Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πανελλήνια Παρουσίαση: Volvo XC40 Recharge

Ελλάδα 17:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πανελλήνια Παρουσίαση: Volvo XC40 Recharge

ΝΕΑ

Πανελλήνια Παρουσίαση: Volvo XC40 Recharge

ΝΕΑ

Μετά την προσθήκη plug-in υβριδικών εκδόσεων σε όλα τα μοντέλα της η Volvo κάνει το επόμενο βήμα με το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητό της.

Advertisement
Advertisement

Το XC40 Recharge δείχνει ότι οι Σουηδοί έχουν αμέσως ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη της ηλεκτροκίνησης.

Το όραμα της Volvo για τα επόμενα χρόνια είναι ξεκαθαρισμένο εδώ και πολύ καιρό: Ως το 2030 όλα της τα αυτοκίνητα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Μέχρι τότε τα ενδιάμεσα βήματα, ή καλύτερα η προετοιμασία του κοινού γίνεται με τα plug-in υβριδικά μέχρι το 2025, όπου οι μισές πωλήσεις της εταιρίας θα είναι πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το πρώτο βήμα για αυτό το ορόσημο γίνεται με ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, το XC40 Recharge. Οι Σουηδοί έκαναν μία σωστή επιλογή γιατί αυτή συνδυάζει ένα ήδη γνωστό και επιτυχημένο εμπορικά αυτοκίνητο, το XC40, το οποίο έχει τώρα ένα ηλεκτρικό υπόβαθρο με πολλές πρωτοποριακές ιδέες. Έτσι εκφράζει την αφοσίωση της σουηδικής εταιρίας στον ηγετικό ρόλο που θέλει να παίξει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Η Volvo έχει παράδοση στα ηλεκτρικά οχήματα;

Ναι έχει. Ψάχνοντας λίγο την ιστορία, βλέπουμε πως μπορεί το XC40 Recharge να είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Volvo, είναι όμως και αποτέλεσμα της μεγάλης παράδοσης της εταιρίας στην έρευνα και εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η παράδοση αυτή, πηγαίνει πίσω στην δεκαετία του 1970. Επιστροφή στο παρόν και το ηλεκτρικό XC40, που Βασίζεται στην πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), μία πολύ προηγμένη δομή αμαξώματος η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τον όμιλο Geely, πάνω στην οποία θα προσαρμοστούν και τα επόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας.

Advertisement

Πως το ξεχωρίζουμε; Ποια τα χαρακτηριστικά του;

Advertisement

Σχεδιαστικά διαφοροποιείται ελάχιστα από το συμβατικό XC40, με πιο χαρακτηριστικό στοιχείο την κλειστή μάσκα, και την απουσία εισαγωγών αέρα. Η… θύρα φόρτισης βρίσκεται στο πίσω αριστερό «φτερό» ενώ οι τροχοί αλουμινίου είναι ειδικά σχεδιασμένοι για το ηλεκτρικό Volvo. Η εξωτερική εμφάνιση του XC40, είναι έργο του βρετανικού σχεδιαστή Ian Kettle, ο οποίος μετά την αποκάλυψή του Volvo έπιασε δουλειά στην Tesla.

Αυτό που δεν φαίνεται είναι πως το XC 40 Recharge έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, στοιχείο που του εξασφαλίζει και την τετρακίνηση. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει στους 408 ίππους, κάτι που του επιτρέπει να κάνει το 0-100 km/h σε 4,9”, ενώ η τελική περιορίζεται -όπως άλλωστε σε όλα τα Volvo- στα 180 km/h. Η μπαταρία είναι των 78 kWh, ιόντων λιθίου, σύγχρονης τεχνολογίας, με compact διαστάσεις και χαμηλό βάρος έτσι ώστε να επιβαρύνει όσο το δυνατόν λιγότερο την αυτονομία.

H μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας δίνει εκτιμώμενη αυτονομία έως και 418 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP. Η φόρτιση μπορεί να γίνει στο σπίτι ή σε wallbox ΑC ενώ σε έναν σταθμό φόρτισης των 150 kW DC είναι δυνατόν να φορτίσει από το μηδέν έως το 80% σε περίπου 40 λεπτά, ή να αποκτήσει έξτρα αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά.

