Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Nissan Juke Hybrid vs Renault Captur E-Tech

Ελλάδα 1:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συγκριτική δοκιμή: Nissan Juke Hybrid vs Renault Captur E-Tech

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Nissan Juke Hybrid vs Renault Captur E-Tech

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δύο αυτοκίνητα που μοιράζονται την ίδια βάση, την ίδια τεχνολογία και καταρχάς απευθύνονται στο ίδιο αγοραστικό κοινό. Πόσο μπορούν να διαφέρουν μεταξύ τους τα Nissan Juke και Renault Captur στην υβριδική εκδοχή τους;

Advertisement
Advertisement

Πώς να φέρεις αντιμέτωπα δύο αυτοκίνητα τα οποία προέρχονται από την ίδια «μήτρα»; Υπάρχει λόγος να το πράξει κάποιος; Πόσο μπορεί να διαφέρει στην εποχή μας ένα Nissan από ένα Renault, τα οποία εντάσσονται στην ίδια κατηγορία οχημάτων;

Η απάντηση έχει δοθεί πολλά χρόνια πριν. Και είναι σαφής: Είναι δυνατόν να αντιπαραβάλλεις δύο μοντέλα του Renault Alliance και να έχεις ένα χαρακτηριστικό αποτέλεσμα.

Για το παράδειγμά μας, το πράξαμε με τα Nissan Juke και Renault Captur. Και τα δύο είναι διαθέσιμα στη δεύτερη γενιά τους και έχουν επικαιροποιηθεί αισθητικά και τεχνολογικά, προσαρμοζόμενα στις ανάγκες της εποχής μας.

Advertisement
Advertisement

Το Juke ξεκίνησε πρώτο την εμπορική παρουσία του στην αγορά. Η Nissan είχε αποκτήσει μεγάλη δυναμική (με τη δημιουργία του πρώτου Qashqai) και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Αυτό απελευθέρωσε περισσότερο τους Ιάπωνες και τόλμησαν να το δημιουργήσουν.

Ήταν το δεύτερο crossover τους και το έκαναν να είναι πολύ ιδιαίτερο αισθητικά, απευθυνόμενοι σε ακόμα πιο νεανικό αγοραστικό κοινό. Το Juke παρουσιάστηκε επίσημα το 2010, σε μια εποχή όπου η παγκόσμια Αυτοκινητοβιομηχανία βρισκόταν σε επιχειρηματική κινητικότητα λόγω συχνών συγχωνεύσεων μεταξύ εταιρειών.

Advertisement

Στη Renault, χρειάστηκε να περάσουν περίπου τρία χρόνια έκτοτε για να εμφανιστεί η δική τους αντίστοιχη «πρόταση», η οποία άκουγε στο περίεργο όνομα Captur. Ένας προσδιορισμός ο οποίος, τελικά, αναφερόταν στη σαγήνη την οποία εξέπεμπε και αιχμαλώτιζε τις αισθήσεις σου. Τουλάχιστον, αυτή ήταν τότε (σημ.: 2013) η πρόσθεση των Γάλλων.

Advertisement

Hybrid ή E-Tech Hybrid;
Τόσο το Nissan Juke όσο και το Renault Captur βρίσκονται στη δεύτερη γενιά τους, πλέον. Και στα δύο έχει διατηρηθεί η βασική φιλοσοφία κατασκευής τους και τα δύο παραμένουν πιστά στηN αρχική ιδέα δημιουργίας τους. Το ιαπωνικό μοντέλο διατηρεί το πεντάθυρο αμάξωμα που παραπέμπει σε coupe και το γαλλικό έχει τη μορφή που παραπέμπει σε αυτό ενός hatchback.

Και τα δύο βασίζονται στην πλατφόρμα «CMF-B» του Ομίλου η οποία επιτρέπει την ύπαρξη σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρομηχανικής αλλά και υβριδικής διάταξης κινητήρα.

