Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Fiat 500e RED + 500 Iride

Ελλάδα 20:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Fiat 500e RED + 500 Iride

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Fiat 500e RED + 500 Iride

ΔΟΚΙΜΕΣ

To Fiat 500e RED ξεχωρίζει από μακριά χάρη στο έντονο κόκκινο χρώμα του, ενώ δεν ακούγεται καθόλου όταν περνάει από δίπλα σας. Όπως και το ηλεκτρικό scooter 500 Iride με την υπογραφή των Ιταλών.

Advertisement
Advertisement

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά στις αρχές του προηγούμενου έτους και στα χέρια μας -τότε- βρέθηκε τόσο η «ανοιχτή» έκδοση όσο και η κλειστή.

Πλέον, η Fiat μας συστήνει την RED έκδοση του μικρότερου ηλεκτρικού μοντέλου, το οποίο αφενός στηρίζει τον αγώνα κατά της πανδημίας ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού, αφετέρου μας θυμίζει τη στιλιστική ή σχεδιαστική -εάν θέλετε- υπεροχή των Ιταλών.

Πού ξεχωρίζει η RED έκδοση;
Η έκδοση 500e RED κρατάει φυσικά ανέπαφη τη σικάτη σιλουέτα του icon μοντέλου, αλλά προσθέτει ακόμα περισσότερες πινελιές που το κάνουν να ξεχωρίζει. Εξωτερικά, συναντάμε μια πολύ έντονη κόκκινη απόχρωση και τον ίδιο χρωματισμό ακολουθεί και το λογότυπο εμπρός (500) και πίσω (Fiat), ενώ τη σφραγίδα της έκδοση είναι ξεκάθαρη στα πίσω παράθυρα.

Advertisement
Advertisement

Στο εσωτερικό, οι Ιταλοί δημιουργούν μια σημαντική αντίθεση χρωμάτων ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού. Ο πρώτος κάθεται σε κόκκινο κάθισμα με μαύρες λεπτομέρειες, ενώ ο διπλανός του ακριβώς το αντίθετο. Στο τιμόνι έχει βαφτεί το «500» σε κόκκινο χρώμα, καθώς και το δεξί πεντάλ. Εκεί βρίσκουμε και τα ειδικά πατάκια RED, που -περιέργως- δεν έχουν κόκκινη απόχρωση, αλλά μια σκούρα μπορντώ ντυμένα κατά το 50% με δερματίνη. Όπως και σε όλα τα 500, έτσι και σε αυτό, το ταμπλό είναι βαμμένο με το χρώμα του αμαξώματος και τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, αλλά έχουν μια premium αίσθηση.

Advertisement

Πίσω από το τιμόνι συναντάμε (στάνταρ για όλες τις εκδόσεις) τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών με όλες τις σημαντικές πληροφορίες που θέλει ο οδηγός να έχει σε πρώτο πλάνο, ενώ στο κέντρο υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών, που “τρέχει” το γνωστό UConnect με σημαντικές επεμβάσεις στο layout.

Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε, ότι για πρώτη φορά συναντάμε στο απλό 500ράκι χειριστήρια πίσω από το τιμόνι για τον διαχείριση της έντασης του ηχοσυστήματος. Το infotainment εξοπλίζεται με έναν ικανό επεξεργαστή, χωρίς να χρονίζει σε πολύ υψηλές ταχύτητες, αλλά δεν δημιουργεί ενοχλητικά κολλήματα κατά τη χρήση της οθόνης.

Advertisement

Η ασύρματη σύνδεση με το σύστημα επιτρέπει και τη χρήση Mirroring. Κοινώς: ξεχάστε τα καλώδια για τη χρήση του Apple CarPlay και του Android Auto.

