Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αποκλειστική συνέντευξη: Αυτό είναι το μέλλον της Opel

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Σε μια αυτοκίνηση που αλλάζει, ο Christian Müller, Διευθύνων Σύμβουλος Μηχανολογίας και Ποιότητας της Opel, μας μιλά για το παρόν, το παρελθόν, αλλά κυρίως το μέλλον της μάρκας.

To 2019 για την Opel είναι ένα πολύ σημαντικό έτος. Όχι μόνο γιατί παρουσίασε τη νέα γενιά του Opel Corsa (αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη της χρονιάς), αλλά και παράλληλα, γιατί παρουσίασε και το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο που απευθύνεται στο «πολύ» κοινό, το νέο ηλεκτρικό e-Corsa. Μέσα λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο βρεθήκαμε στη Γερμανία, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Christian Müller, Διευθύνων Σύμβουλο Μηχανολογίας και Ποιότητας της Opel, για μια μάρκα η οποία μετά από πολλά χρόνια βρίσκεται πλέον σε μια τροχιά ανάπτυξης, ατενίζοντας με περισσότερη αισιοδοξία το μέλλον.

Σ.Χ.: To 2020 συμπληρώνονται 30 χρόνια από τότε που ως εκπαιδευόμενος βρεθήκατε στην Opel. Αν τότε, το 1990, κάποιος σας έλεγε ότι 30 χρόνια αργότερα η Opel θα παρουσίαζε ένα ηλεκτρικό Corsa, τι θα του λέγατε;

Κ.Μ.: Θα του έλεγα, γιατί άργησε τόσο! Από όσο θυμάμαι πάντα στην Opel πραγματοποιούσαμε δοκιμές με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θυμάμαι για παράδειγμα πρωτότυπα Kadett με μπαταρίες να πραγματοποιούν δοκιμές. Επίσης, είδα από κοντά όλη την εξέλιξή του και σίγουρα είμαστε πιονέροι με το Ampera, ένα αυτοκίνητο με ηλεκτρικό κινητήρα και βενζινοκινητήρα-γεννήτρια που μπορεί να μην είναι τεχνικά το ίδιο με ένα plug-in hybrid, αλλά ως προς τη χρήση του έχει πολλές ομοιότητες. Οπότε, πολύ πρόοδος έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια, μέχρι να φθάσουμε στο σήμερα και το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού Corsa στην ιστορία.

Σ.Χ.: Με βάση λοιπόν τα δεδομένα του σήμερα, πόσο σημαντική είναι η ηλεκτροκίνηση για την Opel. Τι να περιμένουμε από την Opel σε αυτό το κομμάτι στο μέλλον;

Κ.Μ.: Το νέο motto μας τα λέει όλα: H Opel πάει στον ηλεκτρισμό! (σ.σ. «Opel goes electric»). Είναι άλλωστε και το θέμα ολόκληρης της φετινής Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Για την Opel λοιπόν, θα σας αποκαλύψω σήμερα ότι μέχρι το 2024, κάθε ένα μοντέλο θα έχει κάποιου είδους ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Είτε αμιγώς ηλεκτρικό, είτε plug-in υβριδικό. Και έτσι βλέπετε και σήμερα στη Φρανκφούρτη, ότι ξεκινάμε τις πωλήσεις του πλήρως ηλεκτρικού Corsa και του plug-in υβριδικού Grandland X. Το 2020 θα δούμε ένα εντελώς νέο Mokka X, το οποίο θα έχει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση από το ξεκίνημά του και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα ελαφρά επαγγελματικά, όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση και έτσι, το Vivaro θα έρθει από την επόμενη χρονιά ως πλήρως ηλεκτρικό. Και από εκεί και πέρα θα συνεχίσουμε έτσι ώστε μέχρι το 2024 να πετύχουμε το στόχο που σας είπα. Οπότε ναι, η «ηλεκτροποίηση» της γκάμας μας είναι το πιο σημαντικό ζήτημα αυτή τη στιγμή για τα προϊόντα μας.

