Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

Γιώργος Μαστράς: Ο Έλληνας του «Breaking Bad» που συνεργάστηκε με Τζάγκερ και Σκορσέζε

Ελλάδα 7:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιώργος Μαστράς: Ο Έλληνας του «Breaking Bad» που συνεργάστηκε με Τζάγκερ και Σκορσέζε

MIRROR

Γιώργος Μαστράς: Ο Έλληνας του «Breaking Bad» που συνεργάστηκε με Τζάγκερ και Σκορσέζε

MIRROR

Η μεταγραφή στο ΗΒΟ η συνεργασία με τον τραγουδιστή των Rolling Stones και τον διάσημο σκηνοθέτη στο «Vinyl» που πραγματεύεται τις αλλαγές στην μουσική βιομηχανία στα μέσα των 70’s και η αληθινή ιστορία που γράφει για τη νέα σειρά του Netflix.

Advertisement
Advertisement

Ο διάσημος Γερμανός σκηνοθέτης Βέρνερ Χέρτζογκ έχει πει ότι «Θα μάθεις περισσότερα περπατώντας από τον Καναδά ως τη Γουατεμάλα, από όσα θα μάθεις στη σχολή κινηματογράφου».

Το ταξίδι του δικού μας Γιώργου Μαστρά -George για τους φίλους του- ήταν κατά τι διαφορετικό, αλλά εξίσου συναρπαστικό για τον άνθρωπο που έβαλε φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του στο μυθικό «Breaking Bad». Πως αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι παράτησε μια στρωμένη καριέρα στον χώρο της Δικαιοσύνης, πούλησε όλη του την περιουσία και ταξίδεψε για χρόνια σε διάφορα μέρη του κόσμου;

Και ήταν αυτό το ολικό restart στην ζωή του, αυτή η αέναη αναζήτηση της περιπέτειας που τον έστειλε να διασχίσει τον «δρόμο του μεταξιού», να σκαρφαλώσει κορυφές στα Ιμαλάια, να κοιμάται σε πολικές θερμοκρασίες στην οροσειρά Καρακορούμ και να βαδίζει σε στενά μονοπάτια του Χίντου Κους.

Advertisement
Advertisement

Όταν επέστρεψε στην Αμερική ο Μαστράς ήταν ένας άλλος άνθρωπος, ένας συλλέκτης εμπειριών που ήθελε να κάνει πλέον άλλα πράγματα χωρίς ίσως να φαντάζεται ότι η νέα του διαδρομή θα τον έφερνε κάποια στιγμή να μιλάει με τον Μικ Τζάγκερ και τον Μάρτιν Σκορσέζε.

Η βουτιά του στο σκληρό χώρο των τηλεοπτικών παραγωγών πριν από δεκαεπτά χρόνια δεν ήταν εύκολη για έναν πρώην ανακριτή της Εισαγγελίας που ακολούθησε μετά τη δικηγορία. Το ταλέντο του όμως δεν άργησε να φανεί, ειδικά από την στιγμή που εντάχθηκε στους σεναριογράφους του «Breaking Bad», της σειράς που για πολλούς θεωρείται η καλύτερη όλων των εποχών.

Advertisement

Από το Yale ανακριτής στην Εισαγγελία

Στις 10 Απριλίου του 1966, μια συνηθισμένη ανοιξιάτικη μέρα στη Βοστόνη, ο Γιώργος Μαστράς και η σύζυγος του Αθηνά ζούσαν την ευτυχία των γονιών που κρατάνε για πρώτη φορά αγκαλιά το παιδί τους. Αμφότεροι είχαν μεγαλώσει στις ΗΠΑ, τη χώρα που έγινε η δεύτερη πατρίδα τους και ο τόπος όπου έστησαν μια καλύτερη ζωή γι’ αυτούς και τα δύο παιδιά τους, την πρωτότοκη Μαρία και το Γιώργο.

