Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Αυτά είναι τα 11 φτηνότερα ηλεκτρικά στην Ελλάδα

Ελλάδα 13:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτά είναι τα 11 φτηνότερα ηλεκτρικά στην Ελλάδα

ΑΓΟΡΑ

Αυτά είναι τα 11 φτηνότερα ηλεκτρικά στην Ελλάδα

ΑΓΟΡΑ

Η απόφαση ελήφθη και πλέον η απόκτηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος είναι δεδομένη. Το θέμα είναι πoιο από τα προσφερόμενα μοντέλα θα πάρεις, τελικώς; Ας δούμε ποια είναι τα πιο φτηνά ηλεκτροκίνητα στη χώρα μας.

Advertisement
Advertisement

Ο συσχετισμός των εννοιών «φτηνό» και «ηλεκτρικό αυτοκίνητο» είναι ακόμα κάπως ιδιαίτερος. Οι τιμές πώλησής των ηλεκτροκίνητων είναι αυξημένες, ιδίως με τη φυσική τάση που έχει ο ανθρώπινος νους να συγκρίνει.

Έτσι, η ακούσια και αυτόματη αντιπαραβολή του ποσού απόκτησης ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου με το αντίστοιχο συμβατικό -ή ακόμα και με ένα μεγαλύτερης κατηγορίας και πολυτελέστερο όχημα με θερμικό κινητήρα-, είναι αναπόφευκτή και συνήθως αποβαίνει κατά του πρώτου.

Ωστόσο, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται διαρκώς. Ποια είναι τα πιο προσιτά για το πορτοφόλι μας; Ας δούμε τι πρέπει να πληρώσουμε για να αποκτήσουμε κάποιο από αυτά.

Advertisement
Advertisement

Διευκρινίζουμε ότι τα ποσά που αναγράφονται είναι αυτά που ανακοινώνει η κάθε εταιρεία στον επίσημο ισχύοντα τιμοκατάλογό της τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές και είναι χωρίς την κρατική επιδότηση του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 2».

Να σημειώσουμε ότι στο συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν ισχύει το όριο στην τιμή «CIF» του κάθε οχήματος (δηλαδή το κόστος Αξίας, Ασφάλειας και Ναύλου) που υπήρχε στο προηγούμενο (σημ.: «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ»).

Θυμίζουμε ότι για τους ιδιώτες το ανώτατο ποσό κρατικής επιδότησης για αγορά αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου φτάνει έως τα 8.000 ευρώ. Εάν σε αυτό προστεθεί και το όφελος των 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιού οχήματος, το συνολικό ποσό φτάνει έως τα 9.000 ευρώ.

Citroen E-C4 C-Cross – Από 41.950 ευρώ

Advertisement

Η Citroen με το ολοκαίνουργιο C4 C-Cross ήθελε να ξεχωρίζει και το πέτυχε. Το νέο Citroen e-C4 C-Cross ακολουθεί την ίδια ακριβώς σχεδιαστική γραμμή με τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις. Οι μόνες διαφορές είναι στις εμπρός πόρτες και στο πίσω μέρος, όπου συναντάμε το e, υπογράφοντας την ηλεκτρική του φιλοσοφία. Τίποτα άλλο δεν μαρτυρά επάνω του τη «διαφορετικότητά» του. Η οικονομικά προσιτότερη εκδοχή του έχει μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh και μέγιστη θεωρητική αυτονομία 350 χλμ.

Opel Mokka-e – Από 41.000 ευρώ
Advertisement

Το Mokka-e είναι εξοπλισμένο με μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 50 kWh η οποία περιέχει 216 κυψέλες υψηλής ενεργειακής πυκνότητας με προηγμένη διαχείριση θερμότητας. Η νέα αυτή μονάδα διαχείρισης έχει προγραμματιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προστατεύει την μπαταρία τόσο στη διάρκεια της λειτουργίας της όσο και στη διάρκεια της φόρτισης ανεβάζοντας την αυτονομία στα 342 χιλιόμετρα με μια φόρτιση αλλά και επιμηκύνει τη διάρκεια της ζωής της.

Opel Corsa-e – Από 39.600 ευρώ

Advertisement

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η καινούργια γενιά του Corsa (η έκτη κατά σειρά, ως τώρα) παρουσιάστηκε πρώτα στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της. Η Opel, έδειξε ότι ξεπέρασε τα προβλήματα που αντιμετώπιζε την προηγούμενη δεκαετία και με τη συνδρομή του Ομίλου Stellantis έχει μεταβάλλει ουσιαστικά την εταιρική εικόνα της. Το Corsa-e αποδίδει 136 ίππους και έχει μέγιστη θεωρητική αυτονομία 356 χλμ.

VW ID.3 – Τιμή: Από 38.000 ευρώ

Στην έκδοση με την απόδοση των 150 ίππων και τη μπαταρία των 45 kWh, το ID.3 αποδεικνύεται μια εξαιρετική περίπτωση αγοράς ηλεκτρικού μοντέλου με την εγγύηση του ονόματος της Volkswagen να παίζει το ρόλο του συντελεστή προστιθέμενης αξίας. Με αυτονομία που φτάνει τα 350 χιλιόμετρα με μια φόρτιση και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που κάνουν κάθε πρόταση της Γερμανικής εταιρείας να ξεχωρίζει, σίγουρα το ότι είναι ανάμεσα στα φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς, είναι ένας καλός λόγος για να το δει κανείς πιο ζεστά.