Σ.Χ.: Ποια είναι τα υπέρ και τα κατά της ηλεκτροκίνησης; Σε ποιο κομμάτι είναι πιο σημαντικό να γίνει αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη πρόοδος για να έχουμε ακόμη περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά; 

Κ.Μ.: Κατ’ αρχάς θα πρέπει να διαχωρίσουμε τις ανάγκες. Ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ιδανικό για χρήση στις μεγάλες πόλεις, όπου θα έχει ο ιδιοκτήτης του αυτή τη στιγμή και το πιο άμεσο πλεονέκτημα. Από την άλλη πλευρά, ένα plug-in υβριδικό είναι η ιδανική λύση για άλλες χρήσεις. Όταν το χρειάζεσαι για μεγάλα ταξίδια. Οπότε, το πιο σημαντικό στοιχείο για εμάς είναι να καταφέρουμε να προσφέρουμε στον πελάτη μας και τις δύο αυτές λύσεις. Στη συνέχεια και ειδικά για τα ηλεκτρικά, θα πρέπει να μπορέσουμε μέσω αυτών να απευθυνθούμε στον καθημερινό χρήστη. Για αυτό το λόγο άλλωστε και επιλέξαμε το πιο σημαντικό μας μοντέλο, το Corsa, για να φέρουμε στην αγορά το νέο μας αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δεν δημιουργήσαμε ένα ξεχωριστό μοντέλο. Σύντομα θα μπορείτε να πάτε σε έναν dealer της Opel για να δείτε το νέο Corsa και αντί για το βενζινοκίνητο που είχατε αρχικά στο μυαλό σας, να επιλέξετε τελικά να αγοράσετε το ηλεκτρικό. Εκτός όμως από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν πρέπει να ξεχνάμε και την πρόοδο που έχουμε κάνει και στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το νέο Corsa για παράδειγμα με τους κινητήρες βενζίνης και diesel είναι 25% πιο οικονομικό σε κατανάλωση και με 25% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από το παλαιότερο. Στο Astra αντίστοιχα, το ανανεωμένο μοντέλο είναι 21% πιο οικονομικό σε κατανάλωση και με 21% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από το προηγούμενο. Μπορεί οι πολιτικοί, εμείς ή και ο κόσμος να σκέφτονται συνεχώς –και κάπως βεβιασμένα θα έλεγα– ότι την ηλεκτροκίνηση πρέπει να την φέρουμε τώρα, όμως στο τέλος της ημέρας για εμάς μετράει ο πελάτης μας και εάν ο πελάτης μας θέλει το αυτοκίνητό του με ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης (βενζίνη ή diesel), τότε θα του το προσφέρουμε με τη maximum οικονομία.

Σ.Χ.: Αυτό θα σας ρωτούσα και εγώ. Βλέπετε ότι υπάρχει μέλλον για τη βενζίνη και το diesel; Εκτός από τον ηλεκτρισμό, προσανατολίζεστε και προς άλλες εναλλακτικές μορφές κίνησης, όπως για παράδειγμα, την υδρογονοκίνηση;

