Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia e-Niro 204ps (Long Range)

Ελλάδα 7:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Kia e-Niro 204ps (Long Range)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia e-Niro 204ps (Long Range)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Kia e-Niro, είναι σχετικά νέο στην αγορά, αλλά έχει ήδη μια φήμη. Γιατί; Όταν κυκλοφόρησε, αναστάτωσε την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσφέροντας την αυτονομία και τις επιδόσεις των Tesla με προσιτή (για την κατηγορία) τιμή

Advertisement
Advertisement

Το ηλεκτρικό crossover της Kia είναι πολύ δημοφιλές στην Ευρώπη, ενώ έχει και μία επιτυχημένη πορεία στην Αμερική.

Η Kia κατάφερε να εξαλείψει, μία «φοβία» αυτών που θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τον περιορισμό κίνησης, την μικρή αυτονομία. Το e-Niro είναι ένα crossover με αυτονομία 400+ χλμ., μεγάλους χώρους, καλή ποιότητα κατασκευής και ξεχωριστό σχήμα. Η Ελληνική αντιπροσωπία εισάγει μόνο την ηλεκτρική και την Plug-In Υβριδική έκδοση του Niro για να μην «κλέψει» κοινό από τα Sportage και XCeed.

Advertisement
Advertisement

Το ηλεκτρικό Crossover της Kia από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται στην καρδιά της μικρομεσαίας SUV/crossover κατηγορίας (με μήκος στα 4.375 mm).

Περισσότερο στυλάτο παρά… άγριο

Αντίθετα από ότι έχουμε συνηθίσει από το σχήμα των άλλων SUV το Kia e-Niro δεν είναι macho. Είναι ένα ξεχωριστό αισθητικά αυτοκίνητο της κατηγορίας λόγω της σχεδίασής του. Σαν σύνολο έχει στοιχεία από μοντέλα της Αμερικής όπως: Μεγάλα παράθυρα και ακμές στο αμάξωμα. Επιπλέον δεν έχει γρίλιες εισαγωγής αέρα στην μάσκα του (θυμηθείτε είναι ηλεκτρικό), ενώ ένα κομμάτι της είναι η θύρα φόρτισής του. Τα φωτιστικά σώματα είναι όμορφα και είναι τα μόνα έντονα σημεία που δίνουν ένταση στο σχήμα όπως και τα φώτα ημέρας, που βρίσκονται χαμηλά στον προφυλακτήρα, ενώ το πίσω μέρος είναι πιο στυλάτο με νίκελ διακοσμητικά στοιχεία και τον προφυλακτήρα να ακολουθεί κι εδώ την σχεδίαση του εμπρός.

Advertisement

Σύγχρονο, ευρύχωρο και premium

Στο εσωτερικό των νέων αυτοκινήτων έχουμε συνηθίσει, οι πολλές οθόνες και η διάταξή τους να μας «κλέβει» την προσοχή. Στο εσωτερικό του e-Niro οι οθόνες (τόσο του ελέγχου λειτουργειών όσο και του infotainment) αποτελούν μέρος του ντεκόρ, προβάλλουν τον πλούσιο εξοπλισμό, τον high tech διάκοσμο και την premium αίσθηση.

Advertisement

Ξεχωρίζει η κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που δεν εφάπτεται στο κέντρο του ταμπλό. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείτε ένας έξτρα χώρος από κάτω της (λίγο καλυμμένος) και έχει πάνω του το περιστροφικό χειριστήριο για την επιλογή κίνησης του αυτοκινήτου (R (όπισθεν) N (Neutral) και D (Drive κίνηση εμπρός) το P (Parking) είναι πάνω στο κουμπί επιλογής. Τα paddles πίσω από το τιμόνι δεν αλλάζουν ταχύτητες αλλά ρυθμίζουν την ανάκτηση ενέργειας, η οποία φτάνει στα επίπεδα της οδήγησης one pedal (με ένα πεντάλ χωρίς να χρησιμοποιείτε το πεντάλ του φρένου).