Advertisement

Το τελευταίο στοιχείο είναι το καίριο δεδομένο στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η Renault Alliance άργησε να το εξελίξει και να το τοποθετήσει στα μοντέλα της, συγκριτικά με άλλες εταιρείες.

Το σύστημα αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων μέγιστης ισχύος 94 ίππων (o οποίος προέρχεται από τη Nissan και λειτουργεί με τις αρχές του θερμοδυναμικού κύκλου Atkinson) και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ο ένας εξ αυτόν, δηλαδή αυτός που υπό προϋποθέσεις κινεί τους εμπρός τροχούς, έχει μέγιστη ισχύ 49 ίππους και μέγιστη ροπή 205 Nm. Ο δεύτερος, οποίος έχει τον ρόλο μίζας-γεννήτριας, αποδίδει 20 ίππους και μέγιστη ροπή 50 Nm.

Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 143 ίππους (145, ονομαστικά) και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 205 Nm. Οι μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου και η ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητά τους είναι 1,2 kWh, με την πραγματική να φτάνει τις 0,85 kWh.

Το σύστημα είναι προηγμένο και μπορεί να λειτουργεί είτε σειραϊκά, είτε παράλληλα, είτε συνδυαστικά των δύο περιπτώσεων. Επίσης, υπάρχει και η περίπτωση όπου μόνο ο θερμικός κινητήρας μεταδίδει ροπή στους εμπρός τροχούς (φορτίζοντας ταυτόχρονα και τις μπαταρίες).

Τέλος, δεν υπάρχει κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (μετατροπέας ροπής), η διπλού συμπλέκτη. Αντ’ αυτών, το υβριδικής διάταξης σύστημα αναλαμβάνει να μεταβάλλει τις σχέσεις.

Αναφορικά με τις τελευταίες, υπάρχουν δύο για την περίπτωση όπου το αυτοκίνητο κινείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο και τέσσερις όταν λειτουργεί και ο θερμικός κινητήρας.

Ομοιότητες και διαφορές
Η κοινή βάση για τα δύο οχήματα σημαίνει ότι η διαφορά στις διαστάσεις τους είναι ελάχιστη. Μεταξύ τους, το Juke Hybrid είναι κατά σχεδόν δύο εκατοστά πιο μακρύ από το Captur E-Tech Hybrid, κυρίως λόγω της σχεδίασης των προφυλακτήρων του εμπρός και πίσω.

Σε ό,τι αφορά στο μεταξόνιο είναι σχεδόν ταυτόσημο, με την όποια διαφορά να είναι οριακή υπέρ του Renault, βάσει των τεχνικών στοιχείων που ανακοινώνουν οι δύο εταιρείες.

Οι διαφορές στη σχεδίαση του αμαξώματος των δύο μοντέλων είναι προφανείς και δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να αναφερθούμε σε αυτές. Πάντως, καθένα από τα δύο έχει τη δική του ταυτότητα η οποία απηχεί την αντίστοιχη της πρώτης γενιάς εκάστου.

Στο Nissan, η διασύνδεση είναι πιο εμφανής. Στο Renault, η αύξηση των διαστάσεων σε σχέση με πριν είναι ουσιαστικότερη και έχει κάνει το Captur να είναι διαφορετικότερο από το προηγούμενο.

Βλέποντάς τα μαζί διαπιστώνεις ότι μάσκα του Juke είναι πιο σύγχρονη και καμπυλόγραμμη σε σχέση με αυτή του Captur, ενώ στο πίσω μέρος τα δεδομένα αντιστρέφονται. Εκεί, το γαλλικό αυτοκίνητο είναι αυτό που έχει πιο σύγχρονη διαμόρφωση, συγκριτικά.

Στο εσωτερικό, καθένα από τα δύο crossover μοντέλα έχει την εταιρική ταυτότητά του. Για παράδειγμα, το ταμπλό του Juke είναι πιο περίπλοκο σχεδιαστικά από αυτό το Captur.