Advertisement

Ο μικρός μεγάλωσε στους κόλπους μιας οικογένειας που ανήκε στην μεσοαστική τάξη, ήταν από μικρός πολύ καλός μαθητής και όταν ήρθε η ώρα να επιλέξει τι θέλει να κάνει στη ζωή του, επέλεξε την Νομική.

Φοίτησε στο φημισμένο πανεπιστήμιο του Yale και πήρε το διδακτορικό του από το UCLA, ενώ ξεκίνησε την σταδιοδρομία του ως ανακριτής της Εισαγγελίας, ασχολούμενος με ποικίλες υποθέσεις, από κλοπές και ληστείες μέχρι δολοφονίες .

Ο Μαστράς ήταν πολύ καλός στη δουλειά του, αλλά όταν δέχθηκε μια πρόταση για να αναλάβει σύμβουλος σε ένα σωφρονιστικό ίδρυμα ανηλίκων το έπραξε άμεσα μπαίνοντας σε ένα άλλο κόσμο. Μετά, σειρά είχε το Λος Άντζελες αρχικά και η Νέα Υόρκη αργότερα όπου εξάσκησε την δικηγορία μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990 όταν αποφάσισε να αλλάξει δραστικά την ζωή του.

Advertisement

Δεν έχει διευκρινίσει ποτέ, τι ήταν αυτό που τον ώθησε μετά από δέκα χρόνια καριέρας στον χώρο της Δικαιοσύνης, στο να σταματήσει να εξασκεί το επάγγελμα του δικηγόρου, αναζητώντας κάτι άλλο. Ότι και να ήταν αυτό, για να το βρει πούλησε όλα του τα υπάρχοντα και ταξίδεψε στην άλλη άκρη του κόσμου, μακριά από τις ανέσεις και τις πολυτέλειες.

Από το Πακιστάν μέχρι το Αφγανιστάν και την Ινδία, ο Μαστράς έγινε ένας νομάς, περπάτησε το «δρόμο του μεταξιού» έκανε ορειβασία σε δύσβατες κορυφές και κοιμόταν σε άγνωστα χωριά, συνήθως σε φτωχικά σπίτια. Εφοδιασμένος με μια φωτογραφική μηχανή αποθανάτισε στιγμές από τα ταξίδια του οι οποίες περιλαμβάνουν τοπία αλλά και ανθρώπους σε μικρές στιγμές της καθημερινότητάς τους.

Όταν επέστρεψε στην Αμερική ήταν πλέον ένας άλλος άνθρωπος, που δεν είχε πλέον την παραμικρή όρεξη να ασχοληθεί ξανά με την Νομική.

Ήθελε να γράψει…

Η καταξίωση άργησε δύο χρόνια

Το ότι η μεγαλύτερη αδερφή του Μαρία ήταν ήδη σεναριογράφος δεν αποτέλεσε προσόν για τον Μαστρά, που εισήλθε με το πρώτο του κείμενο στην σειρά «The Evidence» το 2006.

Την επόμενη χρονιά έγραψε τα σενάρια δύο επεισοδίων για την σειρά «Οι φάκελοι της Δρέσδης» και το 2008 έλαβε το τηλεφώνημα που άλλαξε την ζωή του, αφού εντάχθηκε στην σεναριογραφική ομάδα του «Breaking bad» που ξεκινούσε την διαδρομή του στα άνυδρα τοπία του New Mexico. Θέμα της, ένας καθηγητής χημείας με μια μέτρια έως μίζερη ζωή και πενιχρό εισόδημα, έρχεται αντιμέτωπος με τον καρκίνο του πνεύμονα και αποφασίζει το αδιανόητο.

Να γίνει παρασκευαστής κρυσταλλικής μεθαμφεταμίνης -κορυφαίας ποιότητας όμως- ώστε να διασφαλίσει οικονομικά την οικογένεια του πριν πεθάνει.

