Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoCHOICE: Crossover

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 EAT8

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

H νέα γενιά C4 της Citroen, συνδυάζει την πρακτικότητα των hatchback αμαξωμάτων, με οπτικά Crossover στοιχεία αλλά και χαρακτήρα.

Η τρίτη γενιά της C4 αποκτά το επίθετο C-Cross και είναι κάτι τελείως διαφορετικό αφού παντρεύει τις compact διαστάσεις με την εμφάνιση Crossover. Tα τελευταία χρόνια η Citroen, προσπαθεί να ακολουθήσει τρία στοιχεία από την παράδοσή της: Αυτά των αντισυμβατικών στοιχείων στα μοντέλα της, της τεχνολογίας και της απόλυτης άνεσης.

Σχήμα που ξεχωρίζει

Η ομάδα σχεδιασμού της Citroen, θέλησε όχι απλά να ανανεώσει την C4 αλλά να της δώσει μία έντονη ταυτότητα και το πέτυχε. Πρόκειται για ένα crossover σχήμα, που ξεχωρίζει χάρη στα 15,6 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, αλλά και από το αεροδυναμικό και δυναμικό μοτίβο. Σημείο διαφοροποίησης το εμπρός, που μοιάζει transformers autoboots (ιδιαίτερα το βράδυ) και η καμπύλη της οροφής προς τα πίσω σε στυλ coupe η οποία στους παλαιότερους φίλους της μάρκας θυμίζει την GS.

Λεπτομερειών συνέχεια στο πίσω τζάμι το οποίο «κόβεται» σε δύο σημεία από την αεροτομή, ενώ ψάχνοντας θα δείτε και τα «λακάκια» όπως αυτά στο πρόσωπο των… γυναικών στο καπό αλλά και την ανάγλυφη επιφάνεια στο προφίλ με τα Airbumps. Δεν γνωρίζουμε αν το σχήμα της μείνει κλασικό αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι πως έχει προσωπικότητα, ξεχωρίζει χωρίς να ξαφνιάζει ή να προκαλεί. Το τμήμα marketing ενίσχυσε την αποδοχή του σχήματος «παίζοντας το χαρτί» του customizing. Την προσαρμογή δηλαδή στο δικό σας γούστο με 31 διαθέσιμους συνδυασμούς διαμόρφωσης της εξωτερικής εικόνας του αυτοκινήτου.

Compact αλλά άνετη

Αν και Compact σε διαστάσεις (4,36, πλάτος 1,8 και ύψος 1,53 μέτρα), η C4 C-Cross, χρησιμοποιεί το μεγάλο της μεταξόνιο (2,67 μέτρα) και την τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος για να δώσει άνεση στην καμπίνα των επιβατών. Η είσοδος/έξοδος είναι εύκολη χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών, που αποκαλύπτουν πολύ χώρο μπροστά αλλά και πίσω (ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα είναι έκπληξη) θυμίζοντας μεγαλύτερα sedan μοντέλα. Το ύψος με τη σειρά του είναι ικανοποιητικό και μόνο η coupe σχεδίαση βάζει μικρούς περιορισμούς χωρίς να ενοχλεί. Ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων είναι οικογενειακά ικανοποιητικός με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Άφθονοι είναι οι αποθηκευτικοί χώροι για τα μικροπράγματα, 16 σύμφωνα με την Citroen, με συνολική χωρητικότητα 39 λίτρων και η ξεχωριστή θέση για smartphone με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.

Με προσοχή έχουν επιλεγεί και τα υλικά, με μαλακό πλαστικό σε μεγάλο εμβαδό από το επάνω μέρος και την πρόσοψη του ταμπλό. Στα χαμηλότερα μέρη τα υλικά είναι σκληρά, αλλά δείχνουν να είναι καλυμμένα με ένα προστατευτικό φιλμ που αναβαθμίζει την υφή. Η συναρμολόγηση και το φινίρισμα είναι πολύ καλά, ενώ οι διακόπτες στην κονσόλα έχουν απλά… εξαφανιστεί. Το σύστημα πολυμέσων ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες και μόλις προσαρμοστείτε (σε δύο ώρες το πολύ) θα ενθουσιαστείτε. Μιλώντας για προσαρμογή θα χρειαστεί να την εξασκήσετε στο χειριστήριο του αυτόματου κιβωτίου, που είναι απλά ένας διακόπτης και δύο ξεχωριστά κουμπιά για τα Parking και Manual. Άξια αναφοράς είναι η βάση για στήριξη τάμπλετ (Smart Pad Support) που υπάρχει εμπρός από το συνοδηγό. Δεν είναι τόσο η χρησιμότητά της αλλά δείχνει πως οι Γάλλοι προσπάθησαν να σχεδιάσουν μια καμπίνα με προσοχή στη λεπτομέρεια. Το ίδιο δείχνει και η κορυφαία ηχομόνωση, η οποία είναι εντυπωσιακή με το πόσο χαμηλό είναι το συνολικό επίπεδο θορύβου, κάνοντας ήρεμη οποιαδήποτε μετακίνηση με το C4 C-Cross.