Όλες οι πληροφορίες που χρειάζεστε, όπως η αυτονομία, το επίπεδο φόρτισης και η χρήση της μπαταρίας, αποτυπώνονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων LCD των 7” και στην οθόνη αφής των 10,25”. Οι οθόνες ενσωματώνονται σε ένα μαύρο γυαλιστερό ταμπλό. Μάλιστα, μπορείτε να αλλάξετε τη διάθεσή σας επιλέγοντας έναν από τους επτά διαθέσιμους εσωτερικούς φωτισμούς. Το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακά υλικά πολύ καλής ποιότητας και επιδεικνύει στιβαρή κατασκευή και το καλό φινίρισμα. Το ντουλαπάκι έχει μεγάλο βάθος, υπάρχουν, δύο ποτηροθήκες μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων (ρυθμιζόμενες, οι οποίες μπορούν να διπλωθούν για να φτιάξουν μία μεγάλη κενή θέση αντικειμένων), θήκη για το τηλέφωνό και τα κλειδιά μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, και τέλος θέση για μπουκάλια 500 ml στις πόρτες.  Όμορφος και ευανάγνωστος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, ενώ στην κεντρική οθόνη αφής infotainment (7 ιντσών και αυτή) εκτός από όλα τα συστήματα περιλαμβάνει ενδείξεις για την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, της κατανάλωσης και της αυτονομίας του.

Advertisement

Οι εμπρός επιβάτες έχουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους από ό, τι σε άλλα Crossover της αγοράς. Πίσω το e-Niro προσφέρει πολύ περισσότερο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια από ό, τι τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Ακόμη και οι επιβάτες με ύψος μεγαλύτερο του μέσου όρου δεν θα αισθανθούν στριμωγμένοι, με οδηγό παρόμοιων διαστάσεων ενώ υπάρχει αρκετός χώρος για τρεις ενήλικες. Τα πίσω καθίσματα του e-Niro χωρίζονται και διπλώνονται στην παραδοσιακή αναλογία 60/40 και δεν ρυθμίζονται (κατά μήκος ή στην κλίση της πλάτης). Παρά τις επιπλέον μπαταρίες, (είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο) το πορτ μπαγκάζ του e-Niro είναι… μεγαλύτερο από του υβριδικού Niro  στα 451 λίτρα έχει επίσης τετράγωνο σχήμα σχεδόν δεν υπάρχει χείλος φόρτωσης και επιπλέον υπάρχει αρκετός χώρος αποθήκευσης κάτω από το δάπεδο του για να αποθηκεύσετε τα καλώδια φόρτισης (έχουν την δική τους τσάντα).

Ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων με αυτονομία ως 455 χλμ

Το e-Niro 204ps Platinum (Long Range) της δοκιμής μας είναι η μεγαλύτερη και ισχυρότερη έκδοση της γκάμας, εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 395 Nm ροπής (διαθέσιμη από μηδέν στροφές) και μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 64 kWh.

Το αποτέλεσμα είναι η πολύ καλή απόδοση, που μπορεί να κινήσει κάτι παραπάνω από γρήγορα, το βάρους 1.812 κιλών e-Niro, αλλά και με εντυπωσιακή αυτονομία. Οι προδιαγραφές αναφέρουν αυτονομία έως 615 χλμ. (στο πρότυπο WLTP) σε αστικές συνθήκες και περισσότερα από 455 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Αυτή εξαρτάται βέβαια και από την επιλογή του προγράμματος οδήγησης (Eco, Eco+, Normal και Sport) καθώς και από την χρήση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση που προσφέρει το κιβώτιο μιας σχέσης.

Φόρτιση και κατανάλωση

Μια πλήρης φόρτιση για το Kia e-Niro διαρκεί 31 ώρες από απλή οικιακή πρίζα και 10 ώρες από wallbox ισχύος 7,4 kW. Aπό ταχυφορτιστή 100 kW από το 20% έως το 80% της χωρητικότητας επαναφορτίζεται σε 42 λεπτά. Η κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε από τις 18,2 έως 19,5 kWh.

Κίνηση με άνεση και… ταχύτητα

Η θέση οδήγησης του e-Niro είναι αρκετά ψηλότερη από ό, τι στα περισσότερα hatchback, αλλά δεν κάθεστε τόσο ψηλά όσο στα SUV. Το κάθισμα και το τιμόνι έχουν πολλές ρυθμίσεις. Η διάταξη του ταμπλό είναι συμβατική, κάτι που είναι πολύ καλό επειδή έχετε πολλά εύχρηστα και στις θέσεις που έχετε συνηθίσει κουμπιά και διακόπτες για τον έλεγχο λειτουργιών, όπως τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού.

Στους δρόμους της πόλης το ηλεκτρικό crossover είναι εύχρηστο, άνετο, δίνει την αίσθηση, πως είστε σε μεγάλο SUV, από την άποψη άνεσης, και φυσικά απουσιάζουν μηχανικοί θόρυβοι ή κραδασμοί. Το μόνο που ακούτε είναι ένας σχεδόν κινηματογραφικός ήχος (βούισμα) σε μικρές ταχύτητες. Στον ανοιχτό δρόμο υπάρχει μόνο ο αεροδυναμικός θόρυβος που ακούγεται και τον… ρυθμίζετε ανάλογα την ταχύτητα που έχετε.

Οι στροφές και οι επαρχιακοί δρόμοι αναδεικνύουν την άνεση και το καλό «πάτημα» του Kia e-Niro αν κινείστε με χαλαρή ταχύτητα. Μόλις πιέσετε το μεγάλο βάρος θα φανεί και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφάλειας μπαίνουν σε λειτουργία για να ενισχύσουν την αίσθηση ασφάλειας. Σε κανονικούς ρυθμούς το e-Νiro αποδεικνύεται ευχάριστο και ασφαλές παρά τη μέτρια αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης. Τα φρένα του επαρκούν για την ασφαλή του ακινητοποίηση, ενώ και η αίσθηση στο αριστερό πεντάλ είναι καλή παρά το by wire σύστημα που χρησιμοποιούν πλέον ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα.

Βέβαια όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η απόδοση δεν αφορά μόνο το πόσο γρήγορα μπορείτε να αναπτύξετε ταχύτητα, αλλά και για το πόσο μακριά μπορείτε να ταξιδέψετε μεταξύ των ανεφοδιασμών/φορτίσεων. Το e-Niro μας έδειξε πως μπορεί να κινηθεί για πολλά χιλιόμετρα πριν η ενέργεια της μπαταρίας του μειωθεί ανησυχητικά.

Συμπέρασμα

Το Kia e-Niro έχει το πλεονέκτημα της μεγάλης αυτονομίας, που κανένα ηλεκτρικό (ακόμη και καινούργια) εξακολουθούν να μην έχουν. Προσφέρει την πρακτικότητα των Crossover και τους χώρους τους, σε συνδυασμό με την απόδοση των 204 ίππων, άνετη οδήγηση και πλούσιο εξοπλισμό. Βέβαια η τιμή ίσως να είναι υψηλή αλλά αγοράζετε την ασφάλεια της αυτονομίας και την πρακτικότητα, των φορτίσεων σε αραιά χρονικά διαστήματα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Kia e-Niro 204ps Platinum (Long Range)

Κινητήρας: Ηλεκτρικός

Ισχύς: 204 PS στις —- rpm

Ροπή: 395 Nm στις — rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσης

Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,8 sec

Τελική ταχύτητα: 167 km/h

Μέση κατανάλωση (0 km)

Εκπομπές CO2: 0 gr

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.375 x 1.805 x 1.560 mm

Μεταξόνιο: 2.700 mm

Βάρος: 1812 kg

Χώρος αποσκευών:451 lt

Τιμή: 46.990 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Συνεργασία Kia Hellas και Wallbox στα ηλεκτρικά οχήματα

Kia: Το ηλεκτρικό Imagine Concept στην παραγωγή

Νέες εκδόσεις για το Kia e-Niro