Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Έρχονται στα τέλη του 2018 τα ηλεκτρονικά Διόδια με αναλογική χρέωση

Ελλάδα 0:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Έρχονται στα τέλη του 2018 τα ηλεκτρονικά Διόδια με αναλογική χρέωση

ΑΓΟΡΑ

Έρχονται στα τέλη του 2018 τα ηλεκτρονικά Διόδια με αναλογική χρέωση

ΑΓΟΡΑ

Εκδόθηκε χθες η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την «Εγκατάσταση Πλήρους Ηλεκτρονικού Συστήματος Αναλογικής Χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, ανοίγοντας το δρόμο για την λειτουργία τους στα τέλη της νέας χρονιάς.

Advertisement
Advertisement

Ο σχεδιασμός του υπουργείου  Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει την αντικατάσταση του σημερινού συστήματος από ένα πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων αδιάλειπτης ροής (free flow), με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά και αναλογικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του τέλους.

Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών, ήτοι:

  1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit, OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).
  1. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading, ANPR).

Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις θα καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και θα χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα, η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές ηλεκτρονικής διαχείρισης μεταφορών.

Advertisement
Advertisement

Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο (είσοδος-έξοδος), ενώ μετά την είσπραξη του διόδιου τέλους, τα στοιχεία θα διαγράφονται από το σύστημα για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

diodia_5 640

Το εν λόγω σύστημα εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του 2018, αρχής γενομένης από την Εγνατία Οδό.

Advertisement

Παράλληλα έχει ήδη εκκινήσει, μετά από πρόσκληση που απευθύνθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η διαδικασία διαβούλευσης με τους παραχωρησιούχους για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης.