Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό smart EQ fortwo coupe

Ελλάδα 7:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό smart EQ fortwo coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό smart EQ fortwo coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Όταν η smart εφοδίασε το fortwo με ηλεκτροκινητήρα, δημιουργήθηκε το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης.

Advertisement
Advertisement

Πρακτικότητα, λειτουργικότητα και ηλεκτροκίνηση για το smart EQ fortwo coupe σκέφτεστε κάτι καλύτερο για τις καθημερινές μετακινήσεις στο «Κλεινόν Άστυ».

Ήταν το 2007, όταν η smart παρουσίασε την ηλεκτρική έκδοση των μοντέλων της, συνεχίζοντας την παράδοση για πρακτικά και πρωτοποριακά αυτοκίνητα, την οποία ξεκίνησε το 1998 με το πρώτο μοντέλο της.

Το πλεονέκτημα ήταν τότε το μικρό του μέγεθος του, που το έκανε ιδανικό για τις μετακινήσεις στην πόλη, αλλά και η οικονομία καυσίμου. Σήμερα, 22 χρόνια μετά το πρώτο Smart (Swatch Mercedes Art), το πρώτο ειδικό αυτοκίνητο πόλης, γίνεται αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο. Σας θυμίζουμε πως ο δημιουργός, του Nicolas Hayek, πίεζε από την αρχή την Mercedes να κάνει το smart ηλεκτρικό ή έστω υβριδικό.

Advertisement
Advertisement

Οι διαστάσεις σε πρώτο πλάνο

H νεότερη έκδοση του smart εξακολουθεί να προτάσσει τις διαστάσεις της αλλά και την εκμετάλλευση χώρου. Το μήκος του είναι στα 2695 χιλ. το πλάτος στα 1663 και το ύψος στα 1555 χιλιοστά. Το πλάτος του έχει αυξηθεί με αποτέλεσμα να είναι μεγαλύτερος ο χώρος για τους δύο επιβάτες στο εσωτερικό του. Οι αριθμοί του δίνουν τον τίτλο του «King of Town». Το παρκάρισμα εξακολουθεί να είναι… παιχνίδι, ενώ ο κύκλος στροφής (σχεδόν 7 μέτρα), υπόσχεται την απόλυτη ευελιξία.

Advertisement

Η… ηλεκτρική γενιά των Smart ξεχωρίζει από τα LED φώτα στο εμπρός μέρος, αλλά και την μάσκα που είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος. Το σήμα με το χαρακτηριστικό «ΕQ» στο εμπρός μέρος, αποκαλύπτει τον ηλεκτρικό κινητήρα του.

Χώρος για δύο

Advertisement

Αν η καμπίνα των πρώτων smart θύμιζε αυτή των… ιστιοπλοϊκών σε χώρους, το εσωτερικό του Fortwo EQ θυμίζει αυτό των κανονικών αυτοκινήτων και μάλιστα αυτών της μεγάλης κατηγορίας. Οι δύο επιβάτες βολεύονται άνετα, με τον χώρο για τα πόδια, το κεφάλι και τους ώμους να είναι παραπάνω από αρκετός. Ο χώρος αποσκευών των 262 lt είναι λίγος για αυτοκίνητο, ικανοποιητικός για το μέγεθος της κατασκευής (άλλωστε δεν πάτε στην δουλειά με αποσκευές). Το εσωτερικό διακρίνεται για την ποιότητα, αλλά και την νεανική σχεδίασή του. Στο κέντρο της κονσόλας, συναντάμε την οθόνη αφής, συμβατή με όλα τα συστήματα συνδεσιμότητας, ενώ ο οδηγός μπροστά του έχει αναλογικό ταχύμετρο μία μικρή ψηφιακή οθόνη στο εσωτερικό του. Το μικρό όργανο στην αριστερή μεριά του ταμπλό, σας δείχνει την λειτουργεία του ηλεκτροκινητήρα (το υπόλοιπο της μπαταρίας αλλά και τη λειτουργία του συστήματος ανάκτησης). Ο ιδιοκτήτης /οδηγός του smart μπορεί μέσω της εφαρμογής «My smart» να έχει πρόσβαση από το smartphone του σε μία σειρά από πληροφορίες αναφορικά με το αυτοκίνητο. Όπως για παράδειγμα το επίπεδο της μπαταρίας και την αυτονομία του.

Ηλεκτρική καρδιά

Το smart EQ παίρνει ζωή από έναν τριφασικό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 82 ίππων και 160 Nm ροπής. Βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών, ενώ οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του αυτοκινήτου (έχουν χωρητικότητα 17,6 kWh) και δίνουν αυτονομία 159 χλμ με πλήρη φόρτιση.

Advertisement

Αξίζει να σημειώσουμε, πως για φόρτιση του 10-80% σε φορτιστή ισχύος 22kW με τριφασικό ρεύμα, απαιτούνται λιγότερα από 40 λεπτά, ενώ στην περίπτωση φορτιστή 4,6 kW, σε wallbox και οικιακή πρίζα, χρειάζονται 3,5 και 6 ώρες αντίστοιχα. Επιπλέον, η κατανάλωση ρεύματος (σε μικτό κύκλο) κυμαίνεται από 17 έως 19 kWh/100 χλμ. Τέλος η μπαταρία έχει εγγύηση για 8 χρόνια ή 100.000 χλμ. Οι επιδόσεις του (στα χαρτιά) δεν εντυπωσιάζουν, αφού για το 0-100 απαιτούνται 11,5 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130 χλμ. Όμως, ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.

Αθόρυβη κίνηση

Γυρίστε το κλειδί στην μίζα (θα θέλαμε ένα κουμπί εκκίνησης) και μόλις ανάψει η ένδειξη «Ready» στον πίνακα οργάνων είστε έτοιμοι να επιλέξετε ανάμεσα στις θέσεις P (Park για ακινητοποίηση), R (Όπισθεν), N (Νεκρά) και (D) Drive. Δεν υπάρχει η B (Brake) για αυξημένη επιβράδυνση όταν δεν πατάτε το πεντάλ της δύναμης. Τον ρόλο αυτό έχει το κουμπί «Eco», αλλά με πιο light αντίδραση. Εδώ σταματούν τα κοινά σημεία με τα Smart που έχουν μοτέρ εσωτερικής καύσης. Βλέπετε (ή καλύτερα ακούτε) πως το EQ Smart μόλις ξεκινήσει δε παράγει ήχο από τον κινητήρα. Ο συνδυασμός του, με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι πιο ομαλός, δίνοντας καλύτερη ποιότητα κύλισης. Η διαφορετική (λόγω κατανομής βάρους) ρύθμιση της ανάρτησης έχει αυξήσει την άνεση, με το Smart να περνάει περνά από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Βέβαια, τα εγκάρσια χαντάκια γίνονται αντιληπτά αλλά μην ξεχνάμε το πολύ κοντό μεταξόνιο.

Ο κινητήρας των 82 ίππων, όπως κάθε ηλεκτρικό σύνολο, έχει άμεση απόκριση. Μέχρι τα 80 – 100 χλμ είναι διασκεδαστικός και σχεδόν ξυπνά έναν νεαρότερο και ίσως περισσότερο άτακτο εαυτό σας. Μόλις το παιχνίδι γίνει σοβαρό θα ανακαλύψετε πως το Smart δεν είναι σπορ αυτοκίνητο αλλά όχημα πόλης. Τα φρένα του είναι πολύ προοδευτικά (για να είναι εύχρηστα και ξεκούραστα) και θέλουν λίγη εξοικείωση. Η οδική συμπεριφορά δίνει ένα αίσθημα ασφάλειας. Είναι όμως η μείωση της αυτονομίας που θα βάλει φρένο στο… παιχνίδι.

Με γεμάτη μπαταρία, τα περίπου 160 χιλιόμετρα που υπόσχεται το Smart μπορούν να επιτευχθούν, αλλά με τη λειτουργία Eco και χωρίς κλιματισμό. Κάτι μάλλον αδύνατο, καλοκαίρι σε κέντρο πόλης. Σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση ανεβαίνει και η αυτονομία μειώνεται αισθητά. Βέβαια, με οικονομική οδήγηση και χρήση του φρένου μπορείτε να εξοικονομήσετε κάποια χαμένα kW ενέργειας μέσω του συστήματος ανάκτησης.

Συμπέρασμα

Το Smart ήταν και παραμένει το κορυφαίο αυτοκίνητο πόλης. Στην πρακτικότητα του και στην ευκολία στην καθημερινή χρήση, προστέθηκε και ο ηλεκτροκινητήρας, που μειώνει το κόστος συντήρησης, ενώ είναι φιλικός προς το περιβάλλον. Μπορεί η αυτονομία του να μην είναι αντίστοιχη με αυτή των άλλων ηλεκτρικών μοντέλων αλλά μην ξεχνάμε πως πρόκειται για μικρό αυτοκίνητο. Έτσι η αυτονομία των 150 /160 χλμ είναι παραπάνω από αρκετή για τις μετακινήσεις από το σπίτι στην δουλειά, τις δραστηριότητές σας την διασκέδαση και πάλι πίσω.

Τεχνικά χαρακτηριστικά : smart EQ fortwo coupe

Κινητήρας: Ηλεκτρικός Τριφασικός
Ισχύς: 60 kW (82 PS)
Ροπή: 160 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο/Μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,5 sec
Τελική ταχύτητα: 130 km/h
Μέση κατανάλωση: 17 kW
Εκπομπές CO2: 0 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 2.695 x 1.663 x 1.555 mm
Βάρος: 1.326 kg
Χώρος αποσκευών: 262 lt
Τιμή: 24.990 ευρώ

 

Διαβάστε επίσης:

Γιατί αυτό το ηλεκτρικό smart έχει… 50.000 ευρώ; (+vid)

Οδηγούμε τα ανανεωμένα ηλεκτρικά smart EQ

Ηλεκτρικό smart με δώρο τον φορτιστή