Advertisement

Η σχεδίαση της μπαταρίας δεν στερεί χώρο από τους επιβάτες, οι οποίοι θα έχουν στην διάθεσή τους άνεση αντίστοιχη με αυτή ενός κανονικού XC40. To πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 413 λίτρων, με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο φόρτωσης, αν και αυτό αντισταθμίζεται από τον εμπρός χώρο φόρτωσης των 31 λίτρων ο οποίος καλύπτει στην θέση που θα υπήρχε κανονικά ένας κινητήρας, και χωρά αρκετά αντικείμενα, όπως τα καλώδια φόρτισης για παράδειγμα.

Ασφάλεια στην κατασκευή και στα συστήματα

Θέλοντας να διατηρήσει τα κορυφαία πρότυπα ασφάλειας που έχουν όλα τα αυτοκίνητα της Volvo, οι μηχανικοί ανασχεδίασαν όλη την εμπρός δομή του αμαξώματος, με τέτοιο τρόπο ώστε να αντισταθμίζεται η έλλειψη κινητήρα και να διατηρούνται τα υψηλά στάνταρ παθητικής ασφάλειας για τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης.

Η μπαταρία προστατεύεται από έναν συμπαγή κλωβό ασφαλείας που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο στο κέντρο του αμαξώματος, αποτελώντας ένα δομικό στοιχείο του πλαισίου. Η θέση της αυτή κατεβάζει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, κάτι που βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ευστάθεια και περιορίζει σημαντικά το ενδεχόμενο ανατροπής. Η εγγύηση της Volvo Cars για την μπαταρία είναι 8 χρόνια ή 160.000 km, όποιο έρθει πρώτο, με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο και η μπαταρία συντηρούνται και χρησιμοποιούνται σύμφωνα με τις συστάσεις της εταιρείας.

Πέρα από όλα αυτά, το XC40 Recharge εφοδιάζεται με όλα τα γνωστά ηλεκτρονικά μέσα για την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού κάτω από την δέσμη συστημάτων Pilot Assist, ενώ διατίθεται και σύστημα με ορατότητα 360 μοιρών, το οποίο με την χρήση τεσσάρων καμερών καλύπτει περιμετρικά το αυτοκίνητο ώστε να είναι πιο εύκολο το παρκάρισμά του σε περιορισμένους χώρους.

Εσωτερικό, άνεση, πρακτικότητα

Στο εσωτερικό, η γνώριμη εικόνα του XC40 έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις καθώς η απουσία του συμβατικού κινητήρα έχει απελευθερώσει κάποιους χώρους για μικροαντικείμενα. Η αυξημένη χρήση περιβαλλοντικά βιώσιμων υλικών είναι ένας μόνο από τους τρόπους με τους οποίους το XC40 Recharge βοηθά στη μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου. Για παράδειγμα, η εσωτερική μοκέτα είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που λειτουργεί σε περιβάλλον Android προσφέρει στους πελάτες εξαιρετικές δυνατότητες παραμετροποίησης, βελτιωμένα επίπεδα διαισθητικής λειτουργίας και ενσωματωμένες υπηρεσίες και τεχνολογία Google, όπως το Google Assistant, το Google Maps και το Google Play Store.

Το σύστημα προσφέρει πολλές έξυπνες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα τον real time επανασχεδιασμό της διαδρομής με βάση τα σημεία φόρτισης ή την κατάσταση της μπαταρίας, κάνοντας έτσι πολύ πιο άνετη και με λιγότερο άγχος την διαδρομή σας. Επίσης μπορεί να δέχεται over the air ενημερώσεις, κάτι που σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή θα είναι πλήρως ενημερωμένο για τις τελευταίες εκδόσεις των εφαρμογών τις οποίες διαθέτει.