Κ.Μ.: Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει –και θα υπάρχει– μια ποικιλία συστημάτων κίνησης, οπότε το να στραφούμε αποκλειστικά και μόνο στα ηλεκτρικά δεν είναι μόνο τραβηγμένο, αλλά θα πρέπει να είμαστε έξυπνοι στην στρατηγική μας και να κοιτάζουμε και προς άλλες λύσεις. Φυσικά, κοιτάζουμε πολύ πλέον και προς τα υβριδικά, σε όλες τις μορφές τους, για αυτό και στο άμεσο μέλλον όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσεως θα συνδυάζονται με ένα «ήπια» υβριδικό ή «δυνατό» υβριδικό σύστημα κίνησης. Πιστεύουμε επίσης ότι τα συστήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον, όπως επίσης και τα συνθετικά καύσιμα – τα οποία είναι μια ακόμη άκρως οικολογική λύση, χωρίς χημικά και εκπομπές CO2, που μπορείς π.χ. να τα χρησιμοποιήσεις σε ένα πολύ παλαιό αυτοκίνητο εκμηδενίζοντας τις εκπομπές CO2 του. Οπότε πιστεύουμε ότι μέσα στην επόμενη 10ετία τα πράγματα πρέπει να εξισορροπηθούν και εμείς να παραμείνουμε ευέλικτοι, σε συνεργασία πάντα με την PSA και το παγκόσμιο δίκτυο έρευνας που διαθέτουμε, σημαντικό μέρος του οποίου αποτελεί το τεχνικό μας κέντρο στο Ρισελσχάιμ – η καρδιά της Opel, όπου μεταξύ άλλων είμαστε υπεύθυνοι και για την εξέλιξη της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Σ.Χ.: Πόσο βοηθάει την Opel η ύπαρξή της μέσα στους κόλπους του Ομίλου PSA;

Κ.Μ.: Μας βοηθάει σε όλα τα επίπεδα. Έχουμε κερδίσει ήδη πολλά στο πεδίο της μείωσης των ρύπων και της κατανάλωσης των αυτοκινήτων μας, σε συνεργασία πάντα με τους συνεργάτες μας στην PSA. Στο τεχνικό κομμάτι, για εμάς είναι πολύ σημαντικό το ότι μπορούμε να χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα-πασπαρτού EMP-2, η οποία μπορεί να φέρει και plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, αλλά και την ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMP στην οποία βασίζεται το νέο Opel Corsa, που έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Οπότε τα δύο αυτά στοιχεία θα έλεγα ότι έχουν παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στο να σώσουν την Opel και πιο συγκεκριμένα, το ίδιο το μέλλον της. Είναι πλατφόρμες ελαφριές, άκαμπτες, μας δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε ένα πραγματικά εξαιρετικό αυτοκίνητο, ένα fun-to-drive αυτοκίνητο, και παράλληλα μας έδωσαν την ευκαιρία να επιτύχουμε γρήγορα τη συμμόρφωσή μας με τις νεότερες και πιο αυστηρές νόρμες για τις εκπομπές CO2. Πριν, με τη GM, φθάσαμε στο σημείο να μην είμαστε ανταγωνιστικοί με τα δεδομένα της εποχής μας, να μην έχουμε στρατηγική για το πώς θα συμμορφωθούμε στις απαιτήσεις των νέων ορίων εκπομπών CO2, να μην έχουμε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, ενώ σταματήσαμε εντελώς την εξέλιξη του Corsa που είχαμε τότε στο μυαλό μας, αφού δεν θα είχε ηλεκτρική έκδοση. Φανταστείτε τι θα γινόταν εάν σήμερα λανσάραμε το νέο Corsa μόνο με κινητήρες βενζίνης και diesel, χωρίς κανενός είδους σύστημα ηλεκτροκίνησης. Πιθανότατα, θα μας λέγατε, οk, αντίο… Οπότε, αυτό για εμάς ήταν το πιο σημαντικό, ότι γίναμε μέλος του Ομίλου PSA πάνω στην ώρα, όταν ήδη οι συνεργάτες μας στην PSA είχαν έτοιμες τις τεχνικές λύσεις που χρειαζόμαστε.

 

Σ.Χ.: Όμως, με αυτό το «γάμο», πολλοί μπορεί να αναρωτηθούν, πόσο «γερμανική» είναι η Opel;

Κ.Μ.: Το να είμαστε μια γερμανική εταιρεία είναι το πλέον σημαντικό για εμάς. Άλλωστε και ο κύριος Tavares (σ.σ. το «αφεντικό» του Group PSA) ήθελε να έχει μια πραγματική γερμανική μάρκα στο πορτφόλιό του. Όλο το γερμανικό «Opel DNA» που φέρνουμε. Οπότε, μια από τις πρώτες εργασίες που έπρεπε να κάνουμε όταν ενταχθήκαμε στο PSA Group ήταν να διευκρινίσουμε λεπτομερώς το τι είναι η Opel. Τι είναι το γερμανικό μας DNA; Και εμείς, από την πλευρά του τμήματος έρευνας και εξέλιξης έπρεπε να το καθορίσουμε και από την τεχνική πλευρά, ώστε να συμφωνήσουμε στις λεπτομέρειες του Opel DNA – που είναι πολύ διαφορετικό από ό,τι αυτό της Citroen, της Peugeot ή της DS, για να υπάρχει καθαρότητα και να προστατευτεί αυτή ακριβώς η ταυτότητα της Opel. Και φυσικά, υπάρχουν πάντα κάποια συγκεκριμένα στοιχεία που πρέπει να έχεις σε ένα γερμανικό αυτοκίνητο και τα οποία είναι άμεσα αντιληπτά από τους επιβάτες και τον οδηγό, όπως για παράδειγμα τα καθίσματα ή η αίσθηση από τα μηχανικά κιβώτια, για να το ξεχωρίσεις έναντι ενός γαλλικού, ενός ιταλικού αυτοκινήτου κ.ο.κ. Μέσα λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο, το νέο Opel Corsa είναι ένα πολύ διαφορετικό μοντέλο για εμάς, που δείχνει όλα τα πλεονεκτήματα αυτής της συνεργασίας. Για παράδειγμα, ποτέ δεν έχουμε κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο με τόσο μεγάλη κατασκευαστική λεπτομέρεια. Φυσικά, το αυτοκίνητο έχει επωφεληθεί αρκετά και από την τεχνογνωσία της PSA. Είναι 180 κιλά πιο ελαφρύ από το προηγούμενο. Αυτό, από μόνο του, το καθιστά περισσότερο fun-to-drive. Και φυσικά, όλο το σασί, το στήσιμο, το εσωτερικό design, τα καθίσματα, όλα είναι μοναδικά και αυτό δείχνει σε πιο σημείο πλέον θα βρίσκεται από εδώ και πέρα η Opel.

Σ.Χ.: Πόσο σίγουρος είσαστε για το νέο Opel Corsa απέναντι στον ανταγωνισμό και ειδικότερα, απέναντι στον εσωτερικό ανταγωνισμό, της Peugeot με το νέο 208 και της Citroen με το C3;

Κ.Μ.: Είμαστε πολύ σίγουροι. Και δεν βλέπουμε καμία περίπτωση «κανιβαλισμού» από τη στιγμή μάλιστα που η βάση του κοινού είναι διαφορετική. Για παράδειγμα ο πελάτης ενός 208 δεν είναι απαραίτητο ότι θα σκεφτεί καν να αγοράσει ένα Corsa. Οπότε είμαστε άκρως αισιόδοξοι για το νέο μοντέλο. Πρώτον γιατί μπορούμε και συνεχίζουμε την επιτυχία του Corsa, ενώ δεύτερον γιατί συμβάλλουμε και εμείς πλέον στην ανάπτυξη γενικότερα του Ομίλου PSA. Σε κάθε περίπτωση είναι ένας καλός ανταγωνισμός για εμάς και δεν πιστεύουμε ότι χάνουμε πωλήσεις από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο. Όταν τα συγκρίνετε θα δείτε ότι είναι δύο εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα.