Σύμφωνα με τη Fiat, σε όλες τις εκδόσεις RED υπάρχει το φίλτρο ενεργού άνθρακα για το σύστημα κλιματισμού, το οποίο απαγορεύει κατά 99,9% τα βακτήρια να περάσουν στην καμπίνα. Παράλληλα, το τιμόνι, τα καθίσματα και όλες οι επιφάνειες τις οποίες ακουμπάνε οι επιβάτες έχουν μια ειδική επίστρωση, η οποία καταπολεμάει τα βακτήρια και κρατάει τους φιλοξενούμενους… υγιείς. Παρόλ’ αυτά, στο μάτι όμως δεν φαίνεται κάτι το διαφορετικό.

Advertisement

Από χωροταξικής πλευράς, το Fiat 500e είναι κατασκευασμένο -κυρίως- ως ένα αυτοκίνητο πόλης, χωρίς όμως να δημιουργεί παράπονα στη 4μελή οικογένεια που θέλει να το χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά της. Το μήκους 3,63 μέτρων 500e προσφέρει χώρο 185 λίτρων στο πορτμπαγκάζ και διαθέτει έξυπνες λύσεις αποθήκευσης όπως είναι η «κρυφή» ποτηροθήκη στην κεντρική κονσόλα.

Το «δικό» μας Fiat 500e RED εφοδιάζεται με τον 87 kW ηλεκτροκινητήρα (118 ίππων) και με τη μπαταρία των 42 kWh, επιτρέποντας θεωρητικά 320 χιλιόμετρα σε μια μεικτή διαδρομή. Πρακτικά, η τιμή αυτή μπορεί να επιτευχθεί εντός πόλης, ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες τα χιλιόμετρα που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν περίπου 260.

Το συνολικό βάρος του αμαξώματος (1.290 κιλά) μπορούσε να κινηθεί πολύ σβέλτα, χάρη στην ακαριαία ροπή των 220 Nm του ηλεκτροκινητήρα που έχουμε στη διάθεσή μας. Πιο συγκεκριμένα, τα 50 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 3,1 δευτερόλεπτα. Όσο για τη μέγιστη ταχύτητα, αυτή έχει περιοριστεί στα 150 χλμ./ώρα για να προστατέψει την ιόντων-λιθίου μπαταρία των 42 kWh.

Αυτή χρειάζεται σχεδόν 15 ώρες για να φορτιστεί πλήρως (0-100%) από μια παραδοσιακή πρίζα (2,3 kW), ωστόσο ο χρόνος αυτός μειώνεται στις 4 ώρες και 15 λεπτά, εάν το 500e συνδεθεί σε ένα wallbox 11 kWh. Σε μόνο 35 λεπτά μπορεί να φτάσει το επίπεδο μπαταρίας 80% από το μηδέν μέσω ενός ταχυφορτιστή 85 kW.

Με 3 προγράμματα οδήγησης
Τα τρία προγράμματα λειτουργίας είναι τα εξής: Στο πρόγραμμα Normal, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί όπως ένα συμβατικό όχημα. Η ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη και προσφέρει την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση. Στο πρόγραμμα Range, το νέο 500e μπορεί να οδηγηθεί με μόνο ένα πεντάλ, αυτό του “γκαζιού”. Όταν ο οδηγός το αφήνει, πραγματοποιείται η μέγιστη ανάκτηση ενέργειας επομένως το αυτοκίνητο φρενάρει έως το σημείο της ακινητοποίησης. Αυτό το πρόγραμμα είναι ιδανικό για κίνηση σε αστικό περιβάλλον, τόσο σε επίπεδο ευκολίας όσο και σε επίπεδο οικονομίας ενέργειας. Τέλος, το πρόγραμμα Sherpa χρησιμοποιείται όταν η διαθέσιμη ενέργεια είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το αυτοκίνητο προσαρμόζει τη λειτουργία του και προτείνει στον οδηγό τη βέλτιστη διαδρομή ώστε να φτάσει στον προορισμό του με βάση τη διαθέσιμη αυτονομία.

Οδηγικά
Στον δρόμο το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 δεν απέχει καθόλου από τη συμπεριφορά που έχουμε συνηθίσει από την έκδοση με τους θερμικούς κινητήρες. Η ψηλή θέση οδήγησης χαρίζει μια επιπλέον σιγουριά στον οδηγό, μιας και μπορεί να ελέγχει πιο εύκολα τον περίγυρο, ενώ η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου με ιδιαίτερη μαεστρία. Η Fiat θέλει να… διαφέρει, γι’αυτό και κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου και όταν αυτό φτάσει περίπου τα 20 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο δίνει το δικό του… ρεσιτάλ στους περαστικούς, μέσω ενός ηχείου που παίζει ένα μικρό μέρος της μελωδίας του Nino Rota, την οποία είχε γράψει για την ταινία Amarcord.

Τιμούλα
H Fiat μεταμορφώνει τον θρύλο, που ακούει στο όνομα πεντακοσαράκι, σε ένα μοντέρνο icon, το οποίο ακολουθεί τη νέα τάση της εποχής. Όπως και να το κάνουμε, κανείς δεν θα το αποφύγει. Το 500e είναι μία από τις πιο προσιτές επιλογές στην κατηγορία με τιμή εκκίνησης τα 19.900 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης και για την έκδοση με τη μπαταρία των 24 kWh. Το αυτοκίνητο δοκιμής όμως ανεβαίνει στα 23.084 ευρώ (μαζί με τις κρατικές επιδοτήσεις), ενώ ταυτόχρονα η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει εγγύηση της μπαταρίας για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

Fiat 500 Iride
Μια άλλη σημαντική τάση που δείχνει να ανθίζει ολοένα και περισσότερο αυτή την εποχή είναι αυτή της μικροκινητικότητας. Δηλαδή ο εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης εντός πόλης, χωρίς την κατανάλωση καυσίμου. Σε αυτό επενδύει και η Fiat με το ξεχωριστό 500 Ιride.

Tο ηλεκτρικό scooter «500 Iride» μπορεί να καλύψει μικρές σχετικά αποστάσεις στα αστικά κέντρα, με -φυσικά- φιλικό τρόπο προς το περιβάλλον και με προσιτό κόστος. Το 500 Iride, σχεδιασμένο από το Fiat Centro Stile σε συνεργασία με την Compagnia Ducale, φοράει ελαστικά 10 ιντσών και δεν ξεπερνά το συνολικό βάρος των 15 κιλών. Άρα, όταν αναδιπλώνεται, η μεταφορά του είναι… παιχνιδάκι.

Η μπαταρία των 300 Wh επιτρέπει μια αυτονομία έως και 25 χλμ. αναλόγως με τον τρόπο οδήγσης. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να φτάσει είναι τα 25 χλμ./ώρα, τιμή ειδικά σημαντική επάνω σε ένα… πατίνι. Γι’αυτό και συνιστάται χρήση κράνους και προστατευτικού εξοπλισμού.

Ο χρόνος φόρτισης είναι περίπου 4 ώρες και το επιτρεπόμενο βάρος του αναβάτη είναι έως 110 κιλά. Η κατασκευή είναι πολύ στιβαρή και η ανάρτηση, βοηθάει στο να απορροφά κάποιες από τις ανωμαλίες του δρόμου. Φυσικά, υπάρχουν αρκετές πινελιές, που υπογράφουν την… καταγωγή του. Η τιμή του είναι στα 699 ευρώ και η προτεινόμενη ηλικία είναι 16+.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Δοκιμή: Fiat 500e RED + 500 Iride
Ηλεκτροκινητήρας: 87 kW
Ισχύς: 118 PS
Ροπή: 220 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.632 x 1.683 x 1.527 mm
Μεταξόνιο: 2.322 mm
Βάρος: 1.290 kg
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Τιμή: Από €19.900 (με κρατική επιδότηση + απόσυρση + 250 εμπ. πολιτ. Fiat) – Αυτοκίνητο δοκιμή: €23.084 με κρατική επιδότηση+απόσυρση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Fiat 500e
Video: Το νέο Fiat 500e cabrio… «ηλεκτρίζει» τον κόσμο
Δοκιμή: Fiat 500e cabrio (42 kWh)