Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen e-C4 C-Cross

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το νέο Citroen e-C4 C-Cross ενσωματώνει την προηγμένη τεχνολογία και τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, ενισχύοντας παράλληλα την τολμηρή σχεδίαση και την κορυφαία άνεση.

Η Citroen με το ολοκαίνουργιο C4 C-Cross ήθελε να ξεχωρίζει και το πέτυχε. Είναι μια εντελώς νέα και τολμηρή προσέγγιση από τη γαλλική φίρμα με στοιχεία που παντρεύουν με τον καλύτερο τρόπο δύο κόσμους: αυτή των crossovers με εκείνη των ελκυστικών coupe.

Η Citroen όμως δεν έμεινε εκεί. Σκέφτεται τους ενδιαφερόμενους που πρόκειται να τους «γυαλίσει» από την πρώτη στιγμή το νέο C4. Σκοπός της είναι να καλύψει όλες τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού, γι’αυτό και προσφέρει το νέο μοντέλο με κινητήρες καύσης, καθώς και με μια αμιγώς ηλεκτρική επιλογή. Αυτή είναι το νέο Citroen e-C4 C-Cross.

To τελευταίo ήταν στα χέρια μας και γευτήκαμε τόσο την αθόρυβη λειτουργία του όσο και την κορυφαία άνεση. Είναι όμως το ηλεκτροκίνητο μοντέλο που ταιριάζει στη σημερινή εποχή και μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των Ελλήνων οδηγών; Αυτό και άλλα πολλά ερωτήματα θα απαντηθούν παρακάτω…

Ένα SUV με… coupe σχεδίαση

Η επιβλητική σιλουέτα και η μοντέρνα εμφάνιση του νέου C4 C-Cross είναι το πρώτο θέμα συζήτησης κατά τη διάρκεια κυκλοφορίας μας στους ελληνικούς δρόμους, ενώ τα τολμηρά χαρακτηριστικά μαγνητίζουν ακόμα και τον πιο αδιάφορο. Ο SUV χαρακτήρας δεν απουσιάζει με τα μαύρα πλαστικά και τα γνώριμα Airbumps (που βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά) περιμετρικά του αμαξώματος να ενισχύουν αυτή την αίσθηση. Φυσικά σε αυτό προσθέστε και την απόσταση των 156 mm του αυτοκινήτου από το έδαφος, μια τιμή που δημιουργεί μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ασφάλεια στον οδηγό. Οι διαστάσεις του νέου μοντέλου έχουν ελαφρώς αυξηθεί σε σχέση με την απερχόμενη γενιά με το μήκος να αγγίζει τα 4,36 μέτρα.

Το νέο Citroen e-C4 C-Cross ακολουθεί την ίδια ακριβώς σχεδιαστική γραμμή με τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις. Οι μόνες διαφορές είναι στις εμπρός πόρτες και στο πίσω μέρος, όπου συναντάμε το e, υπογράφοντας την e-λεκτρική του φιλοσοφία. Τίποτα άλλο δεν μαρτυρά επάνω του τη «διαφορετικότητά» του.

Τα όμορφα και φουτουριστικά εμπρός φώτα διαθέτουν προηγμένες τεχνολογίες 100% LED «Citroen LED Vision». Από LED αποτελούνται και τα φώτα ομίχλης, τα οποία σε συνδυασμό με πολύχρωμα ένθετα με πολύ ιδιαίτερο σχεδιασμό, ολοκληρώνουν αυτό το πρωτοποριακό και υψηλής τεχνολογίας μπροστινό τμήμα. Από το προφίλ του νέου e-C4 C-Cross διακρίνεται η coupe σιλουέτα του. Ειδικά εάν παρατηρήσει κανείς την ελαφρώς κεκλιμένη οροφή με τα 3 πλευρικά παράθυρα, ίσως και φέρει μνήμες από το εμβληματικό Citroen GS.

Εσωτερικό για να… χαλαρώνεις

Όλοι γνωρίζαμε πόσο φιλόξενες και άνετες καμπίνες προσφέρει η Citroen σε όλα της τα μοντέλα, γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν, αλλά στο e-C4 οι Γάλλοι το… «τερμάτισαν». Με την πρώτη ματιά, η εξαιρετική ποιότητα, η απλότητα και το μοντέρνο στυλ θα ενθουσιάσει, ενώ με την πρώτη επαφή που θα έχει το σώμα σας με τα αναπαυτικά καθίσματα, θα αντιληφθείτε ότι το πρόγραμμα Citroen Advanced Comfort* δεν είναι απλά μια αόριστη έννοια.