Δεν ξεχνάμε τις δύο οθόνες. Η μια είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η άλλη το infotainment. Η πρώτη έχει minimal σχεδιασμό, φαίνεται έντονα ψηφιακή και στα γραφικά της, κάτι που είναι μια συνειδητή απόφαση της εταιρείας προκειμένου ο οδηγός να μην δέχεται πολλές πληροφορίες. Η δεύτερη, η 10ιντση και χωρίς πλαίσιο οθόνη του infotainment, είναι καλαίσθητη, έχει αναβαθμισμένο κεντρικό μενού και πολύ καλή ανταπόκριση. Τα υπό μενού δεν έχουν αλλαγές. Τα γραφικά τους δείχνουν λίγο ξεπερασμένα, με αποκορύφωμα εκείνο της πλοήγησης. Η θέση οδήγησης με τη σειρά της είναι άνετη και ψηλή, μην ξεχνάτε τον crossover χαρακτήρα, τοποθετώντας το σώμα σε καλή στάση ενώ το τιμόνι έχει πολύ καλή διάμετρο και πάχος στεφάνης. Τα Advanced Comfort καθίσματα με τον παχύ αφρό φωνάζουν: «Άνεση» είναι φαρδιά και αποδεικνύονται όσο άνετα τα θυμόμαστε και από άλλα μοντέλα της εταιρείας. Θα τα προτιμούσαμε βέβαια περισσότερο υποστηρικτικά στην πλάτη ώστε να έχουν και μία sportive χροιά.

Κίνηση και σύστημα άνεσης

Η αίσθηση ότι η C4 C-Cross προτάσσει την άνεση στην κίνηση της θα την αντιληφθείτε από την πρώτη στιγμή. Η ηχομόνωση, η ευκολία στην οδήγηση, τα καθίσματα και φυσικά η ανάρτηση, συντελούν σε αυτό. Ο ήχος του κινητήρα δεν γίνεται αντιληπτός, ενώ η κύλιση και ο τρόπος που «πατά» στον δρόμο φιλτράρουν όλες τις ατέλειες του οδοστρώματος. Ακόμη και η κίνηση σε χωματόδρομο γίνεται χωρίς να ενοχληθείτε και θα θέλαμε να δούμε την C4 C-Cross με το σύστημα Grip Control. Φυσικά τον πρώτο λόγο στην άνεση έχει η ανάρτηση με το Progressive Hydraulic Cushion και οι 20 πατέντες που την συνοδεύουν. Ουσιαστικά πρόκειται για τη χρήση υδραυλικών bump-stop, τα οποία επιτρέπουν την ιδανική ρύθμιση ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Το καλύτερο είναι πως το σύστημα αυτό βοηθά στο να ελέγχει τις κλίσεις του αμαξώματος, ώστε να μην γίνονται ενοχλητικές στην απότομη επιτάχυνση/επιβράδυνση, χωρίς να χάνεται η αίσθηση ασφάλειας στις στροφές. Η C4 C-Cross παραμένει «ήρεμη» εμπνέει ασφάλεια και δεν τρομάζει ακόμη και όταν ενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας (περίπου 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού). Τα φρένα δεν κουράστηκαν ούτε άλλαξαν συμπεριφορά ακόμη και όταν προσπαθήσαμε να πιέσουμε την Crossover C4 μέσα από περάσματα σε νερά ή κίνηση σε χωματόδρομο.

Εκεί εκτιμήσαμε την ζωντάνια και τις ικανότητες του τρικύλινδρου κινητήρα των 130 ίππων (θυμηθείτε πως ζυγίζει 1.278 κιλά). Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και την… βοήθεια του κιβωτίου EAT8 που αποτελεί την ιδανική επιλογή της γκάμας, αφού συνδυάζει επιδόσεις, άνεση στην κίνηση ευκολία στην οδήγηση και σωστή κλιμάκωση. Αν θέλετε μπορείτε να πάρετε την κατάσταση στα… χέρια σας με την χειροκίνητη λειτουργία από τα paddles στο τιμόνι.

Όσο για τα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης, θα νοιώσετε κάπως αργές τις αντιδράσεις στο Eco (οικονομικό προφίλ), κανονικές στο Normal και λίγο πιο έντονες στο πρόγραμμα Sport. H απόδοση είναι αισθητή με τον ρυθμό επιτάχυνσης όποτε τον χρειάζεστε. Όσο για την κατανάλωση αυτή μπορεί να φτάσει στα 6,9 λίτρα σύμφωνα με τις τιμές που είδαμε στον πίνακα οργάνων ελέγχου.

Συμπέρασμα

Η Citroen τολμά και το αν θα δικαιωθεί, θα το δείξει ο χρόνος και το κοινό. Η νέα C4 C-Cross συνδυάζει τον crossover χαρακτήρα, την μοντέρνα σχεδίαση, την άνεση, με τον οικονομικό αλλά ζωντανό κινητήρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 EAT8

Κινητήρας: 1.119 cc
Ισχύς: 131 PS/ 5000 rpm
Ροπή: 230 Nm/ 1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση (lt./100 km): 5,9
Εκπομπές CO2: 134 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 85,8 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.360×1.834 x1.525 mm
Μεταξόνιο: 2.670mm
Βάρος: 1.278 kg
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: Από 23.650 ευρώ (21.250 ευρώ το χειροκίνητο 130 PS)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto

Διαβάστε επίσης:

Στα σχέδια μικρό Citroen SUV

Οι τιμές του νέου Citroen C4 C-Cross στην Ελλάδα

Νέες βάσεις στη συνεργασία PSA-Mitsubishi

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr