Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Mercedes-Benz μπαίνει και στα δίκυκλα

Ελλάδα 6:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Mercedes-Benz μπαίνει και στα δίκυκλα

ΝΕΑ

Η Mercedes-Benz μπαίνει και στα δίκυκλα

ΝΕΑ

Η γερμανική εταιρεία γνωρίζει όσο λίγοι να κατασκευάζει οχήματα τα οποία μεταφέρουν βαριά φορτία και εξυπηρετούν επαγγελματίες. Κάτι παρόμοιο θέλει να κάνει και τώρα.

Advertisement
Advertisement

Από τη ναυαρχίδα στα επαγγελματικά της οχήματα Sprinter, στα μικρότερα, όπως το Vito και το Citan, η Mercedes-Benz είναι εκ των πρωταγωνιστών όταν μιλάμε για επαγγελματικά βαν που μεταφέρουν πολλά και βαριά αντικείμενα.

Ωστόσο, ακόμα και τόσο επιτυχημένα μοντέλα έχουν ενίοτε την ανάγκη για ανανέωση. Η Mercedes έχει επικεντρωθεί αρκετά σε υπηρεσίες που είναι φιλικές προς το περιβάλλον, με τρανταχτό παράδειγμα μία ειδική έκδοση του eSprinter, την οποία ονομάζει SUSTAINEER.

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα βαν «πειραματόζωο», μέσω του οποίου δοκιμάζονται καινοτομίες και πιθανές λύσεις, με σκοπό ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον να τις δούμε σε μοντέλο παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Πρόσφατα, το SUSTAINEER απασχόλησε ξανά το ευρύ κοινό, όμως αυτή τη φορά όχι λόγω κάποιου εκλεπτυσμένου χαρακτηριστικού του, αλλά επειδή εμφανίστηκε μαζί με ένα ποδήλατο μεταφοράς φορτίου.

Η ιδέα πίσω από την ύπαρξη αυτού του δίκυκλου μαζί με το ηλεκτρικό βαν, είναι το βαρύ επαγγελματικό όχημα να γλιτώνει περιττές μετακινήσεις και ο χρήστης να μη χρειάζεται να ταλαιπωρείται σε στενά που είτε το βαν δεν χωράει, είτε ο ίδιος πρέπει να περπατήσει μέχρι την είσοδο του τελικού προορισμού.

Παραδόξως, δεν πρόκειται απλά για μία ιδέα, καθότι η Mercedes έχει ήδη κλείσει συνεργασία με την γερμανική βιομηχανία ποδηλάτων, Onomotion για την επίδειξη του κόνσεπτ.

Advertisement

Η Onomotion ήδη κατασκευάζει δύο εκδόσεις του ποδηλάτου, το οποίο ονομάζεται Ono και οι εκδόσεις είναι οι Cargo και Allround. Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε μπροστά μας το Cargo, το οποίο θεωρητικά θα αποτελέσει τον απόλυτο βοηθό του διανομέα για να φτάνει από πόρτα σε πόρτα γρήγορα και εύκολα.

Σχετικά με το Ono Cargo, πρόκειται για ένα ηλεκτρικό ποδήλατο με μία αδιάβροχη καμπίνα η οποία προστατεύει τον αναβάτη. Στο πίσω μέρος του διαθέτει μία μικρή καρότσα, όπου είναι αρκετά ευρύχωρη και ανεκτική για την αποθήκευση εμπορεύματος. Συγκεκριμένα, έχει χωρητικότητα 2.000 λίτρα και αντέχει έως 200 κιλά βάρος.

Advertisement

Η ηλεκτρική υποβοήθηση του ποδηλάτου εξαρτάται από μία αντικαθιστάμενη μπαταρία 1,4 kWh η οποία εξασφαλίζει 25 χιλιόμετρα αυτονομίας. Ταυτόχρονα, το ποδήλατο έρχεται με μία έξτρα μπαταρία, ώστε ο χρήστης να μπορεί να την αξιοποιήσει κατά τη διάρκεια μίας ημέρας που χρειάστηκε να κάνει περισσότερα από 25 χιλιόμετρα.

Ακόμη, οι μπαταρίες αυτές μπορούν να φορτιστούν σε στάνταρ, συμβατική πρίζα, σαν αυτές που έχουμε σπίτι μας.

Αν μερικοί αναρωτιούνται πως συνδέεται το Ono Cargo με το eSprinter, η απάντηση είναι απλή. Το δημοφιλές βαν της Mercedes εξοπλίζεται με μία ειδική πλατφόρμα πάνω στην οποία θα μπορεί ο χρήστης να τοποθετήσει το ποδήλατο, ώστε είτε να το αποθηκεύσει στο βαν, είτε να το βγάλει για να το χρησιμοποιήσει. Κάτι που δηλαδή προβλέπεται να συμβαίνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα από τον διανομέα.

Advertisement

Μάλιστα, η εταιρεία λέει ότι δε θα χρειάζονται τα χέρια μας για την αποθήκευση και έξοδο του ποδηλάτου, διότι η πλατφόρμα θα χρησιμοποιείται ηλεκτρονικά μέσω ενός χειριστηρίου (transmitter).

Ακούγεται σαν μία πολύ έξυπνη και βιώσιμη ιδέα για τους κούριερ και τους διανομείς ανά τον κόσμο, όμως δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι στην Ελλάδα θα είχε τέλεια εφαρμογή κάτι τέτοιο.

Διότι μοιάζει χρονοβόρο για κάποιον τόσο βιαστικό, όσο ένας κούριερ με ένα… βουνό δεμάτων για παράδοση, πόσο μάλλον σε απάνθρωπες καθημερινές συνθήκες μετακίνησης, όπως είναι π.χ. αυτές της Αθήνας.