Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

Ηλεκτρική επίθεση από τη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi

  • newsautoteam

Οι τρεις κατασκευαστές ενδυναμώνουν τους δεσμούς τους, με φόντο το λανσάρισμα 35 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων – Ποιο είναι το κλειδί για τη μείωση των τιμών τους;

Επενδύσεις ύψους 23 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση ανακοίνωσε, στο πλαίσιο της αναλυτικής παρουσίασης του οδικού χάρτη “Alliance 2030”, η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi σε μια προσπάθεια να ενισχυθούν οι δεσμοί ανάμεσα στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι συγκεκριμένοι πόροι θα χορηγηθούν στην επέκταση του αριθμού ηλεκτρικών πλατφορμών στις οποίες θα βασίζονται τα μηδενικών ρύπων μοντέλα τους, μετά και την εξέλιξη μιας πέμπτης. Αυτή θα προορίζεται για μικρού μεγέθους αυτοκίνητα, όπως είναι το επερχόμενο ηλεκτρικό Renault 5, αλλά και ο μηδενικών ρύπων διάδοχος του Nissan Micra. Αμφότερα θα κατασκευάζονται από τη Renault, στο οικοσύστημα εργοστασίων της εταιρείας, στη Βόρεια Γαλλία.

Πρόκειται για την πλατφόρμα CMF-BEV η οποία χαρακτηρίστηκε ως “game-changer” από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Renault, Luca De Meo. Όπως ανάφερε, η εν λόγω αρχιτεκτονική επιτρέπει τη μείωση της τιμής κατά 33%, συγκριτικά με την πλατφόρμα που χρησιμοποιεί το Zoe.

«(σ.σ. Η CMF-BEV) θα είναι το κλειδί για τον εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών […] Για πρώτη φορά τα μικρά ηλεκτρικά θα μπορούν να ανταγωνιστούν την τιμή των αντίστοιχων συμβατικών», επισήμανε το αφεντικό του γαλλικού brand.

Σημειώνεται ότι πάνω από το 60% των εξαρτημάτων της CMF-BEV θα προέρχονται από την υπάρχουσα CMF-B των Renault Clio και Nissan Juke.

Παράλληλα, θα χρησιμοποιείται σε πέντε αυτοκίνητα υπό τα εμβλήματα των Nissan, Renault, Alpine και Dacia, με την ετήσια παραγωγή τους να ανέρχεται σε 250.000 μονάδες.

Στο κάδρο της συμμαχίας βρίσκεται επίσης και η πλατφόρμα CMF-EV για μεγαλύτερα μοντέλα, όπως τα Nissan Ariya και Renault Megane E-Tech Electric. Αυτή θα υιοθετηθεί σε παγκόσμια κλίμακα από 15 μοντέλα πέντε διαφορετικών αυτοκινητοβιομηχανιών (Nissan, Renault, Mitsubishi, Alpine, Infiniti), με τον ετήσιο όγκο πωλήσεων να φτάνει τις 1,5 εκ. μονάδες με ορίζοντα το 2030.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι στην πλατφόρμα θα βασίζονται περίπου τα μισά από τα 35 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που ετοιμάζει η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi μέχρι το 2030.

Η χρήση της θα επιτρέπεται σε πολλών ειδών μοντέλα –από SUV μέχρι και σπορ αυτοκίνητα -με τα συμβατά μήκη των αμαξωμάτων να κυμαίνονται από 4,0 έως 4,7 μέτρα, κάνοντας χρήση μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 40, 60 και 87 kWh.

Στόχος της συμμαχίας είναι και ο διαμοιρασμός των αρχιτεκτονικών λογισμικού, με τις εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι οι πρώτες που θα ενσωματώνουν στα αυτοκίνητά τους το οικοσύστημα της Google.

Το 2025, μάλιστα, αναμένεται ένα όχημα με ιδιαίτερα προηγμένο software, το οποίο θα εφοδιάζεται με ισχυρούς επεξεργαστές, συμβατούς με over-the-air αναβαθμίσεις. Αυτό θα επιτρέψει στη Συμμαχία να μειώσει τον χρόνο εξέλιξης ψηφιακών υπηρεσιών από 12 μήνες σε μόλις μία εβδομάδα.

Επιπροσθέτως, οι τρεις κατασκευαστές αναφέρθηκαν και στην κοινή στρατηγική τους με επίκεντρο τις μπαταρίες, κάνοντας λόγο για ετήσια παραγωγή 220 GWh στο μέλλον. Οι Nissan και Renault σύναψαν συμφωνία με την κινεζική εταιρεία Envision, με επίκεντρο την προμήθεια μπαταριών από εργοστάσια στο Σάντερλαντ της Αγγλίας και τη Γαλλία.

Όπως, προβλέπει, τέλος η συμμαχία, το κόστος των μπαταριών θα μειωθεί κατά 50% έως το 2026 και κατά 65% μέχρι το 2028 –  συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Μετράει αντίστροφα το Nissan Micra – Ποιος θα είναι ο διάδοχος;
Renault OpenR: Η επόμενη γενιά infotainment (video)

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto