Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα 10 πιο γρήγορα καθημερινά ηλεκτρικά

Ελλάδα 13:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα 10 πιο γρήγορα καθημερινά ηλεκτρικά

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα 10 πιο γρήγορα καθημερινά ηλεκτρικά

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα ηλεκτρικά φέρνουν την επανάσταση στον χώρο της αυτοκίνησης και επαναδιαπραγματεύονται την έννοια της οδηγικής απόλαυσης.

Advertisement
Advertisement

Αν πριν από κάποια χρόνια μας έλεγε κάποιος πως θα υπάρξει αυτοκίνητο που μπορεί να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε κάτω από 2,0 δευτερόλεπτα, ίσως να τον… θεωρούσαμε τρελό.

Διότι ελάχιστοι είχαν καταφέρει να προβλέψουν την επέλαση των ηλεκτρικών. Αυτών των τετράτροχων που λατρεύεις να μισείς. Μίσος για την απουσία πολυκύλινδρων, ηχητικά σαγηνευτικών μοτέρ, λατρεία για την… κλωτσιά που δέχεσαι και κολλάς στο κάθισμα, όταν βυθίσεις το πόδι σου στο γκάζι.

Πριν από λίγους μήνες συστηθήκαμε με 7 πανίσχυρα μηδενικών ρύπων μοντέλα που εκτοξεύουν τον δείκτη του ταχύμετρου στα 100 χλμ./ώρα εν… ριπή οφθαλμού. Πόσοι, όμως, έχουν τη δυνατότητα να δώσουν 2 εκατ. ευρώ για ν’ αποκτήσουν –για παράδειγμα- τη Rimac Nevera; Ρητορική η ερώτηση.

Advertisement
Advertisement

Αυτό, βέβαια, δεν συνεπάγεται πως και εμείς, οι κοινοί θνητοί, δεν μπορούμε να βιώσουμε την εξωφρενική επιτάχυνση των ηλεκτρικών. Και – εδώ που τα λέμε- αν το 0-100 χλμ./ώρα δεν «έρχεται» σε 2,0 sec, αλλά σε λίγο περισσότερο… δεν χάλασε και ο κόσμος. Ας δούμε, λοιπόν, μερικά καθημερινά αυτοκίνητα που μπορούν να μας χαρίσουν τη χαρά της ηλεκτρικής οδήγησης.

Για τις τιμές των μοντέλων πατήστε στην ανάλογη δοκιμή, κάτω από το άρθρο…

Hyundai Kona Electric
0-100
χλμ./ώρα: 7,9 δλ.

Advertisement

Το Hyundai Kona έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του Έλληνα οδηγού ως ένα B-SUV με δυναμική εμφάνιση, ικανοποιητικούς χώρους και τίμια τεχνολογία. Εδώ και λίγο καιρό, όμως, έχει αποκτήσει και ηλεκτρική «καρδιά», ενσωματώνοντας έναν ηλεκτροκινητήρα 204 PS/395 Nm που του επιτρέπει να ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Kia eNiro
0-100 χλμ./ώρα: 7,8 δλ.

Advertisement

Σίγουρα, η εμφάνισή Kia e-Niro του δεν προδίδει τις ικανές του επιδόσεις. Με 7,8 δλ., όμως, για το 0-100 χλμ./ώρα, αποδεικνύει πως είναι προικισμένο και με οδικό ταλέντο. «Φορά» το ίδιο μοτέρ με το Kona, αλλά κερδίζει σε επίπεδο πρακτικότητας, καθώς η χωρητικότητα του πορτπαγκάζ φτάνει τα 451 λτ. (αντί 332 λτ.).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Lexus UX300e
0-100 χλμ./ώρα: 7,5 δλ.

Advertisement

Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Lexus, το οποίο προλειαίνει το έδαφος για την άφιξη και νέων… παιχτών. Το ιαπωνικό compact SUV ακολουθεί τη σχεδιαστική συνταγή της μάρκας, ενσωματώνει state-of-the-art τεχνολογίες και τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 204 PS/300 Nm που του χαρίζει επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ. Η τιμή του στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 48.700€ κια σύντομα θα είναι στα χέρια μας για την πρώτη δοκιμή…

VW ID.3
0-100 χλμ./ώρα: 7.3 δλ.

Το VW ID.3 εγκαινιάζει τη μεταβλητή πλατφόρμα του VW Group, ΜΕΒ, πάνω στην οποία θα βασίζεται, πλέον, και το ID.4.  Το μικρομεσαίο μηδενικών ρύπων γερμανικό μοντέλο έχει compact διαστάσεις (μήκος 4.261 χλστ.), αλλά το μεταξόνιο των 2.675 χλστ. ενισχύει σημαντικά την πρακτικότητά του, επιτρέποντάς του να φιλοξενήσει έως και 5 επιβάτες. Η ιπποδύναμη και η ροπή είναι 204 PS και 310 Nm αντίστοιχα, με την κίνηση να φτάνει στους πίσω τροχούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Mini Electric SE
0-100
χλμ./ώρα: 7,3 δλ.

Η MINI πάντα πρότασσε την οδηγική απόλαυση, εμμένοντας πιστή στην εξέλιξη μοντέλων που γοητεύουν τη νεολαία. Αυτό είναι το DNA και του αμιγώς ηλεκτρικού MINI Cooper SE που δοκιμάσαμε πριν από λίγα 24ωρα. Για την κίνησή του φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας 184 PS/270 Nm ροπής που του χαρίζει επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Nissan Leaf
0-100 χλμ./ώρα 6,9 δλ.

