Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda e 154 PS

Ελλάδα 9:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Honda e 154 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda e 154 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Honda είναι γεγονός και το δοκιμάζουμε στους ελληνικούς δρόμους, δημιουργώντας… πα-νι-κό.

Advertisement
Advertisement

Η Honda λανσάρει ένα νέο και ξεχωριστό μοντέλο στον “κόσμο” της ηλεκτροκίνησης, όπου οι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν τα καλούπια των συμβατικών τους μοντέλων και απλά τα… μετατρέπουν σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το νέο Honda e όμως σίγουρα δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία και γι’αυτό το κάνει τόσο διαφορετικό, τόσο που δεν ήταν λίγοι αυτοί που… το βλέμμα τους μαγνητιζόταν για αρκετά δευτερόλεπτα επάνω του, προσπαθώντας να αντιληφθούν εάν πρόκειται για ένα πρωτότυπο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας ή όντως κυκλοφορεί στον πραγματικό -ελληνικό- μας κόσμο.

Με το δίκιο τους! Ποιο άλλο αυτοκίνητο μήκους 3,9 μέτρων σουλατσάρει στους ελληνικούς δρόμους αθόρυβα, με ρετρομοντέρνα εμφάνιση, φουτουριστικές πινελιές και…. χωρίς παραδοσιακούς εξωτερικούς καθρέφτες;

Advertisement
Advertisement

Αρχικά, να αναφέρουμε ότι η εκκεντρική του εμφάνιση δεν είναι τυχαία, μιας και το σχήμα του αναβιώνει τα θρυλικά μοντέλα της Honda, Ν360 και N600, τα οποία είναι μάλιστα τα πρώτα αυτοκίνητα που πέρασαν στη Γηραιά Ήπειρο της ιαπωνικής φίρμας τη δεκαετία του 70. Το ρετρό καλούπι σε συνδυασμό με τα άκρως προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, δημιουργούν ένα μοναδικό αισθητικό σύνολο. Το νέο Honda e, είτε θα σε κάνει να το λατρέψεις, είτε να το “μισήσεις”, τουλάχιστον αυτό εκλάβαμε από τον χρόνο που περάσαμε μαζί του και διανύσαμε πάνω από 220 χιλιόμετρα τόσο εντός όσο και εκτός αστικού φόντου (κάτι που θα αναλύσουμε παρακάτω).

Advertisement

Οι καθαρές επιφάνειες του αμαξώματος, οι ηλεκτρικά πτυσσόμενες εξωτερικές χειρολαβές και η απουσία των εξωτερικών καθρεφτών είναι τα πρώτα στοιχεία, που κάνουν εντύπωση στους περαστικούς, ενώ στο καπό υπάρχει το ηλεκτρικά ανοιγόμενο καπάκι, το οποίο χρειαζόταν να εξηγούμε συχνά ποια είναι η χρήση του και η απάντηση ήταν πάντα η ίδια: αποκαλύπτει τη θύρα φόρτισης.

Advertisement

Ακόμα, στο εμπρός τμήμα, το “κλειστό” πρόσωπο του Honda e χαρακτηρίζεται από τις αρμονικές μαύρες επιφάνειες και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα τύπου LED. Το ίδιο καθαρό αισθητικό μοτίβο ακολουθεί και το πίσω τμήμα με όμορφες καμπύλες και τη μαύρη επιφάνεια, η οποία φιλοξενεί τα φώτα ίδιου ακριβώς σχήματος με τα εμπρός. Το Honda e της δοκιμής πατάει επάνω σε 17 ιντσών τροχούς (υπάρχει έκδοση και με 16 ιντσών), κάτι που έχει μια ελάχιστα αρνητική επίπτωση στην συνολική αυτονομία του ηλεκτροκίνητου μοντέλου.

Εφόσον λοιπόν, αναδυθούν οι εξωτερικές χειρολαβές, ανοίγουμε και περνάμε στο εσωτερικό, όπου εκεί είναι σαν να κάθεσαι πίσω από ένα hi-tech αεροσκάφος. Ίσως η επένδυση του ξύλου να σε προσγειώνει στην σημερινή εποχή, χαρίζοντας μια πιο ζεστή, γήινη και φιλόξενη καμπίνα. Το ταμπλό είναι εξοπλισμένο με… οθόνες! Για την ακρίβεια έχουμε 5 οθόνες -από τη μία άκρη στην άλλη- με τον πίνακα οργάνων να βρίσκεται πίσω από το νέο (θερμαινόμενο) τιμόνι. Οι δύο κεντρικές οθόνες 12,3 ιντσών είναι ουσιαστικά το κέντρο ελέγχου και το σύστημα ψυχαγωγίας.

Advertisement

Από εκεί, ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να χειριστούν τις εφαρμογές που είναι διαθέσιμες, ενώ η εναλλαγή της εικόνας -από τη μία οθόνη στην άλλη- γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι υπάρχει δυνατότητα προσωποποίησης των οθονών, εισάγοντας φωτογραφίες σας στο σύστημα και να χρησιμοποιηθεί ως φόντο. Στοιχείο που είδαμε και στο νέο Honda Jazz Crosstar και προσφέρει μεγάλη ευκολία είναι η ασύρματη σύνδεση του smartphone μας με το multimedia σύστημα, ενώ στην περίπτωση που τρέχει η συσκευή μας iOS ή Android λογισμικό, τότε ενεργοποιείται αυτόματα το Apple CarPlay ή το Android Auto αντίστοιχα. Αν επιθυμείτε να μάθετε εξ’ολοκλήρου το infotainment και τις δυνατότητές του, τότε προετοιμαστείτε για πολλές ώρες… πίσω από το ταμπλό του Honda e.

Υπάρχουν τέσσερα φυσικά κουμπιά και ένα περιστροφικό μπουτόν για την αυξομείωση της έντασης του ήχου, το οποίο είναι οριακά σε απόσταση από την έκταση του χεριού του οδηγού. Φυσικά η υψηλή τεχνολογία συνοδεύεται και με εξαιρετικά ποιοτικά υλικά και άνετα καθίσματα, που σε κάνουν να νιώθεις σαν στο… σπίτι σου. Όσο για το τελευταίο, δεν είναι κάτι που το λέμε τυχαία. Η θύρα εισόδου HDMI και η κανονική οικιακή πρίζα που υπάρχει στο κάτω μέρος της κεντρικής κοσνόλας επιβεβαιώνουν την παραπάνω μας τοποθέτηση. Μέσω της HDMI, μπορείτε να συνδέσετε οποιαδήποτε εξωτερική πηγή και να μεταφέρει την εικόνα στις οθόνες του Honda e, ενώ -παράλληλα- μπορείτε να φορτίζετε οποιαδήποτε συσκευή θέλετε μέσω της πρίζας. Προαιρετικά, υπάρχει και ο εσωτερικός καθρέφτης, ο οποίος μετατρέπεται σε οθόνη, απεικονίζοντας το πίσω μέρος του αυτοκινήτου μέσω μιας κάμερας που βρίσκεται εντός του τρίτου στοπ.

Ανάμεσα από τα δύο εμπρός καθίσματα έχει τοποθετηθεί μια μικρή πλατφόρμα, η οποία περιλαμβάνει όλα τα μπουτόν “κίνησης”. Εκτός από τις βασικές επιλογές ενός “αυτόματου κιβωτίου” και το ηλεκτρικό χειρόφρενο, προσφέρεται και το one-single pedal. Το τελευταίο βοηθάει τον χρήστη να κάνει αφενός μεγάλη ανάκτηση ενέργειας, αφετέρου να μην χρειάζεται να λειτουργεί καθόλου το πεντάλ του φρένου. Παράλληλα, υπάρχουν δύο προφίλ οδήγησης, Normal και Sport, με τη δεύτερη περίπτωση να έχουμε ένα -πιο άμεσο στην απόκριση του δεξιού πεντάλ- Honda e και μια “ουρά” που σου επιτρέπει ελάχιστα να… παίξεις, καθώς η κίνηση προέρχεται από τον πίσω άξονα.

Το πίσω κάθισμα είναι ενιαίο και έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει δύο ενήλικες, ενώ χωράει και ένας τρίτος με παραχωρήσεις. Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι το Honda e κατασκευάστηκε για χρήση εντός πόλης, επομένως για καθημερινή χρήση, καλύπτει όλες τις ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας και με τα 171 λτ. του χώρου αποσκευών να δείχνουν απαραίτητα.

Η πηγή τροφοδότησης του Honda e είναι ένας ηλεκτροκινητήρας 154 ίππων (υπάρχει και έκδοση με 136 ίππους) και 315 Nm ροπής. Η δύναμη μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, μέσω μιας μικρών διαστάσεων μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh. Πλήρως φορτισμένο, το Honda e μπορεί να ταξιδέψει έως και 210 km (για τη “δική” μας έκδοση: 154 ίππων και 17 ιντσών τροχούς), ωστόσο σε μια μικρή απόδραση που επιχειρήσαμε εκτός αστικού φόντου, η συνολική αυτονομία που έδειξε το trip computer ήταν 183 km.

Να σημειώσουμε όμως ότι η διαδρομή περιείχε κυρίως εθνική οδό και επαρχιακούς δρόμους, κάτι που δυσκολεύουν την αυτονομία οποιουδήποτε ηλεκτροκίνητου μοντέλου, μιας και η ανάκτηση ενέργειας είναι μηδαμινή. Πρακτικά, το Honda e πλησιάζει πολύ την εργοστασιακή τιμή της αυτονομίας όταν αυτή περιλαμβάνει μεικτή διαδρομή. Η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,3 sec, τιμή που κάνει το βάρος του αμαξώματος που είναι 1.543 κιλά να… εξαφανίζεται.

Για τη φόρτιση, το καπάκι στο κέντρο του καπό ανοίγει ηλεκτρικά (από το κλειδί) και ο φορτιστής τοποθετείτε με τέτοιο τρόπο, ώστε -σύμφωνα με μελέτη της Honda- το καλώδιο να μην ακουμπά το αυτοκίνητο. Σε οικιακή πρίζα (2,3 kW), η πλήρης φόρτιση αγγίζει τις 18,8 ώρες, ενώ σε δημόσιους σταθμούς ανεφοδιασμού (6,6 kW), η μπαταρία φτάνει το 100% σε 4,1 ώρες. Τέλος, σε δημόσιο ταχυφορτιστή (50 kW) χρειάζεται μόλις 30 λεπτά για να φτάσει από το 0% στο 80%.

Μια συνηθισμένη ερώτηση που συχνά γίνεται από υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων (και όχι μόνο) είναι σχετικά με τη συντήρηση του Honda e. Σίγουρα, η συντήρηση είναι στο πρόγραμμα, αλλά τα συστήματα ηλεκτροκίνησης έχουν λιγότερα ενεργά εξαρτήματα – τον ηλεκτροκινητήρα, τον on-board charger, την μπαταρία και τον inverter. Φυσικά, υπάρχουν και μερικά ακόμα εξαρτήματα που χρειάζονται συντήρηση, όπως είναι τα φρένα και οι υαλοκαθαριστήρες, αλλά γενικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί λιγότερη συντήρηση από τα συμβατικά αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα.