Σ.Χ.: Ας μιλήσουμε πάλι για το μέλλον. Τι πρέπει να περιμένουμε από την Opel στο πεδίο των τεχνολογιών, πώς βλέπετε την αυτόνομη οδήγηση;

Κ.Μ.: Ας ξεκινήσουμε με το σήμερα. Αυτή τη στιγμή προσφέρουμε μια μεγάλη πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Θα ήθελα βοήθεια για παράδειγμα, για να μπορέσω να θυμηθώ όλη τη λίστα συστημάτων του είδους που προσφέρουμε στο νέο Opel Corsa! Σκεφτείτε ότι το νέο Corsa, δεν έχει μόνο σύστημα που ειδοποιεί τον οδηγό για έξοδο από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά πλέον έχει τη δυνατότητα το αυτοκίνητο να ακολουθεί την πορεία του μέσα στις λωρίδες κυκλοφορίας. Αυτό δεν το προσφέρουμε αυτή τη στιγμή ούτε στο Insignia. Και υπάρχουν και πολλά περισσότερα. Σε ό,τι αφορά στην αυτόνομη οδήγηση θα πρέπει να τονίσω ότι για το άμεσο μέλλον, στην Opel δεν είναι προτεραιότητά μας να προσφέρουμε ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό. Φυσικά, ακολουθούμε τις εξελίξεις στα επίπεδα 4 και 5 της αυτόνομης οδήγησης, όμως δεν είναι προτεραιότητα αυτής της στιγμής για εμάς.

Σ.Χ.: Τα τελευταία χρόνια πολλά έχουν αλλάξει στην αυτοκίνηση. Αναφερόμαστε συνεχώς στην ηλεκτροκίνηση, στο πόσο τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν, στο τι κάνουν οι μεγάλες πόλεις και χώρες για να περιορίσουν την κυκλοφορία τους, ακόμη και στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, είδαμε πολλούς ανθρώπους να διαδηλώνουν κατά των αυτοκινήτων και τους ρύπους τους… Μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση, πως αντιδρά ένας κατασκευαστής; 

Κ.Μ.: Κατ’ αρχάς, επιτρέψτε μου να επιβεβαιώσω αυτά που λέτε. Αυτή τη στιγμή είναι μια εποχή έντονης μεταμόρφωσης και πολλών εξωτερικών επιρροών, την οποία εμείς ως Opel –και κάθε αυτοκινητοβιομηχανία βέβαια– δεν την έχουμε στα χέρια μας. Οπότε, πρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν πιο άμεσοι στις αντιδράσεις μας. Για παράδειγμα, ήδη στο νέο Corsa έχουμε προσαρμόσει τη γραμμή παραγωγής μας ώστε να κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή και το βενζινοκίνητο, και το diesel, και το ηλεκτρικό Corsa. Ανάλογα με τις ανάγκες των πελατών μας, μπορούμε να προσαρμόσουμε και τα δεδομένα της παραγωγής μας. Οπότε, είναι δική μας υποχρέωση να είμαστε έτοιμοι στο τι ζητά ο πελάτης μας. Και παράλληλα, να πληρούμε όσο το δυνατόν πιο νωρίς τις νόρμες των ρύπων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Για παράδειγμα στο ανανεωμένο Astra, όλοι οι κινητήρες μας είναι από τώρα Euro-6d. Το οποίο θα τεθεί σε ισχύ το 2021. Σε 2 χρόνια από τώρα! Επίσης στο Corsa, όλοι οι κινητήρες βενζίνης είναι από τώρα Euro-6d. Πολλοί επίσης κάνουν λόγο αυτή τη στιγμή στο εάν υπάρχει λόγος να έχει κανείς στη γκάμα του ένα μεγάλο SUV. Ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2,5 τόνους… Εμείς δεν έχουμε και δεν θα έχουμε. Ακόμη και το νέο, plug-in υβριδικό Opel Grandland X δεν ξεπερνά τα 1.800 κιλά βάρους. Οπότε, πρέπει να είμαστε πάντα έτοιμοι στο τι ζητά ο αγοραστής – που είναι όλο και πιο απαιτητικός. Δεν μπορεί κανείς να πει αυτή τη στιγμή ότι έχω ένα σχέδιο νέας γκάμας μοντέλων για τα επόμενα 5-10 χρόνια και θα το ακολουθήσω κατά γράμμα, χωρίς αλλαγές. Αντίθετα, πρέπει να είσαι έτοιμος για άμεσες αλλαγές…

Δημοφιλή στο Protothema.gr