Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η ΒΕΑΤ προσέφυγε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά του νόμου Σπίρτζη

Ελλάδα 6:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η ΒΕΑΤ προσέφυγε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά του νόμου Σπίρτζη

ΝΕΑ

Η ΒΕΑΤ προσέφυγε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά του νόμου Σπίρτζη

ΝΕΑ

H εταιρεία με υπηρεσίες Ταξί υποστηρίζει ότι με βάση την ευρωπαϊκή νομολογία, παραβιάζεται ευθέως ο ελεύθερος ανταγωνισμός.

Advertisement
Advertisement

Υπόμνημα, με το οποίο ζητά την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί διατάξεων που εισήγαγε ο ν. 4530/2018 (νόμος Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις επί υπουργίας Χρήστου Σπίρτζη) κατέθεσε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η BEAT.

Όπως υπογραμμίζει η ΒΕΑΤ, στο αίτημα παρατίθεται μια ευρεία νομολογία, υπογραμμίζοντας πως, «με βάση την ευρωπαϊκή νομολογία, διατάξεις του ν.4530 παραβιάζουν ευθέως τον ελεύθερο ανταγωνισμό και κρίνονται ως εμπόδια για την τεχνολογική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να στερείται φθηνότερες τιμές και καλύτερες υπηρεσίες μετακινήσεων στην πόλη».

Advertisement
Advertisement

Όπως τονίζει η ΒΕΑΤ, η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να γνωμοδοτήσει σχετικά με την απαγόρευση που επέβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση στις εταιρείες διαμεσολάβησης υπηρεσιών μετακινήσεων να προσφέρουν μειωμένες τιμές, υποχρεώνοντας τες να εξομοιωθούν με εταιρείες μεταφορών σε περίπτωση που επιθυμούν να το πράξουν, και απειλώντας τες με εξοντωτικά πρόστιμα.

Αυτή η κατεύθυνση, όπως επισημαίνει η ΒΕΑΤ, είναι αντίθετη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με αυτές, οι εταιρείες που ακολουθούν το μοντέλο της BΕΑΤ είναι εταιρίες της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» και όχι εταιρείες μεταφορικού έργου, και κατά συνέπεια δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται από την ελληνική νομοθεσία ως τέτοιες.

Επιπλέον, σύμφωνα με την επιχειρηματολογία της εταιρείας, με τις διατάξεις του ν. Σπίρτζη προέκυψε de facto κατάτμηση της επιδιωκόμενης «Ενιαίας Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Αγοράς» και παρεμπόδιση της τεχνολογικής καινοτομίας, γεγονός που δε συνάδει με τα πλάνα στήριξης του εγχώριου τεχνολογικού οικοσυστήματος startup από την Κυβέρνηση.

Advertisement

Η μείωση της ζήτησης για ταξί άγγιξε το 80%

Η προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά των μετακινήσεων δέχθηκε βαρύ πλήγμα λόγω της πανδημίας, με τη μείωση της ζήτησης να αγγίζει έως και το 80%. Η νέα πραγματικότητα, λόγω κορωνοϊού έχει καταστήσει τη μετακίνηση με ταξί αναγκαία στην καθημερινότητα.

Advertisement

Η Beat, βάζοντας στο επίκεντρο την ασφάλεια των μετακινήσεων για επιβάτες και οδηγούς, προμηθεύει το στόλο της με μάσκες και αντισηπτικά, ενώ προχωρά σταδιακά σε εγκατάσταση ειδικών διαχωριστικών καμπίνας στα συνεργαζόμενα ταξί. Η Beat είναι μέρος του FREE NOW Group, μιας σύμπραξης στο χώρο των «μετακινήσεων του αύριο», των δύο γερμανικών κολοσσών Daimler AG και BMW.

Το FREE NOW Group, μέσω της Beat στην Ελλάδα, επενδύει σταθερά στο ταλέντο των Ελλήνων που αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις μετακινήσεων για 17 χώρες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, τις οποίες -λόγω του αναχρονιστικού πλαισίου- στερούνται οι Έλληνες καταναλωτές.

Επιπλέον, το υφιστάμενο πλαίσιο, σύμφωνα με την ΒΕΑΤ, στέκεται εμπόδιο στην περαιτέρω τεχνολογική ανάπτυξη ενός κλάδου που σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλει καθοριστικά στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την αύξηση των δημοσίων εσόδων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Advertisement

Σήμερα, στην Ελλάδα η Beat συνεργάζεται με περισσότερους από 8.000 οδηγούς ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τον αριθμό των εγγεγραμμένων επιβατών να ξεπερνά τα 1,6 εκατομμύρια στο κλείσιμο του 2019, ενώ απασχολεί περισσότερους από 320 εργαζομένους στις δύο ελληνικές πόλεις.