Το Honda e είναι το απόλυτο ηλεκτρικό city car, το οποίο καλύπτει άνετα όλες τις καθημερινές σας ανάγκες. Αξιοσημείωτη είναι η ευελιξία που προσφέρει, καθώς εκτός από τις compact διαστάσεις του (3,9 μέτρα μήκος), ο κύκλος στροφής είναι μόλις 8,6 μέτρα. Είναι ευχάριστα τρομακτικό, πόσο λίγο χώρο χρειάζεται για να κάνει μια αναστροφή. Ακόμα, δεν “ανυσηχείς” για τους… καθρέφτες. Οι μικρές κάμερες, δεν καταλαμβάνουν καθόλου όγκο στο πλάτος του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να μπορείς να τρυπώνεις σε στενούς δρόμους της πόλης πολύ εύκολα και άνετα. Οι κάμερες μεταφέρουν την εικόνα στις μικρές οθόνες που βρίσκονται ακροβολισμένες στο ταμπλό. Οι οθόνες αυτές είναι ορθά τοποθετημένες, κάτι που αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα μόλις μέτρα, μιας και δεν χρειάζεσαι χρόνο για να τις συνηθίσεις. Συνεπώς, πίσω από το τιμόνι του μικρού Honda e κυκλοφορείς με ιδιαίτερη άνεση και ασφάλεια. Παρά τους 17 ιντσών τροχούς της έκδοσής μας, η ανάρτηση απορροφάει τις ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση. Αυτό οφείλεται και στη συνταγή του “όλα πίσω” (ηλεκτροκινητήρας – κίνηση) και η μελετημένη θέση της μπαταρίας μειώνει το κέντρο βάρος του αυτοκινήτου, αυξάνοντας τη σταθερότητα. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί και η κατανομή βάρους 50:50 που επετεύχθη από τους μηχανικούς της Honda, που βοηθάει στην εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Κατά τη δοκιμή μας, δεν περιοριστήκαμε μόνο εντός πόλης. Επιλέξαμε να δυσκολέψουμε το Honda e και να ταξιδέψουμε μέσω εθνικής οδού και επαρχιακών δρόμων για συνολικά 110 χιλιόμετρα. Το ηλεκτρικό Honda προσδίδει μεγάλη αισιοδοξία στον οδηγό του, ακόμα και σήμερα που οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης είναι ελάχιστοι, ολοκληρώνοντας τη διαδρομή και αφήνοντας ακόμα 73 χιλιόμετρα στην μπαταρία του. Η συγκεκριμένη δοκιμή έγινε με το αυτόματο κλιματισμό απενεργοποιημένο, ωστόσο η ενεργοποίηση του δεν έχει μεγάλη επίπτωση στο φορτίο της μπαταρίας.

Το νέο Honda e δημιουργεί… πα-νι-κό στον δρόμο. Αυτό είναι άλλωστε ένας από τους λόγους που το κόστος κτήσης είναι λίγο “τσιμπημένο”. Η διαφορετικότητά του, η εκκεντρική του εμφάνιση και η τεχνολογία που κουβαλάει, καλύπτει τα ελαττώματα που ίσως βρει κάποιος. Η περιορισμένος χώρος του εσωτερικού δεν αποτελεί εμπόδιο για κάποιον, αν αναλογιστεί ποιος είναι ο λόγος χρήσης ενός αυτοκινήτου, ενώ η αυτονομία είναι αρκετή για να καλύψει παραπάνω από μία ολόκληρη μέρα στο… δρόμο! Σίγουρα θα θέλαμε μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά ουσιαστικά δεν τη χρειαζόμαστε, ενώ η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας επιτρέπει την ταχύτατη φόρτιση, ακόμα και όταν αυτή γίνεται από οικιακή πρίζα τριφασικού ρεύματος. Η τιμή για την αρχική έκδοση του Honda e με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων και τις ζάντες των 16 ιντσών ξεκινάει από 35.990 ευρώ, αλλά χάρη στην κρατική επιδότηση μειώνεται στα 30.186 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας: 113 kW
Ισχύς: 154 PS
Ροπή: 315 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 145 km/h
Μέση κατανάλωση: 17,8 kWh/100 km
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.894 x 1.752 x 1.512 mm
Μεταξόνιο: 2638 mm
Βάρος: 1.543 kg
Χώρος αποσκευών: 171 lt
Τιμή: Από €30.186 (με κρατική επιδότηση) – Αυτοκίνητο δοκιμή: €34.274 με κρατική επιδότηση.

Διαβάστε επίσης:
Το εντυπωσιακό πρωτότυπο GT μοντέλο της Honda
Δοκιμή: Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV
Το νέο Honda HR-V θα είναι υβριδικό