Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε χωρίς αλυσίδες στο χιονισμένο Μαίναλο!

Ελλάδα 21:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε χωρίς αλυσίδες στο χιονισμένο Μαίναλο!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε χωρίς αλυσίδες στο χιονισμένο Μαίναλο!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ξεκινήσαμε μεσημέρι μετά τις 14:00 εν μέσω χιονοθύελλας από το χιονοδρομικό της Οστρακίνας με προορισμό τη Βυτίνα από το ορεινό πέρασμα. Επιλέξαμε το ορεινό πέρασμα που ξεκινά από το χιονοδρομικό, διασχίζει τα οροπέδια της Κάπελης και βγαίνει στη δυτική πλευρά του Μαινάλου πάνω από τη Βυτίνα.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Το χιονοδρομικό του Μαινάλου ήταν γεμάτο κόσμο χτες που χαίρονταν το χιόνι κάνοντας σκι, έλκηθρο ή πεζοπορία. Καθότι είναι το πλησιέστερο στην Αθήνα (σ.σ: μόλις 90 λεπτά στον πιο ασφαλή δρόμο της χώρας μας Αθήνα – Τρίπολη) είχε πάρα πολλούς επισκέπτες από Αθήνα. Ευτυχώς ο δρόμος από το Λεβίδι προς το χιονοδρομικό ήταν ανοικτός και διατηρείται έτσι χάρη στην πολύ καλή δουλειά του τοπικού Δήμου.

Fiat-Fullback-TP-Test-i-snow-a640Το ορεινό πέρασμα του Μαινάλου, από το χιονοδρομικό προς τη Βυτίνα ήταν κλειστό.

Advertisement
Advertisement

Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει με το ορεινό πέρασμα που συνδέει τη Βυτίνα με το χιονοδρομικό. Ο δρόμος είναι επικίνδυνος, παγωμένος, δεν ανοίγεται τακτικά (σ.σ: τα τοπικά συμφέροντα βλέπετε) και εγκυμονεί πολλούς κινδύνους.

Fiat-Fullback-TP-Test-i-snow-b640

Ξεκινήσαμε λοιπόν μια παρέα 12 ατόμων από το χιονοδρομικό του Μαινάλου να πάμε μέχρι τη Βυτίνα απ’ αυτό το δρόμο. Στη διάθεσή μας τρία 4κινητα οχήματα. Το Jeep Renegade (1.4lt, 170PS 4χ4 με 9αρι αυτόματο κιβώτιο) ένα παλαιότερο  Jeep Grand Cherokee 4.7lt με σύστημα τετρακίνησης Quadra drive  και το ολοκαίνουργιο Pick up της Fiat, το Fullback με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων τετρακίνηση προερχόμενη από το Mitsubishi Pajero με υποπολλαπλασιασμό σχέσεων και κλείδωμα κεντρικού διαφορικού και κινητήρα 2.4lt/181PS.

Advertisement

Όλα τα αυτοκίνητα είχαν ελαστικά μεικτών συνθηκών M+S. Τα πρώτα δυο χιλιόμετρα του δρόμου έχουν φρέσκο χιόνι πάνω σε πάγο και είναι πολύ στενά. Αν συναντηθείς με αντίθετα διερχόμενο αυτοκίνητο υπάρχει θέμα. Όπερ και εγένετο. Κάναμε αριστερά μας στο φρέσκο χιόνι σε ένα άνοιγμα, μπροστά το Fullback άνοιξε δρόμο και τα άλλα δυο πάτησαν στις ροδιές του. Το πρόβλημα ήταν ένα “all grip” χωρίς αλυσίδες και γνώσεις, που πάταγε φρένο στην κατηφόρα έχοντας ασφάλτινα ελαστικά.

Advertisement

Δείτε το σχετικό video…

Fiat-Fullback-TP-Test-g640

Advertisement

Αφού μας φύλαξε όλους ο θεός του Μαινάλου, ο τραγοπόδαρος Πάνας, περάσαμε το διάσελο και ο δρόμος άρχισε να κατηφορίζει: “2α καθόλου φρένο και αριστερά αν γλιστρήσει γιατί δεξιά έχει γκρεμό” είναι η ενδεδειγμένη λύση. Για το Fullback που έχει κοντές σχέσεις και κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, αυτό ήταν παιχνιδάκι. Το Renegade χρειάζονταν λίγη δουλειά με το κιβώτιο καθώς η 1η έπεφτε κοντή, η 2α μακριά αλλά συνολικά η εικόνα του ήταν απρόσμενα καλή δεδομένων των συνθηκών.

Fiat-Fullback-TP-Test-i-snow-c640Το Full Back ανοίγει δρόμο, τα Jeep ακολουθούν.