Πρόκειται για έναν από τους πατριάρχες της ηλεκτροκίνησης, με τις πωλήσεις του (από το 2011) να ξεπερνούν τις 500.000 μονάδες. Στην τελευταία του εκδοχή, το Leaf έχει αυξημένη ισχύ στους 217 PS (από 150) και η ροπή φτάνει τα 340 Nm. Ως εκ τούτου, η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,9 δλ., ένα νούμερο εντυπωσιακό για ένα αυτοκίνητο των 1.740 κιλών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

BMW i3
0-100 χλμ./ώρα 6,9 δλ.

Το κομψό ηλεκτρικό μοντέλο των Βαυαρών συστήθηκε για πρώτο φορά με τον κόσμο της αυτοκίνησης το 2013, έχοντας ως παράσημο την εξαιρετική του εμπορική διαδρομή (πάνω από 170.000 πωλήσεις). Η BMW ουδέποτε έπαψε να το αναβαθμίζει, εξοπλίζοντάς το με περισσότερη ισχύ και μεγαλύτερη αυτονομία. Η ισχυρότερη έκδοση της i3 –μέχρι την επόμενη- είναι η “s” με τα 184 PS και 270 Nm Το 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 6,9 δλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Skoda Enyaq iV
0-100 χλμ./ώρα 6,9 δλ.

Τσεχική εκπροσώπηση στη λίστα μέσω του πρώτου ηλεκτρικού SUV της Skoda, Enyaq iV. Κορυφαία προσώρας εκδοχή του είναι η τετρακίνητη 80 x, με όπλα στη φαρέτρα της τα 265 άλογα και τα 425 Nm ροπής. Πέρα από θελκτική εμφάνιση, ευρυχωρία, πρακτικότητα και μηδενικούς ρύπους σερβίρει και διασκέδαση μιας και χρειάζεται 6,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Audi Q4 e-tron
0-100 χλμ./ώρα 6,2 δλ.

Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της Audi, Q4 e-tron, με την premium αισθητική και τις compact διαστάσεις έχει εκκινήσει την εμπορική πορεία, υποσχόμενο φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις και χαμηλό κόστος χρήσης. Στα ατού του SUV και οι επιδόσεις, δεδομένου ότι στην τετρακίνητη έκδοση, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, Q4 50 e-tron quattro αποδίδει 299 ίππους και ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

VW ID.4 GTX
0-100 χλμ./ώρα 6,2 δλ.

Το Q4 e-tron… έρχεται ισόπαλο με το πρώτο “καυτό” ηλεκτρικό της VW, ID.4 GTX. Το crossover εγκαινιάζει την σπορ, ηλεκτρική οικογένεια “GTX” που του προσδίδει δυναμικό χαρακτήρα. Ενσωματώνει δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) συνδυαστικής απόδοσης 299 PS που συνδράμουν στην επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε 6,2 δλ.

Mercedes EQA
0-100 χλμ./ώρα: 6,0 δλ.

Το “παρών” στη λίστα δίνει και ένα μοντέλο της Mercedes. Χωρίς να απαιτεί μια περιουσία, η ΕQA κληρονομεί τα προσόντα των σύγχρονων συμβατικών Mercedes, διανθίζοντάς τα με οικολογικό πρόσημο. Η τετρακίνητη έκδοση EQA 350 4Matic αποδεικνύεται και γρήγορη καθώς αποδίδει 292 PS/ 520 Nm και ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΕΔΩ

Ford Mustang Mach-E
0-100
χλμ./ώρα 5,8 δλ.

Η θρυλική ονομασία “Mustang” κατέχει ξεχωριστή θέση στην «καρδιά» των petrolheads, και όσα μοντέλα την κληρονομούν γίνονται διακαής πόθος. Μπορεί να αλλοιώσει το DNA η ηλεκτροκίνηση; Κρίνοντας από τη Mach-E η απάντηση μάλλον είναι «όχι». Στην κορυφή της γκάμας σύντομα θα δεσπόζει η AWD έκδοση “GT” με τα 480 άλογα. Προσώρας συμβιβαζόμαστε με την επίσης τετρακίνητη των 351 PS/581 Nm που για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 5,8 δλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Volvo XC40 P8 Recharge
0-100
χλμ./ώρα 4,9 δλ.

Το είδαμε πριν από λίγες μέρες στη Χαλκιδική, όπου μας συστήθηκε ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της σουηδικής φίρμας. Το ηλεκτρικό Volvo XC40 βασίζεται στην πλατφόρμα CMA που εξελίχθηκε από κοινού με τον όμιλο Geely και παίρνει ζωή από δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 408 PS/680 Nm ροπής. Επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Tesla Model S Performance Dual Motor
0-100 χλμ./ώρα 3,3 δλ.

 Το αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν– όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Tesla- έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον για τον gadget χαρακτήρα του και, φυσικά, το πολυσυζητημένο Autopilot. Η μακροσκελής λίστα με τα ταλέντα του, ωστόσο, εμπεριέχει και οδηγική απόλαυση. Ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση Performance με τους 487 ίππους και τα 660 Nm ροπής που καθιστούν την επιτάχυνση από τα 0 χλμ./ώρα στα 100 υπόθεση 3,3 δλ. Ικανοποίηση χαρίζει και η αυτονομία του που φτάνει έως και τα 568 χλμ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Λεμπρόν Τζέιμς: Τα αυτοκίνητα του “Βασιλιά”
Ντιέγκο Μαραντόνα: Τα αυτοκίνητα του «Θεού» της μπάλας
Παιχταράδες στο γήπεδο, άμπαλοι στο τιμόνι