Υπάρχει μεταξύ άλλων και σύστημα φωνητικών εντολών που κάνει ακόμα πιο εύκολη την επικοινωνία του χρήστη με το αυτοκίνητο ενώ διατίθενται και πολλά στοιχεία premium πολυτέλειας, όπως το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon. Χάρη στην εφαρμογή Volvo On Call ο οδηγός μπορεί να έχει τον έλεγχο εξ αποστάσεως του αυτοκινήτου για την λειτουργία της θέρμανσης ή της ψύξης του σαλονιού ώστε να βρίσκεται στην επιθυμητή θερμοκρασία πριν καν ξεκινήσει το ταξίδι του.

Στο δρόμο

Τα καθίσματα είναι καλά και όσο άνετα περιμένατε από ένα Volvo. Η θέση οδήγησης, θα  αισθανθείτε, πως είναι λίγο ψηλά τοποθετημένη και δεν κατεβαίνει αρκετά χαμηλά. Το Recharge P8 μπορεί να είναι το μικρότερο Volvo αλλά ζυγίζει 2.220 κιλά (100 κιλά περισσότερο από το Polestar 2, και σχεδόν μισό τόνο περισσότερο από το αντίστοιχο ICE XC40). Αυτό είναι ένα από τα παράδοξα που πρέπει να συνηθίσετε αφού οι μπαταρίες έχουν βάρος.

Σίγουρα, οι 408 ίπποι, που αποδίδονται μέσω τερακίνησης είναι εγγύηση για να φέρουν ένα χαμόγελο, στο πρόσωπό σας. Λοιπόν ναι, το XC40 Recharge είναι γρήγορο, αλλά και προοδευτικό. Σας δίνει την αίσθηση της εύκολης διαχείρισης του επιπλέον βάρους και ενισχύει την εμπιστοσύνη σας σε αυτό. Η άνεση είναι σε πολύ καλό επίπεδο και σχεδόν εξαφανίζει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείτε από γόνατα McPherson με ελατήρια και υπάρχει μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος. Εδώ η Volvo δεν προσποιήθηκε ότι χρησιμοποίησε την τελευταία λέξη στη δυναμική οδήγηση ή στην κινηματική της ανάρτησης, αλλά το P8 έχει μία ισορροπία. Η κίνηση είναι σε μεγάλο βαθμό σιωπηλή κάτι που ενισχύει τον διακριτό του χαρακτήρα. Ίσως τελικά η ηλεκτροδότηση ταιριάζει στην ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της Volvo.

Τελικά;

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge έχει ήδη ξεκινήσει να διατίθεται σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές με τη μεγάλη ζήτηση να ξεπερνά κατά πολύ τις δυνατότητες παραγωγής, προδιαγράφοντας μία μεγάλη εμπορική επιτυχία για την Volvo. Στη χώρα μας οι τιμές του ξεκινούν από τις 56.101 ευρώ για την εισαγωγική του έκδοση και από τις 60.069 ευρώ για την πιο πλούσια Upgrade με τις επιδοτήσεις του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” και με ασφάλιση -πλήρης (και μικτή) για 4 χρόνια στην Allianz. Χωρις την επιδότηση είναι 62.101 και 66.069 ευρώ αντίστοιχα, ενώ χωρίς την ασφάλιση 58.020 και 61.988 ευρώ. Φυσικά ισχύει και η απαλλαγή από το φόρο εταιρικής χρήσης.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία ιδανική εκτέλεση ενός πρώτου βήματος στον χώρο της πλήρους ηλεκτροκίνησης, με ένα αυτοκίνητο που υπερέχει τεχνολογικά, αρέσει πολύ και έχει το χάρισμα να απευθύνεται σε ένα πιο ευρύ κοινό. Η μεγάλη εμπειρία της Volvo στην ηλεκτροκίνηση και η ηγετική της θέση στις μέχρι τώρα εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο, εξασφαλίζουν ότι και το XC40 Recharge θα είναι ένα αυτοκίνητο που θα αφήσει το στίγμα του στην αγορά, ανοίγοντας διάπλατα τον δρόμο στη Σουηδική εταιρία για τα μεγάλα σχέδιά της στη νέα εποχή που ανοίγεται για την αυτοκίνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge (+τιμές)
Συγκριτικό: Peugeot 3008 GT Hybrid4 VS Volvo XC40 Recharge PHEV T5
Δοκιμή: Volvo XC40 D3 Geartronic