Οι σχεδιαστές έχουν επενδύσει πολύ χρόνο για την τελειοποίηση της άνεσης, που πρέπει να νιώθει ο επιβάτης μέσα στον διάκοσμο του νέου e-C4. Εκτός όμως από αυτό προσφέρει και εντυπωσιακά πολλούς χώρους αποθήκευσης, οι οποίοι ενσωματώνονται διακριτικά στον έξυπνο σχεδιασμό της καμπίνας. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν τουλάχιστον 16 αποθηκευτικοί χώροι με συνολικό όγκο 39 λίτρων που εξασφαλίζουν τη μεγαλύτερη πρακτικότητα για τις καθημερινές ανάγκες, ενώ το πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων μπορεί να καλύψει τις βαλίτσες για ένα ταξίδι. Αξίζει να αναφερθούμε στο μεγάλο ντουλαπάκι του συνοδηγού και το Citroen Smart Pad Support, το οποίο εκτελεί χρέη ενός ενσωματωμένου σταντ μιας ταμπλέτας.

Οι δύο οθόνες του νέου e-C4 C-Cross κρατούν ένα minimal στυλ, με τον μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων να απεικονίζει όλες τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, ενώ η οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι 10 ιντσών. «Τρέχει» το γνώριμο λογισμικό της εταιρείας και φέρει τη συνδεσιμότητα ConnectPlay, όπου συναντάμε τις λειτουργίες Apple CarPlay και Android Auto. Διατίθεται και ειδική θέση για ασύρματη φόρτιση smartphone, αλλά δεν τίθεται θέμα… ανησυχίας να ξεμείνει κάποια συσκευή από μπαταρία, μιας και προσφέρονται συνολικά 4 θύρες USB εντός του σαλονιού.

Πηγή κίνησης και φόρτιση

Κάτω από το καπό υπάρχει ο ηλεκτροκινητήρας με 136 διαθέσιμους ίππους και 260 Nm ακαριαίας ροπής. Παρόλο την ηλεκτρική του «καρδιά», η επιτάχυνση έρχεται γραμμικά και για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 9,7 sec στο χρονόμετρο (στην επιλογή Sport). Επομένως, το βάρος των 1.600+ κιλών «εξαφανίζεται» και ο μόνος περιορισμός είναι τα 150 χλμ./ώρα, που είναι η τελική ταχύτητα σύμφωνα με το εργοστάσιο.

Η τροφοδότηση του ηλεκτρικού κινητήρα προέρχεται από την μπαταρία Li-Ion 50 kWh, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του crossover, χαρίζοντας παράλληλα χαμηλό κέντρο βάρους. Η συνολική αυτονομία -βάσει των αυστηρών δοκιμών WLTP- είναι 350 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, τιμή αρκετά ρεαλιστική στην πράξη, αναλόγως πάντα με την οδηγική σας συμπεριφορά. Με την εν λόγω αυτονομία, ο χρήστης δεν αγχώνεται, ωστόσο πάντα έχει την επιλογή να φορτίσει και να φτάσει το 80% της μπαταρίας σε μόλις 30 λεπτά. Αυτό είναι εφικτό μόνο με ισχυρούς ταχυφορτιστές 100 kW DC. Στις πιο… γήινες (και κυρίως ελληνικές) AC υποδομές, το ηλεκτρικό C4 C-Cross χρειάζεται περίπου 15 ώρες (τριφασικό) για να φορτιστεί μέσω μιας οικιακής πρίζας, ενώ μπορεί να φτάσει έως και τις 24 ώρες.

Απολαμβάνεις την ήρεμη οδήγηση

Όλοι θέλουν ένα σημείο, όπου θα μπορούν να καθίσουν, να χαλαρώσουν, να απολαύσουν την ηρεμία και να ταξιδέψουν με τη σκέψη τους σε όμορφες αναμνήσεις και μοναδικές τοποθεσίες. Αυτό το σημείο όμως είναι συνήθως σε κάποιο σταθερό σημείο. Η Citroen βρήκε αυτό το σημείο και απλά του «έβαλε… τροχούς».

Όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του e-C4 C-Cross, δεν θα θέλεις να αποβιβαστείς. Το να οδηγείς καθημερινά ηλεκτρικά, σε ένα σιωπηλό και πολιτισμένο εσωτερικό, στο οποίο η άνεση και η φιλοξενία βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, είναι κάτι που το βρίσκεις σπάνια. Η αθόρυβη λειτουργία σε συνδυασμό με τα μαλακά καθίσματα και την ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, που μετατρέπει το αυτοκίνητο σε ένα… μαγικό χαλί, σερβίρει μια απολαυστικότατη οδηγική εμπειρία. Το μόνο που του λείπει είναι να… κυκλοφορεί αυτόνομα και να μπορείς -με ασφάλεια- να ξεκουράζεις τα μάτια σου. Μην πιστεύετε όμως ότι θα ξεφύγουμε από αυτό στο μέλλον…

Η μόνωση και ο μηδενικός θόρυβος κατά την οδήγηση εκτιμάται αφάνταστα και αυτό γιατί μέσα στη ζούγκλα της πόλης, αναζητάς μια μικρή όαση ηρεμίας. Αναφερόμενος στην πόλη, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο -προς το παρόν για τη χώρα μας- αποτελεί κυρίως ένα όχημα εντός αστικού φόντου και το e-C4 C-Cross φυσικά προσφέρεται γι’αυτό. Είναι ευέλικτο χάρη στις compact διαστάσεις και τους κοντούς προβόλους, ενώ ο κύκλος στροφής είναι 10,9 μέτρα.