Μετά από 3 km κατηφόρας όπου ευτυχώς δεν είχαμε άλλη συνάντηση διασταυρωνόμαστε με το δασικό δρόμο που πάει στα οροπέδια της Κάπελης. Περνάει από ένα εκπάγλου καλλονής οροπέδιο, μπαίνει μέσα στο ελατοδάσος και βγαίνει στο εκκλησάκι του Αγ. Πέτρου – μεγάλη η χάρη του – πάνω από τη Βυτίνα. Είναι σαφές πως δεν έχει περάσει τίποτα τις τελευταίες μέρες, μαντεύεις τα όρια του δρόμου από τα δέντρα. “Τι λέτε παιδιά το δοκιμάζουμε;” προτείνω έχοντας περισσότερο στη σκέψη μου στο Renegade: ” Θα πηγαίνω μπροστά με το Full Βack, θα ακολουθεί το Cherokee και πίσω στις ροδιές μας το Renegade. Έχεις 30 πόντους πούδρα, θα περάσουμε”.

Fiat-Fullback-TP-Test-i-snow-d640

Ξεκινάμε λοιπόν και στο κατηφορικό κομμάτι το βάρος βοηθά. Το Full Back ανοίγει δρόμο, τα Jeep ακολουθούν. Σταματάμε στο οροπέδιο της Κάπελης στο ίσιωμα, αλλά η χιονοθύελλα δεν μας επιτρέπει να μείνουμε έξω για πολύ να θαυμάσουμε το μεγαλείο της φύσης.

Fiat-Fullback-TP-Test-i-snow-e640

Μου φαίνεται απίστευτο ότι το Renegade έχει φτάσει ως εκεί χωρίς να χρειαστεί βοήθεια: “Είναι Jeep” σκέφτομαι. Ξεκινάμε να κατηφορίζουμε προς Βυτίνα, απολαμβάνουμε τη φύση και το δάσος με το χιόνι να πέφτει ακατάπαυστα. Ίχνη από λαγούς, αγριογούρουνα, αλεπούδες. Παρθένα φύση.

Οδηγώντας σε ακραίες συνθήκες το Jeep Renegade:

Renegade-newsauto640
Μας εξέπληξε θετικά το Renegade που πέρασε χωρίς βοήθεια από τη χιονισμένη Κάπελη.

Στον Αγ. Πέτρο συναντιόμαστε με μια παρέα δικίνητων αυτοκινήτων με αλυσίδες που πάνε βόλτα: “Παιδιά δεν περνάει πιο πέρα, είναι πολύ το χιόνι”. Κάνουν αναστροφή δείχνοντας τον προσήκοντα σεβασμό στις συνθήκες.

Fiat-Fullback-TP-Test-i-snow-f640
Ο ορεινός δρόμος από τη Βυτίνα μέχρι το χιονοδρομικό του Μαινάλου δεν καθαρίζεται τακτικά, παγώνει και είναι επικίνδυνος. Προτιμήστε το πέρασμα από Λεβίδι/Καρδαρά.

Το πιο επικίνδυνο κομμάτι είναι όπως το φαντάζεστε τα δυο km ασφάλτου πάνω από τη Βυτίνα. Έχει ανοιχτεί πριν μέρες ο δρόμος, πάγωσε και πάνω στον πάγο έχει πέσει λίγο χιόνι ίσα ίσα για να κρύβει τη γυαλάδα. Αν πατήσεις φρένο θα σταματήσεις την άνοιξη!

Fiat-Fullback-TP-Test-i-snow-g640tall

Παίρνουμε το δρόμο επιστροφής για το Λεβίδι που είναι παγωμένος σε πολλά σημεία. Στο ραδιόφωνο ακούμε για τα προβλήματα στο Αίγιο αλλά και στη Νεμέα. Άνθρωποι που μέσα στο μάτι της κακοκαιρίας αψήφησαν όλα όσα ακούστηκαν ή γράφτηκαν και ξεκίνησαν χωρίς κατάλληλο όχημα, κατάλληλα ελαστικά και/ή αλυσίδες να ταξιδέψουν. Αποτέλεσμα η αναίτια ταλαιπωρία εαυτού και αλλήλων.

Fiat-Fullback-TP-Test-i-snow-h640

Οι συνθήκες χτες απαιτούσαν σεβασμό και κατάλληλο όχημα/εξοπλισμό. Επίγνωση της άγνοιάς μας και περιορισμό των κινήσεών μας σε αυτά που μπορούμε και όχι σ’ αυτά που θέλουμε. Πολύ προσοχή τις επόμενες μέρες θα έχει πάγο. Θυμίζουμε ότι τα πρώτα σημεία που παγώνουν είναι τα γεφύρια γιατί εκεί το οδόστρωμα δεν έχει την εξισορρόπηση από τη γεωθερμία του εδάφους.

Fiat-Fullback-TP-Test-i-snow-i640tall