Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο VW T-Roc

Ελλάδα 3:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο VW T-Roc

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο VW T-Roc

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδεύουμε μέχρι την Πορτογαλία για να οδηγήσουμε το νέο T-Roc, με το οποίο η VW επιχειρεί για πρώτη φορά στην ιστορία της να παίξει «σκληρό ροκ» στο δύσκολο παιχνίδι της κατηγορίας των compact crossover/SUV μοντέλων. Θα τα καταφέρει; ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός. Τα crossover/SUV μοντέλα είναι ο νέος κυρίαρχος της εποχής. Και πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά άλλωστε, όταν στην Ευρώπη το 2017 τα μοντέλα του είδους κατέχουν μερίδιο 28% στις πωλήσεις όλων των αυτοκινήτων και –φυσικά – είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία, με αυξανόμενα μάλιστα ποσοστά.

Η VW από την πλευρά της, μας έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα μόνο σε μικρομεσαία (Tiguan) και μεγάλα (Touareg) crossover, αν και με την πρόσφατη προσθήκη του 7θέσιου Tiguan Allspace, η εταιρεία έκλεισε το κενό και στη μεσαία κατηγορία. Στη μικρότερη κατηγορία όμως, τι γίνεται; Μέχρι σήμερα τίποτα, όμως πλέον οι Γερμανοί έχουν τη δική τους απάντηση. Η οποία ακούει στο αντισυμβατικό για μοντέλο της εταιρείας, αλλά τελικά αρκετά πετυχημένο όνομα, «T-Roc».

Με το νέο T-Roc λοιπόν η VW ανοίγει τους… ασκούς του Αιόλου και στην compact κατηγορία των crossover, προσφέροντας ένα νέο μοντέλο με σαφώς νεανικά χαρακτηριστικά, κάτω από το πιο οικογενειακού προσανατολισμού Tiguan. Σύντομα μάλιστα το T-Roc θα αποκτήσει και ένα ακόμα μικρότερο «αδελφάκι», το T-Cross, ώστε πλέον η VW να έχει ένα πολύ δυνατό δίδυμο στα compact crossover του σήμερα.

Advertisement
Advertisement

Σε ό,τι αφορά στη διάθεση του νέου VW T-Roc, αυτή αναμένεται να ξεκινήσει στη χώρα μας μέσα στον Ιανουάριο. Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές οι τιμές του αυτοκινήτου. Στη Γερμανία πάντως το T-Roc ξεκινά από τα 20.390 ευρώ.

T-Roc drive us 640

Το πιο στιλάτο VW

Advertisement

Το νέο VW T-Roc ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά με την αρκετά μοντέρνα και νεανική του σχεδίαση, η οποία φέρνει έναν αέρα «φρεσκάδας» στη γκάμα της γερμανικής εταιρείας. Ξεχωρίζουμε το δυναμικό εμπρόσθιο τμήμα με την τονισμένη μάσκα και τα όμορφα, λεπτά τετραγωνισμένα LED ημέρας, αλλά και την α λα κουπέ σχεδίαση του πίσω μέρους. Η VW υπόσχεται ότι ένα από τα στοιχεία που θα κάνουν το T-Roc να ξεχωρίζει είναι και οι πολύ μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης που θα προσφέρει. Πράγμα που ισχύει, διότι οι επιλογές των εξωτερικών χρωμάτων, μαζί με τις προσφερόμενες διχρωμίες της οροφής, φτάνουν τις 24. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος στα 4.234 χιλιοστά το T-Roc είναι πιο κοντό κατά 252 χιλιοστά σε σχέση με το Tiguan, έχοντας ως πιο ταιριαστό αντίπαλο το Opel Mokka X.

T-Roc drive us 640a

Advertisement

Φωτεινό εσωτερικό με πολύ καλούς χώρους

Στο εσωτερικό του νέου T-Roc η VW έχει ακολουθήσει την ίδια οριζόντια αρχιτεκτονική φιλοσοφία κατασκευής που έχουμε δει σε νεότερα μοντέλα της, η οποία βοηθά το αυτοκίνητο να αναδείξει και τα high tech στοιχεία με τα οποία εξοπλίζεται, όπως π.χ. την μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας ή τον 2ης γενιάς πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display. Όπως και στο αμάξωμα, έτσι και εδώ υπάρχουν αρκετές επιλογές εξατομίκευσης, αφού μπορείς να διαλέξεις απόχρωση, τόσο για το ταμπλό όσο και για τα καθίσματα ώστε να ταιριάζουν με το εξωτερικό χρώμα. Στο ποιοτικό κομμάτι, η VW επέλεξε να μην κάνει χρήση μαλακών στην αφή υλικών, με τα αποκλειστικά σκληρά πλαστικά να ικανοποιούν με τη συναρμογή τους. Από την άλλη βέβαια το νέο γερμανικό μοντέλο τα καταφέρνει περίφημα στους διαθέσιμους χώρους, όντας σε θέση να μεταφέρει με άνεση μια μικρή οικογένεια και έχοντας ένα μεγάλο πορτ-μπαγκάζ 445 λίτρων.

