Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Όσα έγιναν στο Ιαπωνικό Grand Prix από πλευράς ελαστικών

Ελλάδα 1:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Όσα έγιναν στο Ιαπωνικό Grand Prix από πλευράς ελαστικών

FORMULA 1

Όσα έγιναν στο Ιαπωνικό Grand Prix από πλευράς ελαστικών

FORMULA 1

Ο Valtteri Bottas κέρδισε το Ιαπωνικό Grand Prix σε μία ημέρα θριάμβου για τη Mercedes αφού κατέκτησε για έκτη συνεχόμενη χρονιά το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Advertisement
Advertisement

Αυτή η νίκη ήρθε με στρατηγική δυο αλλαγών (μαλακή/μέση/μαλακή γόμα), σε μια απρόβλεπτη πίστα, λόγω της διέλευσης του τυφώνα Hagibis την προηγούμενη μέρα. Η βροχή που έπεσε το Σάββατο, ξέπλυνε την γόμα που είχε στρωθεί την Παρασκευή στην αγωνιστική διαδρομή.

Επιπλέον οι ομάδες έχασαν χρόνο πίστας καθώς ακυρώθηκε το FP3 ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές διεξήχθησαν Κυριακή πρωί. Παραταύτα ο ταχύτερος γύρος αγώνα που σημείωσε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes έσπασε το ρεκόρ γύρου που κρατούσε από το 2005, ο Kimi Raikkonen.

Advertisement
Advertisement

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

– Στις δοκιμές η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης ήταν μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, πιθανόν λόγω των πιο ζεστών συνθηκών. Αυτό οδήγησε τους περισσότερους οδηγούς να υιοθετήσουν στρατηγική δυο αλλαγών, οπότε είχαμε ένα πολύ γρήγορο ρυθμό αγώνα.

– Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel πέτυχε ρεκόρ όλων των εποχών για την πίστα της Suzuka στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ ο Lewis Hamilton έσπασε το ρεκόρ αγώνα που κρατούσε 14 χρόνια.

Advertisement

– Βιώσαμε μια έντονη μάχη τακτικής από την αρχή ως το τέλος καθώς οι Ferrari και Mercedes ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές ελαστικών στους οδηγούς τους.

– Ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc ήταν ο μόνος που έκανε 3 αλλαγές προσπαθώντας ν’ ανέλθει μετά την υποχρεωτική αλλαγή ρύγχους στην αρχή του αγώνα, που τον έριξε τελευταίο. Τερμάτισε τελικά 6ος και έπεσε λόγω ποινών στην 7η θέση.

Advertisement

– Ο οδηγός της Red Bull, Alex Albon σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του τερματίζοντας 4ος.
– Η Mercedes διατήρησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών, είναι η 6η συνεχή κατάκτηση.

– Ο οδηγός της McLaren, Carlos Sainz τερμάτισε πιο ψηλά (5ος) απ’ όσους υιοθέτησαν στρατηγική μιας αλλαγής από μαλακή σε μέση γόμα: Μια στρατηγική που υιοθέτησε ένας αριθμός οδηγών.

– Ο καιρός ήταν στεγνός με τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 39 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία αέρα στους 26 βαθμούς Κελσίου.

Advertisement

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

ΣΚΛΗΡΗ C1: Επτά οδηγοί τη χρησιμοποίησαν στον αγώνα, δυο απ’ αυτούς έκαναν μια αλλαγή. Μολονότι δεν δοκιμάστηκε πολύ την Παρασκευή, χρησιμοποιήθηκε για μεγάλα μέρη αγώνα.

MEΣΗ C2: Μόνο ο οδηγός της Haas, Romain Grosjean δε χρησιμοποίησε τη μέση γόμα. Αποδείχτηκε χρήσιμη και στη στρατηγική του ενός αλλά και των δυο αλλαγών.

ΜΑΛΑΚΗ C3: Τρεις εκ των τεσσάρων πρώτων οδηγών στον τερματισμό υιοθέτησαν στρατηγική μαλακής/μέσης/μαλακής γόμας: Εξαίρεση ήταν ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel με μαλακή/μαλακή/μέση γόμα. Λόγω των ζεστών συνθηκών παρατηρήθηκε μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης απ’ αυτή που αναμένονταν πριν τον αγώνα.

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, είπε σχετικά με το ιαπωνικό GP: «Οι αλλαγές προγράμματος λόγω τυφώνα επηρέασαν τις ομάδες. Επιπλέον η γόμα στην πίστα ξεπλύθηκε και οι ζεστές συνθήκες έθεσαν άγνωστες παραμέτρους ενόψει δοκιμών και αγώνα που έγιναν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Οπότε η στρατηγική διαμορφώνονταν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Είδαμε διαφορετικές στρατηγικές από ένα έως και τρία pit stop καθώς οι ανταγωνιστές αντιδρούσαν στις τακτικές των αντιπάλων τους. Χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα, όπου είχαμε τέσσερις διαφορετικές στρατηγικές στις έξι πρώτες θέσεις. Έγινε συγκλονιστική μάχη για τη δεύτερη θέση και έσπασαν τα ρεκόρ τόσο των δοκιμών όσο και του αγώνα. Συγχαρητήρια στη Mercedes για μια ακόμη κατάκτηση πρωταθλήματος κατασκευαστών, το άξιζαν».