Ο Μαστράς γράφει ένα επεισόδιο της πρώτης σεζόν και συνδράμει σε αρκετά ακόμη, ενώ τη δεύτερη χρονιά προάγεται σε executive story editor, την ίδια στιγμή που η σειρά αποθεώνεται από κοινό και κριτικούς. Αρχίζουν να έρχονται οι διακρίσεις στα συγγραφικά βραβεία Guild και ο Έλληνας σεναριογράφος έχει όλο και πιο πολλή δουλειά τις επόμενες σεζόν.

Θα γράψει συνολικά μόνος του πάνω από δώδεκα επεισόδια για το «Breaking bad» τα επόμενα πέντε χρόνια, θα σκηνοθετήσει κάποια από αυτά ενώ θα είναι και εκτελεστικός παραγωγός σε ένα εργασιακό ντελίριο από αυτά που εκτοξεύουν καριέρες.

Είναι πλέον ένα από τα δυνατά χαρτιά στην συγγραφή σεναρίων για τηλεοπτικές σειρές αφού το Breaking Bad γίνεται η απόλυτη εμμονή, ενώ ο πολύς Στίβεν Κινγκ τον αποθεώνει στην μόνιμη στήλη που διατηρεί στο Entertainment Weekly.

O σκηνοθέτης και μετρ των σεναρίων γράφει ότι το επεισόδιο με τίτλο «Grilled» που έγραψε ο Μαστράς είναι η απτή απόδειξη του γιατί η εν λόγω σειρά σειρά είναι το πιο πρωτότυπο σασπένς δράμα της τηλεόρασης.

Όταν θα ολοκληρωθεί το 2013 το συγκλονιστικό τελευταίο επεισόδιο θα παρακολουθήσουν πάνω από δέκα εκατομμύρια τηλεθεατές και ο Έλληνας δημιουργός είναι πλέον ένα από τα πιο καυτά «συγγραφικά» ονόματα του χώρου.

Sex, drugs and Rock ‘n’ Roll!                    

Με τη φόρα από το «Breaking bad» ο Μαστράς είναι ανοιχτός σε προτάσεις και η καλύτερη έρχεται από το HBO, που τον κλέβει από το AMC για ένα φιλόδοξο project. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Έλληνας σεναριογράφος-παραγωγός-σκηνοθέτης παραμένει ένα αίνιγμα σε ότι αφορά την προσωπική του ζωή, αφού στις συνεντεύξεις του επικεντρώνεται καθαρά στην επαγγελματική του διαδρομή.

Το ίδιο θα πράξει και μετά ενώ επέλεξε να μένει στους λόφους του Σαν Γκάμπριελ, έξω απο το πολύβουο Λος Άντζελες, όπου κυριαρχεί η ηρεμία και οι χαλαροί ρυθμοί ζωής.  Έχει ήδη γράψει ένα μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στις χώρες που ταξίδεψε και κυρίως στο Πακιστάν με τίτλο «Fidali’s way» το οποίο εστιάζει στην αδερφική φιλία, τον φανατικό θρησκευτισμό και τις βίαιες συνέπειες του πολέμου στους ανθρώπους.

Το HBO τον θέλει για κάτι πολύ φιλόδοξο, μια σειρά για την μουσική μετάβαση από το παλιό στο νέο στα 70’s την οποία εμπνεύστηκαν ο Μικ Τζάγκερ των Rolling Stones και ο πολύς Μάρτιν Σκορσέζε.

Ο τελευταίος μαζί με τον Μικ ζητάει από τον Έλληνα σεναριογράφο να γράψει το πρώτο επεισόδιο του «Vinyl» το οποίο θα σκηνοθετήσει ο άνθρωπος που υπέγραψε εμβληματικά φιλμ για την Μαφία όπως το «Καζίνο» και «Τα καλά παιδιά».