T-Roc drive 640 (3)

Advertisement

T-Roc drive 640 (1)

Πλήρης γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel

Η VW προσφέρει το νέο της crossover με 3 κινητήρες βενζίνης (1.0 TSI, 1.5 TSI, 2.0 TSI με 115, 150 ή 190 ίππους αντίστοιχα), αλλά και 3 diesel, 1.6 TDI και 2 εκδόσεις του 2λιτρου TDI, επίσης με ισχύ από 115, 150 και 190 ίππων. Στις εκδόσεις έως 150 ίππους στάνταρ είναι 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ στις ισχυρότερες το 7τάχυτο αυτόματο DSG (προαιρετικό στους 150 ίππους). O αγοραστής πάνω από τους 150 ίππους μπορεί να επιλέξει και τετρακίνηση με σύστημα 4MOTION. Στην Πορτογαλία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση βενζίνης 2.0 TSI των 190 ίππων, καθώς και την έκδοση του δίλιτρου ντίζελ TDI με τους 150 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις ήταν τετρακίνητες και με το κιβώτιο DSG.

T-Roc drive 640 new1

Στην πράξη, ο 2λιτρος TSI είναι πολύ ήσυχος σε ταχύτητες εντός των ορίων στον αυτοκινητόδρομο, δεν έχει καθόλου turbo lag και διακρίνεται για την προθυμία του να ανεβάσει στροφές. Το 0-100 km/h είναι γρήγορο και έρχεται σε 7,2 δευτερόλεπτα. Από την άλλη πλευρά, ο 150άρης δίλιτρος TDI έχει υπεραρκετή ροπή για να σε ανεβάζει άνετα σε απότομες ανηφόρες -και εκτός δρόμου- ή για να επιχειρήσεις δίχως κόπο προσπέρασμα στο επαρχιακό δίκτυο. Η χροιά του είναι συνολικά πολιτισμένη, αν και σε συνθήκες πίεσης δεν αποφεύγεται ένας πιο τραχύς θόρυβος.

T-Roc drive 640 (4)

Ευχάριστο στο δρόμο και με πολύ καλή άνεση

Η οδήγηση του νέου T-Roc στους δρόμους έξω από τη Λισσαβώνα της Πορτογαλίας μας αποκάλυψε ότι το νέο γερμανικό crossover είναι ένα πολύ ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο. Το άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση προσφέρουν ομοιογένεια κατά το πέρασμα από έντονες ανωμαλίες, προάγοντας επιπλέον την ποιότητα κύλισης και την άνεση. Σε συνθήκες πίεσης, το T-Roc εμφανίζει την κλασική και ασφαλή ουδετερότητα που περιμένεις από ένα crossover με τετρακίνηση. Το τιμόνι με τη σειρά του είναι αναμενόμενα ελαφρύ, όμως δεν του λείπει η αμεσότητα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε διέθεταν το σύστημα Dynamic Chassis Control που συνδυάζεται και με ενεργά αμορτισέρ. Στη λειτουργία «Sport» το τιμόνι γίνεται λίγο πιο «βαρύ», η απόκριση του γκαζιού είναι πιο άμεση, ενώ και η ανάρτηση «σφίγγει» ελαφρώς, τονίζοντας ακόμη τον παράγοντα fun-to-drive.

T-Roc drive 640 new

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

T-ROC 1.0 TSI
Κινητήρας (cc): 999
Ισχύς (PS/rpm): 115/5.000-5.500
Ροπή (kgm/rpm): 20,4/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό, 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10.1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5.1 lt./100 km (εργοστασιακή)
Εκπομπές CO2: 116 g/km
Βάρος: 1.270 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Y: 4.234 x 1.819 x 1.573 mm
Μεταξόνιο: 2.590 mm
Χώρος αποσκευών: 445 lt

T-ROC 2.0 TSI 4MOTION DSG
Κινητήρας (cc): 1984
Ισχύς (PS/rpm): 190/4.180-6.000
Ροπή (kgm/rpm): 32,6/1.500-4.180 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7.2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6.7 lt./100 km (εργοστασιακή)
Εκπομπές CO2: 152 g/km
Βάρος: 1.495 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Y: 4.234 x 1.819 x 1.573 mm
Μεταξόνιο: 2.590 mm
Χώρος αποσκευών: 445 lt

 

T-ROC 2.0 TDI 4MOTION DSG
Κινητήρας (cc): 1968
Ισχύς (PS/rpm): 150/3.500-4.000
Ροπή (kgm/rpm): 34,6/1.750-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 8.4 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5.6 lt./100 km (εργοστασιακή)
Εκπομπές CO2: 133 g/km
Βάρος: 1.530 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Y: 4.234 x 1.819 x 1.572 mm
Μεταξόνιο: 2.590 mm
Χώρος αποσκευών: 445 lt