Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Δοκιμή: Peugeot e-208

Ελλάδα 23:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot e-208

Mobility

Δοκιμή: Peugeot e-208

Mobility

Η ηλεκτρική έκδοση του μικρομεσαίου Peugeot είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο, δεν μοιάζει με concept car, δεν ξεχωρίζει (εκτός από κάποιες λεπτομέρειες) είναι εύχρηστο στην καθημερινότητα, θα διώξει τους φόβους που πιθανόν να έχετε για την ηλεκτροκίνηση .

Advertisement
Advertisement

 

Συνηθισμένοι από τα συμβατικά αυτοκίνητα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και την σιγουριά/συνήθεια κίνησης με αυτά, μόλις έρχεται στο newsauto.gr ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για δοκιμή το… βλέπουμε διαφορετικά και με μία μικρή αμφιβολία.

Advertisement
Advertisement

Βλέπετε τα οχήματα, που κινούνται  με μπαταρίες μας βγάζουν λίγο από την άνεσή μας. Θα ρωτήσετε είναι η πρώτη φορά που βλέπετε ή οδηγείτε κάτι τέτοιο; Όχι έχουμε οδηγήσει και συνεχίζουμε να οδηγούμε. Αλλά αυτό που μας βγάζει από την comfort zone μας ήταν η αυτονομία. Χρησιμοποιούμε παρελθοντικό χρόνο γιατί μία σειρά νέων μοντέλων (με πρώτο το 208) μας διώχνει αυτόν τον φόβο.

Με αυτονομία 300+ χλμ. το μοντέλο της Peugeot, διώχνει το άγχος της συχνής φόρτισης. Βλέπετε είναι η πρώτη φορά (μαζί με το Opel Corsa) που ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έρχεται τόσο κοντά στα συμβατικά αυτοκίνητα και μας δείχνει πως είναι το καθημερινό ηλεκτρικό μας όχημα.

Advertisement

Ένα ηλεκτρικό που είναι ίδιο με συμβατικό

Αν θέλετε να πάρετε ηλεκτρικό όχημα αλλά δεν θέλετε να το φωνάξετε και να σας ξεχωρίζουν αμέσως, το Peugeot e-208 είναι το αυτοκίνητο για εσάς. Η Peugeot «έστησε» από την αρχή το νέο 208 έτσι ώστε να μπορεί να υποστηρίξει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Advertisement

Το επιπλέον βάρος (μπαταρίες) τοποθετήθηκε χαμηλά, μετακινήθηκε το κέντρο βάρους και έτσι η διάταξη αυτή βοηθά την οδική συμπεριφορά. Τέλος το e-208, παραμένει όμορφο, κομψό είναι μοντέρνο και δεν υπολείπεται σε χαρακτήρα, αποδεικνύοντας παράλληλα πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στις συμβατικές του εκδόσεις.

Minimal τεχνολογικός δυναμισμός εξωτερικά…

Το αμάξωμα του e-208 δεν διαφέρει αισθητά από τα υπόλοιπα 208. Οι παρατηρητικοί θα δουν την μπλε απόχρωση στην μάσκα και το διακριτικό «e» στην τρίτη κολώνα της οροφής, ενώ δεν θα δουν το τελικό της εξάτμισης. Κατά τα άλλα το e-208 έχει και σε αυτή την έκδοση το 5θυρο αμάξωμα με τις έντονες γωνίες και τα δυναμικά χαρακτηριστικά (τα LED φώτα ημέρας «νυχιές» εμπρός, το μαύρο κρύσταλλο που καλύπτει τα πίσω φώτα και τα μαύρα διακοσμητικά στα φτερά).

Advertisement

…και εσωτερικά

Το στυλ minimal υπάρχει και στο εσωτερικό και δεν διαφέρει από το 208 με συμβατικό μοτέρ. Παραμένει όμως εντυπωσιακό και μοντέρνο με προηγμένο τεχνολογικό προφίλ. Το i-cokpit πρωταγωνιστεί στο ταμπλό, με τον τρισδιάστατος ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με 3D effect, σε συνδυασμό με την μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής και τα όμορφα piano buttons στην κεντρική κονσόλα.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι (όπως περιμέναμε) πολύ καλή και διαφοροποιείτε στα σημεία, που είναι οι επιπλέον ενδείξεις που αφορούν την ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου. Τέλος χωρίς αλλαγές είναι οι χώροι της καμπίνας των και του πορτ-μπαγκάζ δίνοντας άνεση σε 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους (όγκος 265 λίτρα). Στο χώρο αποσκευών θα θέλαμε μία μικρή θήκη για την αποθήκευση της υφασμάτινης τσάντας του καλωδίου φόρτισης, την οποία κρατά σταθερή μία ταινία Velcro.

Η Δύναμη του Ηλεκτρισμού

O ηλεκτροκινητήρας του Peugeot e-208 αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής από τις 300 σ.α.λ. Όσο εντυπωσιακές φαίνονται οι προδιαγραφές, άλλο τόσο είναι στην πράξη, με την αίσθηση επιτάχυνσης σε κάθε πάτημα του πεντάλ της δύναμης. Στο e-208 το 0-100 έρχονται σε 8,1 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα .

Το e-208 έχει τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) τα οποία σε κάθε ρύθμιση επεμβαίνουν στις ρυθμίσεις, στο τιμόνι, την απόδοση και την λειτουργία του κλιματισμού, δίνοντας στον οδηγό την δυνατότητα να «καθορίσει» την αυτονομία του αυτοκινήτου αλλά και τα χαρακτηριστικά του.

Το κιβώτιο (μιας σχέσης) διαθέτει λειτουργία Brake Regeneration (Ανάκτηση Ενέργειας κατά την Επιβράδυνση ή όταν δεν χρησιμοποιείτε  το γκάζι) κάτι που στην πράξη βοηθά αφού μέσω της λειτουργίας αυτής γίνεται καλύτερη διαχείριση της ενέργειας και της αυτονομίας.

Σε κάθε περίπτωση αυτή είναι αρκετά μεγάλη αφού σε συνθήκες οδήγησης και με κίνηση και σε εκτός πόλης διαδρομές, με μία φόρτιση καταφέραμε να διανύσουμε πολύ εύκολα 250 χλμ., χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις στο γκάζι. Σημειώστε, πως, με βάση και τη δοκιμή μας, η πραγματική αυτονομία του αυτοκινήτου μπορεί να προσεγγίσει άνετα την εργοστασιακή μέτρηση των 340 χλμ., με βάση το αυστηρό πρότυπο WLTP.

Όταν η μπαταρία αδειάσει για μία πλήρη φόρτιση, θα χρειαστούν: 24 ώρες και 30 λεπτά από οικιακή πρίζα, 7 ώρες και 20 λεπτά από Wallbox (7,4 kW),  5 ώρες και 30 λεπτά (από 22 kW) και από ταχυφορτιστή 100 kW χρειάζεται μόλις 45 λεπτά.

Στο δρόμο (χωρίς θόρυβο και με λίγα κιλά επιπλέον)

Αν φαντάζεστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βαριά και με μία μόνιμη αίσθηση επιβράδυνσης, ετοιμαστείτε να αλλάξετε γνώμη. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (και μάλιστα τα μοντέλα της Peugeot) δεν διαφέρουν σε συμπεριφορά από τα κανονικά οχήματα με συμβατικούς κινητήρες. Η αίσθηση της γραμμικής χωρίς κομπιάσματα και με συνέχεια επιτάχυνσης (όπως στα καλά GTi) θα σας εντυπωσιάσει.

Στους μεγαλύτερους σε ηλικία θα λείψει και ο ήχος του κινητήρα αλλά το παιχνίδι της επιτάχυνσης είναι πάντα ευχάριστο. Από τα τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης (Eco Normal Sport) μόνο στο τελευταίο αποδίδονται οι 136 ίπποι και είναι αυτό που καταναλώνει και περισσότερη ενέργεια.

Δίνει όμως καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι (θα θέλαμε λίγο παραπάνω) και ενισχύει την αμεσότητα στην απόδοση. Στο «Normal» η απόδοση μειώνεται (κατά 30 ίππους) αλλά δεν χάνεται τόσο σύντομα η ενέργεια. Τέλος το «Eco» είναι καλύτερο (γιατί κάνει οικονομία) στην κίνηση μέσα στην πόλη με αργό ρυθμό.

Αν έχετε επιλέξει την θέση «Β» στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων θα χρησιμοποιείτε πολύ λιγότερο τα φρένα (έχουν μία μικρή καθυστέρηση στην αντίδραση αλλά θα προσαρμοστείτε γρήγορα σε αυτήν) τα οποία αντέχουν και παραμένουν αποτελεσματικά ακόμη και μετά από πολύ πίεση. Η κατανάλωση του είναι 16,9 kWh/km κάτι που μεταφράζεται σε κόστος-σχεδόν-2 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα!

Το Peugeot e-208 όπως και όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν να αντιμετωπίσουν το επιπλέον βάρος που οφείλεται στις μπαταρίες. Το e-208 ζυγίζει 1.455 κιλά. Όπως είναι αναμενόμενο η αύξηση του βάρους έχει φέρει διαφορετική ρύθμιση αναρτήσεων και ενισχύσεις στα υποπλαίσια.

Στην πράξη το e-208 διαχειρίζεται το επιπλέον βάρος του προσφέροντας την άνεση και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά των 208 με συμβατικό κινητήρα. Αν πιέσετε λίγο παραπάνω σε κλειστό δρόμο με στροφές το ηλεκτρικό 208 θα δείξει το βάρος του αλλά είναι η κατανομή του και η απόδοση του κινητήρα, που θα το καλύψουν και δεν θα σας προβληματίσουν.

Χαλαρώνοντας το ρυθμό σας, θα κάνετε οικονομία ενέργειας και θα απολαύσετε την ησυχία (από την απουσία του μοτέρ) και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που συμπληρώνουν τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα.

Συμπέρασμα

Με 136 ίππους και αυτονομία 340 χλμ, επιδόσεις γρήγορου hatchback, στιβαρό πλαίσιο, άνετη ανάρτηση και πολύ καλή αίσθηση στην οδήγηση, το ηλεκτρικό e-208, είναι μια πρόταση που μπορεί να σας οδηγήσει στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης.

Προσφέρει μεγάλη αυτονομία ειδικά σε αστικές συνθήκες και είναι ευχάριστο και εύχρηστο στην καθημερινότητα, χωρίς να χάνει την sportive αίσθηση της Peugeot στο δρόμο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά : Peugeot e-208

Κινητήρας: Ηλεκτρικός 100 KW (μπαταρίες 50 kWH)
Ισχύς: 136 PS
Ροπή: 260 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,1 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Aυτονομία με μια φόρτιση: 340 χλμ.
Μέση κατανάλωση: 16,9 kWh/km
Εκπομπές CO2:-  (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.055 x 1.745 x 1.430mm
Βάρος: 1455 kg
Χώρος αποσκευών: 265 lt
Τιμή: Από 31.900 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot e-208: Ιδανικό μέσα στην πόλη
Peugeot e-208: Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Συγκριτικό: Honda e VS MINI Cooper SE VS Peugeot e-208