Ο Μαστράς πέφτει με μούτρα στη δουλειά, κουβαλώντας το δυσανάλογο βάρος της τεράστιας επιτυχίας του «Breaking Bad» για κάτι εντελώς διαφορετικό αυτή τη φορά. Το θέμα τον εξιτάρει αφού θα πρέπει να αναβιώσει την πιο φετιχιστική περίοδο της ροκ και ποπ κουλτούρας σε μια Νέα Υόρκη στα μέσα περίπου της δεκαετίας του ‘70. Αυτή που ήταν εμποτισμένη με άγρια νιάτα, σκληρό ροκ, άφθονα ναρκωτικά, σεξ και μια μουσική βιομηχανία που παζαρεύει deals εκατομμυρίων.

Ετοιμάζει τον «πιλότο» όπως λέγεται το πρώτο επεισόδιο, οι Σκορσέζε και Τζάγκερ ενθουσιάζονται και ο πρώτος μαζί με τον Μαστρά είναι στο πλατό για το «φώτα, κάμερα, πάμε…».

Ο Μαστράς βλέπει ένα κινηματογραφικό του είδωλο να σκηνοθετεί το δικό του σενάριο ενώ ο Μπόμπι Κανναβάλε που έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ερμηνεύει τον ιδιοκτήτη δισκογραφικής εταιρίας Ρίτσι Φινέστρα και δίνει ρέστα στην εναρκτήρια σκηνή του «Vinyl».

Εκεί όπου σνιφάρει λίγα γραμμάρια κόκας πριν βρεθεί ανάμεσα σε ένα φρενιασμένο πλήθος που χοροπηδάει στους ρυθμούς των New York Dolls, την ίδια στιγμή που ψάχνει αγοραστή για να πουλήσει την εταιρία και μιλάει άνετα με τον Ρόμπερτ Πλαντ των Led Zeppelin.

Το πρώτο επεισόδιο λαμβάνει εξαιρετικές κριτικές αλλά η συνέχεια δεν είναι αυτή που περίμεναν όλοι, κυρίως επειδή ο Σκορσέζε έχει πολλά πράγματα να κάνει, όπως και ο Τζάγκερ εκείνη την περίοδο.

Παρόλο που το HBO αρχικά λέει ότι θα προχωρήσει στον δεύτερο κύκλο, αυτό τελικά δεν θα γίνει και ο Μαστράς από το φθινόπωρο του 2016 συνεχίζει την διαδρομή του κρατώντας τις δύο πολύ δυνατές γνωριμίες που έκανε.

Σύμφωνα με δημοσιεύσεις του IMDB ο Έλληνας σεναριογράφος γράφει το σενάριο για το «90 Church» που πραγματεύεται την αληθινή ιστορία ενός νεαρού αστυνομικού που μετατίθεται στην Δίωξη Ναρκωτικών της Νέας Υόρκης. Ερχόμενος αντιμέτωπος με την διαφθορά, ο πράκτορας θα χρησιμοποιήσει ανήθικες και βρώμικες τακτικές για να πολεμήσει ναρκέμπορους και αστυνομικούς που «λαδώνονται».

H σειρά θα προβληθεί στο Netflix και η παραγωγή της έχει ήδη ξεκινήσει ενώ παραμένει άγνωστο αν ο Μαστράς εκτός από το σενάριο θα είναι και εκτελεστικός παραγωγός, συνεχίζοντας μια πορεία που ξεκίνησε πριν από εικοσιδύο περίπου χρόνια.

Τότε, που έβαλε το πτυχίο της Νομικής σε ένα συρτάρι, το έκλεισε και δεν το άνοιξε ποτέ ξανά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό το αυτοκίνητο τις ελκύει πολύ!
Στην ξέρα του Γιαλού «προσάραξε» το Billionaire στη Μύκονο
Black Coffee: Στην Αθήνα ο πιο «καυτός» dj του πλανήτη