Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

VW – Fiat: όπου υπάρχει καπνός υπάρχει φωτιά;

Ελλάδα 20:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW – Fiat: όπου υπάρχει καπνός υπάρχει φωτιά;

ΝΕΑ

VW – Fiat: όπου υπάρχει καπνός υπάρχει φωτιά;

ΝΕΑ

Η VW να αγοράσει τη Fiat, μα είναι δυνατόν; Η είδηση που δημοσιεύτηκε από το γερμανικό περιοδικό Manager Magazin διαψεύστηκε άμεσα από Βόλφσμπουργκ και Τορίνο. Όμως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά, δεν λέμε;

Advertisement
Advertisement

Όταν εμείς οδηγούσαμε το Fiat Panda Cross σε μία αθώα παρουσίαση στο κέντρο δοκιμών του Μπαλόκο, στα κεντρικά της Fiat Chrysler – τα οποία είναι ακόμη στο Τορίνο, όχι στο Λονδίνο – έπεφτε σαν κεραυνός εν αιθρία η είδηση που είχε δημοσιεύσει την προηγούμενη μέρα το γερμανικό περιοδικό Manager Magazin.

Σύμφωνα με το άρθρο που υπέγραφε ο δημοσιογράφος Michael Freitag, η VW ήταν σε διαβουλεύσεις υψηλού επιπέδου (βλ. οικογένεια Agnelli) για την εξαγορά της Fiat Chrysler Automobiles. Σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσίευμα, η εταιρία Exor συμφερόντων Agnelli, θέλει να αποτραβηχτεί από την FCA και να επικεντρωθεί στη Ferrari.

Τόσο η FCA όσο και η VW έσπευσαν να διαψεύσουν το άρθρο κατηγορηματικά ενώ πηγή των Agnelli διαβεβαίωσε ότι η οικογένεια θεωρεί σημαντική επένδυση το πακέτο της στην FCA.

Advertisement
Advertisement

Παρότι ο καθένας από τους δύο μεγάλους ομίλους – Νο2 παγκοσμίως η VW και Νο7 η Fiat Chrysler – δείχνει να έχουν εντελώς διαφορετικές βλέψεις στην αγορά, δεν πρέπει να αποκλείουμε καθόλου το ενδεχόμενο ο Ferdinand Piech να έχει επαφές με την οικογένεια Agnelli.

Εξάλλου μιλάμε για δύο μεγάλα ευρωπαϊκά τζάκια που κινούνται στα ίδια σαλόνια. Ο Piech μάλιστα έχει ιδιαίτερη σχέση με την Ιταλία: όχι μόνο διαθέτει εξοχικό στην Τοσκάνη, αλλά έχει κάνει διατριβή στον Giugiaro το 1972, τον οποίο θα αγόραζε μετά από χρόνια μαζί με άλλα δύο φιλέτα της Ιταλικής βιομηχανίας, τη Lamborghini και την Ducati.

Η είδηση – αβάσιμη ή όχι – είχε μεγάλο αντίκτυπο στα χρηματιστήρια, με τη μετοχή της Fiat να τσιμπάει 5,1% και της VW να πέφτει 2,4%.

Advertisement

Επειδή τίποτα δεν είναι τυχαίο και όπου υπάρχει καπνός υπάρχει φωτιά, ας δούμε ανοιχτόμυαλα το ενδεχόμενο η VW να εξαγοράσει – ή να συγχωνεύσει – την Fiat Chrysler Automobiles. Ποια θα ήταν τα υπέρ και τα κατά μίας τέτοιας ιστορικής συγχώνευσης;