MINI Cooper SE – Από 38.650 ευρώ

Πώς ορίζεται και πώς είναι το κλασικό στη σύγχρονη εποχή της Αυτοκινητοβιομηχανίας; Το MINI Cooper SE θα μπορούσε να είναι μία απάντηση. Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή τού βρετανικού μοντέλου αποδίδει 184 ίππους και έχει μέγιστη θεωρητική αυτονομία 225-234 χλμ. Το στυλ του δεν αλλάζει από αυτό που γνωρίζουμε, ούτε οι επιδόσεις του. Μάλιστα, ο ηλεκτροκινητήρας του επιταχύνει το όχημα με τρόπο που ταιριάζει στον χαρακτήρα και στη διαχρονική αγωνιστική φήμη του.

Peugeot e-208 – Από 36.200 ευρώ

Το e-208 είναι ένα από τα πιο ιδιότυπα οχήματα που συναντούμε στον δρόμο. Στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή του δεν ξεχωρίζει ουσιαστικά (σχεδιαστικώς), σε σχέση με τις εκδοχές του με τους θερμικούς κινητήρες. Τη διαφορά θα την καταλάβεις όταν (ως οδηγός) θα βυθίσεις το δεξί πεντάλ στο πάτωμα του οχήματος, ή (ως παρατηρητής) θα το δεις να απομακρύνεται με γοργό ρυθμό. Το διαφορετικό στυλ του μοντέλου (εκτός και εντός), το καλό επίπεδο εξοπλισμού, οι 136 ίπποι και η μέγιστη θεωρητική αυτονομία των 362 χλμ. είναι τα κύρια στοιχεία του.

Honda e – Από 35.990 ευρώ

Η ιαπωνική εταιρεία για μία ακόμα φορά παρουσίασε ένα όχημα το οποίο προκάλεσε ενδιαφέρον με τις τεχνολογίες που διαθέτει, με το σχήμα του και με την ευρυχωρία του εσωτερικού του. Το Honda e είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα το ευχαριστηθείς, τόσο οπτικά όσο και στον δρόμο. Η πιο αδύναμη εκδοχή του, που είναι και η προσιτότερη οικονομικά, αποδίδει 136 ίππους.

Nissan Leaf – Από 35.980 ευρώ

Η Nissan, είναι μία από τις πρωτοπόρες εταιρείες του κλάδου στην ηλεκτροκίνηση και το Leaf (ως μοντέλο) έχει υπερδεκαετή παρουσία και ιστορία στην αγορά. Στη δεύτερη γενιά του, το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μεγάλωσε σε διαστάσεις, έγινε πιο ευρύχωρο εσωτερικά και απέκτησε αποδοτικότερο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας και του συστήματος ανάκτησης αυτής κατά την πέδηση. Στη φτηνότερη εκδοχή του έχει μπαταρίες 40 kWh και μέγιστη θεωρητική αυτονομία 270 χλμ.

Fiat 500e – Από 34.600 ευρώ

Το έτερο, διαχρονικό μοντέλο της Fiat στη mini κατηγορία οχημάτων (μαζί με το MINI) είναι μια ευχάριστη έκπληξη για τη διαχείριση της ενέργειας κατά την κίνησή του, ιδίως εντός πόλης. Το κλασικό στυλ του 500e, με την ιταλική φινέτσα και τη χαρακτηριστική αισθητική ταυτότητα, η πρακτικότητα στο εσωτερικό του και το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού κάνουν το 500e να διακρίνεται σε πωλήσεις στη χώρα μας έναντι των ανταγωνιστών του. Η απόδοσή του είναι 95 ίπποι και η μέγιστη θεωρητική αυτονομία του φτάνει τα 190 χλμ.

Smart EQ fortwo – Από 24.990 ευρώ

Η επαναδραστηριοποίηση της Smart έγινε με σκοπό να μετατραπεί σε μια εταιρεία η οποία θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Το fortwo, το οποίο πριν από περίπου 26 χρόνια εισήγαγε στη σύγχρονη εποχή τα «microcars», έχει μέγιστη θεωρητική αυτονομία έως 159 χλμ. και ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 82 ίππους. Για να μην επηρεάζεται σημαντικά η αυτονομία του, η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα.

Citroen Ami – Από 10.350 ευρώ

Η τετράτροχη ηλεκτροκίνηση στην πιο απλοϊκή μορφή της. Το Ami, μπορεί να το οδηγήσει και ένας έφηβος ηλικίας τουλάχιστον 16 ετών, με δίπλωμα μοτοποδηλάτου. Ο «Φίλος», έχει μήκος 2,41 μέτρα, κύκλο στροφής 7,2 μέτρα και ζυγίζει 490 κιλά. Οι μπαταρίες του είναι 5,5 kWh και φορτίζουν σε τρεις ώρες μέσω οικιακής παροχής. Η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα και η μέγιστη θεωρητική αυτονομία του φτάνει τα 75 χλμ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πότε θα γίνουν φθηνά τα ηλεκτρικά;
Έξι απλές συμβουλές για μεγάλο ταξίδι με ηλεκτρικό
5 συμβουλές για 100% ηλεκτρικές διακοπές