Το γαλλικό μοντέλο είναι πιο πρακτικό και διαθέτει περισσότερες θήκες για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων. Η αιωρούμενη προέκταση της κονσόλας αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο στη διαμόρφωση του ταμπλό και αποδεικνύει για ακόμα μία φορά την καινοτόμα σκέψη των Γάλλων.

Το Nissan έχει μικρότερο διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες σε σχέση με το Renault. Στο ιαπωνικό μοντέλο η διαμόρφωση του εσωτερικού είναι τέτοια που να παραπέμπει σε σπορτίφ όχημα -αυτή την αίσθηση έχεις όταν βρεθείς εντός του.

Τα εμπρός καθίσματα ρυθμίζονται σε χαμηλότερη θέση, συγκριτικά, και -αρχικά- ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο με μικρότερο ύψος από το έδαφος. Στο πίσω μέρος, θα μετακινηθούν με σχετική άνεση δύο επιβάτες.

Το ωφέλιμο μήκος είναι οριακά ικανοποιητικό ακόμα και για άτομα μετρίου αναστήματος, ωστόσο δεν υπάρχει πρόβλημα σε ό,τι αφορά στο ωφέλιμο ύψος γι’ αυτούς.

Στο Renault, η προσέγγιση είναι διαφορετική. Εδώ προέχει η ευρυχωρία και η πρακτικότητα και αυτό είναι εμφανές με που ανοίξεις την πόρτα και επιβιβαστείς. Αναφέρουμε τη διαδικασία αυτή επειδή είναι πιο εύκολη -ιδίως στο πίσω μέρος- καθώς οι πλαϊνές θύρες ανοίγουν σε μεγαλύτερη γωνία και τα μαρσπιέ είναι διαμορφωμένα χαμηλότερα, συγκριτικά.

Στο Captur, το πίσω κάθισμα μπορεί να συρθεί εμπρός-πίσω σε μια απόσταση έως 160 χλστμ., γεγονός που δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίζεται η ευρυχωρία είτε για τους επιβάτες είτε για τις αποσκευές τους.

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα είτε να ανακλίνονται οι πλάτες του υπό μικρή γωνία είτε να αναδιπλώνονται πλήρως (σε αναλογία 40:20:40), αυξάνοντας την πρακτικότητα και την ικανότητα μεταφοράς ογκωδέστερων αντικειμένων.

Είναι ίδια στον δρόμο;
Η ερώτηση είναι λογική από τη στιγμή που γνωρίζουμε ότι τόσο το Juke Hybrid όσο και το Captur E-Tech Hybrid έχουν πολλά κοινά δομικά στοιχεία.

Ωστόσο, η απάντηση είναι αρνητική. Ευτυχώς! Το Nissan είναι λίγο πιο σφιχτό σε αίσθηση στον δρόμο απ’ ότι το Renault. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να διαχωρίσει την ταυτότητά του ακόμα και από τα πρώτα μέτρα.

Δεν είναι μόνο η σχετική ρύθμιση της ανάρτησης, είναι και αυτή των καθισμάτων του. Έτσι, ο συνδυασμός ξεκαθαρίζει τα δεδομένα σε αυτόν τον τομέα.

Στο Renault, η ανάρτησή του είναι πιο μαλακή και τυπικότερη σε αυτή εντός οχήματος με πιο οικογενειακό χαρακτήρα. H ικανότητά της να απορροφά τις ταλαντώσεις αποδεικνύεται καλύτερη στην πράξη σε σχέση με ό,τι ισχύει στο Juke Hybrid.

Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του υβριδικού συστήματος κινητήρα, και τα δύο οχήματα ξεκινούν την πορεία τους με τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτός αναλαμβάνει τη μετάδοση της ροπής για όσο διάστημα επαρκεί η ενέργεια στις μπαταρίες (μικρό, πάντως).

Η εμπλοκή του βενζινοκινητήρα γίνεται ομαλά, όμως σε κάποιες περιπτώσεις αντιλαμβάνεσαι ότι το σύστημα «καθυστερεί» μέχρι να επιλέξει τη συνδρομή του ή όχι.

Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό και στα δύο οχήματα αλλά αυξάνεται αισθητά όταν ο οδηγός πιέσει το δεξί πεντάλ. Οι αλλαγές των σχέσεων, επίσης, γίνονται με ομαλό τρόπο είτε σε περίπτωση επιτάχυνσης είτε επιβράδυνσης.

Στο Juke Hybrid, το τιμόνι δίνει καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό, καθώς είναι ρυθμισμένο ανάλογα γι’ αυτόν τον σκοπό. Πέραν αυτού, το ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει το σύστημα «D-Mode» το οποίο διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας («Eco», «Normal», «Sport») που παραμετροποιούν την αμεσότητα εφαρμογής της ροπής στους τροχούς.

Επιπλέον , διαθέτει και το σύστημα «e-Pedal» χάρη στο οποίο αυξάνεται ο ρυθμός επιβράδυνσης όταν ο οδηγός μειώνει την πίεση στο δεξί πεντάλ (ή παίρνει το πόδι εντελώς από αυτό), επιτρέποντας την αποδοτικότερη ανάκτηση ενέργειας και την οδήγηση με τη χρήση μόνο του ενός πεντάλ.

Αντίστοιχα, στο Captur E-Tech Hybrid υπάρχει το σύστημα «Multi-Sense» το οποίο επίσης έχει τρία διαφορετικά προγράμματα παραμετροποίησης της ροπής στους τροχούς («Eco», «My Sense», «Sport»).

Τελικά;
Τα Nissan Juke Hybrid και Renault Captur E-Tech Hybrid αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο την τεχνολογία που έχουν αναπτύξει στον Όμιλο Renault Alliance για τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων τους.

Αυτή χαρακτηρίζεται από μια σύγχρονη προσέγγιση αναφορικά με την αποτελεσματικότητά της και χαρακτηρίζει τις συγκεκριμένες εκδόσεις των δύο μοντέλων.

Ο κύριος λόγος δημιουργίας τους είναι η οικονομία καυσίμου και κατ’ επέκταση η μείωση εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Υπό αυτό το πρίσμα και τα δύο τα καταφέρνουν πολύ καλά.

Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε στο Juke Hybrid ήταν 6,9 λίτρα/100 χλμ. και στο Captur E-Tech Hybrid ήταν 6,7 λίτρα/100 χλμ., δηλαδή μικρή και στις δύο περιπτώσεις.

Ποια είναι η επιλογή μας εκ των δύο; Το Renault Captur E-Tech Hybrid επειδή δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρονται με μεγαλύτερη άνεση οι επιβάτες του και χάρη στον πιο πρακτικό χαρακτήρα του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Κινητήρας: τετρακύλινδρος 1.598 cc
Ισχύς: 94 PS στις 5.600 rpm
Pοπή: 148 Nm στις 3.600 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 49 PS/1.677-6.000
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 205 Nm/200-1.677
Συνδυαστική ισχύς: 145 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 166 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,0-5,1/6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.210/1.800/1.593 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Βάρος: 1.325 kg (Χωρίς οδηγό και αποσκευές)
Χώρος αποσκευών: 354-1.237 lt
Τιμή: Από 31.900 ευρώ («NCONNECTA»)

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Renault Captur 1.6 E-Tech Full Hybrid 145 PS
Κινητήρας: τετρακύλινδρος 1.598 cc
Ισχύς: 94 PS στις 5.600 rpm
Pοπή: 148 Nm στις 3.600 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 49 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 205 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 145 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,9-5,1/6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 110 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.227/1.797/1.576 mm
Μεταξόνιο: 2.639 mm
Βάρος: 1.363 kg (Χωρίς οδηγό και αποσκευές)
Χώρος αποσκευών: 326-1.149 lt
Τιμή: Από 31.060 ευρώ («ΕQUILIBRE PLUS»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Όλα όσα γνωρίζουμε για το ηλεκτρικό Renault 5
Nissan Yokohama: 40 εκατομμύρια κινητήρες
Renault Clio: Το γαλλικό στιλ στα καλύτερά του