Για ποιους λόγους η VW θα μπορούσε να αγοράσει την Fiat Chrysler:
1. Η VW είναι ένας γίγαντας μπροστά στην FCA – είναι πρακτικά 9 φορές μεγαλύτερη ως όμιλος. Η χρηματιστηριακή αξία της είναι 88 δισ. ευρώ ενώ της FCA μόλις 9,9 δισ. ευρώ.
2. Η VW λέγεται ότι διαθέτει 18 δισ. ευρώ σε ρευστό χρήμα – διπλάσιο δηλαδή απ’ όσο χρειάζεται για να εξαγοράσει πλήρως την FCA.
3. H VW τα βρίσκει σκούρα στην αγορά των ΗΠΑ. Απορροφώντας την FCA αποκτά αυτομάτως όλο το δίκτυο αντιπροσώπων Chrysler. Μιλάμε για πάνω από 2300 σημεία πώλησης στη χώρα.
4. Η FCA έχει θέλει ένα μεγαλεπήβολο στρατηγικό πλάνο με ορίζοντα το 2018 το οποίο χρειάζεται ρευστότητα για να επιτευχθεί. Τα μετρητά που θα απέφερε μία συγχώνευση με την VW δεν μπορούν να αγνοηθούν στην παρούσα φάση.
5. Η VW θέλει πάση θυσία την Alfa Romeo – το έχει δε ανακοινώσει ο Piech από το 2011 προκαλώντας ειρωνική αντίδραση (“όσο ζω εγώ ο Piech δεν βλέπει Alfa Romeo”) από πλευράς Marchionne. Και ένας Piech δεν κάνει εύκολα πίσω – ειδικά όταν τον ειρωνεύεται κάποιος. Άρα, δεν μου δίνεις το φιλέτο; Σε αγοράζω όπως είσαι!
6. H Alfa Romeo είναι θαυμάσιος δούρειος ίππος για την Αμερικανική αγορά χωρίς να απειλεί την Audi.
7. H Maserati ανεβαίνει εντυπωσιακά, κερδοφορεί ήδη και είναι μία μάρκα που λείπει από τον όμιλο VW. Καλύπτει το κενό ανάμεσα στα Audi και τις Lamborghini και τις Bentley στον τομέα των supercar και των λιμουζίνων πολυτελείας αντίστοιχα. Στη Γενεύη είδα με τα μάτια μου τον Martin Winterkorn (CEO της VW) μαζί με όλο το εντουράζ του να περιφέρονται επί μισή ώρα στο περίπτερο της Maserati και να μετράει με μεζούρα τις διαστάσεις του πρωτότυπου Alfieri!
8. Με μία ενδεχόμενη εξαγορά της FCA η VW εξασφαλίζει την Jeep, μία πανίσχυρη μάρκα 4×4 παγκοσμίως και πιθανό κατασκευαστή των δικών της 4WD στο μέλλον.
9. Θα ακουστεί ευφάνταστο αυτό… Μπορεί στο παρελθόν ο Marchionne να θεωρήθηκε εχθρός της VW (θυμάστε τις διαμάχες που ξεκίνησε ο Ιταλός με την πολιτική τιμών της VW το 2012;), όμως θα μπορούσε να είναι ο ιδανικός διάδοχος του Martin Winterkorn – σημερινού CEO του ομίλου VW. Είπαμε, όποιος μας απειλεί τον αγοράζουμε…

Advertisement

Για ποιους λόγους μία συγχώνευση VW – FCA είναι απίθανη:
1. Η μάρκα Fiat είναι απωθητική για το γίγαντα VW. Οι Γερμανοί δεν θα ήθελαν να μπλέξουν με ελλείματα, με προβληματικά εργοστάσια, με το πανίσχυρο συνδικαλιστικό κίνημα της Ιταλίας και βέβαια με χιλιάδες υπαλλήλους και εργάτες που πληρώνονται από το “ταμείο ενσωμάτωσης” (βλ. ιταλική κυβέρνηση), όσο τα ιταλικά εργοστάσια υπολειτουργούν.
2. Η Fiat σαν μάρκα είναι άμεσος ανταγωνιστής δύο θυγατρικών της VW – της Skoda και της Seat. Θα ήθελε τεράστιο στρατηγικό πλάνο για να χωρέσει κι αυτή ως κατασκευαστής mainstream (ή έστω premium), τόσο στην Ευρώπη όσο και στη λατινική Αμερική.
3. Η VW διαθέτει ήδη τη Lamborghini. Πώς θα χωρούσε στις τάξεις του ομίλου ένας κατασκευαστής όπως η Ferrari;
4. Η μετοχή της VW έχασε 2,4% όταν διέρρευσε η φήμη σχετικά με την εξαγορά της Fiat κι αυτός θα μπορούσε να είναι ο στόχος της “διαρροής” – να δοκιμαστούν οι αντιδράσεις των αγορών. Οι επενδυτές δεν φάνηκε για την ώρα να θέλουν τον ιταλικό όμιλο στα πόδια του γερμανικού κολοσσού.

Εσείς τι λέτε; Μπορεί να υπάρξει γάμος VW – Fiat; Γράψτε τη γνώμη σας στο
https://www.facebook.com/NewsAuto.gr?fref=ts