Εκεί λοιπόν, που μπορούσε να ακούσει κανείς τους κραδασμούς και τις μικροδονήσεις ενός θερμικού κινητήρα, το e-C4 σουλατσάρει εντελώς αθόρυβα. Όσον αφορά την άνεση, οι μηχανικοί βρήκαν την χρυσή τομή στην ρύθμιση της ανάρτησης, κάτι που έχει ως συνέπεια τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος, όταν το αυτοκίνητο πιεστεί και οδηγηθεί σβέλτα σε δρόμους με στροφές. Η πρόσφυση είναι υποδειγματική, αλλά τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας αναλαμβάνουν να κρατήσουν το όχημα στην σωστή του πορεία και τους επιβάτες του απόλυτα ασφαλείς.

Το νέο Citroen e-C4 C-Cross έχει τολμηρή και μοντέρνα εμφάνιση, χωρίς όμως να διαφοροποιείται οπτικά από τις συμβατικές εκδόσεις. Χαρίζει σεμιναριακή άνεση και η πραγματική αυτονομία δίνει στον χρήστη σιγουριά και ασφάλεια. Ταυτόχρονα, η μπαταρία έχει εργοστασιακή εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα για το 70% της χωρητικότητας στη φόρτιση.

Η τιμή εκκίνησης του αμιγώς ηλεκτρικού C4 C-Cross ξεκινάει από τα 33.800 ευρώ (28.350 ευρώ με την κρατική επιδότηση) με την έκδοση Feel να έχει σημαντικά πλούσιο εξοπλισμό. Το «δικό» μας e-C4 C-Cross στην έκδοση Shine ξεκινάει από 36.100 ευρώ (λίγο πάνω από 30.000 ευρώ με την κρατική επιδότηση).

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ηλεκτροκινητήρας: 100 kW
Ισχύς: 136 PS
Ροπή: 260 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Αυτονομία: 350 χιλιόμετρα (WLTP)
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.360 x 1.800 x 1.525mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.636 kg
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: Από € 28.350 (με κρατική επιδότηση) – Αυτοκίνητο δοκιμή: €30.650 με επιδότηση.

* Το πρόγραμμα Citroen Advanced Comfort, είναι μια νέα πιο μοντέρνα και πιο ορθολογική προσέγγιση στην άνεση. Το νέο e-C4 C-Cross και το νέο C4 C-Cross προσφέρουν συγκεκριμένες λύσεις στους 4 πυλώνες αυτού του προγράμματος για να ανταποκριθούν στις πολλαπλές και παγκόσμιες προσδοκίες των πελατών όσον αφορά την άνεση.

Άνεση οδήγησης: για την προστασία των επιβατών από εξωτερικές ενοχλήσεις, τόσο από την άποψη των προβλημάτων που ανακύπτουν από την ανάρτηση, όσο και από την άποψη του επιπέδου θορύβου, έτσι ώστε να είναι σαν να βρίσκεστε στο σαλόνι του σπιτιού σας.
Άνεση διαβίωσης: να διευκολύνεται η παραμονή των επιβατών στην καμπίνα του αυτοκινήτου, χάρη στην ευρυχωρία, τα πρακτικά σημεία αποθήκευσης αντικειμένων και την έξυπνη διαρρύθμιση.
Άνεση του μυαλού: παροχή ηρεμίας στον οδηγό μειώνοντας την πνευματική κόπωση, οργανώνοντας και δίνοντας προτεραιότητα στις πληροφορίες, ώστε να εμφανίζονται μόνο αυτές που είναι πραγματικά χρήσιμες, δημιουργώντας μια χαλαρωτική εσωτερική ατμόσφαιρα.
Άνεση χρήσης: για βελτίωση της χρήσης του αυτοκινήτου και του εξοπλισμού του με έξυπνη τεχνολογία, χρήσιμα χαρακτηριστικά καθημερινής βοήθειας και ψηφιακή διεπαφή μεταξύ επιβατών και αυτοκινήτου.

Διαβάστε επίσης:
Νέο Citroen e-C4 C-Cross: 6 λόγοι για να το αποκτήσεις
Νέο Citroen C4 C-Cross: Συνώνυμο της άνεσης
Δοκιμή: Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 EAT8

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto