Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona Electric (64kWh)

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το νέο Hyundai Kona Electric με τη μεγάλη μπαταρία δείχνει τον δρόμο για το τι πρέπει να προσφέρει ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο σήμερα ώστε ο οδηγός του να νιώθει ήρεμος και ασφαλής.

Το νέο ηλεκτρικό Hyundai Kona κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις, εμπλουτίζοντας την ολοκληρωμένη μηχανολογική γκάμα του B-SUV της εταιρείας. Το αμιγώς ηλεκτρικό Kona προσφέρεται με μια μπαταρία 39 kWh και 136 ίππους, καθώς και με 64 kWh και 204 ίππους.

Το τελευταίο, το οποίο καλούμαστε να δοκιμάσουμε, χαρίζει αυτονομία που… την ξεχνάς και επιδόσεις που εντυπωσιάζουν. Ας αναλύσουμε όμως παρακάτω την περίπτωση του νέου ηλεκτρικού Kona και μπορείτε να διαβάσετε τη συμπεριφορά του σε ένα σύντομό μας ταξίδι.

Η γενική εικόνα του Hyundai Kona δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τις εκδόσεις που φέρουν θερμικούς κινητήρες. Όμως, τόσο η μάσκα όσο και οι τροχοί του, σας κάνουν να υποψιάζεστε ότι κάτι άλλο συμβαίνει με το εν λόγω μοντέλο. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε μια “ερμητικά” κλειστή μάσκα, χωρίς αεραγωγούς και τα στενά φωτιστικά σώματα να ολοκληρώνουν τη γνώριμη εικόνα του B-SUV. Εκεί, οι άνθρωποι της Hyundai “έκρυψαν” με όμορφο τρόπο την υποδοχή φόρτισης, η οποία αποκαλύπτεται με μια απαλή πίεση στη δεξιά πλευρά της γρίλιας. Το πίσω μέρος δεν έχει υποστεί καμία αισθητική τροποποίηση, εκτός φυσικά από τη λέξη “electric” που κοσμεί την 5η πόρτα του μοντέλου.

Την “πράσινη” εικόνα συμπληρώνουν οι ειδικές ζάντες, στοχεύοντας στην μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση και -ταυτόχρονα- στη μεγαλύτερη συνολική αυτονομία. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το ηλεκτρικό Kona είναι κατά 25 mm πιο αυξημένο σε μήκος, ενώ το βάρος του φτάνει τα 1760 κιλά.

Περνώντας στο εσωτερικό, αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα επιπλέον χρήματα σε σχέση με το συμβατικό Kona δεν οφείλονται μόνο λόγω της διαφορετικής φιλοσοφίας, αλλά και ότι η κορεάτικη φίρμα δημιούργησε ένα εντελώς ξεχωριστό διάκοσμο για την ηλεκτρική βερσιόν του crossover. Εκτός λοιπόν από τη ψηφιακή οθόνη, όπου παρέχονται όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ο χειριστής, τα νέα μπουτόν και το μοντέρνο design αναβαθμίζουν το cockpit, σερβίροντας μια πολύ φιλόξενη και ευχάριστη καμπίνα. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας συναντάμε τη 10,25 ιντσών οθόνη αφής (7 ιντσών στη βασική έκδοση), η οποία μπορεί να χωριστεί σε έως και 3 διαφορετικά τμήματα, ενώ διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.

Χωροταξικά, 5 επιβάτες μπορούν να βρουν τη θέση τους χωρίς παράπονα, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος κατά 29 λίτρα, λόγω μπαταρίας, φτάνοντας συνολικά τα 332 λίτρα. Βέβαια, στην περίπτωση που τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν αγγίζει τα 1114 λίτρα.

Το αυτοκίνητο δοκιμής εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW ή 204 ίππους και 395 Nm ροπής. Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 64 kWh με την αυτονομία να φτάνει τα 449 χιλιόμετρα για μια μικτή διαδρομή σύμφωνα με το αυστηρό πρότυπο δοκιμών WLTP. Παράλληλα, για τον αστικό κύκλο, η Hyundai υπόσχεται 619 χιλιόμετρα μιας και υπάρχει -σε αυτή την περίπτωση- έντονη ανάκτηση ενέργειας. Στον δρόμο, τα εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά μεταφράζονται σε 7,9 sec (σε Comfort mode) για τα πρώτα 100 km/h από στάση και με μέγιστη ταχύτητα τα 167 km/h.

Η φόρτιση είναι ένα σημαντικό μέρος ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου και γι’αυτό το Hyundai Kona Electric φορτίζει σε απλή οικιακή πρίζα σε 31 ώρες. Εάν συνδεθεί σε Wallbox (11 kW) μπορεί να φτάσει το 100% από 0% σε περίπου 9 ώρες και 35 λεπτά, ενώ για φόρτιση σε ταχυφορτιστές 50 kW και 100 kW, φτάνει τα 80% σε 75 και 54 λεπτα αντίστοιχα. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πώς το σύστημα πλοήγησης ενημερώνει τον οδηγό που είναι ο κοντινότερος σταθμός φόρτισης, παρέχοντας ταυτόχρονα πληροφορίες για τον τύπο του φορτιστή.

Στην πράξη
Μόλις το Hyundai Kona Εlectric αποσυνδεθεί από τον φορτιστή, η ενημέρωση που λαμβάνει ο οδηγός από την πλήρως φορτισμένη μπαταρία είναι ότι μπορεί να διανύσει από 450 έως και 480 χιλιόμετρα, ανάλογως με το τρόπο οδήγησης που έχει κατοχυρωθεί στο ιστορικό του αυτοκινήτου. Συνεπώς, το άγχος φεύγει από το… παράθυρο! Είναι αδύνατον να “μείνετε” από ρεύμα με τόσα χιλιόμετρα στη διάθεση σας.

Οι επιλογές της κίνησης (D και R) γίνονται από μπουτόν και όχι μέσω του παραδοσιακού λεβιέ, ενώ το επίπεδο αντίστασης (Regenerative Braking) για την ανάκτηση ενέργειας ρυθμίζεται με τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Ακόμα υπάρχουν τα προγράμματα οδήγησης ECO, Comfort και Sport με το τελευταίο να μεταμορφώνει το μικρό crossover σε πύραυλο εδάφους-εδάφους, σε σημείο που η χαρά της ακαριαίας ροπής αντικαθίσταται από τον… φόβο που προκαλούν τα υπερβολικά G. Φυσικά, τόσο η Comfort όσο και η Sport επιλογή μειώνει 20 με 30 χιλιόμετρα την αυτονομία του αυτοκινήτου, καθώς το ίδιο συμβαίνει και όταν ενεργοποιηθεί το κλιματιστικό. Αξίζει να σημειωθεί η λειτουργία “Driver Only” που έχει ως στόχο να κρατάει σε καλή θερμοκρασία μόνο τον οδηγό και να μην καταναλώνεται σημαντική ενέργεια για την ψύξη ή θέρμανση ολόκληρης της καμπίνας.

Αναμφίβολα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα σουλατσάρουν αναγκαστικά σε αστικό φόντο. Αλλά εμείς επιχειρήσαμε μια μικρή απόδραση με αφετηρία την Αθήνα, κινούμενοι σε εθνική οδό και με ταχύτητες από 110 km/h έως 130+ km/h.

Η συνολική απόσταση που διανύσαμε ήταν 120 χιλιόμετρα. Το ηλεκτρικό Hyundai Kona -με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και με μηδέν άγχος από τον οδηγό- ταξίδεψε με φυσιολογικές συνθήκες, καταναλώνοτας συνολικά το 25% του συνολικού φορτίου της μπαταρίας. Χωρίς καμία απολύτως ανάκτηση ενέργειας το ηλεκτρικό crossover κινείται στον δρόμο με ιδιαίτερη ησυχία και απροβλημάτιστα, αλλά μετά τα 120 km/h γίνονται αισθητοί θόρυβοι που προέρχονται από την κύλιση και τον αέρα. Μετά την επιστροφή μας στην πρωτεύουσα, υπήρχαν ακόμα διαθέσιμα περίπου 330 χιλιόμετρα, αρκετά  δηλαδή για να συνεχίσουμε τη μέρα μας.

Η σίγουρο “πάτημα” στο δρόμο είναι ένα από τα θετικά του αυξημένου σε σχέση με το απλό μοντέλο βάρους, γι’ αυτό και η ανάρτηση (εμπρός McPherson και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) είναι πιο σφιχτά ρυθμισμένη. Αυτό συνεπάγεται και μικρότερες κλίσεις του αμαξώματος κατά τις στροφές. Ωστόσο, η απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος γίνεται με υποδειγματικό τροπο, καθιστώντας το ένα άνετο και καθημερινό αυτοκίνητο.

Το Hyundai Kona Εlectric είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σας κάνει να… ξεχνάτε ότι είναι ηλεκτρικό. Η αυτονομία των -πάνω από- 400 πραγματικών χιλιομέτρων δεν αφήνει περιθώρια άγχους και το κόστος του είναι τα 36.965 ευρώ, τιμή που περιλβαμβάνει την κρατική επιδότηση (5.225 ευρώ) και την απόσυρση (1.000 ευρώ). Η Hyundai βάζει και το κερασάκι στην τούρτα, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της, την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, καθώς και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας: 150 kW
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 395 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Μέση κατανάλωση: 14,7 kWh/ 100 km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.180 x 1.800 x 1.570 mm
Μεταξόνιο: 2.600 mm
Βάρος: 1.760
Χώρος αποσκευών: 332 lt
Τιμή: Από 36.965 ευρώ (με την επιδότηση και απόσυρση – έκδοση Premium)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto