα συναντούμε νέα μεγάλα φώτα με πιο μακρόστενο σχήμα και παράλληλα, όμορφα LED φώτα ημέρας. Η γρίλια της μάσκας έχει το ίδιο ύψος με τα φώτα συνδέοντάς τα οπτικά, ενώ ο προφυλακτήρας στο κατώτερο τμήμα διαθέτει μια μαύρη προστατευτική «ποδιά». Στο πλάι, το νέο Duster χαρακτηρίζεται από τις καθαρές γραμμές της σχεδίασης των παραθύρων του, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στις πόρτες, αλλά και το νέο κάθετο πλαστικό πάνελ πίσω από τους εμπρόσθιους τροχούς που φιλοξενεί τους δείκτες αλλαγής πορείας και, στην έκδοση της δοκιμής μας, το σηματάκι «4WD». Ολοκληρώνοντας με το πίσω μέρος, χαρακτηριστικό στοιχείο του νέου Duster αποτελούν τα νέα τετράγωνα φώτα στις άκρες του αμαξώματος, τα φαρδύτερα πλαϊνά, αλλά και η νέα προστατευτική «ποδιά» μαύρου χρώματος. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Duster δεν αλλάζει αισθητά σε σχέση με το προηγούμενο (+26 χλστ. σε μήκος, -18 χλστ. σε πλάτος, -13 χλστ. σε ύψος), διατηρώντας παράλληλα μια αρκετά υψηλή απόσταση από το έδαφος 210 χλστ.

Duster test 640 (1)

Advertisement

Ποιοτική και εργονομική αναβάθμιση στο εσωτερικό

Πλήρως αλλαγμένο είναι το εσωτερικό του νέου Duster, με το ταμπλό να αποκτά μια εντελώς νέα σχεδίαση, η οποία φροντίζει να τονίσει και την συνολική εργονομία της καμπίνας. Ξεχωρίζουμε τους νέους τριπλούς αεραγωγούς ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, την –στάνταρ στην 4Χ4 έκδοση– οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων (με Navi) ακριβώς από κάτω τους, αλλά και το νέο πάνελ αεροπορικού τύπου διακοπτών πάνω από τα νέα περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Μάλιστα όλη η κεντρική κονσόλα έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, για να βοηθήσει τον χειρισμό όλων των παραπάνω, αυξάνοντας τα επίπεδα της εργονομίας. Νέα σχεδίαση διαθέτει και ο πίνακας οργάνων, με μεγάλες και ευανάγνωστες ενδείξεις, αλλά και μια ασπρόμαυρη οθόνη πληροφόρησης για το trip computer. Ο οδηγός, κάθεται σε ένα πιο άνετο κάθισμα, που ρυθμίζεται σε μεγαλύτερο εύρος ύψους, ώστε μαζί με το πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι να είναι πιο εύκολη από ποτέ η εύρεση της επιθυμητής θέσης οδήγησης. Ποιοτικά, η Dacia έχει κάνει χρήση νέων σκληρών στην αφή πλαστικών στο ταμπλό, τις επενδύσεις των θυρών κ.ο.κ., που έχουν αναβαθμίσει την απτή ποιότητα της καμπίνας σε σχέση με αυτή του προηγούμενου Duster. Το φινίρισμα και η όλη συναρμογή τους βρίσκεται σε σχετικά καλά επίπεδα για την κατηγορία.

Advertisement

2017 - New Dacia DUSTER tests drive in Greece

Προσόν του νέου Duster συνεχίζει να αποτελεί και η πολύ καλή πρακτικότητα που προσφέρει, όντας αρχικά από πλευράς χώρων σε θέση να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Παράλληλα, υπάρχουν και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, με νέα προσθήκη αυτή του συρταριού αποθήκευσης κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του έχει αυξημένη χωρητικότητα 467 λίτρων και τετραγωνισμένο σχήμα που βολεύει στη φόρτωση. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο όγκος μπορεί να αυξηθεί στα 1.623 λίτρα.

2017 - New Dacia DUSTER tests drive in Greece

Advertisement

Diesel μοτέρ με πολύ καλή οικονομία κίνησης

Ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος 1.500άρης diesel της Renault βρίσκεται και πάλι κάτω από το καπό του Duster προσφέροντας 110 ίππους ισχύος, αλλά κυρίως, 26.5 kgm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό κινεί με χαρακτηριστική άνεση το SUV της Dacia, υποβοηθούμενο και από το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων με τη σχετικά μακριά κλιμάκωση. Παράλληλα, το μοτέρ έχει πιο πολιτισμένη λειτουργία από πριν και λιγότερο θόρυβο, κάτι που οφείλεται και στις βελτιώσεις που έχουν γίνει γενικότερα στο πεδίο της ηχομόνωσης (έως και 50% μείωση του θορύωου από τον κινητήρα). Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η κατανάλωση, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με αρκετή εμπλοκή και της τετρακίνησης, η μέση τιμή βρέθηκε στα 6,3 λτ../100 χλμ. Χωρίς την χρήση της τετρακίνησης, ο οδηγός μπορεί εύκολα να δει μέσες τιμές στα 5,7-5,8 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο πολύ καλό για αυτοκίνητο του είδους.

2017 - New Dacia DUSTER tests drive in Greece

Πολύ καλή άνεση και καλύτερη ποιότητα κύλισης στο δρόμο

Το νέο Duster έχει χτιστεί πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το Duster 1ης γενιάς, όμως έχουν γίνει αρκετές αλλαγές με ενισχύσεις σε διάφορα σημεία του, καθώς και σε επιμέρους τμήματα του αμαξώματος για ακόμη μεγαλύτερη αντοχή και βελτιωμένη ακαμψία. Όπως προείπαμε πολλές είναι οι επεμβάσεις και στο πεδίο της ηχομόνωσης, με χρήση πιο «παχιών» τζαμιών, extra ηχομονωτικών υλικών στην καμπίνα και το μοτέρ, νέων ελαστικών παρεσβυμάτων και πολλά άλλα. Το γεγονός αυτό μαζί με την μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση αλλά και τα άνετα καθίσματα, έχει ως αποτέλεσμα το νέο Duster να έχει ενισχύσει τα έτσι κι αλλιώς αυξημένα επίπεδα άνεσης της προηγούμενης γενιάς του, αποκτώντας επιπλέον πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά στην κύλισή του. Νέα είναι και η υποβοήθηση του τιμονιού, με ηλεκτρική κρεμαγιέρα που βολεύει στους ελιγμούς και τονίζει την ευχρηστία του τιμονιού. Η αίσθηση ικανοποιεί με βάση και τα δεδομένα της κατηγορίας, όντας βέβαια μέσα στα πλαίσια του γενικότερου άνετου και «ήπιου» οδηγικά χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε ένα δρόμο με στροφές το νέο Duster διατηρεί με ευκολία τη σταθερότητά του, παρουσιάζοντας τις αναμενόμενες κλίσεις ενός υπερυψωμένου αυτοκινήτου από το αμάξωμά του. Στην ευθεία, το Duster παραμένει σταθερό και εμπνέει αισθητά περισσότερη σιγουριά στον οδηγό του από τον προκάτοχό του.

2017 - New Dacia DUSTER tests drive in Greece

Εξαιρετικά ικανό στο χώμα

Η τετρακίνητη έκδοση του νέου Duster εφοδιάζεται με το γνωστό μας, κατ’ επιλογή αυτόματο σύστημα τετρακίνησης του Ομίλου Renault-Nissan. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αυτόματη εμπλοκή της τετρακίνησης ή κλείδωμα της τετρακίνησης, μέσω του σχετικού περιστροφικού διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων. Επιπλέον των παραπάνω το τετρακίνητο Duster διαθέτει και σύστημα ελέγχου της ταχύτητας κατά την κατάβαση (Hill Descent Conrol), που βοηθά ιδιαίτερα σε εκτός δρόμου διαδρομές με έντονη κλίση. Στην πράξη, η άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης, ο ροπάτος κινητήρας και η υψηλή απόσταση από το έδαφος των 210 χλστ. έχουν ως αποτέλεσμα το νέο Duster εκτός δρόμου να είναι σε θέση να κινηθεί με χαρακτηριστική άνεση όχι μόνο σε διαδρομές με πατημένο χώμα, αλλά και σε πολύ πιο δύσκολα κομμάτια. Παράλληλα, η μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση φροντίζει ώστε να μην κουράζει τους επιβάτες του αυτοκίνητου, συμβάλλοντας στη γενικότερη ευκολία με την οποία το Duster αντιμετωπίζει εμπόδια εκτός δρόμου…

2017 - New Dacia DUSTER tests drive in Greece

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.461 cc
Ισχύς: 110 PS/4.000 rpm
Ροπή: 26.5 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Κατ’ επιλογή στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12.4 sec
Τελική ταχύτητα: 169 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 123 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 147,6 €
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.341/1.804/1.682 mm
Μεταξόνιο: 2.676 mm
Χώρος αποσκευών: 467 lt
Τιμή: 17.350€