Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Άμεσα πρόστιμα έως 10.000 ευρώ και φυλάκιση…

Ελλάδα 3:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Άμεσα πρόστιμα έως 10.000 ευρώ και φυλάκιση…

Mobility

Άμεσα πρόστιμα έως 10.000 ευρώ και φυλάκιση…

Mobility

Από την 1η Μαΐου 2024, θα τεθεί σε ισχύ ο νέος νόμος 5090/2024, ο οποίος φέρνει σημαντικές αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα της Ελλάδας και σε ότι αφορά τους παραβάτες οδηγούς…

Advertisement
Advertisement

Ο νέος πονικικός κώδικας αυστηροποιεί τις ποινές του Κ.Ο.Κ. επιδιώκοντας να ενισχύσει την ασφάλεια στους δρόμους και να περιορίσει τα τροχαία ατυχήματα μέσω της αυστηροποίησης των ποινών για σοβαρές παραβάσεις, όπως η επικίνδυνη οδήγηση.

Κύριες Αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα
Η πιο σημαντική αλλαγή αφορά το νέο άρθρο 290Α, το οποίο ορίζει ως “επικίνδυνη οδήγηση” την οδήγηση που προκαλεί σοβαρό κίνδυνο για τη ζωή ή την υγεία των ανθρώπων. Αυτή περιλαμβάνει την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, την αγνόηση των σηματοδοτών και άλλες παραβάσεις που απειλούν τη δημόσια ασφάλεια.

Ποινές για Επικίνδυνη Οδήγηση
Οι ποινές για την επικίνδυνη οδήγηση έχουν γίνει πολύ αυστηρότερες. Συγκεκριμένα:

Advertisement
Advertisement

Πρόστιμα: Αυξάνονται σημαντικά τα πρόστιμα, με εκκίνηση από 2.000 ευρώ για τις πρώτες παραβάσεις και μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 10.000 ευρώ για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις.

Φυλάκιση: Η επικίνδυνη οδήγηση που οδηγεί σε ατύχημα με σοβαρούς τραυματισμούς μπορεί να επιφέρει ποινές φυλάκισης από 1 έως 5 χρόνια.

Αφαίρεση άδειας οδήγησης: Η άδεια οδήγησης μπορεί να αφαιρεθεί για περίοδο από 6 μήνες έως και 5 χρόνια, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης.

Advertisement

Στόχος των Αλλαγών

Οι αλλαγές αυτές επιδιώκουν να μειώσουν τα τροχαία δυστυχήματα και να αυξήσουν την ασφάλεια στους δρόμους. Είναι επίσης μια προσπάθεια να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση των οδηγών για τις συνέπειες των παραβάσεών τους και να διασφαλιστεί ότι οι δρόμοι γίνονται ασφαλέστεροι για όλους.

Advertisement

Αναμφίβολα αυτό είναι ένα βήμα. Το δεύτερο που πρέπει να γίνει είναι να δωθούν κίνητρα στους Ελληνες να αλλάξουν τα παλιά αυτοκίνητά τους (17,3 χρόνια ο μέσος ηλικιακός όρος του στόλου στην Ελλάδα) με νέα σύγχρονα και σαφώς πιο ασφαλή…